اخبار داغ

رئیس دادگستری استان زنجان:

رسیدگی به پرونده‌های قصور پزشکان تسریع پیدا می‎کند

رسیدگی به پرونده‌های قصور پزشکان تسریع پیدا می‎کند
رئیس دادگستری استان زنجان در مورد علت اطاله پرونده‌های قصور پزشکان در زنجان گفت: عدم اظهار نظر سازمان نظام پزشکی در مورد این پرونده‌ها باعث اطاله این پرونده‌ها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد پرونده‌های قصور پزشکان اظهار کرد: تعدادی از پرونده‌های جریانی در دستگاه قضایی را شناسایی کردیم که متاسفانه به علت قصور پزشکان آسیب‌هایی به شهروندان رسیده بود و این شهروندان شکایت کرده بودند که رسیدگی به این پرونده‌ها در دستگاه قضایی نیز مطرح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه هیئتی برای رسیدگی به پروند‌های مانده تعیین شده تا کار رسیدگی‌ در این پرونده‌ها تسریع یابد بیان کرد: گزارشی که در مورد این پرونده‌ها حاصل شده که سازمان نظام پزشکی استان استعلامی که باید در مورد این پرونده‌ها انجام می‌داد در این مورد اقدامی نکرده است.

,

رئیس دادگستری استان زنجان با بیان اینکه این موضوع منجر به اطاله در تصمیم نهایی این پرونده‌ها شده است افزود: برای حل این مشکل جلسه‌ای را با نظام پزشکی برای تسریع در روند بررسی این پروند‌ه‌ها برگزار کردیم.

,

وی عنوان کرد: از نظام پزشکی درخواست کردیم کمیته‌ تخصصی زیر مجموعه‌ای رسیدگی کننده این پرونده‌ها را فعال کنند.

,

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی افزود: باید این کمیته‌ها هر چه سریع‌تر نظر خودشان را در پاسخ به استعلام شعب رسیدگی کننده ارسال کنند تا مشکل این پرونده‌هایی که با اطاله مواجه شده برطرف شود.

,

وی افزود: پزشکان باید دقت‌های لازم را در طبابت از عمل جراحی و درمانی که برای یک بیمار آغاز می‌کنند داشته باشند تا شاهد تشکیل پرونده‌هایی از نوع قصور پزشکی در سطح استان نباشیم.

,

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه باید به طور کلی یک نگاه فنی و حرفه‌ای در این اقدامات حاکم باشد تا منجر به تشکیل پرونده در دستگاه قضایی نشود بیان کرد: سازمان نظام پزشکی نیز وعده داده اقدامات لازم نظارتی و کنترلی و فنی در این زمینه در استان داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه فعالیت کمسیونی حوزه رسیدگی به تخلفات پزشکان در سازمان نظام پزشکی افزود: در این کمسیون مسائل مربوط به پزشکان به غیر از موارد جرمی مورد بررسی قرار می‌گیرد که یک عضو قضایی نیز برای حضور در این کمسیون معرفی شده است.

,

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در مورد اقدامات انجام شده در کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های پزشکان افزود: در این راستا تعداد کمسیون‌ها از یک کمسیون به دو کمسیون افزایش یافته که این امر اطاله دادرسی را قطعا از بین خواهد برد.

,

وی بیان کرد: با تدبیری که در دادگستری استان و هم در سازمان نظام پزشکی اتفاق افتاده این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه