اخبار داغ

اضافه شدن آب چاه، علت تغییر مزه آب شرب اصفهان/ مرکز بهداشت نگهبان سلامت آب است

اضافه شدن آب چاه، علت تغییر مزه آب شرب اصفهان/ مرکز بهداشت نگهبان سلامت آب است
مسئول بهداشت محیط استان گفت: چون‎که ذائقه مردم به آب مصرفی عادت کرده، بعد از تزریق آب چاه به جریان آب شُرب تغییر در مزه احساس می‎شود؛ البته این میزان اختلاط آب حتماً کمتر از 40 درصد خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین صفاری‎پور در گفتگو با صاحب نیوز بیان کرد: تأمین آب شرب با شرکت آبفا و تضمین سلامت و بررسی روزانه آن بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: روزانه بیش از یک هزار مورد کُلر سنجی در نقاط مختلف استان و نمونه‎برداری‎های لازم از نظر شیمیایی و میکروبی انجام می‎شود.

,

وی گفت: همچنین روزانه تماس‎هایی را در این رابطه از مردم دریافت می‎کنیم و هر جایی حتّی احتمال این را بدهیم که آب در سلامت کامل نباشد، سریعاً کارشناسان بهداشتی را اعزام و نمونه‎برداری‎ها و آزمایشات لازم را انجام می‎دهیم.

,

صفاری‎پور خاطر نشان کرد: شاید آب کیفیت لازم را نداشته باشد، امّا در حال حاضر آب شرب مردم از نظر سلامتی مشکلی ندارد.

,

وی تصریح کرد: تصفیه خانه بابا شیخ علی پاسخگوی نیاز آب شرب نیست و برای همین از چاه‎های ذخیره آب استفاده می‎شود؛ در هر صورت قبل از تزریق آب چاه‎های ذخیره از معاونت بهداشتی استعلام می‎شود.

,

مسئول بهداشت محیط استان ابراز داشت: چون‎که ذائقه مردم به آب مصرفی عادت کرده، بعد از تزریق آب چاه به جریان آب شُرب تغییر در مزه احساس می‎شود؛ البته این میزان اختلاط آب حتماً کمتر از 40 درصد خواهد بود.

,

وی در پاسخ به این که برخی مردم با در اختیار داشتن دستگاه‎های سنجش EC آب، این میزان را اندازه‎گیری می‎کنند و با مشاهده نتیجه نگران سلامت آب هستند، بیان کرد: EC در واقع هدایت الکتریکی آب است و هر چه املاح آب بیشتر باشد EC بیشتری را نشان می دهد و در واقع شوری آب بیشتر خواهد بود؛ برای مثال EC آب چاه بالاست و هر چه چاه عمیق‎تر باشد این میزان بیشتر خواهد بود، امّا در هر صورت EC به تنهایی ملاک صحیحی برای سنجش سلامت آب نیست.

,

این مسئول در پایان با اشاره به وضعیت نیترات در آب شرب هم گفت: حد مجاز نیترات در آب 50 است و میزان بالاتر از 50 ممنوع اعلام شده و در صورت مشاهده میزان بالای نیترات، مداخله و واکنش جدی بازرسان بهداشتی را در پی خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه