اخبار داغ

فصل مرگ کشاورزی!

برداشت گردو به قیمت ضربه‌ی مغزی/ ۲ فوتی و ۶۰ مصدوم در یک ماه

برداشت گردو به قیمت ضربه‌ی مغزی/ ۲ فوتی و ۶۰ مصدوم در یک ماه
از نیمه دوم شهریور تاکنون دو نفر بر اثر سقوط از درخت گردو فوت کردند و ۶۰ نفر دچارصدمات متعدد اندام و ستون فقرات و ضربه به سر شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هر سال در این فصل بر اثر سقوط افرادی که مبادرت به گردو چینی می کنند از درخت شاهد حوادث و مصدومیت هایی هستیم که متاسفانه از نیمه دوم شهریور تاکنون دو نفر بر اثر سقوط از درخت گردو فوت کردند و 60نفر دچارصدمات متعدد اندام و ستون فقرات و ضربه به سر شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

 فرزاد رحمانی با اشاره به اهمیت رعایت مسائل ایمنی برای گردو تکان ها افزود: افراد دچار سابقه فشارخون و دیابت بیشتر مراقب حوادث مشابه باشند و افرادی که سابقه مصرف داروهای فشارخون و یا مغز و اعصاب و یا دیابت دارند از رفتن به بالای درخت خودداری کنند.

,

وی ادامه داد: استفاده از کلاه ایمنی،کفش مناسب،کمربند مهاری و تجهیزات و نردبان های مناسب از شدت حوادث احتمالی خواهد کاست.

,

 سخنگوی آتش نشانی تبریز نیز با توصیه به رعایت موارد ایمنی برای بالا رفتن از درخت گفت: دانستن موارد ایمنی در این مواقع به تنهایی کافی نیست، بلکه کاربست آنها برای حفظ جان شهروندان نیز مهم است.

,

وی تاکید کرد: افراد ضمن مجهز بودن به وسایل ایمنی، حتما در هنگام بالا رفتن از درخت، باید حداقل ۲ نفر در باغ حضور داشته باشند تا در صورت وقوع هر گونه حادثه احتمالی، نفر دیگر به اورژانس خبر دهد.

,

در یک هفته گذشته یک پدر ۴۵ ساله در روستای هرزند جدید شهرستان مرند بر اثر سقوط از درخت گردو جان خود را از دست داد و یک مرد ۳۵ ساله دیگر در همین روستا نیز در سقوط از درخت گردو هر دو دستش از ناحیه بازو شکست.

,

سال گذشته نیز تنها در شهرستان آذرشهر در ۵۰ کیلومتری جنوب تبریز سه نفر بر اثر سقوط از درخت گردو جان خود را از دست دادند.

,

گفتنی است، فصل گردچینی در آذربایجان شرقی از نیمه دوم شهریور تا آبان ماه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه