اخبار داغ

شناخت نسبت تکلیف و نتیجه در تشکیلات/ «رابطه تکلیف مداری » با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟

شناخت نسبت تکلیف و نتیجه در تشکیلات/ «رابطه تکلیف مداری » با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟
حتما تکلیف گرایی معنایش این است که انسان برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند،ضد تکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ و الا تلاشی که اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتایج معینی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای بررسی اجمالی نسبت تکلیف و نتیجه پیش روی یک تشکیلات کافی است به یک سوال اساسی پاسخ دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«رابطه تکلیف مداری » با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ امام فرمودند ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ امام بزرگوار با آن شدت، با آن حدت، در سنین کهولت، این همه سختی ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، می شود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟

,


به گزارش مدرسه فیض، حتما تکلیف گرایی معنایش این است که انسان برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند،ضد تکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ و الا تلاشی که اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتایج معینی بود. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل میکند اگر یک وقتی هم به نتیجه مطلوب نرسید ، احساس پشیمانی نمی کند ؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه