اخبار داغ

مهمترین محور خطبه‌های امروز نمازجمعه مراکز استان‌ها؛

وحدت یک تاکتیک مورد نیاز برای همه جوامع اسلامی است/ گام چهارم هسته‌ای جبهه استکبار را به تلاطم انداخت/ هیچ نعمتی با نعمت امامت و رهبری قابل مقایسه نیست

وحدت یک تاکتیک مورد نیاز برای همه جوامع اسلامی است/ گام چهارم هسته‌ای جبهه استکبار را به تلاطم انداخت/ هیچ نعمتی با نعمت امامت و رهبری قابل مقایسه نیست
نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز عبادی ـ سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه مراکز و شهرستان‌های سراسر کشور اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تهران

, تهران,

آیت‌الله صدیقی: مسئولان از مذاکره با آمریکا قطع امید کنند/ برای برون‌رفت از مشکلات به جوانان اعتماد کنید

, آیت‌الله صدیقی: مسئولان از مذاکره با آمریکا قطع امید کنند/ برای برون‌رفت از مشکلات به جوانان اعتماد کنید, آیت‌الله صدیقی: مسئولان از مذاکره با آمریکا قطع امید کنند/ برای برون‌رفت از مشکلات به جوانان اعتماد کنید,

آیت‌الله سیدکاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با اشاره به سالروز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز، گفت: 13 آبان اعلان انزجار از استکبار و نشانه عمق بصیرت مردم عزیز ما از ناحیه خطری است که بشریت، امنیت و حقوق انسان‌‌هار ا تهدید می‌کند.

,

وی افزود: مردم ایران از سال 1332 تحت سلطه‌طلبی آمریکایی‌‌ها و استکبار بودند که آن را فراموش نمی‌کنند، نمونه آن دولت ملی مصدق بود که علی‌رغم اعتمادی که مصدق به آمریکا کرد، مثل همه کسانی که اعتماد می‌کنند و توسری می‌خورند، به ذلت کشیده شد.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مسئولان و حامیان اعتماد به آمریکا، گفت: لازم است مسئولان از سرنوشت مصدق که آمریکایی‌ها اعتماد کرد، درس بگیرند، با وجود اعتمادی که مصدق به آنها کرده بود، اما او را در روستایی، محدود و تحقیر کردند و یک رژیم منحوس بی‌کفایتی را سر کار گذاشتند که همه چیز این مملکت را در دوران پهلوی به غارت بردند.

,

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: در این مدتی که انقلاب به پیروزی رسید، آمریکا از هر تلاشی برای ضربه زدن به ملت بزرگ ایران مضایقه نکرد، تسخیر این لانه جاسوسی نه تنها مورد تأیید امام(ره) قرار گرفت، بلکه ایشان به دانشجویان پیام دادند که "آنجا را از دست ندهید، خوب جایی را گرفتید" و برای مهر تأیید بر آن، ایشان این اتفاق(تسخیر لانه جاسوسی) را انقلاب دوم نامیدند.

,

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران مصمم است کشور را از زیر سلطه همه کشورهای مستکبر خارج کند و جبهه‌‌ای را بسازد که شکوفایی این جبهه، ظهور حضرت مهدی(عج) باشد، اظهار داشت: انشاء‌الله خداوند زمینه‌های ظهور آن حضرت را فراهم خواهد کرد.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: جهان تشنه عدالت، امنیت، وحدت و ارزش‌های والای اخلاقی است، می‌بینید که روزر نهم ربیع چه غوغایی است، آنهایی که ارتباط قلبی با حضرت زهرا دارند می‌دانند که توجیه داغ امام حسین(ع) برای ایشان، وعده آمدن مهدی(عج) بود که ایشان با رضا، پذیرفت، به همه منتظران و امیدواران، مهدی‌‌یاوران و مهدی‌باوران تبریک و تهنیت می‌گویم.

,

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در ادامه خطبه‌هایش به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به سال رونق تولید اشاره کرد و خطاب به مسئولان اجرایی کشور، گفت: در این ماه‌هایی از سال 98 گذشته، تا مدتی در انتظار برجام نشستید و آنچه نباید گفته شود در شعارها گفته شد، کاری انجام ندادند تا برجام عملی شود، مگر طرفداران مذاکره نمی‌گفتند دیوار بی‌‌اعتمادی فرو ریخت، آیا یک تحریم برداشته شد؟

, خبرگزاری تسنیم,

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: هم در زمان دولت قبلی آمریکا و هم در زمان دولت فعلی این کشور، این تحریم‌ها علیه ملت ایران ادامه پیدا کرد، آقایان منتظر شدند تا برجام با آن فرجامش انجام شود و هر سه ماه منتظر باشیم که رئیس‌جمهور آمریکا چه تصمیمی بگیرد، حالا هم که منتظر رئیس‌جمهور فرانسه نشسته‌اند، مگر مار از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شود؟

,

وی از مسئولان خواست تا از مذاکره با آمریکا قطع امید کرده و برای برون‌رفت از مشکلات فعلی کشور در تمامی عرصه‌ها به جوانان اعتماد کنند، گفت: مگراینهایی که در نانو و در قسمت‌‌های مختلف با این تحریم‌ها مقابله کرده و پیشرفت‌هایی رسیده‌اند، نمی‌توانند در جبهه اقتصادی یاری رسانده و گره‌ای از مشکلات باز کنند، چرا مسئولان اعتماد نمی‌کنند؟

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: اینهایی که جنگ هشت ساله را بدون موشک به پیروزی رساندند، آیا با اعتماد به آنها در جنگ اقتصادی نمی‌توان کارساز بود؟ در جبهه اقتصاد، فرهنگ و اجرای دستورات خدا و کسب مهارت‌های لازم و برای رویارویی با ابرقدرت‌ها در عرصه اقتصادی به جوانان اعتماد کنیم.

,

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه در مسائل نظامی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و پژوهشی باید حرف اول را بزنیم، افزود: باید از جوان‌های کاری در همه عرصه‌ها، مجاهد، جهادگر و ایثارگر و از جان گذشته بسازیم که در این جبهه اقتصادی هم افتخارآفرینی کنند؛ نباید به انتظار مذاکره مجدد دلخوش کنیم، مردم ایران با همه وجودشان در روز 13 آبان در بیش از هزار شهر به صحنه آمدند و باب مسئله مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند.

,

وی به مطرح شدن موضوع الحاق ایران به FATF از سوی برخی مقامات دولتی اشاره و تصریح کرد: هنوز هم مسئله FATF را مطرح می‌کنند و به دروغ می‌گویند که در جلسه سران قوا تصویب کردند، البته به بیت هم نسبت دادند که تکذیب شد، به برجام هم اعتماد کردند، اما نتیجه چه شد؟ مسئولان، به مردم اعتماد کنید و جوان‌ها را به کار بگیرید، نتیجه امور بهبود خواهد یافت.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در خطبه‌ اول نماز جمعه تهران با بیان اینکه مسئولان و مزدبگیران ملت، خود را اربابِ مردم نبینند، گفت: این حقوق‌هایی که مسئولان دریافت می‌کنند، از سفره ملت و از جیب همین مردمِ جنوب شهر و شهید داده‌ها و مدافعان بزرگوار حرم است؛ اگر همین‌ها یاد خدا را داشته باشند، گرانی‌ها و فاصله‌ها را تحمل نمی‌کنند.

,

وی خطاب به مسئولان، اظهار داشت: مسئولان رعایت حقوق مردم را نصب‌العین خودشان قرار دهند، نوکری مردم را برای خودشان افتخار بدانند، یاد خدا هم برای انسان آرامش می‌آورد و هم در برابر آسیب‌ها انسان را بیمه می‌کند. مسئولان نوکری مردم را برای خودشان افتخار بدانند.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن تأکید بر لزوم توجه به یاد خدا، گفت: مسئولان اگر خدا را فراموش نکنند، گرانی و فاصله طبقاتی را تحمل نمی‌کنند و رنج رنجورها را برنمی‌تابند؛ این موضوع به‌خصوص درباره مسئولان و حقوق بگیران ملت، اهمیت ویژه‌ای دارد.

,

 

,

خراسان رضوی

, خراسان رضوی ,

آیت‌الله علم‌الهدی: منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی ضدشفاف‌سازی است

, آیت‌الله علم‌الهدی: منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی ضدشفاف‌سازی است, آیت‌الله علم‌الهدی: منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی ضدشفاف‌سازی است,

به گزارش صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره مصادیق تقوا است و سخن در مصادیق تقوا در جریان اقتصاد زندگی و معیشت ادامه داشت و در هفته گذشته درباره مصداق تقوا در کسب درآمد حلال و اجتناب از درآمد حرام مبحثی مطرح شد.

, صبح توس,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: سخن درباره مصداق تقوا در درآمد بود و امروز درباره مصداق تقوا در مصرف و هزینه است، اینکه انسان در زندگانی‌اش یک درآمد حلال و پاکی داشته باشد اما در مقام مصرف، بی‌باکانه مصرف کند و بخواهد زندگی خود را در قالب لذائذ نفسانی و رفاه نامشروع اداره کند با تقوا سازگار نیست.

,

علم‌الهدی بیان کرد: در کسب درآمد رعایت تقوا مطرح است و در مصرف و هزینه نیز باید رعایت تقوا را داشته باشیم به‌ویژه افرادی که تازه تشکیل زندگی داده و ازدواج کرده‌اند باید به این نکته توجه کنند زیرا یکی از مشکلات خانواده جوان برنامه‌ریزی در مصرف است.

,

وی افزود: در جامعه اگر گروه پولدار با تجمل جامعه را برهم بزنند، جوانان نیز به زندگی فعلی خود راضی نخواهند بود و این مسئله نظام اقتصادی جامعه را به‌هم می‌ریزد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به ایام سرور و شادی اهل بیت(ع) گفت: ملاک سرور و شادی ما آغاز امامت وجود مقدس امام زمان(عج) است اما برادران و خواهران این روزهای که بر امام زمان(عج) می‌گذشت در سیره و زندگانی هیچ امامی پیش نیامد زیرا هیچ امامی در آغاز امامتش در ظاهر در شکل یک فرد 5 ساله، آواره بیابان، بی‌خانه و بی‌سامان نشد. در عین شادی این روزها به این نکات توجه داشته باشید.

,

علم‌الهدی با اشاره به هفته وحدت و اینکه وحدت باید دارای معیاری باشد خاطرنشان کرد: وحدت، محور می‌خواهد و آن محوری که امروز سبب می‌شود همه فرق اسلامی و همه اقوام و مذاهب کنار هم باشند اقتضا می‌کند همه مسلمانان جهان در هر شرایط و بینش و هر مذهبی کنار هم باشند و هماهنگ باشند و از حریم پیامبر(ص) و اسلام در مقابل دشمن بایستند و دشمن اسلام را نابود کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این نکته که به برکت امام هشتم(ع) در این شهر برکاتی در هفته اخیر داشتیم اظهار داشت: باید به این برکات توجه کرد؛ از ریاست سازمان صدا و سیما باید تشکر کرد که زمینه HD شدن شبکه خراسان را فراهم کرد و امیدواریم این مسئله سبب شود همه کشور و جهان در زیر پوشش فرهنگ ثامن‌الائمه(ع) قرار بگیرند.

,

علم‌الهدی تصریح کرد: برکت دیگری که داشتیم و امروز نیز ادامه دارد، حضور پربرکت ریاست قوه قضائیه و اولیا و متولیان قضایی کشور در این نماز جمعه و در شهر مشهد است با تشکر از زحمات ارزشمند و ابتکارات قابل توجه قوه قضائیه در مبارزه با فساد باید گفت آن چه برای ما قابل توجه است و قانون اساسی نیز اصرار دارد مسئله شفاف‌سازی در پیگیری مبارزه با فساد است.

,

وی گفت: همه کسانی که در این کشور هستند نوکر مردم هستند و اصل مردم هستند و خادم و نوکر مردم هستیم؛ نوکر وقتی برای اربابش کار می‌کند باید برای اربابش شفاف‌سازی کند؛ فساد اقتصادی ویروس مهلکی است که جان و امنیت و ناموس مردم را هدف گرفته است؛ فساد یک ویروس اقتصادی است؛ یک مفسد که دنبال چاپیدن و دزدیدن است تنها بر پیکر دارایی مردم ضربه نزده بلکه این مفسد این ثروت انبوه را جز برای عیاشی و زندگی مرفه نمی‌خواهد.

,

امام جمعه مشهدمقدس گفت: مفسد دنبال فساد اقتصادی، ولنگاری و چشم دوختن به ناموس بی‌گناه و مظلوم مردم است؛ مفسد یک عنصر ناپاک است که باید برای این مردم جانی و خائن به مالشان مشخص شود؛ برخی زمزمه‌های مسموم برای جلوگیری از این حرکت مجاهدانه قوه قضائیه برای این است که در مملکتی دزد بگیری شروع شده یک وقت گریبان خود اینها به عنوان دزد گیر نیفتد؛ می‌گویند فساد را که علنی می‌کنید سبب نومیدی مردم می‌شود در حالی که برعکس است، شما مردم را نادان فرض کرده‌اید، مردم خوب می‌فهمند؛ دزدی‌ها را مردم خوب می‌دانند.

,

علم‌الهدی ادامه داد: مردم می‌بینند که بعضا اولیات زندگی خود را ندارند اما فلانی هر روز بر ثروتش افزوده می‌شود و می‌فهمد دزد است، اگر دزد نبود این طور نبود که عده‌ای به نان شب محتاج باشند اگر دزدبگیر در این مملکت پیدا نشد مردم نومید می‌شوند اما دزدبگیر پیدا شود مردم امیدوار می‌شوند می‌گویند این حرکت سرمایه‌دار را فراری می‌دهد، سرمایه‌دار دنبال سود حلال است یا می‌خواهد به دزدان اضافه شود. سرمایه‌داری که می‌خواهد بر دزدها اضافه شود بهتر که فرار کند.

,

وی بیان کرد: سرمایه‌دار باتقوا و متدین و سرمایه‌دار حلال‌خور و پاک و مقدسی که می‌خواهد سرمایه‌اش را به‌کار گیرد و رزق و سود حلال بدست بیاورد وقتی می‌فهمد مملکت جای دزدی نیست بیشتر تشویق می‌شود و می‌داند پولش را کسی نمی‌دزدد.این مسئله دزد را فراری می‌دهد. مطلق جریانات و طرح‌ها و لوایحی که شفاف‌سازی زیر سوال ببرد از نظر مردم ما تولید سوءظن می‌کند.

,

امام جمعه مشهد با انتقاد از طرح اخیر مجلس با عنوان منع پخش اعترافات متهمان از صدا و سیما و رسانه ملی اظهار داشت: این ضدشفاف‌سازی است؛ یک آدمی محور رسانه‌ای ضدانقلاب و استکبار بوده و ایثارگران جان برکف سپاه این را گرفتند و از چنگ تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی دنیا گرفتند، این عنصر این چنینی که در هر جلسه‌ای مسئولان می‌نشستند خبرش را وارونه پخش می‌کرده، اگر افشاگری کرد و عناصر و عوامل خبررسان را برملا کرد مردم نباید بفهمند؟ مردم خائن‌شناس نباشند؟ اگر با دوز و کلک همین خائن در دستگاه مجریه و مقننه و قضائیه نفوذ کرد چه؟

,

علم‌الهدی تاکید کرد: این منع شفافیت سبب خواهد شد برای مردم مسائل روشن نباشد، امتیاز کشور ما دو چیز است: یکی اینکه مردم ما در سایه رهنمودهای حجت امام زمان(عج) هوشیار هستند؛ امتیاز دوم کشور ما این است که مردم خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند؛ هیچ مملکتی در دنیا نیست که مردم مملکت خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند، حتی در آمریکا نیز لابی صهیونیسم تصمیم می‌گیرد. 45 میلیون آدم در آمریکا نان شب ندارند و هستی و ثروتشان زیر پای صهیونیست‌ها است.

,

 

,

قم

, قم ,

آیت‌الله سعید: معیارهای ازدواج در جامعه سهل و آسان گرفته شود/شعار وحدت بخش مسلمانان صلوات است

, آیت‌الله سعید: معیارهای ازدواج در جامعه سهل و آسان گرفته شود/شعار وحدت بخش مسلمانان صلوات است, آیت‌الله سعید: معیارهای ازدواج در جامعه سهل و آسان گرفته شود/شعار وحدت بخش مسلمانان صلوات است,

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اینکه رعایت احکام الهی یکی از مصادیق تقواست، اظهار داشت: افرادی که توجهی به احکام دین ندارند به نتیجه خیرات و برکاتی در زندگی نمی رسند.
وی ادامه داد: باید ایمان در عمل انسان خود را نشان دهد، خداوند در آیات قرآن دو عرصه مهم جهاد و برقرارنکردن ارتباط با دشمنان اسلام را اثبات ایمان معرفی می کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اگر انسان در این دو عرصه دچار لغزش شود متضرر خواهد شد، گفت: بارزترین مصادیق اطاعت از خدا، جهاد در راه خداست زیرا در این جا، ایمان خود را نشان می دهد همچنین ارتباط با بیگانگان و نفوذی ها برقرار نکرادن، نشان دهنده ایمان و مقاومت اوست.
وی اضافه کرد:  برائت جستن از دشمنان اسلام، امری ضروری است؛ تولی و تبری در مومنان وجود دارد؛ نتیجه تولی، ایثار و فداکاری و تبری نیز دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.
آیت الله سعیدی عنوان داشت: البته هر نوع ارتباط با بیگانگان ممنوع نیست بلکه با کفاری که سر جنگ و ستیز ندارند و شما را از شهر و دیارتان بیرون نکرده اند، ارتباط  مانعی ندارد.
وی تصریح کرد:اینکه با هر بیگانه ای راه تعامل را می بنیدیم درست نیست بلکه بر اساس سنت پیامبر(ص) و قرآن کریم با همه دنیا به غیر از کشورهایی که مستکبر هستند و پیمان ها را می شکنند ممنوعیت ارتباط وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در قم با اشاره به اینکه مسئولان بیش از همه مورد تذکر این توصیه قرآن هستند، افزود: زیرا بیشتر در معرض ارتباط هستند و در عرصه سیاسی و اقتصادی در معرض نفوذ بیگانگان قرار دارند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویدادهای هفته بیان کرد: دهم ربیع الاول سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه(س) بر اساس معیارها و ملاک هایی است که با ملاکهای آن روز و حتی امروز تطبیقی نداشت و طبق ملاک های الهی بود.
وی تاکید کرد: با اینکه هر دو از خاندانی اصیل بودند، اما معیارهایی وجود داشت که با این ازدواج سازگارنبود اما درسی مهم به جوانان دادند، اگر ازدواج بر اساس امور مادی و احساس و شهوت بود هیچ گاه این دو تن به ازدواج نمی دادند باید معیارها را در جامعه سهل و آسان گرفت تا رغبت به ازدواج پدید بیاید.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: ما در جامعه دینی مسجد شیعه و سنی نداریم، مسجد خانه خداست و همه باید در آن اقامه نماز داشته باشند، دستورات وحدت بخشی وجود دارد که فرهنگ همدردی و همیاری بین برادران شیعه و سنی را به فرهنگ عمومی تبدیل می کند.
وی ادامه داد: عیادت از بیماران اهل سنت و رعایت حقوق آنها توصیه های دیگری از جانب امامان معصوم است، هر انسانی حقوقی دارد و باید این حقوق را از طریق علما و مراجع شناخت تا دچار افراط و تفریظ نشویم.

امام جمعه قم بیان کرد: امام خمینی(ره) در نوفل شاتو در شب عیر کریسمس دستور داد تا میان همسایگان، گل توزیع کنند و این کاری ماندگار و با ارزش در همراهی با انسان های دیگر است، ما شیعیان باید زینت اهل بیت باشیم و جذب حداکثری و دفع حداقلی که  سیاست اهل بیت(ع) در برخورد با دیگران است اهتمام داشته باشیم، شعار وحدت بخش مسلمانان صلوات است و باید به آن توجه ویژه ای کنیم.

وی با گرامیداشت شهدای هسته ای و اهتمام دانشمندان جوان و انقلابی در این عرصه تصریح کرد: تلاش دولت محترم و سازمان انرژی هسته‌ای برای برداشتن گام چهارم جای تقدیر دارد.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: امروز حادثه اسفبار در آذربایجان شرقی اتفاق افتاد و موجب کشته شدن و مجروح شدن تعدادی از هم وطنان شد؛ امیدواریم مسئولان در کنار مردم برای حل مشکلات آسیب دیدگان تلاش کنند.

, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

سیستان و بلوچستان

, سیستان و بلوچستان,

آیت‌الله مصطفی محامی: وحدت یک تاکتیک مورد نیاز برای همه جوامع اسلامی است

, آیت‌الله مصطفی محامی: وحدت یک تاکتیک مورد نیاز برای همه جوامع اسلامی است, آیت‌الله مصطفی محامی: وحدت یک تاکتیک مورد نیاز برای همه جوامع اسلامی است,

به گزارش عصرهامون؛ امام جمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نماز که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: شیوه و روش زندگی رسول مکرم اسلام بهترین الگو برای همه مسلمانان است که کردار و رفتار ایشان درس عبرت برای همگان به حساب می آید.
 
آیت‌الله مصطفی محامی افزود: امسال نیز باید جشن های هفته وحدت در سیستان وبلوچستان با شکوه زیاد و حضور مردم استان برگزار شود و به وسیله این مراسم ها محبت خود به رسول گرامی و خاندان اهل بیت را ابراز کنیم تا در آخرت نیز سعادتمند شویم.
 
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه زیارت قبور و پیاده روی برای زیارت قبور رسول الله و سایر ائمه نوعی ابراز دوستی و محبت است تاکید کرد: امروز لازم است تا همگان به یک وحدت پایدار و دائمی دست پیدا کنند و در شرایط کنونی وحدت تنها یک تاکتیک مختص شیعیان نیست بلکه می توان از آن به عنوان یک استراتژی لازم و ضروری برای همه جوامع اسلامی یاد کرد.
 
به گفته آیت الله محامی؛ دشمنان اسلام و معاندان انقلاب اسلامی ایران همواره در تلاش هستند تا با ایجاد تفرقه و اختلافات قومی و مذهبی به این مملکت ضربه بزنند که وارد شدن هرگونه خدشه به می تواند به مردم شیعه و سنی ضربه وارد کند و باید با تمام توان جلوی تحرکات دشمن را بگیریم.
 
خطیب جمعه زاهدان همچنین از مردم سیستان وبلوچستان برای حضور حداکثری در راهپیمایی دشمن شکن و استکبارستیز 13 آبان قدردانی کرد و گفت: این حضور مردم بار دیگر به دشمنان ثابت کرد که جوانان امروز همچون هم سن و سالان خود در گذشته راه و روش زندگی و مقاومت را درک کرده اند و بر اصول انقلابی خود پایبند هستند.

, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

کهگیلویه و بویراحمد

, کهگیلویه و بویراحمد,

حجت‌الاسلام حسینی: آمریکا در عراق به دنبال تفرقه‌افکنی بین هم‌پیمانان ایران است

, حجت‌الاسلام حسینی: آمریکا در عراق به دنبال تفرقه‌افکنی بین هم‌پیمانان ایران است, حجت‌الاسلام حسینی: آمریکا در عراق به دنبال تفرقه‌افکنی بین هم‌پیمانان ایران است,
به گزارش صبح زاگرس،‌ امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: منظور از تقوا فقط معنا و ترجمه آن نیست، بلکه مسائلی که برای انسان گناه محسوب می شود مانند غیبت، دروغ گویی، تضییع بیت المال منظور است.
,
 
,
وی افزود: امام علی (ع) می فرماید: کسی به بهشت دست پیدا می کند که از محرمات و گناهان دوری کند، بنابراین باید انسان با عمل و تلاش کاری که مقبول درگاه الهی است را انجام داده تا در بهشت خداوند قرار گیرد.
,
 
,
حجت الاسلام حسینی افزود: انسان به وسیله مال و نیروی انسانی که از مزیت ها و نعمت ها برای انسان است، چگونه می تواند در قیامت به او کمک کند؟ قرآن کریم در این خصوص می فرماید روزی خواهد آمد که مال و فرزندی برای انسان سودی ندارد مادامی که مال او در را مصارف الهی و فرزندان در حال عبادت و طاعت باشد و از طرفی با قلب سالم و عمل شایسته نزد خداوند حاضر شود.
,
 
,
امام جمعه شهر یاسوج گفت: در استان ما برای فلان نماینده تبلیغات داشته که برای او رای جمع آوری کنند بعد از چند سال بین طرفداران و نماینده اختلاف افتاد و طرف داران فردی دیگری را انتخاب کردند و در این بین باید دید چه اعمالی انجام شد و آیا اعمال و طرف داران مورد رضایت خداوند بوده است؟ 
,
 
,
وی بیان کرد: دوستی با دنیا سرچشمه همه خطاها بوده، دوستی با دنیا سبب می شود حتی انسانی که روزی در جنگ صفین و جانباز آن جنگ ها بود روزی دیگر در جریان کربلا فرزند رسول خدا را به شهادت برساند، از طرفی اگر دنیا مزمت شده به معنای استفاده حلال دنیا نیست بلکه باد هر طریقی ثروت جمع آوری کرد و خلق خدا را فراموش کرد، مرمت شده است.
,
 
,
حجت الاسلام حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته یاسوج با اشاره به شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، بیان کرد: در ماه ربیع الاول ولادت پیامبر مکرم اسلام است و در همین خصوص با توجه به نظریات شیعه و اهل سنت در خصوص ولادت پیامبر یک هفته را به هفته وحدت نام گذاری کرد، امام با بیان الهی خود دلها را تسخیر کرد، مردم را به صراط مستقیم هدایت کرد، هفته وحدت تبلیغات دشمن را که درصدد اختلاف افکنی بودند خنثی کرد.
,
 
,
امام جمعه شهر یاسوج افزود: مسوولان و خدمت گزاران مردم با هم هماهنگ باشند و دچار تشت آراء نباشند زیرا با وجود وحدت میتوانند بهتر به مردم خدمت کنند.
,
 
,
وی افزود: آمریکا از اویل پیروزی انقلاب با هزینه ها و فعالیت ها، تلاش زیادی داشت به ایران بازگردد و سیاست های استعماری خود را بر ایران حاکم کند، اما آنها با وجود مردم و ملت ایران و امام و رهبری نتوانستند سیاست ها خود را پیاده سازی کنند، در روزهای اخیر آمریکا با فتنه انگیزی در عراق درصدد است هم‌پیمانان ایران را از کشور ایران جدا کند اما نخواهد توانست و این تفکر را به گور خواهد برد.
,
 
,
امام جمعه شهر یاسوج گفت: در راهپیمایی ۱۳ آبان سه واقعه مهم تبعید امام، به شهادت رساندن دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی را پشت سر گذاشتیم، این سه رویداد را  گرامی داشته و باید بیان کنیم هر ملتی که از اندیشه ها و آرمان های امام و رهبر خود در همه امور پیروی کند، در امورات مختلف موفق و پیروز خواهد بود. 
,
 
,
وی افزود: یاسوج شهر مهاجرپذیر است، مسجد به اندازه کافی وجود ندارد، مردم، مسوولان و ثروتمندان باید اگر کاخی می سازند، مسجد هم در کنار آن احداث کنند و در روایت داریم اگر کسی به اندازه لانه پرنده ای در کار مسجد سهیم باشد خداوند به شرط اخلاص برای او خانه‌ای در بهشت برای خواهد ساخت.
,
 
,
وی افزود: مردم باید در رای دادن خداوند را در نظر گرفته و ملاک های او را مدنظر قرار دهند، زیرا در روز قیامت باید مسوول اعمال و پاسخگوی آنها باشند.
,
 
,
 
,

همدان

, همدان,

آیت الله شعبانی: قرآن دوای درد های جامعه ماست/ مداخله ایران در مسائل عراق کذب است

به گزارش عصر همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه های نماز جمعه همدان گفت: توجه به قرآن در جامعه و زندگی ما بسیار کم است ، قرآن دوای درد های جامعه ی ماست ، شفای ما در این قرآن است، این کتاب نوری است که حاوی حکمت های فراوانی است؛ پیامبر اکرم (ص)فرمودند: که در آخرالزمان و در بهبهه ی فتنه ها به قرآن کریم مراجعه کنید که این قرآن ثقل اکبر است و ان شاالله خداوند متعال مارا با این کتاب ارزشمند بیشتر آشنا کند.

وی ادامه داد: قرآن کریم کتاب هدی ست ، یعنی مارا هدایت میکند و این نشان میدهد که ما در مسیری هستیم که به این مسیر ابدیت می گویند ، برای اینکه انسان مسیر خودرا گم نکند نیازمند هدایت است چون اگر مسیر را اشتباه برود دچار ضلالت و گمراهی می شود ، اما دستیابی به این هدایت چشم باز می خواهد ، توجه میخواهد. اگر انسان غفلت پیدا کرد اهل اعراض می شود و راه را پیدا نمی کند، اگر کسی میخواهد دست به چراغ بشود و راه را گم نکند ، این نیازمند مواردی است که در هفته های آینده به آنها اشاره می کنیم.

آیت الله شعبای بیان کرد : در آغاز غیبت صغری این سوال برای جامعه شیعه پیش آمد که وقتی امام معصوم در غیبت هستند مردم باید به چه کسی مراجعه کنند؟ و شبهاتی اینچنین بوجود می آمد، مرحوم صدوق کتابی با عنوان کمال الدین نوشت که در کتاب به شبهات پاسخ داده شده است. امام در توقیع شریف برای این موضوع پاسخ واضحی داده که در هنگام غیاب ما به راویان حدیث ما مراجعه کنید ، امام خمینی (ره)نیز این حدیث را در کتاب ولایت فقیه خود بیان کرده و این موضوع ولایت فقیه دستور صریح حضرت ولی عصر است.

وی با اشاره به اتفاقات منطقه و عراق اظهار کرد: متاسفانه بعضی از بعثی ها و بعضی از شیعیان که مواضع مشخص دارند در صدد این هستند که بگویند ایران در مسائل عراق مداخله میکند که این کذب است ، چون این کشور قانون خود را دارد و امیدواریم کسانی که منافعی در این موضوع دارند و نفعی از این اظهار نظر ها می برند به راه راست هدایت شوند.
,

آیت الله شعبانی: قرآن دوای درد های جامعه ماست/ مداخله ایران در مسائل عراق کذب است

, آیت الله شعبانی: قرآن دوای درد های جامعه ماست/ مداخله ایران در مسائل عراق کذب است, آیت الله شعبانی: قرآن دوای درد های جامعه ماست/ مداخله ایران در مسائل عراق کذب است,

به گزارش عصر همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه های نماز جمعه همدان گفت: توجه به قرآن در جامعه و زندگی ما بسیار کم است ، قرآن دوای درد های جامعه ی ماست ، شفای ما در این قرآن است، این کتاب نوری است که حاوی حکمت های فراوانی است؛ پیامبر اکرم (ص)فرمودند: که در آخرالزمان و در بهبهه ی فتنه ها به قرآن کریم مراجعه کنید که این قرآن ثقل اکبر است و ان شاالله خداوند متعال مارا با این کتاب ارزشمند بیشتر آشنا کند.

,

وی ادامه داد: قرآن کریم کتاب هدی ست ، یعنی مارا هدایت میکند و این نشان میدهد که ما در مسیری هستیم که به این مسیر ابدیت می گویند ، برای اینکه انسان مسیر خودرا گم نکند نیازمند هدایت است چون اگر مسیر را اشتباه برود دچار ضلالت و گمراهی می شود ، اما دستیابی به این هدایت چشم باز می خواهد ، توجه میخواهد. اگر انسان غفلت پیدا کرد اهل اعراض می شود و راه را پیدا نمی کند، اگر کسی میخواهد دست به چراغ بشود و راه را گم نکند ، این نیازمند مواردی است که در هفته های آینده به آنها اشاره می کنیم.

,

آیت الله شعبای بیان کرد : در آغاز غیبت صغری این سوال برای جامعه شیعه پیش آمد که وقتی امام معصوم در غیبت هستند مردم باید به چه کسی مراجعه کنند؟ و شبهاتی اینچنین بوجود می آمد، مرحوم صدوق کتابی با عنوان کمال الدین نوشت که در کتاب به شبهات پاسخ داده شده است. امام در توقیع شریف برای این موضوع پاسخ واضحی داده که در هنگام غیاب ما به راویان حدیث ما مراجعه کنید ، امام خمینی (ره)نیز این حدیث را در کتاب ولایت فقیه خود بیان کرده و این موضوع ولایت فقیه دستور صریح حضرت ولی عصر است.

,

 

,

مازندران

, مازندران ,

حجت‌الاسلام لائینی: همه باید مطیع و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم

, حجت‌الاسلام لائینی: همه باید مطیع و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم, حجت‌الاسلام لائینی: همه باید مطیع و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم,

 

,

به گزارش بلاغ، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ساری، اظهار کرد: گام دوم انقلاب می‌تواند مهمترین سند برای رسیدن مازندران به توسعه باشد و در این راه و برای رسیدن مازندران به استانی رشد یافته و پیشرفته با مسئولان استانی می‌توان همفکری کرد.

وی افزود: آسیب‌ها و ضعف‌ها در بخش‌های مختلف وجود دارد که با کمک مسئولان باید آن را به حداقل رساند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مردم مازندران مطیع ولایت امر و بیزار از دشمنان هستند، گفت: برجستگی‌ها مردم مازندران در عرصه‌های مختلف با همکاری و مشورت نخبگان علمی و دینی بیان شود.

این مسئول ادامه داد: لازم است جریان انقلابی و جوانان مومن را همراهی و تقویت کنیم.

محمدی لائینی گفت: همه باید مطیع و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم که هم نائب امام زمان (عج) است و هم تجربه گران سنگی در زعامت امت اسلامی دارد.

وی افزود: تجربه نشان داده است هرگاه به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کردیم از گذرگاه‌های سخت تاریخی به سلامت عبور کردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با قدردانی از مردم، مسئولان استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه‌ها از صدا و سیمای مازندران نیز بخاطر پوشش زنده و مستقیم مراسم معارفه و نماز جمعه قدردانی کرد.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

ایلام

, ایلام,

حجت‌الاسلام کریمی: جامعه اسلامی نیازمند وحدت است/ نمایان شدن چهره واقعی آمریکا با مقاومت ملت ایران

, حجت‌الاسلام کریمی: جامعه اسلامی نیازمند وحدت است/ نمایان شدن چهره واقعی آمریکا با مقاومت ملت ایران, حجت‌الاسلام کریمی: جامعه اسلامی نیازمند وحدت است/ نمایان شدن چهره واقعی آمریکا با مقاومت ملت ایران,

به گزارش ایلام بیدار، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: نیاز ضروری جهان اسلام به وحدت است، متاسفانه تفرقه ای که در جهان اسلام وجود دارد بالاترین ضربه را بر مسلمان وارد کرده و موجب شده مسلمان کُشی به رسم متداولی در بین مسلمانان تبدیل شود.

, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: خوشبختانه کاهش گام چهارم تعهدات برجامی توسط ایران برداشته شده است، به تعبیر رهبر انقلاب دشمن ما گرگ صفت است، اما ضعیف تر و وحشی تر از گذشته، زیرا در آستانه زوال قرار گرفته و انقلاب اسلامی شیطان بزرگ را در جهان و منطقه به چالش کشیده است.

,

کریمی تبار افزود: رژیمی که صددرصد از نظر اقتصادی، اجتماعی و... وابسته به آمریکا بود ملت ایران آن را ساقط کرد، با مقاومت ملت ایران چهره واقعی آمریکا در جهان نمایان‌تر شده است.

,

امام جمعه ایلام گفت: حضور آمریکا با چراغ خاموش در عراق ثمره وجود انقلاب اسلامی در منطقه و این کشور است، مذاکره ایران با آمریکا فایده ای برای ما ندارد، اما برای آمریکا فواید بسیاری دارد و می‌خواهند بگویند جمهوری اسلامی در برابر ما تسلیم شده و برای برداشتن تحریم‌ها دست به دامن ما شده است.

,

وی تصریح کرد: مکرون رئیس جمهور فرانسه ضد جمهوری اسلامی است به‌طوری که هم اکنون پناهگاه منافقین و دشمنان ایران شده است و از آنان حمایت خواهد کرد.

,

کریمی تبار یادآور شد: مذاکره دشمن با ایران در بحث تکنولوژی هسته‌ای و ... نیست بلکه آنان می‌خواهند دست از انقلاب و اسلاممان برداریم و صدها هزار شهیدی که در این مسیر تقدیم نظام شده دست بر روی خون آنان بکشیم، که ملت ایران حاضر به این کار نیستند.

,

امام جمعه ایلام در پایان گفت پیروی از دستورات نائب امام زمان(عج) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر رونق تولیدات داخلی و حل مشکلات اقتصادی را در راس برنامه‌های خود قرار دهیم، انتظار می‌رود به‌جای نگاه به دست دشمن برای بکارگیری استعدادهای درخشان در کشور تلاش شود.

,

 

,

زنجان

, زنجان ,

آیت‌الله حاتمی: آمریکا صرحتا اعلام می‌کند که در منطقه به دنبال منافع خود است

, آیت‌الله حاتمی: آمریکا صرحتا اعلام می‌کند که در منطقه به دنبال منافع خود است, آیت‌الله حاتمی: آمریکا صرحتا اعلام می‌کند که در منطقه به دنبال منافع خود است,

 

,

به گزارش موج رسا، آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌ها نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره به موضوع حفظ اتحاد بین شیعه و سنی تاکید کردند اظهار کرد: دشمن در صدد اختلاف افکنی بین شیعه و سنی بوده تا با این روش به خواسته شوم خود برسد و باید با حفط اتحاد خود در برابر دشمن بایستیم و نگذاریم دشمن به اهداف شومش برسد.

, موج رسا،,

وی در ادامه با اشاره به حضور آمریکا در منطقه افزود: آمریکا با حضور خود در منطقه به دنبال منافع خود است و دولت آمریکا این موضوع را صراحتا اعلام می‌کند.

,

امام جمعه زنجان عنوان کرد: امروز دشمن همه زیرساختهای کشور عراق را از بین برد ولی چاه‌های نفت آسیبی ندید و این موضوع نشان می‌دهد که منافع دشمن چاه‌های نفت این کشور است.

,

وی با اشاره به سالروز شهادت حسن طهرانی مقدم که پدر موشکی ایران بود گفت: بسیاری از دستاوردهای موشکی حال حاضر کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های او و تیم همکارش است و امروز به برکت خون این شهید بزرگوار است که ما اعلام می‌کنیم موشک‌های نقطه زدن داریم و از دشمن هراسی نداریم.

,

خاتمی با بیان اینکه آمریکا با انقلاب اسلامی ایران دشمنی دیرینه‌ای دارد افزود: قبل از انقلاب دولت ملی با  تکیه بر آمریکا تلاش داشت به موفقیت برسد در حالی که آمریکا با کودتا این دولت را هم برکنار کرد و نشان داد که نمی شود با این کشور تکیه کرد.

,

وی ابراز کرد: ۲۸ مرداد علنی دشمنی آمریکا با ملت ایران بوده و دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب همواره در تلاش ضربه زدن به کشورمان بوده و همواره نیز با انواع شرارت‌ها به دنبال ضربه زدن به کشورمان است.

,

امام جمعه زنجان با تاکید براینکه دشمن از همه فرصت‌ها استفاده می‌کند تا به خواسته خود برسد عنوان کرد: امروز تمام تلاش دشمن نفوذ به کشورمان است.

,

 

,

اصفهان

, اصفهان,

طباطبایی‌نژاد:‌ هیچ نعمتی با نعمت امامت و رهبری قابل مقایسه نیست

, طباطبایی‌نژاد:‌ هیچ نعمتی با نعمت امامت و رهبری قابل مقایسه نیست, طباطبایی‌نژاد:‌ هیچ نعمتی با نعمت امامت و رهبری قابل مقایسه نیست,

 

,

به گزارش صاحب نیوز؛ سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: انسان‌ها معمولاً برخی از کلیات را می‌فهمند اما در مصداق اشتباه می‌کنند؛ انبیا برای این آمده‌اند که مصداق واقعی را به انسان‌ها نشان دهند.

, صاحب نیوز,

امام جمعه اصفهان افزود: همه مردم می‌دانند خدایی هست که باید آن را عبادت کرد اما برخی مصداق آن را اشتباه می‌کنند، مانند افرادی که به اشتباه ماه، خورشید، ستاره و بت را می‌پرستند؛ همچنین بشر می‌داند قدرتی وجود دارد که اگر انسان به وی پناه ببرد، به انسان کمک می‌کند.

,

وی تصریح کرد: اولیا گفته‌اند خداوند یکتاست که لیاقت پرستش دارد، خداوند نعمت‌های بزرگی به ما داده است که از آن‌ها غافل هستیم و گمان می‌کنیم کفار نعمت‌های بیشتری از ما دارند در حالی که خدا را نیز نمی‌پرستند؛ اما کسی که نعمت خداوند را فقط خوردنی و پوشیدنی بداند، سخت در اشتباه است.

,

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: فقیر کسی است که ولایت خداوند را نداشته باشد زیرا ولایت اصلی‌ترین نعمت است؛ نعمت ایمان به خداوند از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که به ما داده شده است، زمانی نعمت انسان کامل می‌شود که علاوه بر امنیت، غذا و سلامتی، ایمان به خداوند نیز داشته باشد.

,

امام جمعه اصفهان همچنین بیان داشت: این‌که اموال زیادی داشته باشید اما در راه غیر خدا خرج کنید، نعمت محسوب نمی‌شود، نعمت فقط در خوردن و آشامیدنی نیست و نعمت اصلی دین و ایمان است که باید شکرگزار آن باشیم؛ اگر به خدا ایمان داشته باشیم و شاکر خدا باشیم ما را عذاب نخواهد کرد.

,

وی افزود: هیچ نعمتی را نمی‌توان با نعمت امامت و رهبری مقایسه کرد، با راهنمایی آن‌هاست که سایر نعمت‌ها درک می‌شود؛ خداوند نسبت به نعمت هدایت و انبیا و اولیا منت گذاشته است یعنی این‌ها بهترین نعمت‌ها هستند و گاهی باید از مال و جان برای این نعمت‌ها گذشت؛ همه چیزهایی که خداوند به ما داده است اگر درست استفاده شوند نعمت هستند اما اگر بیجا خرج شوند، نغمت می‌شوند.

,

طباطبایی‌نژاد با اشاره به راهپیمایی مردم در 13 آبان گفت: از مردم کشور تشکر می‌کنم در روز 13 آبان که روز استکبار ستیزی است بهتر از سال‌های قبل حضور پیدا کردند، وقتی دشمن بیشتر دشمنی می‌کند ما هم باید دشمنی خودمان را بیشتر اظهار کنیم؛ در همه جا مردم حضور خوبی داشتند و اظهار تنفر از کشورهای آمریکا و انگلیس و سایر کشورهای همراه آن‌ها کردند.

,

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که ترامپ کمک می‌کند، دشمن را به خوبی بشناسیم، گفت: در جهان فسادهای زیادی می‌کنند، آن‌ها علم دارند اما رهبری ندارند که آن‌ها را هدایت کند، هزاران نفر را می‌کشند و خم به ابرو نمی‌آورند اگر ما یک مرتد را بکشیم، ضد حقوق بشر می‌شود.

,

وی با اشاره به این‌که این‌ها دزد سر گردنه هستند، بیان داشت: علنی دزدی می‌کنند و به آن افتخار می‌کنند، تاکنون در جهان آدمی به این فاسدی نبوده است که می‌گوید ما نفت سوریه را دوست داریم و مأموران ما باید برای حفاظت از آن در سوریه باشند، مشتی از حیوانات در دنیا زندگی می‌کنند و خفه هستند؛ به جای این‌که به مردم بگوییم آن‌ها جنایتکار هستند، ترامپ خودش این موضوع را نشان می‌دهد، دشمن حیله‌گیری که خودش را دوست نشان می‌دهد، مشکل است.

,

طباطبایی‌نژاد با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو گفت: هفته وحدت را باید گرامی بداریم که از یادگاران امام خمینی (ره) است، همگی باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و کنار یکدیگر باشیم؛ طبق سخن قرآن نباید حتی به کفار فحش بدهیم.

,

امام جمعه اصفهان در پایان تصریح کرد: هفته دیابت را نیز داریم، برخی بیماری‌ها هستند که اگر توجه کنیم به آن‌ها مبتلا نمی‌شویم، اگر بیمار شویم برای خودمان و دولت نیز خرج ایجاد می‌شود؛ دیابت یک بیماری مخفی است که نباید آن را شوخی بگیریم، سبب از کار افتادن چشم و کلیه می‌شود.

,

 

,

گیلان

, گیلان,

آیت‌الله فلاحتی: ائمه(ع) پیشگامان ایجادکننده وحدت در امت اسلامی بودند/ ۳ شاخصه نماینده مجلس تقوا، عمل انقلابی و ایمان به آرمان های انقلاب

, آیت‌الله فلاحتی: ائمه(ع) پیشگامان ایجادکننده وحدت در امت اسلامی بودند/ ۳ شاخصه نماینده مجلس تقوا، عمل انقلابی و ایمان به آرمان های انقلاب, آیت‌الله فلاحتی: ائمه(ع) پیشگامان ایجادکننده وحدت در امت اسلامی بودند/ ۳ شاخصه نماینده مجلس تقوا، عمل انقلابی و ایمان به آرمان های انقلاب,

به گزارش 8دی، آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) می فرماید که هیچ عزتی بالاتر از تقوا نیست ضمن اینکه هیچ شفاعت کننده ای کارسازتر از توبه نیست.

, 8دی,

وی، قناعت را گنج توصیف کرد و افزود: اگر انسان ها قناعت را در زندگی پیشه خود کنند بعضی از مشکلات ایجاد نمی شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) در هفته آینده است، خاطرنشان کرد: میلاد رسول اکرم(ص) از نگاه اهل سنت و شیعه هفته وحدت نامگذاری شده است.

آیت الله فلاحتی، زندگی شیعه و سنی با صلح و سازش در کنار همدیگر را بسیار با اهمیت دانست و بیان کرد: امام حسن عسگری(ع) می فرماید که مسلمانان شیعه به جماعت اهل تسنن بروند و نماز بخوانند.

وی ادامه داد: نخستین کسی که در تبعید به استقبال امام(ره) در سامرای عراق آمد، یک عالم سنی بود و امروز نیز تمام دنیای اسلامی اعم از سنی و شیعه به امام(ره) احترام می گذارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امام(ره) بخشی و منطقه ای فکر نمی کرد، تصریح کرد: امام(ره) پیامبر گونه فکر و عمل می کرد.

آیت الله فلاحتی، تمام ائمه(ع) را پیشگامان وحدت در امت اسلامی عنوان کرد و گفت: امام(ره) با روابط خود قلب ملت ها را فتح کرد.

وی به وضعیت کشور لبنان در روزهای اخیر اشاره کرد و یادآور شد: به برادران و خواهران عزیز لبنانی عرض می کنم تنها مامن مردم لبنان پناه بردن به سید مومن و مدیر دنیای عرب، سید حسن نصرالله است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گردش نخبگان لبنانی در این کشور در سال های اخیر نبوده است، اظهار کرد: جوانان را باید وارد عرصه های اجتماعی کرد زیرا جوان دارای انرژی و اراده است و چشم طمع به دیگران ندارد.

آیت الله فلاحتی به مطرح کردن مساله سازش و چالش توسط عده ای در ماه های اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: در ۹ ماه اخیر این مساله که آیا با آمریکا سازش کنیم و وضع عمومی جامعه خوب باشد یا اینکه با آمریکا ستیز داشته باشیم و دچار چالش شویم بهتر است، را مطرح کردند.

وی، ملت ایران را بهترین تحلیلگر دانست و بیان کرد: ۳ دلیل عقل، وحی و تجربه نشان می دهد منطق مقاومت برتر از سازش با آمریکا است ضمن اینکه در فضای کنونی نباید به آمریکا و اروپا اعتماد کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رفتار ملت ایران عاقلانه، منتقدانه و با منطق و اراده ای آرام است، تصریح کرد: برخورد ۴۰ سال گذشته آمریکا با مردم ایران نشان می دهد نمی توانیم به آنها امیدوار باشیم.

آیت الله فلاحتی، ملت ایران را لبیک گوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: آمریکایی و اروپایی ها میلیاردها به کشور صدمه وارد کردند و این امر نشان می دهد نمی توانیم به آنهااعتماد کنیم.

وی با تاکید براینکه مقاومت برای ملت ایران عزت آورده است، خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید که دشمنان خود را به سازش دعوت نکنید.

امام جمعه رشت به حفظ ملت ایران در برابر تحریم ها توسط خدای متعال اشاره کرد و یادآور شد: تجربه کهن ۴۰ ساله ملت ایران نشان داد که به اروپایی ها و آمریکایی ها نمی توان اعتماد کرد ضمن اینکه از مسئولان انتظار داریم به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک بگویند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قرار نیست ما برای مردم تصمیم بگیریم و ائمه جمعه تنها شاخصه های یک نماینده را از تریبون های نمازجمعه بیان می کنند.

وی، تقوا و دیانت را از شاخصه های یک نماینده برشمرد و افزود: نماینده باید مومن به انقلاب و آرمان های انقلاب باشد ضمن اینکه نماینده باید خود انقلابی باشد و انقلابی عمل کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه تنبیه و تشویق یکی از راهکارهای تربیت انسان است، تصریح کرد: تنبیه به معنای آگاه کردن طرف مقابل است تا اینکه آن عمل را انجام ندهد.

آیت الله فلاحتی، تنبیه را واکنش منفی درباره عمل قبیح و بد دیگران دانست و بیان کرد: بی اعتنایی نسبت به طرف مقابل موجب می شود فرد به خود آید.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای تشویق قائل شدن یکسری امتیازها به فرد است، گفت: تشویق پاسخی به نیاز روحی و روانی انسان و جامعه است.

امام جمعه رشت، حب ذات و کمال طلبی را دو ویژگی انسان برشمرد و یادآور شد: انسان به دنبال کمال طلبی است و از هر نقصی فرار می کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تشویق در حقیقت پاسخ به نیاز درونی انسان است، خاطرنشان کرد: تشویق در آموزه های دینی به عنوان راهکار تربیتی مطرح است.

 

آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام قریشی: تحدید نسل حربه دشمن برای غلبه بر کشور است

به گزارش اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در مورد استکبارستیزی و دشمنان نظام اسلامی، اظهار داشت: مخاطب شناسی در بیانات ایشان از سوی تمام مردم و مسئولان الزامی است و باید برای انجام مطالبات ایشان پاسخگو باشد.

وی، افزود: اینکه ایشان تاکید بر لزوم بهره‌گیری از جوانان دارند، نشان دهنده تلاش برخی افراد برای جلوگیری از تکثیر نسل است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ادامه داد: دشمنان برای مقابله با کشورمان دنبال سیاست تحدید جمعیت رفته‌اند و در داخل نیز برخی افراد دنبال آن هستند.

وی، گفت: امروز نیازمند جهاد تکثیر نسل هستیم و نباید آن را شوخی گرفت. موضوع فرزند کمتر برای زندگی بهتر باعث اثرات منفی شده که امروز باید مردم مقابل آن ایستاده و نسبت به زاد و ولد و افزایش جمعیت اقدام کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگری از سخنان خود، در مورد تاکید رهبر انقلاب بر منع مذاکره، ابراز داشت: بر اساس بیانات رهبر انقلاب، منع مذاکره دارای پشتوانه جدی و قوی است که نشان دهنده شکستن ابهت پوشالی آمریکا است. امروز شاهد هستیم که پیام رییس جمهور آمریکا نادیده گرفته می‌شود و اصل نیز همین است و باید این‌گونه شود.

وی، خاطرنشان کرد: هرچه عقب‌نشینی کنیم بازهم مدعی خواهند بود. انتظارات آن‌ها حد یقف ندارند و مسئولان باید به آن توجه کنند. هرروز با بهانه جدید سراغ مردم خواهند آمد و نسبت به بی دین کردن جامعه تلاش می‌کنند، هدف آن‌ها بازگشت جامعه به سمت بی دینی و قبل از انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: اینکه برخی افراد مذاکره را راه حل مشکلات بدانند اوج ساده‌اندیشی است. هرکس خواهان مذاکره باشد قطعا در اشتباه است. طرح مباحثی نظیر رفراندوم در خصوص مذاکره با آمریکا نیز اشتباه است.

وی، تاکید کرد: نباید از مقاومت و ایستادگی کوتاه بیاییم. چرا باید فریب بخوریم و خواهان مذاکر باشیم؟

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد لزوم تکیه بر توان داخلی، ابراز داشت: مشکلات جامعه باید با همت مسئولان و با تکیه بر امکانات داخلی حل شود.

وی، اضافه کرد: چرا مقابل واردات بی‌رویه کالای دارای مشابه داخلی را نمی‌گیرند؟ این وظیفه چه کسانی است؟ اینکه رهبر انقلاب به صراحت در خصوص وظیفه دولت و مجلس برای جلوگیری از واردات و اصلاح وضعیت تاکید دارند، باید دارای اقدام و گزارش از سوی این قوا باشد.

حجت‌الاسلام قریشی، بیان داشت: وعده وزیر صمت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی باید به طور جدی پیگیری شود و مردم و مسئولان پیگیر آن باشند.
وی، ادامه داد: نمایندگان مجلس و مدیران استانی باید مسئولان کشوری را به چالش بکشانند. گزارش دهی از سوی مدیران و مسئولان باید عملی شود.

وی، در بخش دیگر، با بیان اینکه باید وضعیت قاچاق بهبود یابد، گفت: چرا مقابل واردات و قاچاق گرفته نمی‌شود؟ وظیفه مسئولان در این خصوص چیست؟ باید ذی‌نفوذان در حوزه واردات و اقتصاد معرفی شوند و مردم مطلع شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، خطاب به مسئولان و نمایندگان استانی، گفت: باید بیانات رهبری در مورد ظرفیت‌های استانی را جدی بگیریم، باید در این زمینه متخصصان و اساتید اقتصاد وارد گود شوند. مسئولان استان باید دست در دست هم برای مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

وی، در این خصوص، با اشاره به بیانات رهبری در مورد سیب ارومیه، تاکید کرد: چند سال است که از این بیانات گذشته، چرا حل نمی‌شود؟ مسئولان چرا برای حل این موضوع تلاش جدی ندارند؟

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگری از خطبه، با اشاره به وقوع زلزله در آذربایجان‌شرقی، گفت: مدیران باید نسبت به کمک‌رسانی درخور شان به مردم مناطق زلزله‌زده اقدام کنند.

وی، همچنین با اشاره به هفته وحدت، اذعان داشت: ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت باید جدی گرفته شود و با تکیه بر آیات و روایات نسبت به بیان اهمیت آن اقدام شود.

وی، گفت: بر اساس بیانات امامین انقلاب، هرکس در مسیر برهم زدن وحدت قدم بردارد، باید از جامعه طرد شود.

بیان نکاتی در خصوص معاد و خانواده از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

 

سمنان

شش توصیه انتخاباتی آیت‌الله شاهچراغی؛ از ضرورت حفظ آبروی افراد تا پرهیز از دروغگویی/ تقوا برای مسئولان و علما «لازم‌تر» است

به گزارش مرآت، آیت‌الله سیدمحمدشاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان به تبیین برخی از نکات انتخاباتی پرداخت.

شاهچراغی در بخشی از سخنان خود با تأکید بر این که نباید در جریان انتخابات مجلس با آبروی کسی بازی شود اظهار داشت: اگر عزت دنیا و آخرت را می‌خواهیم باید به آبروی مردم را محترم بشماریم.

وی با تصریح بر این که تقوا برای توده مردم لازم اما برای مسئولان لازم‌تر است گفت: اگر یک فرد مسئول یا یک عالم بی‌تقوا باشد، بر زیرمجموعه خود تأثیر منفی می‌گذارد و این بی‌تقوایی به نزدیکان و اطرافیان او سرایت می‌کند.

امام جمعه سمنان با بیان این که صلاح و فساد جامعه اسلامی به دست مسئولان و علماء است گفت: بر این اساس این دو قشر باید در اعمال و رفتار خود بیشتر احتیاط کنند.

شاهچراغی در ادامه با تأکید بر ضرورت پرهیز از دعواهای سیاسی در انتخابات گفت: کاندیداها همچنین باید وعده‌هایی به مردم بدهند که می‌توانند آن‌ها را انجام دهند و از دادن وعده‌های غیرعملی بپرهیزند.

وی پرهیز از دروغگویی را از دیگر مسائل مهم در انتخابات برشمرد و گفت: علاوه بر این، کاندیداها نباید برای انتخابات زیاد هزینه کنند و نیز لازم است که از خرید و فروش آراء اجتناب کنند.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به آیه 46 سوره سبأ که به قیام برای خدا تأکید می‌کند گفت: امام خمینی(ره) وقتی قیام خود را آغاز کرد تنها بود؛ بعدها وقتی به ایشان گفتند که رژیم قصد دارد شما را اعدام کند امام فرمود من سه هدف دارم؛ نخست این که ملت ایران را از استبداد ستم‌شاهی نجات دهم، دوم، امت اسلام را از استکبار جهانی نجات دهم و سوم آن که می‌خواهم زمینه‌ها را برای ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از برگزاری مطلوب راهپیمایی 13 آبان در استان و کشور گفت: تمامی اقشار در این راهپیمایی بزرگ و باشکوه حضور پیدا کرده بودند و پیام مردمی راهپیمایی ضمن تأکید بر مقاومت این بود: مذاکره بی‌مذاکره.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با یادآوری گام چهارم دولت برای کاهش تعهدات برجامی گفت: مردم از این گامِ مقاومتی و انقلابی خوش‌حالند و از آن تقدیر و تشکر و پشتیبانی می‌کنند؛ ما از هرکس که عمل انقلابی انجام دهد تقدیر می‌کنیم.

شاهچراغی افزود: ان‌شاءالله گام چهارم، گام آخر باشد و برجام کنار گذاشته شود.

 

مرکزی

آیت‌الله دری نجف آبادی: حمایت از فلسطین، حمایت از مظلوم و وحدت اسلامی است/دولت با شجاعت و قدرت و بدون توجه به فرانسه قدم های خود را بردارد

به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه اراک گفت: پاک شدن دل، فداکاری، اخلاص و مجاهدت می خواهد و اگر دل ها پاک شود اهل بیت (ع) خود به سراغ ما خواهند آمد. لذا اگر خانه را آماده کردیم مهمان خود وارد می شود.

دری نجف آبادی ضمن تبریک ایام هفته وحدت، نامگذاری هفته وحدت را کاری ارزشمند از سوی جمهوری اسلامی دانست و افزود: همه باید در ترویج سیره و عدالت پیامبر تلاش کنند و از فرصت موجود استفاده شود تا از اخلاق و رفتار پیامبر گرامی اسلام الگو بگیریم.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی های بازگشت در فلسطین عنوان کرد: حمایت از مردم فلسطین از برکات انقلاب اسلامی است؛ چراکه فلسطین پاره تن اسلام و اولین قبله مسلمانان است و مسجد بیت المقدس که قرآن به آن افتخار می کند، جزء چهار مسجد مبارک دنیاست که در آن منطقه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه فلسطین کانون ظهور بسیاری از پیامبران الهی است ادامه داد: وکیل و مدافع آن جا ما هستیم و آنجا دست موحدین عالم است اما متاسفانه صهیونیست ها در جنگ اول و دوم جهانی و قبل از آن توسط انگلیسی ها و با حمایت آمریکا به این منطقه آمدند.

وی افزود: ملت فلسطین ۷۰ سال است که در چنگال صهیونیست ها هستند و هر روز مردم را می کشند و سرزمین هایشان را غصب و آنها را آواره می کنند.

دری نجف آبادی ضمن اشاره به برگزاری ۷۵ راهپیمایی بازگشت طی دو سال گذشته در فلسطین و با تاکید بر آغاز راهپیمایی های حمایت از راهپیمایی های بازگشت در ایران، تصریح کرد: ملت شریف ما اگر دفاع می کند این دفاع از مظلوم، ارزش ها، سرزمین ها و وحدت اسلامی است و ما از همه ارزش ها و آرمان های الهی دفاع می کنیم و نمی توانیم در برابر جنایتکاران سکوت کنیم چرا که وظیفه ما دفاع از مظلوم است.

امام جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن هفته علم، فضا و صلح اظهار کرد: علم باید در خدمت عدالت و انسانیت باشد نه در خدمت غارت و جنایت کاران. علم ما در خدمت عقل و عقل در خدمت ایمان و ولایت است.

وی بیان کرد: دانشگاهیان و حوزویان در جهت رشد علم باید در حوزه های مختلف علمی مجاهدت کنند. جهاد در این رابطه جزء حساس ترین وظایف است و باید در گسترش مرز های علم و دانش مجاهدت کرد.

دری نجف آبادی به زلزله شب گذشته استان آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: با عنایت خدا این زلزله مجروح و کشته زیادی نداشته است و اگر کانون زلزله در تبریز و در عمق کم بود صدمات بیشتری داشت که اینها همه از عنایت الهی است. فلذا مردم و دولت برای کمک به زلزله زدگان باید دست به کار شوند.

وی به آغاز گام چهارم ایران و تزریق گاز UF۶ به سانتریفیوژهای سایت فردو پرداخت و خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت و سازمان انرژی اتمی با شجاعت و قدرت کار را پیش ببرند و گوش به حرف فرانسوی ها و غیر فرانسوی ها ندهند؛ چرا که دوسال است که ما را سر کار گذاشتند. ما باید روی پای خود بایستیم و با همت مضاعف بر مشکلات فائق آییم.

 

چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام نکونام: بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می‌شود

به نقل از جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام خطیب جمعه این هفته نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: از زمان اولیاء الهی تا به امروز همواره مستکبرین سعی کرده اند که بین مردم و اولیاء الهی فاصله بیندازند و به هر شکل ممکن میخواهند مصلحان را از جامعه جدا کنند .

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز نباید مردم را از خود برانید تصریح کرد: سه مسئله مهم است که مردم را برای همیشه در صحنه نگه می دارد.

حجت الااسلام والمسلمین نکونام افزود: خدمت ، تکریم و بصیرت سه مسئله مهم است که در نظام جمهوری اسلامی باید رعایت شود تا مردم را در صحنه بتوان نگه داشت.

وی یادآور شد: باید به مردم خدمات رسانی شود و زندگی آرام بر اثر کارهای دولتمردان  را به مردم بخشید .

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه تکریم مردم دومین مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه ای شود اذعان داشت: متاسفانه از سوی مسئولین گاهی اوقات این مسئله رعایت نمی شود.

وی  سومین مسئله مهم در جامعه  اسلامی را بصیرت دانست و گفت: مردم باید بصیرت داشته باشند و نظام موظف است عرصه آن را فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی درست در جامعه باید صورت گیرد بیان داشت: مردم باید با مهمات دینی و مهمات فرهنگی آشنایی پیدا  کنند و فرهنگ پوچ نباید در جامعه ما راه پیدا کند.

وی افزود: بصیرت یک امر خوردنی و آشامیندی نیست بلکه باید  بصیرت را درک کرد و آن را با مطالعه  و آگاهی  فهمید و نباید گذاشت  با حوادثی که اتفاق افتاده کاری کرد که از هر سوراخ گزیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه  بصیرت نکات مهمی است که جامعه باید به آن توجه کند عنوان کرد: اگر بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می شود.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته اظهار کرد: یکی از مناسبت های این هفته آغاز هفته وحدت است که از 19 آبان آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین با تاکید بر اینکه  مسئله وحدت سفارش مهم قرآن است  تصریح کرد: قرآن به جامعه دستور می دهد که همه و همه به یک ریسمان چنگ بزنید.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام علم یک آدم را بلند نکنید شما یک علم دارید و آن علم الله است عنوان کرد: ولایت فقیه ما یک نعمت الهی است و می شود صلابت و جانشین شاخص امام عصر پس همه ما باید زیر پرچم ولایت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه کار دشمن این است که بین شما تفرقه اندازد اذعان داشت: باید همه ما بصیرت داشته باشیم و راه خود را از قرآن یاد بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز از مسائل مهم جهان اسلام وحدت است بیان داشت: مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید در کنار هم باشند نه مقابل هم تا دشمن نتواند بر آن ها پیروز شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  گفت: دشمن می خواهد اهل سنت ارزش های شیعه را بشکند تا شیعه و سنی را مقابل هم قرار دهد .

وی با تاکید بر اینکه ائمه ما در موارد متعدد شیعیان را به سکوت  توصیه کرده اند تا وحدت حفظ شود تصریح کرد: اگر اسلام یک پارچه خود را نشان دهد دشمن نمی تواند سوء استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  از متولیان فرهنگی خصو صا" دانشگاه ها و آموزش و پرورش خواست که نسبت به آموزش و تربیت جوانان دغدغه مند باشند تا دشمن نتواند بر آن ها نفوذ کند.

وی با تاکید بر اینکه اجازه ندهید ابتذال شکل گیرد اظهار کرد: دشمن می خواهد مرز بین دختر و پسر را بشکند و ارزش ها را از بین ببرد و شما مسئولین باید در این راستا دغدغه داشته باشید و با وسواس پیش روید و نگذارید دشمن بر جوانان ما که آینده سازان مملکت هستند چیره شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  در پایان خاطر نشان کرد: همه باید برای استانی آباد چه از لحاظ ایمان و چه از لحاظ عمرانی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

 

لرستان

آیت‌الله میرعمادی: «وحدت» راهبرد مقابله با توطئه‌های استکبار/خسارات سیل به کشاورزان لرستان پرداخت شود

به گزارش سفیرافلاک، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به سالروز ولادت با سعادت پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: نامگذاری هفته وحدت در فاصله زمانی دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول بنا بر نقل اهل سنت و تشیع در رابطه با ولادت پیامبر (ص)، یکی از ابتکارات سرنوشت ساز و تاریخی امام بزرگوار بود که بسیاری از توطئه استکبار جهانی را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه شیطنت آمریکا در طول تاریخ دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی بوده است افزود: راه اندازی جنگ های نیابتی، مذهبی،  قومی و قبیله ای به وسیله گروه های تروریستی و تفکیری، تخریب اماکن مقدسه بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع)، اهانت به شخصیت های دینی و مذهبی از جمله شیطنت های آمریکا بوده که این کار از سوی تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: استکبار از دل مسلمانان، گروه های تروریستی را به وجود آورد تا میان مسلمانان ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی شود؛ امروز خطری که مسلمانان را تهدید می کند اهل تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با این توطئه بزرگ نیازمند وحدت است؛ وحدت اسلامی راهبرد مقابله با توطئه های اختلاف افکنانه استکباراست، هفته وحدت یعنی روی مشترکات تکیه کنیم و به اختلافات دامن نزنیم و اختلافات مذهبی را بزرگ جلوه ندهیم چراکه تأکید و توصیه مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت امت اسلامی است.

میرعمادی با اشاره به برپایی نخستین نماز جمعه توسط پیامبراکرم (ص) بیان کرد: بیان مقاومت، ایستادگی و تبعیت از ولایت توسط نبی مکرم اسلام در اولین نماز جمعه برای نشان دادن راه سعادت و خوشبختی مردم در طول تاریخ بوده است و نمونه اش را در موفقیت، عظمت و عزت مردم به واسطه انقلاب اسلامی تجربه کرده ایم؛ نماز جمعه از عنایات خداوند، مایه برکت زندگی، سبب آمرزش گناهان، نورانیت دل و محل تبیین وظایف مسلمین است.

وی گفت: اگر امسال مختص رونق تولید است باید با پرهیز از اسراف و جلوگیری از ریخت و پاش، ممانعت از واردات زائد و بی رویه و تسهیل در امر تولید و به کارگیری و سرمایه گذاری منابع، درآمدها، ثروت ها و مالیات ها در امر تولید به رونق تولید اهمیت ویژه داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به خسارات سیل فرودین ماه در استان اشاره کرد و افزود: بخشی از خسارات سیل مربوط به کشاورزان بوده است که در این راستا پرونده هایی تشکیل شد و به تعدادی هم کمک بلاعوض ارائه شد اما عده ای هنوز خسارات سیل را نگرفته اند که باید مسئولان در پرداخت خسارات سیل کشاورزان سرعت عمل داشته باشند چراکه کمک کردن به کشاورزان همان کمک به امر رونق تولید است.

 

کرمانشاه

آیت‌الله علما:‌ جهان روی «وحدت» مسلمانان حساب ویژه‌ای باز کرده است/مذاکره با آمریکا یعنی تسلیم شدن

به گزارش مرصاد، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این امام همام تمام مدت عمر مبارکشان را تحت نظر و در اسارت و بند خلفای جور و ستم بودند و لقب عسکری ایشان هم برگرفته از این موضوع است.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) در طول مدت اسارتشان از طریق نواب با مردم ارتباط داشتند که یکی از آنها احمدبن‌اسحاق بود که مقبره وی در سرپل‌ذهاب قرار دارد؛ ۱۵۰ روایت از احمدبن‌اسحاق شده که وی از نمایندگان این امام بزرگوار بوده و مسجد امام حسن عسکری در قم نیز با نظر این فاضل بنا شده است.

امام جمعه کرمانشاه به حدیثی از این امام همام اشاره کرد و گفت: در حدیثی از ایشان دو خصوصیت برای انسان ذکر شده که بالاتر از آنها برای انسان سراغ نداریم؛ یکی ایمان که در درون انسان حرارت و نورانیت دارد و دیگری منفعت رساندن به مردم است.

آیت‌الله علما در خطبه دوم به موضوعات روز و مناسبات هفته پیش رو از جمله هفته وحدت اشاره‌ای داشت و ادامه داد: به روایت اهل سنت یازدهم و به روایت شیعیان هفدهم ربیع‌الاول میلاد پیامبر اعظم (ص) است که البته اینها اهمیتی ندارد و مهم وحدت بین برادران شیعه و اهل سنت است.

وی تصریح کرد: ۱.۵ میلیارد از جمعیت جهان مسلمان هستند و دنیا روی وحدت مسلمانان حساب ویژه‌ای باز کرده است؛ موضوعی که امام راحل نیز بسیار بر آن تاکید داشتند.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه گفت: مسلمانان شیعه و سنی در ۵۶ مورد از مسائل و موضوعات و شعائر دین با هم وحدت دارند و البته اختلاف‌نظرهایی هم بین آنها وجود دارد که در برابر وحدت بین آنها اهمیت چندانی ندارد.

آیت‌الله علما با بیان اینکه محور مسلمانان باید اهل بیت (ع) باشد، افزود: همه باید حول محور «الله» باشیم تا آسیبی به دین نرسد.

وی همچنین سالروز تشکیل جمعیت هلال احمر را یادآور شد و به پرسنل خدوم این جمعیت که در بحران همواره در خدمت به مردم حضوری فعال داشته اند قدردانی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به برگزاری پرشور راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه جاری در کرمانشاه، از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز تقدیر کرد.

آیت‌الله علما سپس به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در ورد ۱۳ آبان اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بار دیگر تاکید کردند که آمریکا در مواضع زیاده‌خواهانه خود علیه ایران هیچگاه کوتاه نیامده و با توجه به اینکه ما راه نفوذ آنها را بسته‌ایم، لذا مذاکره با آنها معنایی ندارد.

وی بیان داشت:‌ ما قبلا هزینه‌های زیادی برای مذاکره دادیم که آنها با یک امضا همه چیز را بهم ریختند  و مذاکره مجدد با آنها یعنی تسلیم شدن و نشان دادن اینکه فشارهای آنها نتیجه داده است.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: همچنین سرنوشت مصدق به عنوان اعتماد به آمریکا باید مورد توجه همگان باشد.

 

آذربایجان شرقی

حجت‌الاسلام آل هاشم: ستاد بحران به وظیفه خود در مناطق زلزله زده خوب عمل کند

به گزارش تبریز بیدار ،حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر گفت:از مصادیق تقوای الهی تقویت روحی است، انسان باید روح خود را به قدری تقویت کند تا تقوا به صورت ملکه در بیاید و از آلودگی ها حفظ شود.

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: بنا به روایات اهل تسنن ۱۲ ربیع اول سالروز پیامبر اکرم(ص) و بنا به روایات اهل تشیع ۱۷ ربیع اول سالروز پیامبر است. 

خطیب جمعه تبریز افزود: امام حسن عسکری(ع) در تبیین راهبردهای اساسی برای مسلمانان توصیه می کنند که میان اهل سنت نماز بخوانید، از مریض های اهل سنت عیادت کنید و در تشییع جنازه های آن ها شرکت کنید.

وی اعلام اهل وحدت را یکی از برکات جمهوری اسلامی خوانده و گفت: هفته وحدت از ابتکارات سرنوشت ساز امام راحل بود. به موضوع وحدت باید عمیق دقت توجه کرد.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: ضمن پافشاری منطقی بر اصول هر مذهب باید فضای گفتگوی سازگاری نیز ایجاد شود.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می کند تا به منافع مسلمانان دست درازی کند لذا باید بین مسلمین وحدت و تعامل باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به زلزله صبح امروز در برخی مناطق استان گفت: به خانواده های قربانیان زلزله آذربایجان‌شرقی تسلیت عرض میکنم، در روستاهای میانه مخصوصا روستای ورنکش که چند نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و در سراب حیوانات تلف شدند.

وی افزود: مسئولان در مناطق زلزله زده حضور دارند امیدواریم ستاد بحران به نحو احسن بتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

امام جمعه تبریز در تداوم تذکرات انتخاباتی خود گفت: نماینده ای که می خواهیم به مجلس بفرستیم باید انتقاد پذیر باشد. فردی که هیچ توجهی به انتقادات و پیشنهادات نکند صلاحیت نمایندگی ندارد.

وی افزود: نماینده مجلس باید انتقاد پذیر باشد و برای تکلیف الهی این وظیفه را انجام دهد نه فقط برای خوشایند مردم. ممکن است نماینده ای باشد که هدف او ادای تکلیف الهی نباشد و از طریقی مردم را راضی نگه دارد مخصوصا این اقدامات نزدیک انتخابات زیاد رخ می دهد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه گفت: درگذشت ابراهیم ابادی بازیگر توانمند سینما و تئاتر را به جامعه هنری استان و اهالی سینما تسلیت می گوییم.

وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر تبریز و شهردار با من دیدار داشتند که کتابچه ای برای آموزش شهروندی آماده کرده اند و این اقدام فرهنگی شهرداری ارزشمند است.

هطیب جمعه تبریز افزود: هفته قبل در غرفه بنیاد حفظ آثار کتابی از خاطرات رزمنده محمدرضا درخشانی رونمایی شد که کار ارزشمندی بود.

وی برگزاری نمایشگاه رینوتکس در تبریز را اقدام ارزشمندی برشمرد و گفت: این نمایشگاه برای ایده های های فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان صورت گرفته است. باید برای جلب حمایت بخش خصوصی و اشتغال نخبگان برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تاکید بر صرفه جویی گفت: عموم مردم باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و برای آن فرهنگسازی لازم است و همه دست به دست بدهند تا انرژی هدر نرود.

وی افزود: شرکت نیروی برق قبض های کاغذی را حذف کرده اند تا با کاهش مصرف کاغذ و افزایش خدمات غیر حضوری، کمکی به محیط زیست شود، در این رابطه لازم است مردم همکاری داشته باشند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: از دادگستری استان تشکر می کنم که مشکلات در سفر آیت الله رئیسی به تبریز مطرح شد و دستور رسیدگی ویژه به پرونده سانحه قطار تبریز مشهد داده شد.

وی به برخی حواشی در دیدار تراکتور و استقلال اشاره کرده و گفت: سخنگوی قوه قضاییه واکنشی در خصوص حواشی استادیوم یادگار امام تبریز نشان دادند و گفتند بعضی حواشی ها را به مردم آذربایجان ربط ندهیم. مردم آذربایجان هوشیار و قهرمان است، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی، آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیرلماز.

وی در پایان گفت: یکی از رویداد های هفته جاری کاهش تعهدات برجامی ایران بود که با توجه به اتمام فرصت ۶۰ روزه به اروپایی ها، صورت گرفت.

 

گلستان

حجت‌الاسلام برقرار: درون خود را پاک کنید تا تفرقه بین شما بین شما ایجاد نشود

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با اشاره به فرمایش امام علی(ع) درباره وحدت اظهار داشت: اگر متدین هستید باید با یکدیگر وحدت داشته باشید، اگر درون خود را پاک کنید تفرقه در بین شما ایجاد نمی‎شود.

وی یکی از آثار تقوا را ترس الهی بیان کرد و تصریح کرد: نتیجه این عمل  تبعیت و پیروی از خداوند متعال است و انسان متقی نه تنها از حرام که از اعمال شبهه‌ناک هم دوری می‌کند.

برقرار تاکید کرد: یکی از آثار تقوا عزتمندی انسان‎ها است که در یک معنا عزیز، نفوذناپذیر تعبیر شده و این بدان معنی است که شیطان و شیطان‎صفتان نمی‎توانند در انسان باتقوا نفوذ کرده و او را از مسیر حق جدا کنند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به قیام امام خمینی(ره) علیه شاه اظهار داشت: امام خمینی(ره)  فردی با تقوا بود و زمانی که کسی جرأت نداشت اسم شاه را به زبان بیاورد به شاه گفت کاری نکن که مردم شما را از این مملکت بیرون بیندازند.

برقرار با بیان اینکه انسان در سایه تقوا عزتمند می‎شود، افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) فرمودند به خدا قسم اگر تمام هستی را به من بدهند و از من بخواهند معصیت و نافرمانی خداوند را کنم هرگز چنین ظلمی را نخواهم کرد.

وی با اشاره به  18 آبان روز ملی کیفیت خاطرنشان کرد: چه کسانی جنس‎های قلابی تحویل مردم می‎دهند، آیا کسانی که ایمان و تقوا دارند، می‎توانند چنین کاری کنند؟

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت تاکید کرد: امام علی(ع) فرمودند اگر متدین هستید باید با یکدیگر وحدت داشته باشید، اگر درون خود را پاک کنید تفرقه در بین شما ایجاد نمی‎شود.

 

البرز

اگر ایران به مذاکره تن دهد جبهه مقاومت فرو می‌ریزد/ گام چهارم هسته‌ای جبهه استکبار را به تلاطم انداخت

به گزارش تیتریک، امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اخیرا تعبیر گرگ را برای آمریکا به کار بردند، گفت: در طول تاریخ آمریکا تمامی صفت های گرگ را از خونخواری و درندگی داشته است و امروز در نتیجه نباید به آمریکای رو به افول با مذاکره تنفس مصنوعی داد. 

آیت الله حسینی همدانی افزود: اصرار آمریکا برای مذاکره در جهت منافعی است که برای آنها دارد، همچنین جدا از مباحث تبلیغاتی و انتخاباتی که رئیس جمهور آمریکا دنبال می کند اگر ایران به مذاکره تن دهد جبهه مقاومت فرو می ریزد و عزت و اقتدار ایران در نگاه بین المللی از بین می رود. 
 
وی با اشاره به اینکه با مذاکره عده ای بوق در دست گرفته و می گویند همه مشاهده کردید که چگونه فشار بر ایران اثر کرد لذا ایران هرگز تن به این شکست نخواهد داد، اظهار داشت: آقایان به نصیحت های رهبر معظم انقلاب گوش دهید، از تاریخ پند بگیرید، همه شاهد بودید که کوبا پش از 50 سال تحریم بالاخره حاضر به مذاکره با آمریکا شد اما جز چند عکس تبلیغاتی ثمره ای برای آن نداشت. 
 
آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: در مذاکره امتیازاتی داده می شود تا بعد از آن یک کشور پیروز میدان شود نه اینکه اینکه امتیاز بدهید و بیشتر تحت سلطه قرار بگیرید، عده ای اینگونه عمل می کنند، گام چهارم هسته ای که برداشته شد جبهه استکباری را به تلاطم انداخت و شروع به حرف های بی ربط زدن کرد. 
 
وی گفت: گام چهارم هسته ای اگرچه دیر برداشته شد اما درست انتخاب شد و باید با این رویه در برابر استکبار ایستاد، هر حرکت عزت مندانه ای را آمریکا تحمل نمی کند لذا باید با قاطعیت تمام در مقابل آنها ایستاد و تا حصول نتیجه کامل از حقوق ملت دفاع کرد. 
 
امام جمعه کرج افزود: باید به فرموده رهبر مظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان، تولید داخلی را رونق داد و با ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود مخالفت کرد و در دفاع از آینده جوانان باید در برابر ورود کالاهای این چنینی ایستاد، همچنین برای تبدیل موضوع مصرف کالاهای خارجی به ضد ارزش باید همه اقدام کرده و رسانه ها در راستای مسئله گفتمان سازی کمک کنند. 
 
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه واردات کالای خارجی به معنای از دست رفتن فرصت شغلی برای جوانان در داخل بوده و به تعبیر رهبری حرام شرعی و قانونی است، اظهار داشت: آمار گمرک درباره واردات کالاهای لوکس نگران کننده است، باید دستگاه های نظارتی ضمن برطرف کردن موانع، با جدیت تمام کیفیت تولید داخلی را کنترل کنند. 
 
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی بدون حمایت از تولید داخلی معنا ندارد و متاسفانه از تولیدات فرهنگی فاخر در داخل کشور حمایت نمی شود، تصریح کرد: به تذکر رهبری برای قرار گرفتن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی توجه نشد در حالی که آمریکا از هیچ روزنه ای برای ضربه زدن به اسلام غافل نیست. 
 
آیت الله حسینی همدانی گفت: از کارمندانی که به موقع در محل کار خود حاضر می شوند، به مردم خدمت می کنند و از بیت المال محافظت می کنند و در نحوه عملکردشان به گونه ای عمل می کنند که امید به آینده و بهتر شدن اوضاع را نوید می دهند باید تشکر کرد. 
 
وی افزود: باید از کارگزار دلسوز تشکر کرد، ما مسئولینی در استان البرز داریم که به محض اینکه عنوانی برای مسئولیت به آنها داده می شود خانواده خود را در شهر مستقر می کنند اما متاسفانه تعداد زیادی از مسئولین در سطح بالا به جز استاندار البرز، اعم از 6 مسئول درجه 1 شب در استان اسکان ندارند. 
 
امام جمعه کرج در خاتمه با اشاره به اینکه مسئولین البرز باید در این استان مستقر باشند، اظهار داشت: البته عده ای به بهانه این بیان بنده به دنبال چندصد میلیون برای رهن مسکن نباشند.
 
 

هرمزگان

حجت‌الاسلام عبادی زاده: نباید جلوی حرکت‌های خودجوش جوانان حزب اللهی گرفته شود

به گزارش هرمز،‌ حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس گفت: اگر کسی شرب خمر را برای غیر خدا ترک کند خداوند متعال مزد و پاداشی در بهشت قرار خواهد داد و این برای صیانت از نفس و در روایات متعدد به این موضوع اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه افزود: مصرف مشروبات الکلی حالت بازدارندگی دارد و نباید با توجیه اینکه تعداد مصرف کنندگان زیاد است این موضوع فراموش شود از این رو دستگاه قضا باید با پدیده شرب خمر به صورت جدی برخورد کند.

وی با اشاره به هفته وحدت بیان کرد: ما امروز به هفته وحدت نیاز داریم تا چراغ راهنما و نمادی باشد که راه را گم نکنیم و همچنین برای اینکه یک آموزه قرآنی است که نباید فراموش شود.

امام جمعه بندر عباس گفت: ما در همه زمان ها برای هم افزایی ظرفیت های مومنان به وحدت نیاز داریم و امروز نیز وحدت یک تاکتیک محسوب نمی شود بلکه یک استراتژی است.

عبادی زاره تاکید کرد: وحدت به معنای دست برداشتن شیعه و سنی از اعتقاداتشان نیست بلکه به معنای دست گذاشتن بر روی اشتراکات است و ما همیشه مسئله وحدت را اشتباه معنا کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: به تعبیر آیت الله العظمی سیستانی نگویید اهل سنت برادران ما هستند بلکه بگویید جان ما هستند زیرا از یک پیکر هستیم و اگر این تفکر حاکم شود دیگر داعش به وجود نمی آید.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: متعصبان مغرض ، عوام جاهل و استکبار جهانی دشمن وحدت هستند و ساختار سیاسی کشورهای اسلامی را به گونه ای ایجاد کرده اند تا زمینه درگیری وجود داشته باشد.

 عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه دوم به تخلف خام فروشی شرکت نفت جی اشاره کرد و افزود: خبری که امین حسنی خبرنگار صداوسیما مرکز خلیج فارس در خصوص تخلف خام فروشی شرکت نفت جی انتشار دادند بسیار صحیح بود و لازم لازم می‌دانم از خبرنگار صدا و سیما تشکر کنم زیرا ما امروز نیاز به اصل نظارت همگانی داریم و خبر، محتمل بر صدق و کذب است و دستگاه های امنیتی باید بررسی کنند و خبرنگارانی همچون جوان هرمزگانی را باید تشویق کنیم.

وی مبارزه با فساد را زمینه رونق تولید دانست و گفت: در عین حال که باید از سرمایه و سرمایه گذاری حمایت کرد باید به مبارزه با فساد هم توجه جدی کنیم و من از دستگاه های نظارتی می‌خواهم این مسائل را پیگیری کنند و به مردم اطلاع رسانی کنند.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد:ما نباید به بهانه خودجوش، جلوی حرکت های حزب اللهی جوانان مومن در قالب صدا و سیما و یا مطبوعات را بگیریم.

 

اردبیل

آیت‌الله عاملی: آمریکا عامل اصلی آزاد نشدن قره‌باغ است/ دولت به وضعیت بیمه جانبازان و خانواده شهدا توجه کند

به گزارش سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به اقدامات استکباری آمریکا در نقض حاکمیت ملی کشورها اظهار کرد: آمریکا عملا می‌گوید ملت‌ها باید با حاکمیت ملی خداحافظی کنند. چهل سال است که ما را تحت فشار گذاشته‌اند جرم ما این است که ما با حاکمیت ملی و با گذشته پر افتخار خود خداحافظی نمی‌کنیم.

وی افزود: آمریکا و اروپا با این روحیه ذره‌ای به ما امتیاز نخواهند داد مگر اینکه اقتدار پیدا کنیم و لذا نباید منتظر آنها بمانیم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: آمریکا در توهم است که نظر او مشروعیت درست می‌کند یا بیانیه او مشروعیت را سلب می‌کند و خیال می‌کند معیار مشروعیت و عدم مشروعیت رد و قبول اوست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: مشروعیت با دفاع از عدل، صلح، حقوق مظلومان و مبارزه با استبداد، استئثار و ظلم به وجود می‌آید و آمریکا خود، دقیقا ضد اینها را دارد و لذا نامشروع‌ترین دولت دنیاست، اگر باور ندارد و اگر نمی‌ترسد در کل دنیا رای گیری کند. قطعا هیچ ملتی به آمریکا رای مشروعیت نخواهد داد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «نباید همچنان که مدتی بیهوده منتظر برجام ماندیم، حالا در انتظار اقدامات اروپایی‌ها یا مسائل دیگر معطل بمانیم بلکه باید به داخل دل ببندیم و همه‌ی توان را برای رونق تولید به کار گیریم.»

عاملی به اقدامات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در خصوص ورود دولت به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها می‌گویند؛ ما به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنیم ولی شما باید یک طرفه عمل کنید. این هم تفرعن است، هم اهانت و هم تحمیق و این‌گونه است که  آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها عملا ادعای کدخدایی دهکده جهانی دارند.

وی افزود: اروپا به ایران می‌گوید؛ برجام را نقض نکن. معنای این سخن این است که ما نقض می‌کنیم تو نقض نکن. از طرفی این نقض برجام نیست؛ عمل به خود برجام است. چون برجام می‌گوید اگر یک طرف عمل نکرد طرف مقابل می‌تواند از تعهد خارج شود. تهدید می‌کنند که تحریم بر می‌گردد و این خیلی خنده دار است چون تحریمی نمانده که برنگردانده باشند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آنها فقط به ملت ما اهانت نمی‌کنند بلکه نهادهای بین المللی نیز مصون از اهانت‌های آنها نیست آژانس هسته‌ای بارها مهر تایید به تمامی فعالیت‌های هسته ای ایران زده اما ترامپ می‌گوید راستی آزمایی‌های آژانس هسته‌ای از ایران غیرقابل قبول است و این اهانت بزرگ به نهادهای معتبر بین المللی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اکتشافات اخیر معدنی در شهرستان مشگین شهر گفت: به اهالی مکرم مشگین‌شهر تبریک عرض می‌کنم که مطالعات استخراج معادن در منطقه مشگین بعد از ۵ سال تلاش جواب داد و مکتشفین به معدن مس دست یافتند.

وی افزود: با پیدا شدن این معدن کارخانه تولید کنسانتره مس، مولیبدن و مس کاتدی با ظرفیت تولید 3500 تن کنسانتره مس و 800 تن مس کاتدی در سال با اشتغال‌زایی 250 نفر به راه می‌افتد. همچنین سرمایه‌گذار دیگری نیز با اطلاع از وجود مس حاضر به سرمایه‌گذاری در مشگین شهر شده است.

وی افزود: امید است معادن دیگری نیز کشف و مشگین شهر به قطب معادن تبدیل شود مهمی که با اکتشاف مس، عملیات اجرایی شهرک تخصصی معدن نیز در مشگین شهر شروع می‌شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: این روزها روزهای بسیار سختی برای وهابیت مخصوصاً شیوخ وهابی در عربستان است. خداوند آنها را در برابر امتحان بسیار سختی قرار داده، بن سلمان تصمیم گرفته تمام ارزش‌های غربی را جایگزین ارزش‌های دینی کند و هر روز یک برنامه ضد شرعی در عربستان اجرا می‌کند.

وی بیان کرد: آخوندهای وهابی اگر حرف بزنند سرشان بر باد می‌رود و اگر ساکت بمانند تایید می‌کنند آنها در برابر شیعه غرش دارند در حالی که معتقدات شیعه قطعا کفر نیست اما در برابر کارهای بن سلمان که قطعا خلاف شرع است حرفی نمی‌زنند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: مرجع دینی عربستان اسم خود را گذاشته مفتی اعظم اما با سکوت خود این فجایع را امضاء می‌کند. آخوند برجسته آنها اسم خود را گذاشته خطیب مسجد الحرام اما از کعبه خجالت نمی‌کشد. اسم خود را گذاشته خطیب مسجد النبی اما از رسول خدا(ص) حیا نمی‌کند.

وی ادامه داد: این هفته هیأت ترفیه سعودی که آن را بن سلمان تشکیل داده و یکی از احفاد محمد بن عبدالوهاب را رئیس آن کرده است با دو زن نیمه عریان کانادایی و آمریکایی به صورت جلف مسابقه کشتی ترتیب داد. آخوندهای وهابی قبل از سوختن در آتش جهنم، در آتش بن سلمان می‌سوزند ولی نمی‌توانند حرفی بزنند.

وی افزود: این حادثه برای وهابیت عموما و برای وهابیت آذربایجان که مدام کلیپ بر علیه شیعه درست می‌کنند بسیار شایان توجه است. اگر حریت و درد دین دارند اینجا حرف بزنند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نابسامانی وضعیت بیمه جانبازان، آزادگان و خانواده شهداء گفت: دولت محترم یک عذرخواهی به جانبازان و خانواده شهدا بدهکار است. بنیاد شهید اول با بیمه ایران قرارداد داشت تمام معالجات جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا با بیمه آسیا صورت می‌گرفت. متاسفانه دولت پول بیمه را نداد، بیمه ایران نیز لغو قرارداد کرد. دولت در یک اشتباه دیگر بیمه بنیاد شهید را به بیمه دی داد و حالا پول این بیمه نیز به‌طور کامل پرداخت نمی‌شود.

وی اظهار داشت: عزیزان جانباز، آزادگان و خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند و باید در اولویت عنایت دولت باشند. حل این معضل فقط با اهتمام دولت محترم قابل حل است. ما از دولت می‌خواهیم سریعا بیمه بنیاد شهید را دوباره به بیمه ایران تحویل دهد و همچنین در پرداخت مطالبات بیمه کوتاهی نکند.

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: با کمال تاسف مطلع شدیم با فعالیت لابی ارمنی در آمریکا، وزیر خارجه حکومت خودخوانده قره باغ به آمریکا مسافرت کرده. آمریکا به این شخص خاطی ویزا داده و از همه بدتر رئیس کنگره نمایندگان آمریکا حاضر شده با این شخص ملاقات کند. او با مقامات رسمی دیگر آمریکا نیز ملاقات کرده و در مذاکرات خود با این مقامات گفته که این سفر من مقدمه استقلال قره باغ به‌عنوان یک حکومت مستقل و تشکیل یک کشور رسمی است.

وی خطاب به ملت آذربایجان و دولت این کشور اذعان کرد: ملت آذربایجان دشمن اصلی خود را خوب بشناسند و بدانند عامل اصلی آزاد نشدن خاک قره باغ، دولت آمریکاست. مطرح کردن ایران توسط بعضی از حکومتیان و غیرحکومتیان در آذربایجان برای رد گم کردن و برای اهداف سیاسی است. آمریکا به طور ویژه از حکومت قره باغ حمایت می‌کند و با این کار، هم تمامیت ارضی آذربایجان را نقض می‌کند، هم به ملت آذربایجان اهانت کرده و هم ثابت می‌کند که گروه مینسک، یک گروه بی‌طرف نیست.

 نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: سخن من با دولت آذربایجان نیز این است که این تحرکات ثابت می‌کند که شما نباید به دولت‌های بزرگ یا به گروه مینسک دل ببندید. همچنین باید بدانید آن همه خدمت که به آمریکا و اسرائیل کردید تا خاک شما را آزاد کنند، همه هدر بود و شما نباید راه اشتباه را ادامه دهید.

وی افزود: بازگشت از نصف راه شکست، پیروزی است. به ملت خود تکیه کنید و به جوانان مسلمان اعتماد کنید. بیش از بیست سال به بیگانه امید بستید و حالا از این به بعد به ملت خود و به جوانان سلحشور آذربایجان امید ببندید. هفتاد هزار جوان از آذربایجان امسال در ایام اربعین به کربلا رفتند. اینها از امام حسین(ع) الهام گرفته‌اند اگر به اینها اجازه بدهید کل ارمنستان را به توبره می‌کنند.

عاملی اظهار داشت: بهترین هم‌پیمان آمریکا در سوریه، کردها بودند اما آمریکا به آنها از پشت خنجر زد و از سوریه خارج شد. دومین هم‌پیمان آمریکا در حمله به سوریه، ترکیه بود. ترکیه بالاترین خدمت و همکاری را با آمریکا داشت ولی آمریکا خنجر را از پشت به ترکیه نیز زد و عقوبات اقتصادی بزرگی بر ترکیه وضع کرد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد که ترامپ فردی قابل اطمینان نیست و نظام ما در عدم مذاکره با او کاری کارستان کرده است.

وی گفت: لابی ارمنی در آمریکا بسیار قوی است. آنها موضوع نسل‌کشی ادعایی ارامنه در جنگ جهانی اول را به مجلس نمایندگان آمریکا بردند و با رای ۴۰۵ موافق در برابر ۱۶ مخالف آن را تصویب کردند. دولت ترامپ نیز آنها را همراهی کرد و تحریم‌های شدیدی بر ترکیه وضع نمود.

عاملی گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که دولت آذربایجان بدترین ضربه را از لابی ارمنی خورده و در آینده نیز خواهد خورد. آمدن سه سناتور آمریکایی به قره باغ نیز که اخیرا صورت گرفت، کار لابی ارمنی در آمریکا بود. بنابراین دولت آذربایجان نباید امید به گروه مینسک، آمریکا یا لابی صهیونیسم ببندد. چاره کار تکیه بر ملت خود و استمداد از هویت عاشورایی ملت آذربایجان است.

 

قزوین

آیت‌الله عابدینی: عوامل برهم زننده وحدت شیعه و سنی «اسلام آمریکایی» و «شیعه انگلیسی» است

به گزارش صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: از خدای متعال می خواهیم لحظه ای ما را از حمایت از حق، مبارزه با باطل و همراهی با تقوا و ایمان محروم نگرداند و همواره زندگی ما در این مسیر قرار داشته باشد.

 وی با تبریک ایام میلاد رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت تصریح کرد: در روز ولادت رسول اکرم (ص) بین اهل سنت و شیعه اختلاف نظری وجود دارد و به همین خاطر امام خمینی (ره) 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند و باید این هفته را جشن بگیریم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در هفته وحدت، رسول گرامی اسلام (ص) محور وحدت قرار گرفته اند چرا که در نظام دینی، وحدتی صاحب ارزش است که با محوریت توحید و ایمان پایه گذاری شده باشد.

وی ابراز کرد: وحدتی که در سال ۶۱ هجری برای به شهادت رساندن سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان ایجاد کردند، یک وحدت شیطانی بود این وحدت از روی ظلم و جهالت و نادانی و دنیاپرستی بود که ارزشی ندارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: وحدتی ارزشمند است که از روی آگاهی و ایمان صورت بگیرد برای همین قرآن کریم ما را دعوت به توحید کرده و فرموده است به ریسمان الهی دست بزنید و خود را با ریسمان خدا دور هم ببینید و محور وحدت شما خدا و رسول گرامی اسلام و جانشینان پیامبر باشد.

 وی ادامه داد: در زمینه وحدت به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام های ارزشمندی برداشته شده است البته در گذشته های دور و پیش از پیروزی انقلاب عزیزانی همچون مرحوم آیت الله بروجردی و شیخ شلتوت مصر اقدامات بزرگی داشتند و تقریب بین مذاهب را راه اندازی کردند و امروز هم مجمع جهانی اهل بیت علیه السلام پرچمدار فرق اسلامی است.

عابدینی گفت: امروز اتفاقات خوب و موثری با حضور مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام رخ داده است و رفتار برادران شیعه و سنی درحال حاضر بسیاری از شبهات را برای مردم رفع کرده است که در گذشته اینطور نبود.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز شاهد برگزاری فضای جشن و شادی و عزای ما و برادران سنی در مراسمات مختلف در استان هستیم که همان نشانگر وجود وحدت در بین مسلمانان است. در روایت آمده است که امام صادق(ع) فرمودند: "بین اهل سنت بروید و در میان آنان حضور داشته باشید و باهم مراوده داشته باشید و به آنها محبت کنید و به یکدیگر پشت نکنید و همانطور که خدا سفارش فرموده با آنها خوب رفتار کنید."

 وی یادآور شد: امامان معصوم علیهم السلام از ما خواسته اند که با اهل سنت با مهربانی و محبت رفتار کنیم. رهبر ما فرمودند اگر کسی به اسم مسلمان عامل اختلاف بین مسلمانان شود او دارای اسلام امریکایی است.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند اگر کسی به نام مسلمان عامل اختلاف بین مسلمانان شود، اسلام او آمریکایی است و اگر کسی به نام شیعه عامل اختلاف بین مسلمانان شود، شیعه او انگلیسی است و ما آن را کفر می دانیم.

عابدینی ادامه داد: در حدیث دیگری امام صادق (ع) سفارش کردند با اهل سنت زیبا سخن بگویید و اگر مریض شدند به عیادتشان بروید، اگر تشییع جنازه داشتند شرکت کنید و در مساجد با آنها نماز اقامه کنید و اینها وظایف ما را در دورانی که دشمنان ما به دنبال ایجاد دشمنی و اختلاف بین مسلمانان هستند، سنگین‌تر می کند.

 وی اذعان کرد: اهل سنتی که در کشور می بینیم خود را محب اهل بیت (ع) معرفی می کنند و گاهی اصرار دارند و می گویند ما را از اهل بیت (ع) جدا نکنید و در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و ما باید با محبت این نگاه اهل سنت را پاسخ دهیم.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند وحدت مسلمانان را برهم بزنند، یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند ساده اندیشی است اگر تصور کنیم جهانخواران، خصوصاً آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: نباید تصور کنیم که دشمنان اسلام با عراق و لبنان کاری ندارند و نباید شعار مرگ بر آمریکا سر بدهیم. امروز همان فتنه هایی که در سال 88 بنایش را در ایران گذاشتند و تودهنی خوردند، در عراق و لبنان آغاز کرده اند و قطعا به یاری خدا در همان جا هم سرافکنده خواهند شد و این فتنه انگیزی ها باعث افزایش بصیرت در مردم لبنان و عراق خواهد شد.

 وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) تأکید داشتند ما نباید لحظه ای از حیله دشمنان غافل بمانیم چرا که در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی علیه اسلام ناب محمدی موج می زند و مبادا خیال کنیم که این گونه نیست.

عابدینی تأکید کرد: در سال های اخیر کسانی که راه مبارزه در پیش گرفتند، به کشور خسارت های بسیاری وارد کردند و خودشان هم تحقیر شدند. در فناوری هسته ای به جای زمینه‌سازی پیشرفت های بیشتر، کشور را به عقب بردند و اینها از سر ساده لوحی برخی و کینه توزی دشمنان بود.

 امام جمعه قزوین افزود: امام راحل در تعبیر دیگری می فرمایند ما به طبع تعالیم عالی قرآن و آنچه از اسلام و سیره انبیاء، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بدست آورده ایم معتقدیم که مستضعفان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و یکی شوند و در مقابل مستکبران انقلاب کنند و نگذراند حقوقشان پایمال شود.

 وی در ادامه سخنان خود، با یادآوری خدمات سردار حسن تهرانی مقدم پدر صنایع موشکی کشور یادآور شد: در این ایام شهادت این سردار رشید را داریم که خدمات ارزنده ای را به کشور ارائه و در این مسیر مقدس جان خود را فدا کرد.

 خطیب جمعه قزوین به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه توسط رسول گرامی اسلام (ص) اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین نماز جمعه در سال اول هجرت در نزدیکی شهر مدینه اقامه شد و این اولین اقدام اجتماعی مهم حضرت پس از خروج از اوضاع و شرایط نا امن مکه بود.

وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل برای تهران و برای دیگر شهرهای کشور امام جمعه منصوب فرمودند؛ این موضوع نشان می دهد زمانی که ما حکومت داریم باید فضایی برای گفتمان حکومتی و دینی داشته باشیم فضایی که مردم در آن خطرهای نسبت به انقلاب را در آنجا بشناسند و فرصت های نظام را دریابند و انذار و تبشیر برای آنها باشد.

عابدینی اذعان کرد: فضای نمازجمعه به گونه ای است که مردم در آن متوجه می شوند در چه شرایطی قرار دارند و چه مواردی آنها را تهدید می کند. نمازجمعه به میزانی برای دشمنان اسلام شکننده بود که منافقین همین که موقعیت نمازجمعه را مشاهده کردند سریعا برای ساخت مسجد در مقابل پیامبر اسلام اقدام کردند.

وی گفت: منافقین در زمان پیامبر اسلام مسجد ضرار را راه اندازی کردند که رسول گرامی ما برای تخریب آن مسجد دستور صادر کردند مسجدی که در مقابل منافع ایمانی مردم قرار بگیرد باید نابود شود. نمازجمعه با عظمت حضور مردم عامل اقتدار مسلمانان است که مومنان از این شکوه خوشحال می شوند اما همین عظمت و شکوه نمازجمعه عامل ناراحتی مستکبران و منافقین خواهد بود.

 امام جمعه قزوین افزود: امروز اگرچه مستکبران و منافقین نتوانسته اند مسجد ضرار درست کنند اما قلم خود را علیه نمازجمعه به کار گرفته اند که باید هوشیار باشیم و بدانیم که نمازجمعه چه موقعیتی دارد و هرکدام ما مروج نمازجمعه و جماعت در مساجد و برگزاری باشکوه اجتماعات مومنان باشیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در مقابل طرح مجدد مذاکره از سوی امریکا و اینکه اروپایی ها هم این پیشنهاد امریکایی ها را تحویل می گیرند باید رفتار جدی داشته باشیم. امریکایی ها هیچ زمانی صادقانه سخن از مذاکره نمی گویند بلکه پیش خود گمان می کنند ساده لوحانی وجود دارند که با طرح مذاکره از سوی امریکایی ها به دنبال آنها راه می افتند.

 وی تصریح کرد: عده ای وجود دارند که متاسفانه اگر صدبار هم فریفته حیله و نیرنگ امریکا شوند باز هم در دفعات بعدی به دنبال امریکا و اقدامات آنها به راه می افتند. در صورتی که نباید حیثیت نظام ما به خطر بیفتد.

 این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد نحوه مذاکره امریکایی تذکری است برای افرادی که هنوز زبانشان نیازمند فیزیوتراپی است و باید آن ها را بیدار کند. زبان این افراد رمق خود را از دست داده که انقلابی و قرآنی و ایمانی و محکم سخن بگویند. اگر این افراد رمق خود را به دست نیاوردند اجازه ندارند که حرف خود را به پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که صاحبان آن مردم هستند، بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: کسانی که مذاکره می کردند، بر روی دو شعار تأکید جدی داشتند؛ آنها می گفتند تحریم ها به صورت کلی برداشته می شود و حق هسته ای ما در دنیا به رسمیت شناخته می شود.

 وی با طرح این سؤال که کدام یک از این شعارها محقق شد؟، گفت: چرا آنهایی که چنین شعارهایی سر می دادند یکبار به مردم گزارش نمی دهند و نمی گویند که راه را اشتباه رفتند و از ملت عذرخواهی نمی کنند. آنها به جای عذرخواهی به دنبال FATF رفته اند و به دشمنان چراغ سبز دیگری نشان می دهند.

عابدینی ادامه داد: اینها راه های غلط و اشتباه است و مسئولان به جای ادامه اشتباهات باید از فرمایشات رهبری تبعیت و پیروی کنند تا کشور دچار خسارت های دیگری نشود.

 خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز جمعه به در پیش بودند ایام سرد سال اشاره و تأکید کرد: معروف و منکر مصادیق گوناگونی دارد و اگر توجهی به صرفه جویی در حوزه گاز، برق و آب نداشته باشیم، کارمان مصداق منکر است و باید از این موضوع پرهیز کنیم.

 

یزد

آیت‌الله ناصری:‌ پرهیز از نگاه خاص به شهرستان‌های استان در سفر رئیس‌جمهور به یزد

 

به گزارش یزدرسا؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد بابیان اینکه  تمرکز دشمن در ابتدا بر مسئله تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است گفت: دشمنان به دنبال ضایع کردن اسلام و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند چرا که می‌دانند اگر این اتفاق رخ دهد آن‌ها به اهداف شوم خود خواهند رسید.

امام‌جمعه یزد با تأکید برضرورت همراهی وهمدلی بین مسلمانان ابراز داشت: ضروری است با توجه به دشمنی‌هایی که برعلیه اسلام می‌شود و مسائلی که در سطح جهان صورت می‌گیرد مسلمانان یکپارچه و متحد باشند تا آن‌ها نتوانند توطئه‌های شومشان را دنبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه با اشاره به راه اندازی جنگ روانی دشمن در دنیا افزود: این روزها دشمن برای پیشبرد اهداف خود، درجایی که بتواند از سلاح و جنگ استفاده کند، بهره می‌برد ولی در کشورهایی مثل ایران که نتوانسته از راه‌های دیگر نفوذ کند، جنگ روانی به راه انداخته است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن توسط فضای مجازی به دنبال ناامید کردن مردم و همچنین دروغ بستن به جمهوری اسلامی است تا بتواند اهداف شومش را دنبال کند بنابراین باید در کشور نسبت به تحرکات دشمن هوشیار باشیم.

ناصری یزدی بابیان اینکه ذات دشمن خبیث است گفت: دشمن اگر می‌خواست کاری برای ملت ایران انجام دهد، از سال‌ها قبل این کار را انجام داده بود.

امام‌جمعه یزد با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای در کشور هنوز به آمریکا و وعده‌های آن دل‌بسته‌اند، افزود: مردم ایران باید نسبت به فضای مجازی هوشیار و به آن بدبین باشند و مسائل را در ابتدا باور نکنند و نسبت به آن تحقیق کنند تا متوجه شوند که کدام حرف درست و صحیح و کدام دروغ و کذب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان یزد، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این سفر برای استان با خیروبرکت همراه باشد ولی نکته‌ای که باید موردتوجه قرار گیرد، مصوبات سفر گذشته است که چه میزان از این مصوبات اجرایی شد و چه میزان باقی‌مانده است.

ناصری یزدی با تأکید بر اینکه در سفر رئیس‌جمهور به یزد باید به همه شهرستان‌ها و مردم به یک‌چشم نگاه شود، اظهار داشت: نباید در سفر رئیس‌جمهور به استان به یک شهرستان به‌طور خاص نگاه شود و منطقه‌ای که محروم است، محروم بماند بلکه همه نگاه‌ها باید یکی باشد.

 

کرمان

حجت‌الاسلام علیدادی: مراکز علمی و دانشگاهی هزینه های سازش و مذاکره را تحلیل کنند

به گزارش آرمان کرمان، خطیب جمعه کرمان با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: امروز وحدت از ضروری‌ترین نیازهای جامعه مسلمین است؛ گاهی صداهایی شنیده می‌شود که وحدت میان مسلمانان را دچار خدشه می‌کند، این موضوع،  مربوط به انسان‌هایی است که دنیای امروز و دشمنان اسلام را نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه در مراکز علمی و مجامع علمی و سیاسی باید برای جلوگیری از فساد و نفوذ استکبار بحث سازش و مذاکره مورد تحلیل وبررسی قرار گیرد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکره با آمریکا را به شدت رد می کنند؛ زیرا آن‌ها با هرکس مذاکره و ظاهرا معاهده امضا کرده‌اند، نتیجه آن، خیانت، خباثت، تهدید، استعمار و استثمار بوده است.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به لگدمال کردن غرور ملی و غیرت دینی توسط آمریکا در دوران قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب نیز آمریکا به دنبال خوی استکباری خود از همان ابتدا تهدید و تحریم و جنگ را بر علیه ملت ایران در پیش گرفت تا جایی که رئیس جمهور ما را نیز تحریم کردند؛ قطعا چنین کشوری قابل اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه در مذاکرات برجام ماه‌ها وقت کشور را گرفتند و تعهداتی را امضا کردند و به‌راحتی زیر همه چیز زدند گفت: اروپایی‌ها نیز در حد شعار در برجام هستند اما در عمل هیچ تعهدی را پایبند نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: اروپایی‌ها فقط می‌خواهند به بهانه برجام کشور ما را معطل نگه دارند.

حجت الاسلام علیدادی در پایان گفت: جمهوری اسلامی با قدرت و شجاعت راه خود را ادامه می‌دهد زیرا هزینه سازش بسیار بالاتر از هزینه مقاومت است و در مقاومت پیشرفت خواهیم کرد.

 

خراسان شمالی

حجت‌الاسلام یعقوبی: گام ایران در کاهش تعهدات برجام بزرگتر برداشته شود

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد مطرح کردن مذاکره دوباره از سوی دشمنان را عوام فریبی دانست و گفت: دشمن با اصل نظام و انقلاب مشکل دارد بنابراین فشار و تحریم‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرده است.

حجت الاسلام یعقوبی اظهارکرد: مدارا با دشمنان انقلاب کافی است زیرا آنان به عهد و پیمان خود پایبند نیستند.

وی با اشاره به آغاز گام چهارم در کاهش تعهدات برجام از سوی ایران افزود: در جریان برجام، ایران به عهد خود وفا کرد اما آنان بدعهدی کردند بنابراین باید گام‌های بزرگتری در ادامه کاهش تعهدات برداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به فرا رسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل در راستای وحدت و هم‌افزایی و هم‌گرایی دنیای اسلام بوده و وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک راهبرد است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز استکبار به قدرت وحدت بین مسلمانان پی برده بنابراین در کشورهای مسلمان به دنبال تفرقه افکنی در میان شیعیان و یا شیعه و سنی است .

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به وقایع مصادف با ولادت پیامبر اسلام (ص) گفت: خاموش شدن آتش آتشکده ها و یا در هم ریختن کاخ، نشان از این است که دین اسلام با استکبار سازگاری ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی درباره سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها خاطرنشان کرد: قرآن باید در متن زندگی افراد و فرزندان قرار گیرد و باید آموزش خواندن، ترجمه و تفسیر آن در بخش‌های مختلف زندگی همچون رعایت حلال و حرام در نظر گرفته شود.

,

وی، قناعت را گنج توصیف کرد و افزود: اگر انسان ها قناعت را در زندگی پیشه خود کنند بعضی از مشکلات ایجاد نمی شود.

,

امام جمعه رشت با بیان اینکه سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) در هفته آینده است، خاطرنشان کرد: میلاد رسول اکرم(ص) از نگاه اهل سنت و شیعه هفته وحدت نامگذاری شده است.

,

آیت الله فلاحتی، زندگی شیعه و سنی با صلح و سازش در کنار همدیگر را بسیار با اهمیت دانست و بیان کرد: امام حسن عسگری(ع) می فرماید که مسلمانان شیعه به جماعت اهل تسنن بروند و نماز بخوانند.

,

وی ادامه داد: نخستین کسی که در تبعید به استقبال امام(ره) در سامرای عراق آمد، یک عالم سنی بود و امروز نیز تمام دنیای اسلامی اعم از سنی و شیعه به امام(ره) احترام می گذارند.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امام(ره) بخشی و منطقه ای فکر نمی کرد، تصریح کرد: امام(ره) پیامبر گونه فکر و عمل می کرد.

,

آیت الله فلاحتی، تمام ائمه(ع) را پیشگامان وحدت در امت اسلامی عنوان کرد و گفت: امام(ره) با روابط خود قلب ملت ها را فتح کرد.

,

وی به وضعیت کشور لبنان در روزهای اخیر اشاره کرد و یادآور شد: به برادران و خواهران عزیز لبنانی عرض می کنم تنها مامن مردم لبنان پناه بردن به سید مومن و مدیر دنیای عرب، سید حسن نصرالله است.

,

امام جمعه رشت با بیان اینکه گردش نخبگان لبنانی در این کشور در سال های اخیر نبوده است، اظهار کرد: جوانان را باید وارد عرصه های اجتماعی کرد زیرا جوان دارای انرژی و اراده است و چشم طمع به دیگران ندارد.

,

آیت الله فلاحتی به مطرح کردن مساله سازش و چالش توسط عده ای در ماه های اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: در ۹ ماه اخیر این مساله که آیا با آمریکا سازش کنیم و وضع عمومی جامعه خوب باشد یا اینکه با آمریکا ستیز داشته باشیم و دچار چالش شویم بهتر است، را مطرح کردند.

,

وی، ملت ایران را بهترین تحلیلگر دانست و بیان کرد: ۳ دلیل عقل، وحی و تجربه نشان می دهد منطق مقاومت برتر از سازش با آمریکا است ضمن اینکه در فضای کنونی نباید به آمریکا و اروپا اعتماد کرد.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رفتار ملت ایران عاقلانه، منتقدانه و با منطق و اراده ای آرام است، تصریح کرد: برخورد ۴۰ سال گذشته آمریکا با مردم ایران نشان می دهد نمی توانیم به آنها امیدوار باشیم.

,

آیت الله فلاحتی، ملت ایران را لبیک گوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: آمریکایی و اروپایی ها میلیاردها به کشور صدمه وارد کردند و این امر نشان می دهد نمی توانیم به آنهااعتماد کنیم.

,

وی با تاکید براینکه مقاومت برای ملت ایران عزت آورده است، خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید که دشمنان خود را به سازش دعوت نکنید.

,

امام جمعه رشت به حفظ ملت ایران در برابر تحریم ها توسط خدای متعال اشاره کرد و یادآور شد: تجربه کهن ۴۰ ساله ملت ایران نشان داد که به اروپایی ها و آمریکایی ها نمی توان اعتماد کرد ضمن اینکه از مسئولان انتظار داریم به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک بگویند.

,

آیت الله فلاحتی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قرار نیست ما برای مردم تصمیم بگیریم و ائمه جمعه تنها شاخصه های یک نماینده را از تریبون های نمازجمعه بیان می کنند.

,

وی، تقوا و دیانت را از شاخصه های یک نماینده برشمرد و افزود: نماینده باید مومن به انقلاب و آرمان های انقلاب باشد ضمن اینکه نماینده باید خود انقلابی باشد و انقلابی عمل کند.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه تنبیه و تشویق یکی از راهکارهای تربیت انسان است، تصریح کرد: تنبیه به معنای آگاه کردن طرف مقابل است تا اینکه آن عمل را انجام ندهد.

,

آیت الله فلاحتی، تنبیه را واکنش منفی درباره عمل قبیح و بد دیگران دانست و بیان کرد: بی اعتنایی نسبت به طرف مقابل موجب می شود فرد به خود آید.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای تشویق قائل شدن یکسری امتیازها به فرد است، گفت: تشویق پاسخی به نیاز روحی و روانی انسان و جامعه است.

,

امام جمعه رشت، حب ذات و کمال طلبی را دو ویژگی انسان برشمرد و یادآور شد: انسان به دنبال کمال طلبی است و از هر نقصی فرار می کند.

,

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تشویق در حقیقت پاسخ به نیاز درونی انسان است، خاطرنشان کرد: تشویق در آموزه های دینی به عنوان راهکار تربیتی مطرح است.

,

 

,

آذربایجان غربی

, آذربایجان غربی,

حجت‌الاسلام قریشی: تحدید نسل حربه دشمن برای غلبه بر کشور است

, حجت‌الاسلام قریشی: تحدید نسل حربه دشمن برای غلبه بر کشور است, حجت‌الاسلام قریشی: تحدید نسل حربه دشمن برای غلبه بر کشور است,

به گزارش اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در مورد استکبارستیزی و دشمنان نظام اسلامی، اظهار داشت: مخاطب شناسی در بیانات ایشان از سوی تمام مردم و مسئولان الزامی است و باید برای انجام مطالبات ایشان پاسخگو باشد.

,

وی، افزود: اینکه ایشان تاکید بر لزوم بهره‌گیری از جوانان دارند، نشان دهنده تلاش برخی افراد برای جلوگیری از تکثیر نسل است.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ادامه داد: دشمنان برای مقابله با کشورمان دنبال سیاست تحدید جمعیت رفته‌اند و در داخل نیز برخی افراد دنبال آن هستند.

,

وی، گفت: امروز نیازمند جهاد تکثیر نسل هستیم و نباید آن را شوخی گرفت. موضوع فرزند کمتر برای زندگی بهتر باعث اثرات منفی شده که امروز باید مردم مقابل آن ایستاده و نسبت به زاد و ولد و افزایش جمعیت اقدام کنند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگری از سخنان خود، در مورد تاکید رهبر انقلاب بر منع مذاکره، ابراز داشت: بر اساس بیانات رهبر انقلاب، منع مذاکره دارای پشتوانه جدی و قوی است که نشان دهنده شکستن ابهت پوشالی آمریکا است. امروز شاهد هستیم که پیام رییس جمهور آمریکا نادیده گرفته می‌شود و اصل نیز همین است و باید این‌گونه شود.

,

وی، خاطرنشان کرد: هرچه عقب‌نشینی کنیم بازهم مدعی خواهند بود. انتظارات آن‌ها حد یقف ندارند و مسئولان باید به آن توجه کنند. هرروز با بهانه جدید سراغ مردم خواهند آمد و نسبت به بی دین کردن جامعه تلاش می‌کنند، هدف آن‌ها بازگشت جامعه به سمت بی دینی و قبل از انقلاب است.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: اینکه برخی افراد مذاکره را راه حل مشکلات بدانند اوج ساده‌اندیشی است. هرکس خواهان مذاکره باشد قطعا در اشتباه است. طرح مباحثی نظیر رفراندوم در خصوص مذاکره با آمریکا نیز اشتباه است.

,

وی، تاکید کرد: نباید از مقاومت و ایستادگی کوتاه بیاییم. چرا باید فریب بخوریم و خواهان مذاکر باشیم؟

,

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد لزوم تکیه بر توان داخلی، ابراز داشت: مشکلات جامعه باید با همت مسئولان و با تکیه بر امکانات داخلی حل شود.

,

وی، اضافه کرد: چرا مقابل واردات بی‌رویه کالای دارای مشابه داخلی را نمی‌گیرند؟ این وظیفه چه کسانی است؟ اینکه رهبر انقلاب به صراحت در خصوص وظیفه دولت و مجلس برای جلوگیری از واردات و اصلاح وضعیت تاکید دارند، باید دارای اقدام و گزارش از سوی این قوا باشد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، بیان داشت: وعده وزیر صمت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی باید به طور جدی پیگیری شود و مردم و مسئولان پیگیر آن باشند.
وی، ادامه داد: نمایندگان مجلس و مدیران استانی باید مسئولان کشوری را به چالش بکشانند. گزارش دهی از سوی مدیران و مسئولان باید عملی شود.

,
,

وی، در بخش دیگر، با بیان اینکه باید وضعیت قاچاق بهبود یابد، گفت: چرا مقابل واردات و قاچاق گرفته نمی‌شود؟ وظیفه مسئولان در این خصوص چیست؟ باید ذی‌نفوذان در حوزه واردات و اقتصاد معرفی شوند و مردم مطلع شوند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، خطاب به مسئولان و نمایندگان استانی، گفت: باید بیانات رهبری در مورد ظرفیت‌های استانی را جدی بگیریم، باید در این زمینه متخصصان و اساتید اقتصاد وارد گود شوند. مسئولان استان باید دست در دست هم برای مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

,

وی، در این خصوص، با اشاره به بیانات رهبری در مورد سیب ارومیه، تاکید کرد: چند سال است که از این بیانات گذشته، چرا حل نمی‌شود؟ مسئولان چرا برای حل این موضوع تلاش جدی ندارند؟

,

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگری از خطبه، با اشاره به وقوع زلزله در آذربایجان‌شرقی، گفت: مدیران باید نسبت به کمک‌رسانی درخور شان به مردم مناطق زلزله‌زده اقدام کنند.

,

وی، همچنین با اشاره به هفته وحدت، اذعان داشت: ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت باید جدی گرفته شود و با تکیه بر آیات و روایات نسبت به بیان اهمیت آن اقدام شود.

,

وی، گفت: بر اساس بیانات امامین انقلاب، هرکس در مسیر برهم زدن وحدت قدم بردارد، باید از جامعه طرد شود.

,

بیان نکاتی در خصوص معاد و خانواده از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

 

,

سمنان

, سمنان,

شش توصیه انتخاباتی آیت‌الله شاهچراغی؛ از ضرورت حفظ آبروی افراد تا پرهیز از دروغگویی/ تقوا برای مسئولان و علما «لازم‌تر» است

, شش توصیه انتخاباتی آیت‌الله شاهچراغی؛ از ضرورت حفظ آبروی افراد تا پرهیز از دروغگویی/ تقوا برای مسئولان و علما «لازم‌تر» است, شش توصیه انتخاباتی آیت‌الله شاهچراغی؛ از ضرورت حفظ آبروی افراد تا پرهیز از دروغگویی/ تقوا برای مسئولان و علما «لازم‌تر» است,

به گزارش مرآت، آیت‌الله سیدمحمدشاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان به تبیین برخی از نکات انتخاباتی پرداخت.

, مرآت,

شاهچراغی در بخشی از سخنان خود با تأکید بر این که نباید در جریان انتخابات مجلس با آبروی کسی بازی شود اظهار داشت: اگر عزت دنیا و آخرت را می‌خواهیم باید به آبروی مردم را محترم بشماریم.

,

وی با تصریح بر این که تقوا برای توده مردم لازم اما برای مسئولان لازم‌تر است گفت: اگر یک فرد مسئول یا یک عالم بی‌تقوا باشد، بر زیرمجموعه خود تأثیر منفی می‌گذارد و این بی‌تقوایی به نزدیکان و اطرافیان او سرایت می‌کند.

,

امام جمعه سمنان با بیان این که صلاح و فساد جامعه اسلامی به دست مسئولان و علماء است گفت: بر این اساس این دو قشر باید در اعمال و رفتار خود بیشتر احتیاط کنند.

,

شاهچراغی در ادامه با تأکید بر ضرورت پرهیز از دعواهای سیاسی در انتخابات گفت: کاندیداها همچنین باید وعده‌هایی به مردم بدهند که می‌توانند آن‌ها را انجام دهند و از دادن وعده‌های غیرعملی بپرهیزند.

,

وی پرهیز از دروغگویی را از دیگر مسائل مهم در انتخابات برشمرد و گفت: علاوه بر این، کاندیداها نباید برای انتخابات زیاد هزینه کنند و نیز لازم است که از خرید و فروش آراء اجتناب کنند.

,

شاهچراغی در ادامه با اشاره به آیه 46 سوره سبأ که به قیام برای خدا تأکید می‌کند گفت: امام خمینی(ره) وقتی قیام خود را آغاز کرد تنها بود؛ بعدها وقتی به ایشان گفتند که رژیم قصد دارد شما را اعدام کند امام فرمود من سه هدف دارم؛ نخست این که ملت ایران را از استبداد ستم‌شاهی نجات دهم، دوم، امت اسلام را از استکبار جهانی نجات دهم و سوم آن که می‌خواهم زمینه‌ها را برای ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم کنم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از برگزاری مطلوب راهپیمایی 13 آبان در استان و کشور گفت: تمامی اقشار در این راهپیمایی بزرگ و باشکوه حضور پیدا کرده بودند و پیام مردمی راهپیمایی ضمن تأکید بر مقاومت این بود: مذاکره بی‌مذاکره.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با یادآوری گام چهارم دولت برای کاهش تعهدات برجامی گفت: مردم از این گامِ مقاومتی و انقلابی خوش‌حالند و از آن تقدیر و تشکر و پشتیبانی می‌کنند؛ ما از هرکس که عمل انقلابی انجام دهد تقدیر می‌کنیم.

,

شاهچراغی افزود: ان‌شاءالله گام چهارم، گام آخر باشد و برجام کنار گذاشته شود.

,

 

,

مرکزی

, مرکزی,

آیت‌الله دری نجف آبادی: حمایت از فلسطین، حمایت از مظلوم و وحدت اسلامی است/دولت با شجاعت و قدرت و بدون توجه به فرانسه قدم های خود را بردارد

, آیت‌الله دری نجف آبادی: حمایت از فلسطین، حمایت از مظلوم و وحدت اسلامی است/دولت با شجاعت و قدرت و بدون توجه به فرانسه قدم های خود را بردارد, آیت‌الله دری نجف آبادی: حمایت از فلسطین، حمایت از مظلوم و وحدت اسلامی است/دولت با شجاعت و قدرت و بدون توجه به فرانسه قدم های خود را بردارد,

به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه اراک گفت: پاک شدن دل، فداکاری، اخلاص و مجاهدت می خواهد و اگر دل ها پاک شود اهل بیت (ع) خود به سراغ ما خواهند آمد. لذا اگر خانه را آماده کردیم مهمان خود وارد می شود.

, دیار آفتاب,

دری نجف آبادی ضمن تبریک ایام هفته وحدت، نامگذاری هفته وحدت را کاری ارزشمند از سوی جمهوری اسلامی دانست و افزود: همه باید در ترویج سیره و عدالت پیامبر تلاش کنند و از فرصت موجود استفاده شود تا از اخلاق و رفتار پیامبر گرامی اسلام الگو بگیریم.

,

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی های بازگشت در فلسطین عنوان کرد: حمایت از مردم فلسطین از برکات انقلاب اسلامی است؛ چراکه فلسطین پاره تن اسلام و اولین قبله مسلمانان است و مسجد بیت المقدس که قرآن به آن افتخار می کند، جزء چهار مسجد مبارک دنیاست که در آن منطقه قرار دارد.

,

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه فلسطین کانون ظهور بسیاری از پیامبران الهی است ادامه داد: وکیل و مدافع آن جا ما هستیم و آنجا دست موحدین عالم است اما متاسفانه صهیونیست ها در جنگ اول و دوم جهانی و قبل از آن توسط انگلیسی ها و با حمایت آمریکا به این منطقه آمدند.

,

وی افزود: ملت فلسطین ۷۰ سال است که در چنگال صهیونیست ها هستند و هر روز مردم را می کشند و سرزمین هایشان را غصب و آنها را آواره می کنند.

,

دری نجف آبادی ضمن اشاره به برگزاری ۷۵ راهپیمایی بازگشت طی دو سال گذشته در فلسطین و با تاکید بر آغاز راهپیمایی های حمایت از راهپیمایی های بازگشت در ایران، تصریح کرد: ملت شریف ما اگر دفاع می کند این دفاع از مظلوم، ارزش ها، سرزمین ها و وحدت اسلامی است و ما از همه ارزش ها و آرمان های الهی دفاع می کنیم و نمی توانیم در برابر جنایتکاران سکوت کنیم چرا که وظیفه ما دفاع از مظلوم است.

,

امام جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن هفته علم، فضا و صلح اظهار کرد: علم باید در خدمت عدالت و انسانیت باشد نه در خدمت غارت و جنایت کاران. علم ما در خدمت عقل و عقل در خدمت ایمان و ولایت است.

,

وی بیان کرد: دانشگاهیان و حوزویان در جهت رشد علم باید در حوزه های مختلف علمی مجاهدت کنند. جهاد در این رابطه جزء حساس ترین وظایف است و باید در گسترش مرز های علم و دانش مجاهدت کرد.

,

دری نجف آبادی به زلزله شب گذشته استان آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: با عنایت خدا این زلزله مجروح و کشته زیادی نداشته است و اگر کانون زلزله در تبریز و در عمق کم بود صدمات بیشتری داشت که اینها همه از عنایت الهی است. فلذا مردم و دولت برای کمک به زلزله زدگان باید دست به کار شوند.

,

وی به آغاز گام چهارم ایران و تزریق گاز UF۶ به سانتریفیوژهای سایت فردو پرداخت و خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت و سازمان انرژی اتمی با شجاعت و قدرت کار را پیش ببرند و گوش به حرف فرانسوی ها و غیر فرانسوی ها ندهند؛ چرا که دوسال است که ما را سر کار گذاشتند. ما باید روی پای خود بایستیم و با همت مضاعف بر مشکلات فائق آییم.

,

 

,

چهارمحال و بختیاری

, چهارمحال و بختیاری,

حجت الاسلام نکونام: بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می‌شود

, حجت الاسلام نکونام: بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می‌شود, حجت الاسلام نکونام: بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می‌شود,

به نقل از جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام خطیب جمعه این هفته نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: از زمان اولیاء الهی تا به امروز همواره مستکبرین سعی کرده اند که بین مردم و اولیاء الهی فاصله بیندازند و به هر شکل ممکن میخواهند مصلحان را از جامعه جدا کنند .

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز نباید مردم را از خود برانید تصریح کرد: سه مسئله مهم است که مردم را برای همیشه در صحنه نگه می دارد.

حجت الااسلام والمسلمین نکونام افزود: خدمت ، تکریم و بصیرت سه مسئله مهم است که در نظام جمهوری اسلامی باید رعایت شود تا مردم را در صحنه بتوان نگه داشت.

وی یادآور شد: باید به مردم خدمات رسانی شود و زندگی آرام بر اثر کارهای دولتمردان  را به مردم بخشید .

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه تکریم مردم دومین مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه ای شود اذعان داشت: متاسفانه از سوی مسئولین گاهی اوقات این مسئله رعایت نمی شود.

وی  سومین مسئله مهم در جامعه  اسلامی را بصیرت دانست و گفت: مردم باید بصیرت داشته باشند و نظام موظف است عرصه آن را فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی درست در جامعه باید صورت گیرد بیان داشت: مردم باید با مهمات دینی و مهمات فرهنگی آشنایی پیدا  کنند و فرهنگ پوچ نباید در جامعه ما راه پیدا کند.

وی افزود: بصیرت یک امر خوردنی و آشامیندی نیست بلکه باید  بصیرت را درک کرد و آن را با مطالعه  و آگاهی  فهمید و نباید گذاشت  با حوادثی که اتفاق افتاده کاری کرد که از هر سوراخ گزیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه  بصیرت نکات مهمی است که جامعه باید به آن توجه کند عنوان کرد: اگر بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می شود.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته اظهار کرد: یکی از مناسبت های این هفته آغاز هفته وحدت است که از 19 آبان آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین با تاکید بر اینکه  مسئله وحدت سفارش مهم قرآن است  تصریح کرد: قرآن به جامعه دستور می دهد که همه و همه به یک ریسمان چنگ بزنید.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام علم یک آدم را بلند نکنید شما یک علم دارید و آن علم الله است عنوان کرد: ولایت فقیه ما یک نعمت الهی است و می شود صلابت و جانشین شاخص امام عصر پس همه ما باید زیر پرچم ولایت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه کار دشمن این است که بین شما تفرقه اندازد اذعان داشت: باید همه ما بصیرت داشته باشیم و راه خود را از قرآن یاد بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز از مسائل مهم جهان اسلام وحدت است بیان داشت: مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید در کنار هم باشند نه مقابل هم تا دشمن نتواند بر آن ها پیروز شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  گفت: دشمن می خواهد اهل سنت ارزش های شیعه را بشکند تا شیعه و سنی را مقابل هم قرار دهد .

وی با تاکید بر اینکه ائمه ما در موارد متعدد شیعیان را به سکوت  توصیه کرده اند تا وحدت حفظ شود تصریح کرد: اگر اسلام یک پارچه خود را نشان دهد دشمن نمی تواند سوء استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  از متولیان فرهنگی خصو صا" دانشگاه ها و آموزش و پرورش خواست که نسبت به آموزش و تربیت جوانان دغدغه مند باشند تا دشمن نتواند بر آن ها نفوذ کند.

وی با تاکید بر اینکه اجازه ندهید ابتذال شکل گیرد اظهار کرد: دشمن می خواهد مرز بین دختر و پسر را بشکند و ارزش ها را از بین ببرد و شما مسئولین باید در این راستا دغدغه داشته باشید و با وسواس پیش روید و نگذارید دشمن بر جوانان ما که آینده سازان مملکت هستند چیره شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  در پایان خاطر نشان کرد: همه باید برای استانی آباد چه از لحاظ ایمان و چه از لحاظ عمرانی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

لرستان

, لرستان,

آیت‌الله میرعمادی: «وحدت» راهبرد مقابله با توطئه‌های استکبار/خسارات سیل به کشاورزان لرستان پرداخت شود

, آیت‌الله میرعمادی: «وحدت» راهبرد مقابله با توطئه‌های استکبار/خسارات سیل به کشاورزان لرستان پرداخت شود, آیت‌الله میرعمادی: «وحدت» راهبرد مقابله با توطئه‌های استکبار/خسارات سیل به کشاورزان لرستان پرداخت شود,

به گزارش سفیرافلاک، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به سالروز ولادت با سعادت پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: نامگذاری هفته وحدت در فاصله زمانی دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول بنا بر نقل اهل سنت و تشیع در رابطه با ولادت پیامبر (ص)، یکی از ابتکارات سرنوشت ساز و تاریخی امام بزرگوار بود که بسیاری از توطئه استکبار جهانی را خنثی کرد.

, سفیرافلاک،, .,

وی با بیان اینکه شیطنت آمریکا در طول تاریخ دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی بوده است افزود: راه اندازی جنگ های نیابتی، مذهبی،  قومی و قبیله ای به وسیله گروه های تروریستی و تفکیری، تخریب اماکن مقدسه بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع)، اهانت به شخصیت های دینی و مذهبی از جمله شیطنت های آمریکا بوده که این کار از سوی تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی صورت می گیرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: استکبار از دل مسلمانان، گروه های تروریستی را به وجود آورد تا میان مسلمانان ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی شود؛ امروز خطری که مسلمانان را تهدید می کند اهل تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی است.

, .,

وی خاطرنشان کرد: مقابله با این توطئه بزرگ نیازمند وحدت است؛ وحدت اسلامی راهبرد مقابله با توطئه های اختلاف افکنانه استکباراست، هفته وحدت یعنی روی مشترکات تکیه کنیم و به اختلافات دامن نزنیم و اختلافات مذهبی را بزرگ جلوه ندهیم چراکه تأکید و توصیه مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت امت اسلامی است.

, .,

میرعمادی با اشاره به برپایی نخستین نماز جمعه توسط پیامبراکرم (ص) بیان کرد: بیان مقاومت، ایستادگی و تبعیت از ولایت توسط نبی مکرم اسلام در اولین نماز جمعه برای نشان دادن راه سعادت و خوشبختی مردم در طول تاریخ بوده است و نمونه اش را در موفقیت، عظمت و عزت مردم به واسطه انقلاب اسلامی تجربه کرده ایم؛ نماز جمعه از عنایات خداوند، مایه برکت زندگی، سبب آمرزش گناهان، نورانیت دل و محل تبیین وظایف مسلمین است.

,

وی گفت: اگر امسال مختص رونق تولید است باید با پرهیز از اسراف و جلوگیری از ریخت و پاش، ممانعت از واردات زائد و بی رویه و تسهیل در امر تولید و به کارگیری و سرمایه گذاری منابع، درآمدها، ثروت ها و مالیات ها در امر تولید به رونق تولید اهمیت ویژه داده شود.

, .,

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به خسارات سیل فرودین ماه در استان اشاره کرد و افزود: بخشی از خسارات سیل مربوط به کشاورزان بوده است که در این راستا پرونده هایی تشکیل شد و به تعدادی هم کمک بلاعوض ارائه شد اما عده ای هنوز خسارات سیل را نگرفته اند که باید مسئولان در پرداخت خسارات سیل کشاورزان سرعت عمل داشته باشند چراکه کمک کردن به کشاورزان همان کمک به امر رونق تولید است.

,

 

,

کرمانشاه

, کرمانشاه ,

آیت‌الله علما:‌ جهان روی «وحدت» مسلمانان حساب ویژه‌ای باز کرده است/مذاکره با آمریکا یعنی تسلیم شدن

, آیت‌الله علما:‌ جهان روی «وحدت» مسلمانان حساب ویژه‌ای باز کرده است/مذاکره با آمریکا یعنی تسلیم شدن, آیت‌الله علما:‌ جهان روی «وحدت» مسلمانان حساب ویژه‌ای باز کرده است/مذاکره با آمریکا یعنی تسلیم شدن, مذاکره با آمریکا یعنی تسلیم شدن,

به گزارش مرصاد، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این امام همام تمام مدت عمر مبارکشان را تحت نظر و در اسارت و بند خلفای جور و ستم بودند و لقب عسکری ایشان هم برگرفته از این موضوع است.

,

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) در طول مدت اسارتشان از طریق نواب با مردم ارتباط داشتند که یکی از آنها احمدبن‌اسحاق بود که مقبره وی در سرپل‌ذهاب قرار دارد؛ ۱۵۰ روایت از احمدبن‌اسحاق شده که وی از نمایندگان این امام بزرگوار بوده و مسجد امام حسن عسکری در قم نیز با نظر این فاضل بنا شده است.

,

امام جمعه کرمانشاه به حدیثی از این امام همام اشاره کرد و گفت: در حدیثی از ایشان دو خصوصیت برای انسان ذکر شده که بالاتر از آنها برای انسان سراغ نداریم؛ یکی ایمان که در درون انسان حرارت و نورانیت دارد و دیگری منفعت رساندن به مردم است.

,

آیت‌الله علما در خطبه دوم به موضوعات روز و مناسبات هفته پیش رو از جمله هفته وحدت اشاره‌ای داشت و ادامه داد: به روایت اهل سنت یازدهم و به روایت شیعیان هفدهم ربیع‌الاول میلاد پیامبر اعظم (ص) است که البته اینها اهمیتی ندارد و مهم وحدت بین برادران شیعه و اهل سنت است.

,

وی تصریح کرد: ۱.۵ میلیارد از جمعیت جهان مسلمان هستند و دنیا روی وحدت مسلمانان حساب ویژه‌ای باز کرده است؛ موضوعی که امام راحل نیز بسیار بر آن تاکید داشتند.

,

خطیب نماز جمعه کرمانشاه گفت: مسلمانان شیعه و سنی در ۵۶ مورد از مسائل و موضوعات و شعائر دین با هم وحدت دارند و البته اختلاف‌نظرهایی هم بین آنها وجود دارد که در برابر وحدت بین آنها اهمیت چندانی ندارد.

,

آیت‌الله علما با بیان اینکه محور مسلمانان باید اهل بیت (ع) باشد، افزود: همه باید حول محور «الله» باشیم تا آسیبی به دین نرسد.

,

وی همچنین سالروز تشکیل جمعیت هلال احمر را یادآور شد و به پرسنل خدوم این جمعیت که در بحران همواره در خدمت به مردم حضوری فعال داشته اند قدردانی کرد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به برگزاری پرشور راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه جاری در کرمانشاه، از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز تقدیر کرد.

,

آیت‌الله علما سپس به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در ورد ۱۳ آبان اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بار دیگر تاکید کردند که آمریکا در مواضع زیاده‌خواهانه خود علیه ایران هیچگاه کوتاه نیامده و با توجه به اینکه ما راه نفوذ آنها را بسته‌ایم، لذا مذاکره با آنها معنایی ندارد.

,

وی بیان داشت:‌ ما قبلا هزینه‌های زیادی برای مذاکره دادیم که آنها با یک امضا همه چیز را بهم ریختند  و مذاکره مجدد با آنها یعنی تسلیم شدن و نشان دادن اینکه فشارهای آنها نتیجه داده است.

,

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: همچنین سرنوشت مصدق به عنوان اعتماد به آمریکا باید مورد توجه همگان باشد.

,

 

,

آذربایجان شرقی

, آذربایجان شرقی,

حجت‌الاسلام آل هاشم: ستاد بحران به وظیفه خود در مناطق زلزله زده خوب عمل کند

, حجت‌الاسلام آل هاشم: ستاد بحران به وظیفه خود در مناطق زلزله زده خوب عمل کند, حجت‌الاسلام آل هاشم: ستاد بحران به وظیفه خود در مناطق زلزله زده خوب عمل کند,

به گزارش تبریز بیدار ،حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر گفت:از مصادیق تقوای الهی تقویت روحی است، انسان باید روح خود را به قدری تقویت کند تا تقوا به صورت ملکه در بیاید و از آلودگی ها حفظ شود.

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: بنا به روایات اهل تسنن ۱۲ ربیع اول سالروز پیامبر اکرم(ص) و بنا به روایات اهل تشیع ۱۷ ربیع اول سالروز پیامبر است. 

خطیب جمعه تبریز افزود: امام حسن عسکری(ع) در تبیین راهبردهای اساسی برای مسلمانان توصیه می کنند که میان اهل سنت نماز بخوانید، از مریض های اهل سنت عیادت کنید و در تشییع جنازه های آن ها شرکت کنید.

وی اعلام اهل وحدت را یکی از برکات جمهوری اسلامی خوانده و گفت: هفته وحدت از ابتکارات سرنوشت ساز امام راحل بود. به موضوع وحدت باید عمیق دقت توجه کرد.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: ضمن پافشاری منطقی بر اصول هر مذهب باید فضای گفتگوی سازگاری نیز ایجاد شود.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می کند تا به منافع مسلمانان دست درازی کند لذا باید بین مسلمین وحدت و تعامل باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به زلزله صبح امروز در برخی مناطق استان گفت: به خانواده های قربانیان زلزله آذربایجان‌شرقی تسلیت عرض میکنم، در روستاهای میانه مخصوصا روستای ورنکش که چند نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و در سراب حیوانات تلف شدند.

وی افزود: مسئولان در مناطق زلزله زده حضور دارند امیدواریم ستاد بحران به نحو احسن بتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

امام جمعه تبریز در تداوم تذکرات انتخاباتی خود گفت: نماینده ای که می خواهیم به مجلس بفرستیم باید انتقاد پذیر باشد. فردی که هیچ توجهی به انتقادات و پیشنهادات نکند صلاحیت نمایندگی ندارد.

وی افزود: نماینده مجلس باید انتقاد پذیر باشد و برای تکلیف الهی این وظیفه را انجام دهد نه فقط برای خوشایند مردم. ممکن است نماینده ای باشد که هدف او ادای تکلیف الهی نباشد و از طریقی مردم را راضی نگه دارد مخصوصا این اقدامات نزدیک انتخابات زیاد رخ می دهد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه گفت: درگذشت ابراهیم ابادی بازیگر توانمند سینما و تئاتر را به جامعه هنری استان و اهالی سینما تسلیت می گوییم.

وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر تبریز و شهردار با من دیدار داشتند که کتابچه ای برای آموزش شهروندی آماده کرده اند و این اقدام فرهنگی شهرداری ارزشمند است.

هطیب جمعه تبریز افزود: هفته قبل در غرفه بنیاد حفظ آثار کتابی از خاطرات رزمنده محمدرضا درخشانی رونمایی شد که کار ارزشمندی بود.

وی برگزاری نمایشگاه رینوتکس در تبریز را اقدام ارزشمندی برشمرد و گفت: این نمایشگاه برای ایده های های فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان صورت گرفته است. باید برای جلب حمایت بخش خصوصی و اشتغال نخبگان برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تاکید بر صرفه جویی گفت: عموم مردم باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و برای آن فرهنگسازی لازم است و همه دست به دست بدهند تا انرژی هدر نرود.

وی افزود: شرکت نیروی برق قبض های کاغذی را حذف کرده اند تا با کاهش مصرف کاغذ و افزایش خدمات غیر حضوری، کمکی به محیط زیست شود، در این رابطه لازم است مردم همکاری داشته باشند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: از دادگستری استان تشکر می کنم که مشکلات در سفر آیت الله رئیسی به تبریز مطرح شد و دستور رسیدگی ویژه به پرونده سانحه قطار تبریز مشهد داده شد.

وی به برخی حواشی در دیدار تراکتور و استقلال اشاره کرده و گفت: سخنگوی قوه قضاییه واکنشی در خصوص حواشی استادیوم یادگار امام تبریز نشان دادند و گفتند بعضی حواشی ها را به مردم آذربایجان ربط ندهیم. مردم آذربایجان هوشیار و قهرمان است، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی، آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیرلماز.

وی در پایان گفت: یکی از رویداد های هفته جاری کاهش تعهدات برجامی ایران بود که با توجه به اتمام فرصت ۶۰ روزه به اروپایی ها، صورت گرفت.

 

گلستان

حجت‌الاسلام برقرار: درون خود را پاک کنید تا تفرقه بین شما بین شما ایجاد نشود

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با اشاره به فرمایش امام علی(ع) درباره وحدت اظهار داشت: اگر متدین هستید باید با یکدیگر وحدت داشته باشید، اگر درون خود را پاک کنید تفرقه در بین شما ایجاد نمی‎شود.

وی یکی از آثار تقوا را ترس الهی بیان کرد و تصریح کرد: نتیجه این عمل  تبعیت و پیروی از خداوند متعال است و انسان متقی نه تنها از حرام که از اعمال شبهه‌ناک هم دوری می‌کند.

برقرار تاکید کرد: یکی از آثار تقوا عزتمندی انسان‎ها است که در یک معنا عزیز، نفوذناپذیر تعبیر شده و این بدان معنی است که شیطان و شیطان‎صفتان نمی‎توانند در انسان باتقوا نفوذ کرده و او را از مسیر حق جدا کنند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به قیام امام خمینی(ره) علیه شاه اظهار داشت: امام خمینی(ره)  فردی با تقوا بود و زمانی که کسی جرأت نداشت اسم شاه را به زبان بیاورد به شاه گفت کاری نکن که مردم شما را از این مملکت بیرون بیندازند.

برقرار با بیان اینکه انسان در سایه تقوا عزتمند می‎شود، افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) فرمودند به خدا قسم اگر تمام هستی را به من بدهند و از من بخواهند معصیت و نافرمانی خداوند را کنم هرگز چنین ظلمی را نخواهم کرد.

وی با اشاره به  18 آبان روز ملی کیفیت خاطرنشان کرد: چه کسانی جنس‎های قلابی تحویل مردم می‎دهند، آیا کسانی که ایمان و تقوا دارند، می‎توانند چنین کاری کنند؟

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت تاکید کرد: امام علی(ع) فرمودند اگر متدین هستید باید با یکدیگر وحدت داشته باشید، اگر درون خود را پاک کنید تفرقه در بین شما ایجاد نمی‎شود.

 

البرز

اگر ایران به مذاکره تن دهد جبهه مقاومت فرو می‌ریزد/ گام چهارم هسته‌ای جبهه استکبار را به تلاطم انداخت

به گزارش تیتریک، امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اخیرا تعبیر گرگ را برای آمریکا به کار بردند، گفت: در طول تاریخ آمریکا تمامی صفت های گرگ را از خونخواری و درندگی داشته است و امروز در نتیجه نباید به آمریکای رو به افول با مذاکره تنفس مصنوعی داد. 

آیت الله حسینی همدانی افزود: اصرار آمریکا برای مذاکره در جهت منافعی است که برای آنها دارد، همچنین جدا از مباحث تبلیغاتی و انتخاباتی که رئیس جمهور آمریکا دنبال می کند اگر ایران به مذاکره تن دهد جبهه مقاومت فرو می ریزد و عزت و اقتدار ایران در نگاه بین المللی از بین می رود. 
 
وی با اشاره به اینکه با مذاکره عده ای بوق در دست گرفته و می گویند همه مشاهده کردید که چگونه فشار بر ایران اثر کرد لذا ایران هرگز تن به این شکست نخواهد داد، اظهار داشت: آقایان به نصیحت های رهبر معظم انقلاب گوش دهید، از تاریخ پند بگیرید، همه شاهد بودید که کوبا پش از 50 سال تحریم بالاخره حاضر به مذاکره با آمریکا شد اما جز چند عکس تبلیغاتی ثمره ای برای آن نداشت. 
 
آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: در مذاکره امتیازاتی داده می شود تا بعد از آن یک کشور پیروز میدان شود نه اینکه اینکه امتیاز بدهید و بیشتر تحت سلطه قرار بگیرید، عده ای اینگونه عمل می کنند، گام چهارم هسته ای که برداشته شد جبهه استکباری را به تلاطم انداخت و شروع به حرف های بی ربط زدن کرد. 
 
وی گفت: گام چهارم هسته ای اگرچه دیر برداشته شد اما درست انتخاب شد و باید با این رویه در برابر استکبار ایستاد، هر حرکت عزت مندانه ای را آمریکا تحمل نمی کند لذا باید با قاطعیت تمام در مقابل آنها ایستاد و تا حصول نتیجه کامل از حقوق ملت دفاع کرد. 
 
امام جمعه کرج افزود: باید به فرموده رهبر مظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان، تولید داخلی را رونق داد و با ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود مخالفت کرد و در دفاع از آینده جوانان باید در برابر ورود کالاهای این چنینی ایستاد، همچنین برای تبدیل موضوع مصرف کالاهای خارجی به ضد ارزش باید همه اقدام کرده و رسانه ها در راستای مسئله گفتمان سازی کمک کنند. 
 
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه واردات کالای خارجی به معنای از دست رفتن فرصت شغلی برای جوانان در داخل بوده و به تعبیر رهبری حرام شرعی و قانونی است، اظهار داشت: آمار گمرک درباره واردات کالاهای لوکس نگران کننده است، باید دستگاه های نظارتی ضمن برطرف کردن موانع، با جدیت تمام کیفیت تولید داخلی را کنترل کنند. 
 
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی بدون حمایت از تولید داخلی معنا ندارد و متاسفانه از تولیدات فرهنگی فاخر در داخل کشور حمایت نمی شود، تصریح کرد: به تذکر رهبری برای قرار گرفتن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی توجه نشد در حالی که آمریکا از هیچ روزنه ای برای ضربه زدن به اسلام غافل نیست. 
 
آیت الله حسینی همدانی گفت: از کارمندانی که به موقع در محل کار خود حاضر می شوند، به مردم خدمت می کنند و از بیت المال محافظت می کنند و در نحوه عملکردشان به گونه ای عمل می کنند که امید به آینده و بهتر شدن اوضاع را نوید می دهند باید تشکر کرد. 
 
وی افزود: باید از کارگزار دلسوز تشکر کرد، ما مسئولینی در استان البرز داریم که به محض اینکه عنوانی برای مسئولیت به آنها داده می شود خانواده خود را در شهر مستقر می کنند اما متاسفانه تعداد زیادی از مسئولین در سطح بالا به جز استاندار البرز، اعم از 6 مسئول درجه 1 شب در استان اسکان ندارند. 
 
امام جمعه کرج در خاتمه با اشاره به اینکه مسئولین البرز باید در این استان مستقر باشند، اظهار داشت: البته عده ای به بهانه این بیان بنده به دنبال چندصد میلیون برای رهن مسکن نباشند.
 
 

هرمزگان

حجت‌الاسلام عبادی زاده: نباید جلوی حرکت‌های خودجوش جوانان حزب اللهی گرفته شود

به گزارش هرمز،‌ حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس گفت: اگر کسی شرب خمر را برای غیر خدا ترک کند خداوند متعال مزد و پاداشی در بهشت قرار خواهد داد و این برای صیانت از نفس و در روایات متعدد به این موضوع اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه افزود: مصرف مشروبات الکلی حالت بازدارندگی دارد و نباید با توجیه اینکه تعداد مصرف کنندگان زیاد است این موضوع فراموش شود از این رو دستگاه قضا باید با پدیده شرب خمر به صورت جدی برخورد کند.

وی با اشاره به هفته وحدت بیان کرد: ما امروز به هفته وحدت نیاز داریم تا چراغ راهنما و نمادی باشد که راه را گم نکنیم و همچنین برای اینکه یک آموزه قرآنی است که نباید فراموش شود.

امام جمعه بندر عباس گفت: ما در همه زمان ها برای هم افزایی ظرفیت های مومنان به وحدت نیاز داریم و امروز نیز وحدت یک تاکتیک محسوب نمی شود بلکه یک استراتژی است.

عبادی زاره تاکید کرد: وحدت به معنای دست برداشتن شیعه و سنی از اعتقاداتشان نیست بلکه به معنای دست گذاشتن بر روی اشتراکات است و ما همیشه مسئله وحدت را اشتباه معنا کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: به تعبیر آیت الله العظمی سیستانی نگویید اهل سنت برادران ما هستند بلکه بگویید جان ما هستند زیرا از یک پیکر هستیم و اگر این تفکر حاکم شود دیگر داعش به وجود نمی آید.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: متعصبان مغرض ، عوام جاهل و استکبار جهانی دشمن وحدت هستند و ساختار سیاسی کشورهای اسلامی را به گونه ای ایجاد کرده اند تا زمینه درگیری وجود داشته باشد.

 عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه دوم به تخلف خام فروشی شرکت نفت جی اشاره کرد و افزود: خبری که امین حسنی خبرنگار صداوسیما مرکز خلیج فارس در خصوص تخلف خام فروشی شرکت نفت جی انتشار دادند بسیار صحیح بود و لازم لازم می‌دانم از خبرنگار صدا و سیما تشکر کنم زیرا ما امروز نیاز به اصل نظارت همگانی داریم و خبر، محتمل بر صدق و کذب است و دستگاه های امنیتی باید بررسی کنند و خبرنگارانی همچون جوان هرمزگانی را باید تشویق کنیم.

وی مبارزه با فساد را زمینه رونق تولید دانست و گفت: در عین حال که باید از سرمایه و سرمایه گذاری حمایت کرد باید به مبارزه با فساد هم توجه جدی کنیم و من از دستگاه های نظارتی می‌خواهم این مسائل را پیگیری کنند و به مردم اطلاع رسانی کنند.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد:ما نباید به بهانه خودجوش، جلوی حرکت های حزب اللهی جوانان مومن در قالب صدا و سیما و یا مطبوعات را بگیریم.

 

اردبیل

آیت‌الله عاملی: آمریکا عامل اصلی آزاد نشدن قره‌باغ است/ دولت به وضعیت بیمه جانبازان و خانواده شهدا توجه کند

به گزارش سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به اقدامات استکباری آمریکا در نقض حاکمیت ملی کشورها اظهار کرد: آمریکا عملا می‌گوید ملت‌ها باید با حاکمیت ملی خداحافظی کنند. چهل سال است که ما را تحت فشار گذاشته‌اند جرم ما این است که ما با حاکمیت ملی و با گذشته پر افتخار خود خداحافظی نمی‌کنیم.

وی افزود: آمریکا و اروپا با این روحیه ذره‌ای به ما امتیاز نخواهند داد مگر اینکه اقتدار پیدا کنیم و لذا نباید منتظر آنها بمانیم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: آمریکا در توهم است که نظر او مشروعیت درست می‌کند یا بیانیه او مشروعیت را سلب می‌کند و خیال می‌کند معیار مشروعیت و عدم مشروعیت رد و قبول اوست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: مشروعیت با دفاع از عدل، صلح، حقوق مظلومان و مبارزه با استبداد، استئثار و ظلم به وجود می‌آید و آمریکا خود، دقیقا ضد اینها را دارد و لذا نامشروع‌ترین دولت دنیاست، اگر باور ندارد و اگر نمی‌ترسد در کل دنیا رای گیری کند. قطعا هیچ ملتی به آمریکا رای مشروعیت نخواهد داد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «نباید همچنان که مدتی بیهوده منتظر برجام ماندیم، حالا در انتظار اقدامات اروپایی‌ها یا مسائل دیگر معطل بمانیم بلکه باید به داخل دل ببندیم و همه‌ی توان را برای رونق تولید به کار گیریم.»

عاملی به اقدامات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در خصوص ورود دولت به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها می‌گویند؛ ما به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنیم ولی شما باید یک طرفه عمل کنید. این هم تفرعن است، هم اهانت و هم تحمیق و این‌گونه است که  آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها عملا ادعای کدخدایی دهکده جهانی دارند.

وی افزود: اروپا به ایران می‌گوید؛ برجام را نقض نکن. معنای این سخن این است که ما نقض می‌کنیم تو نقض نکن. از طرفی این نقض برجام نیست؛ عمل به خود برجام است. چون برجام می‌گوید اگر یک طرف عمل نکرد طرف مقابل می‌تواند از تعهد خارج شود. تهدید می‌کنند که تحریم بر می‌گردد و این خیلی خنده دار است چون تحریمی نمانده که برنگردانده باشند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آنها فقط به ملت ما اهانت نمی‌کنند بلکه نهادهای بین المللی نیز مصون از اهانت‌های آنها نیست آژانس هسته‌ای بارها مهر تایید به تمامی فعالیت‌های هسته ای ایران زده اما ترامپ می‌گوید راستی آزمایی‌های آژانس هسته‌ای از ایران غیرقابل قبول است و این اهانت بزرگ به نهادهای معتبر بین المللی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اکتشافات اخیر معدنی در شهرستان مشگین شهر گفت: به اهالی مکرم مشگین‌شهر تبریک عرض می‌کنم که مطالعات استخراج معادن در منطقه مشگین بعد از ۵ سال تلاش جواب داد و مکتشفین به معدن مس دست یافتند.

وی افزود: با پیدا شدن این معدن کارخانه تولید کنسانتره مس، مولیبدن و مس کاتدی با ظرفیت تولید 3500 تن کنسانتره مس و 800 تن مس کاتدی در سال با اشتغال‌زایی 250 نفر به راه می‌افتد. همچنین سرمایه‌گذار دیگری نیز با اطلاع از وجود مس حاضر به سرمایه‌گذاری در مشگین شهر شده است.

وی افزود: امید است معادن دیگری نیز کشف و مشگین شهر به قطب معادن تبدیل شود مهمی که با اکتشاف مس، عملیات اجرایی شهرک تخصصی معدن نیز در مشگین شهر شروع می‌شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: این روزها روزهای بسیار سختی برای وهابیت مخصوصاً شیوخ وهابی در عربستان است. خداوند آنها را در برابر امتحان بسیار سختی قرار داده، بن سلمان تصمیم گرفته تمام ارزش‌های غربی را جایگزین ارزش‌های دینی کند و هر روز یک برنامه ضد شرعی در عربستان اجرا می‌کند.

وی بیان کرد: آخوندهای وهابی اگر حرف بزنند سرشان بر باد می‌رود و اگر ساکت بمانند تایید می‌کنند آنها در برابر شیعه غرش دارند در حالی که معتقدات شیعه قطعا کفر نیست اما در برابر کارهای بن سلمان که قطعا خلاف شرع است حرفی نمی‌زنند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: مرجع دینی عربستان اسم خود را گذاشته مفتی اعظم اما با سکوت خود این فجایع را امضاء می‌کند. آخوند برجسته آنها اسم خود را گذاشته خطیب مسجد الحرام اما از کعبه خجالت نمی‌کشد. اسم خود را گذاشته خطیب مسجد النبی اما از رسول خدا(ص) حیا نمی‌کند.

وی ادامه داد: این هفته هیأت ترفیه سعودی که آن را بن سلمان تشکیل داده و یکی از احفاد محمد بن عبدالوهاب را رئیس آن کرده است با دو زن نیمه عریان کانادایی و آمریکایی به صورت جلف مسابقه کشتی ترتیب داد. آخوندهای وهابی قبل از سوختن در آتش جهنم، در آتش بن سلمان می‌سوزند ولی نمی‌توانند حرفی بزنند.

وی افزود: این حادثه برای وهابیت عموما و برای وهابیت آذربایجان که مدام کلیپ بر علیه شیعه درست می‌کنند بسیار شایان توجه است. اگر حریت و درد دین دارند اینجا حرف بزنند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نابسامانی وضعیت بیمه جانبازان، آزادگان و خانواده شهداء گفت: دولت محترم یک عذرخواهی به جانبازان و خانواده شهدا بدهکار است. بنیاد شهید اول با بیمه ایران قرارداد داشت تمام معالجات جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا با بیمه آسیا صورت می‌گرفت. متاسفانه دولت پول بیمه را نداد، بیمه ایران نیز لغو قرارداد کرد. دولت در یک اشتباه دیگر بیمه بنیاد شهید را به بیمه دی داد و حالا پول این بیمه نیز به‌طور کامل پرداخت نمی‌شود.

وی اظهار داشت: عزیزان جانباز، آزادگان و خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند و باید در اولویت عنایت دولت باشند. حل این معضل فقط با اهتمام دولت محترم قابل حل است. ما از دولت می‌خواهیم سریعا بیمه بنیاد شهید را دوباره به بیمه ایران تحویل دهد و همچنین در پرداخت مطالبات بیمه کوتاهی نکند.

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: با کمال تاسف مطلع شدیم با فعالیت لابی ارمنی در آمریکا، وزیر خارجه حکومت خودخوانده قره باغ به آمریکا مسافرت کرده. آمریکا به این شخص خاطی ویزا داده و از همه بدتر رئیس کنگره نمایندگان آمریکا حاضر شده با این شخص ملاقات کند. او با مقامات رسمی دیگر آمریکا نیز ملاقات کرده و در مذاکرات خود با این مقامات گفته که این سفر من مقدمه استقلال قره باغ به‌عنوان یک حکومت مستقل و تشکیل یک کشور رسمی است.

وی خطاب به ملت آذربایجان و دولت این کشور اذعان کرد: ملت آذربایجان دشمن اصلی خود را خوب بشناسند و بدانند عامل اصلی آزاد نشدن خاک قره باغ، دولت آمریکاست. مطرح کردن ایران توسط بعضی از حکومتیان و غیرحکومتیان در آذربایجان برای رد گم کردن و برای اهداف سیاسی است. آمریکا به طور ویژه از حکومت قره باغ حمایت می‌کند و با این کار، هم تمامیت ارضی آذربایجان را نقض می‌کند، هم به ملت آذربایجان اهانت کرده و هم ثابت می‌کند که گروه مینسک، یک گروه بی‌طرف نیست.

 نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: سخن من با دولت آذربایجان نیز این است که این تحرکات ثابت می‌کند که شما نباید به دولت‌های بزرگ یا به گروه مینسک دل ببندید. همچنین باید بدانید آن همه خدمت که به آمریکا و اسرائیل کردید تا خاک شما را آزاد کنند، همه هدر بود و شما نباید راه اشتباه را ادامه دهید.

وی افزود: بازگشت از نصف راه شکست، پیروزی است. به ملت خود تکیه کنید و به جوانان مسلمان اعتماد کنید. بیش از بیست سال به بیگانه امید بستید و حالا از این به بعد به ملت خود و به جوانان سلحشور آذربایجان امید ببندید. هفتاد هزار جوان از آذربایجان امسال در ایام اربعین به کربلا رفتند. اینها از امام حسین(ع) الهام گرفته‌اند اگر به اینها اجازه بدهید کل ارمنستان را به توبره می‌کنند.

عاملی اظهار داشت: بهترین هم‌پیمان آمریکا در سوریه، کردها بودند اما آمریکا به آنها از پشت خنجر زد و از سوریه خارج شد. دومین هم‌پیمان آمریکا در حمله به سوریه، ترکیه بود. ترکیه بالاترین خدمت و همکاری را با آمریکا داشت ولی آمریکا خنجر را از پشت به ترکیه نیز زد و عقوبات اقتصادی بزرگی بر ترکیه وضع کرد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد که ترامپ فردی قابل اطمینان نیست و نظام ما در عدم مذاکره با او کاری کارستان کرده است.

وی گفت: لابی ارمنی در آمریکا بسیار قوی است. آنها موضوع نسل‌کشی ادعایی ارامنه در جنگ جهانی اول را به مجلس نمایندگان آمریکا بردند و با رای ۴۰۵ موافق در برابر ۱۶ مخالف آن را تصویب کردند. دولت ترامپ نیز آنها را همراهی کرد و تحریم‌های شدیدی بر ترکیه وضع نمود.

عاملی گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که دولت آذربایجان بدترین ضربه را از لابی ارمنی خورده و در آینده نیز خواهد خورد. آمدن سه سناتور آمریکایی به قره باغ نیز که اخیرا صورت گرفت، کار لابی ارمنی در آمریکا بود. بنابراین دولت آذربایجان نباید امید به گروه مینسک، آمریکا یا لابی صهیونیسم ببندد. چاره کار تکیه بر ملت خود و استمداد از هویت عاشورایی ملت آذربایجان است.

 

قزوین

آیت‌الله عابدینی: عوامل برهم زننده وحدت شیعه و سنی «اسلام آمریکایی» و «شیعه انگلیسی» است

به گزارش صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: از خدای متعال می خواهیم لحظه ای ما را از حمایت از حق، مبارزه با باطل و همراهی با تقوا و ایمان محروم نگرداند و همواره زندگی ما در این مسیر قرار داشته باشد.

 وی با تبریک ایام میلاد رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت تصریح کرد: در روز ولادت رسول اکرم (ص) بین اهل سنت و شیعه اختلاف نظری وجود دارد و به همین خاطر امام خمینی (ره) 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند و باید این هفته را جشن بگیریم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در هفته وحدت، رسول گرامی اسلام (ص) محور وحدت قرار گرفته اند چرا که در نظام دینی، وحدتی صاحب ارزش است که با محوریت توحید و ایمان پایه گذاری شده باشد.

وی ابراز کرد: وحدتی که در سال ۶۱ هجری برای به شهادت رساندن سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان ایجاد کردند، یک وحدت شیطانی بود این وحدت از روی ظلم و جهالت و نادانی و دنیاپرستی بود که ارزشی ندارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: وحدتی ارزشمند است که از روی آگاهی و ایمان صورت بگیرد برای همین قرآن کریم ما را دعوت به توحید کرده و فرموده است به ریسمان الهی دست بزنید و خود را با ریسمان خدا دور هم ببینید و محور وحدت شما خدا و رسول گرامی اسلام و جانشینان پیامبر باشد.

 وی ادامه داد: در زمینه وحدت به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام های ارزشمندی برداشته شده است البته در گذشته های دور و پیش از پیروزی انقلاب عزیزانی همچون مرحوم آیت الله بروجردی و شیخ شلتوت مصر اقدامات بزرگی داشتند و تقریب بین مذاهب را راه اندازی کردند و امروز هم مجمع جهانی اهل بیت علیه السلام پرچمدار فرق اسلامی است.

عابدینی گفت: امروز اتفاقات خوب و موثری با حضور مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام رخ داده است و رفتار برادران شیعه و سنی درحال حاضر بسیاری از شبهات را برای مردم رفع کرده است که در گذشته اینطور نبود.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز شاهد برگزاری فضای جشن و شادی و عزای ما و برادران سنی در مراسمات مختلف در استان هستیم که همان نشانگر وجود وحدت در بین مسلمانان است. در روایت آمده است که امام صادق(ع) فرمودند: "بین اهل سنت بروید و در میان آنان حضور داشته باشید و باهم مراوده داشته باشید و به آنها محبت کنید و به یکدیگر پشت نکنید و همانطور که خدا سفارش فرموده با آنها خوب رفتار کنید."

 وی یادآور شد: امامان معصوم علیهم السلام از ما خواسته اند که با اهل سنت با مهربانی و محبت رفتار کنیم. رهبر ما فرمودند اگر کسی به اسم مسلمان عامل اختلاف بین مسلمانان شود او دارای اسلام امریکایی است.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند اگر کسی به نام مسلمان عامل اختلاف بین مسلمانان شود، اسلام او آمریکایی است و اگر کسی به نام شیعه عامل اختلاف بین مسلمانان شود، شیعه او انگلیسی است و ما آن را کفر می دانیم.

عابدینی ادامه داد: در حدیث دیگری امام صادق (ع) سفارش کردند با اهل سنت زیبا سخن بگویید و اگر مریض شدند به عیادتشان بروید، اگر تشییع جنازه داشتند شرکت کنید و در مساجد با آنها نماز اقامه کنید و اینها وظایف ما را در دورانی که دشمنان ما به دنبال ایجاد دشمنی و اختلاف بین مسلمانان هستند، سنگین‌تر می کند.

 وی اذعان کرد: اهل سنتی که در کشور می بینیم خود را محب اهل بیت (ع) معرفی می کنند و گاهی اصرار دارند و می گویند ما را از اهل بیت (ع) جدا نکنید و در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و ما باید با محبت این نگاه اهل سنت را پاسخ دهیم.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند وحدت مسلمانان را برهم بزنند، یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند ساده اندیشی است اگر تصور کنیم جهانخواران، خصوصاً آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: نباید تصور کنیم که دشمنان اسلام با عراق و لبنان کاری ندارند و نباید شعار مرگ بر آمریکا سر بدهیم. امروز همان فتنه هایی که در سال 88 بنایش را در ایران گذاشتند و تودهنی خوردند، در عراق و لبنان آغاز کرده اند و قطعا به یاری خدا در همان جا هم سرافکنده خواهند شد و این فتنه انگیزی ها باعث افزایش بصیرت در مردم لبنان و عراق خواهد شد.

 وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) تأکید داشتند ما نباید لحظه ای از حیله دشمنان غافل بمانیم چرا که در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی علیه اسلام ناب محمدی موج می زند و مبادا خیال کنیم که این گونه نیست.

عابدینی تأکید کرد: در سال های اخیر کسانی که راه مبارزه در پیش گرفتند، به کشور خسارت های بسیاری وارد کردند و خودشان هم تحقیر شدند. در فناوری هسته ای به جای زمینه‌سازی پیشرفت های بیشتر، کشور را به عقب بردند و اینها از سر ساده لوحی برخی و کینه توزی دشمنان بود.

 امام جمعه قزوین افزود: امام راحل در تعبیر دیگری می فرمایند ما به طبع تعالیم عالی قرآن و آنچه از اسلام و سیره انبیاء، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بدست آورده ایم معتقدیم که مستضعفان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و یکی شوند و در مقابل مستکبران انقلاب کنند و نگذراند حقوقشان پایمال شود.

 وی در ادامه سخنان خود، با یادآوری خدمات سردار حسن تهرانی مقدم پدر صنایع موشکی کشور یادآور شد: در این ایام شهادت این سردار رشید را داریم که خدمات ارزنده ای را به کشور ارائه و در این مسیر مقدس جان خود را فدا کرد.

 خطیب جمعه قزوین به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه توسط رسول گرامی اسلام (ص) اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین نماز جمعه در سال اول هجرت در نزدیکی شهر مدینه اقامه شد و این اولین اقدام اجتماعی مهم حضرت پس از خروج از اوضاع و شرایط نا امن مکه بود.

وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل برای تهران و برای دیگر شهرهای کشور امام جمعه منصوب فرمودند؛ این موضوع نشان می دهد زمانی که ما حکومت داریم باید فضایی برای گفتمان حکومتی و دینی داشته باشیم فضایی که مردم در آن خطرهای نسبت به انقلاب را در آنجا بشناسند و فرصت های نظام را دریابند و انذار و تبشیر برای آنها باشد.

عابدینی اذعان کرد: فضای نمازجمعه به گونه ای است که مردم در آن متوجه می شوند در چه شرایطی قرار دارند و چه مواردی آنها را تهدید می کند. نمازجمعه به میزانی برای دشمنان اسلام شکننده بود که منافقین همین که موقعیت نمازجمعه را مشاهده کردند سریعا برای ساخت مسجد در مقابل پیامبر اسلام اقدام کردند.

وی گفت: منافقین در زمان پیامبر اسلام مسجد ضرار را راه اندازی کردند که رسول گرامی ما برای تخریب آن مسجد دستور صادر کردند مسجدی که در مقابل منافع ایمانی مردم قرار بگیرد باید نابود شود. نمازجمعه با عظمت حضور مردم عامل اقتدار مسلمانان است که مومنان از این شکوه خوشحال می شوند اما همین عظمت و شکوه نمازجمعه عامل ناراحتی مستکبران و منافقین خواهد بود.

 امام جمعه قزوین افزود: امروز اگرچه مستکبران و منافقین نتوانسته اند مسجد ضرار درست کنند اما قلم خود را علیه نمازجمعه به کار گرفته اند که باید هوشیار باشیم و بدانیم که نمازجمعه چه موقعیتی دارد و هرکدام ما مروج نمازجمعه و جماعت در مساجد و برگزاری باشکوه اجتماعات مومنان باشیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در مقابل طرح مجدد مذاکره از سوی امریکا و اینکه اروپایی ها هم این پیشنهاد امریکایی ها را تحویل می گیرند باید رفتار جدی داشته باشیم. امریکایی ها هیچ زمانی صادقانه سخن از مذاکره نمی گویند بلکه پیش خود گمان می کنند ساده لوحانی وجود دارند که با طرح مذاکره از سوی امریکایی ها به دنبال آنها راه می افتند.

 وی تصریح کرد: عده ای وجود دارند که متاسفانه اگر صدبار هم فریفته حیله و نیرنگ امریکا شوند باز هم در دفعات بعدی به دنبال امریکا و اقدامات آنها به راه می افتند. در صورتی که نباید حیثیت نظام ما به خطر بیفتد.

 این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد نحوه مذاکره امریکایی تذکری است برای افرادی که هنوز زبانشان نیازمند فیزیوتراپی است و باید آن ها را بیدار کند. زبان این افراد رمق خود را از دست داده که انقلابی و قرآنی و ایمانی و محکم سخن بگویند. اگر این افراد رمق خود را به دست نیاوردند اجازه ندارند که حرف خود را به پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که صاحبان آن مردم هستند، بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: کسانی که مذاکره می کردند، بر روی دو شعار تأکید جدی داشتند؛ آنها می گفتند تحریم ها به صورت کلی برداشته می شود و حق هسته ای ما در دنیا به رسمیت شناخته می شود.

 وی با طرح این سؤال که کدام یک از این شعارها محقق شد؟، گفت: چرا آنهایی که چنین شعارهایی سر می دادند یکبار به مردم گزارش نمی دهند و نمی گویند که راه را اشتباه رفتند و از ملت عذرخواهی نمی کنند. آنها به جای عذرخواهی به دنبال FATF رفته اند و به دشمنان چراغ سبز دیگری نشان می دهند.

عابدینی ادامه داد: اینها راه های غلط و اشتباه است و مسئولان به جای ادامه اشتباهات باید از فرمایشات رهبری تبعیت و پیروی کنند تا کشور دچار خسارت های دیگری نشود.

 خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز جمعه به در پیش بودند ایام سرد سال اشاره و تأکید کرد: معروف و منکر مصادیق گوناگونی دارد و اگر توجهی به صرفه جویی در حوزه گاز، برق و آب نداشته باشیم، کارمان مصداق منکر است و باید از این موضوع پرهیز کنیم.

 

یزد

آیت‌الله ناصری:‌ پرهیز از نگاه خاص به شهرستان‌های استان در سفر رئیس‌جمهور به یزد

 

به گزارش یزدرسا؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد بابیان اینکه  تمرکز دشمن در ابتدا بر مسئله تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است گفت: دشمنان به دنبال ضایع کردن اسلام و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند چرا که می‌دانند اگر این اتفاق رخ دهد آن‌ها به اهداف شوم خود خواهند رسید.

امام‌جمعه یزد با تأکید برضرورت همراهی وهمدلی بین مسلمانان ابراز داشت: ضروری است با توجه به دشمنی‌هایی که برعلیه اسلام می‌شود و مسائلی که در سطح جهان صورت می‌گیرد مسلمانان یکپارچه و متحد باشند تا آن‌ها نتوانند توطئه‌های شومشان را دنبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه با اشاره به راه اندازی جنگ روانی دشمن در دنیا افزود: این روزها دشمن برای پیشبرد اهداف خود، درجایی که بتواند از سلاح و جنگ استفاده کند، بهره می‌برد ولی در کشورهایی مثل ایران که نتوانسته از راه‌های دیگر نفوذ کند، جنگ روانی به راه انداخته است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن توسط فضای مجازی به دنبال ناامید کردن مردم و همچنین دروغ بستن به جمهوری اسلامی است تا بتواند اهداف شومش را دنبال کند بنابراین باید در کشور نسبت به تحرکات دشمن هوشیار باشیم.

ناصری یزدی بابیان اینکه ذات دشمن خبیث است گفت: دشمن اگر می‌خواست کاری برای ملت ایران انجام دهد، از سال‌ها قبل این کار را انجام داده بود.

امام‌جمعه یزد با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای در کشور هنوز به آمریکا و وعده‌های آن دل‌بسته‌اند، افزود: مردم ایران باید نسبت به فضای مجازی هوشیار و به آن بدبین باشند و مسائل را در ابتدا باور نکنند و نسبت به آن تحقیق کنند تا متوجه شوند که کدام حرف درست و صحیح و کدام دروغ و کذب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان یزد، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این سفر برای استان با خیروبرکت همراه باشد ولی نکته‌ای که باید موردتوجه قرار گیرد، مصوبات سفر گذشته است که چه میزان از این مصوبات اجرایی شد و چه میزان باقی‌مانده است.

ناصری یزدی با تأکید بر اینکه در سفر رئیس‌جمهور به یزد باید به همه شهرستان‌ها و مردم به یک‌چشم نگاه شود، اظهار داشت: نباید در سفر رئیس‌جمهور به استان به یک شهرستان به‌طور خاص نگاه شود و منطقه‌ای که محروم است، محروم بماند بلکه همه نگاه‌ها باید یکی باشد.

 

کرمان

حجت‌الاسلام علیدادی: مراکز علمی و دانشگاهی هزینه های سازش و مذاکره را تحلیل کنند

به گزارش آرمان کرمان، خطیب جمعه کرمان با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: امروز وحدت از ضروری‌ترین نیازهای جامعه مسلمین است؛ گاهی صداهایی شنیده می‌شود که وحدت میان مسلمانان را دچار خدشه می‌کند، این موضوع،  مربوط به انسان‌هایی است که دنیای امروز و دشمنان اسلام را نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه در مراکز علمی و مجامع علمی و سیاسی باید برای جلوگیری از فساد و نفوذ استکبار بحث سازش و مذاکره مورد تحلیل وبررسی قرار گیرد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکره با آمریکا را به شدت رد می کنند؛ زیرا آن‌ها با هرکس مذاکره و ظاهرا معاهده امضا کرده‌اند، نتیجه آن، خیانت، خباثت، تهدید، استعمار و استثمار بوده است.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به لگدمال کردن غرور ملی و غیرت دینی توسط آمریکا در دوران قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب نیز آمریکا به دنبال خوی استکباری خود از همان ابتدا تهدید و تحریم و جنگ را بر علیه ملت ایران در پیش گرفت تا جایی که رئیس جمهور ما را نیز تحریم کردند؛ قطعا چنین کشوری قابل اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه در مذاکرات برجام ماه‌ها وقت کشور را گرفتند و تعهداتی را امضا کردند و به‌راحتی زیر همه چیز زدند گفت: اروپایی‌ها نیز در حد شعار در برجام هستند اما در عمل هیچ تعهدی را پایبند نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: اروپایی‌ها فقط می‌خواهند به بهانه برجام کشور ما را معطل نگه دارند.

حجت الاسلام علیدادی در پایان گفت: جمهوری اسلامی با قدرت و شجاعت راه خود را ادامه می‌دهد زیرا هزینه سازش بسیار بالاتر از هزینه مقاومت است و در مقاومت پیشرفت خواهیم کرد.

 

خراسان شمالی

حجت‌الاسلام یعقوبی: گام ایران در کاهش تعهدات برجام بزرگتر برداشته شود

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد مطرح کردن مذاکره دوباره از سوی دشمنان را عوام فریبی دانست و گفت: دشمن با اصل نظام و انقلاب مشکل دارد بنابراین فشار و تحریم‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرده است.

حجت الاسلام یعقوبی اظهارکرد: مدارا با دشمنان انقلاب کافی است زیرا آنان به عهد و پیمان خود پایبند نیستند.

وی با اشاره به آغاز گام چهارم در کاهش تعهدات برجام از سوی ایران افزود: در جریان برجام، ایران به عهد خود وفا کرد اما آنان بدعهدی کردند بنابراین باید گام‌های بزرگتری در ادامه کاهش تعهدات برداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به فرا رسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل در راستای وحدت و هم‌افزایی و هم‌گرایی دنیای اسلام بوده و وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک راهبرد است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز استکبار به قدرت وحدت بین مسلمانان پی برده بنابراین در کشورهای مسلمان به دنبال تفرقه افکنی در میان شیعیان و یا شیعه و سنی است .

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به وقایع مصادف با ولادت پیامبر اسلام (ص) گفت: خاموش شدن آتش آتشکده ها و یا در هم ریختن کاخ، نشان از این است که دین اسلام با استکبار سازگاری ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی درباره سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها خاطرنشان کرد: قرآن باید در متن زندگی افراد و فرزندان قرار گیرد و باید آموزش خواندن، ترجمه و تفسیر آن در بخش‌های مختلف زندگی همچون رعایت حلال و حرام در نظر گرفته شود.

,

به گزارش تبریز بیدار ،حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر گفت:از مصادیق تقوای الهی تقویت روحی است، انسان باید روح خود را به قدری تقویت کند تا تقوا به صورت ملکه در بیاید و از آلودگی ها حفظ شود.

, تبریز بیدار ،,

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: بنا به روایات اهل تسنن ۱۲ ربیع اول سالروز پیامبر اکرم(ص) و بنا به روایات اهل تشیع ۱۷ ربیع اول سالروز پیامبر است. 

,

خطیب جمعه تبریز افزود: امام حسن عسکری(ع) در تبیین راهبردهای اساسی برای مسلمانان توصیه می کنند که میان اهل سنت نماز بخوانید، از مریض های اهل سنت عیادت کنید و در تشییع جنازه های آن ها شرکت کنید.

,

وی اعلام اهل وحدت را یکی از برکات جمهوری اسلامی خوانده و گفت: هفته وحدت از ابتکارات سرنوشت ساز امام راحل بود. به موضوع وحدت باید عمیق دقت توجه کرد.

,

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: ضمن پافشاری منطقی بر اصول هر مذهب باید فضای گفتگوی سازگاری نیز ایجاد شود.

,

وی ادامه داد: دشمن تلاش می کند تا به منافع مسلمانان دست درازی کند لذا باید بین مسلمین وحدت و تعامل باشد.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به زلزله صبح امروز در برخی مناطق استان گفت: به خانواده های قربانیان زلزله آذربایجان‌شرقی تسلیت عرض میکنم، در روستاهای میانه مخصوصا روستای ورنکش که چند نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و در سراب حیوانات تلف شدند.

,

وی افزود: مسئولان در مناطق زلزله زده حضور دارند امیدواریم ستاد بحران به نحو احسن بتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

,

امام جمعه تبریز در تداوم تذکرات انتخاباتی خود گفت: نماینده ای که می خواهیم به مجلس بفرستیم باید انتقاد پذیر باشد. فردی که هیچ توجهی به انتقادات و پیشنهادات نکند صلاحیت نمایندگی ندارد.

,

وی افزود: نماینده مجلس باید انتقاد پذیر باشد و برای تکلیف الهی این وظیفه را انجام دهد نه فقط برای خوشایند مردم. ممکن است نماینده ای باشد که هدف او ادای تکلیف الهی نباشد و از طریقی مردم را راضی نگه دارد مخصوصا این اقدامات نزدیک انتخابات زیاد رخ می دهد.

,

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه گفت: درگذشت ابراهیم ابادی بازیگر توانمند سینما و تئاتر را به جامعه هنری استان و اهالی سینما تسلیت می گوییم.

,

وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر تبریز و شهردار با من دیدار داشتند که کتابچه ای برای آموزش شهروندی آماده کرده اند و این اقدام فرهنگی شهرداری ارزشمند است.

,

هطیب جمعه تبریز افزود: هفته قبل در غرفه بنیاد حفظ آثار کتابی از خاطرات رزمنده محمدرضا درخشانی رونمایی شد که کار ارزشمندی بود.

,

وی برگزاری نمایشگاه رینوتکس در تبریز را اقدام ارزشمندی برشمرد و گفت: این نمایشگاه برای ایده های های فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان صورت گرفته است. باید برای جلب حمایت بخش خصوصی و اشتغال نخبگان برنامه ریزی شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تاکید بر صرفه جویی گفت: عموم مردم باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و برای آن فرهنگسازی لازم است و همه دست به دست بدهند تا انرژی هدر نرود.

,

وی افزود: شرکت نیروی برق قبض های کاغذی را حذف کرده اند تا با کاهش مصرف کاغذ و افزایش خدمات غیر حضوری، کمکی به محیط زیست شود، در این رابطه لازم است مردم همکاری داشته باشند.

,

امام جمعه تبریز ادامه داد: از دادگستری استان تشکر می کنم که مشکلات در سفر آیت الله رئیسی به تبریز مطرح شد و دستور رسیدگی ویژه به پرونده سانحه قطار تبریز مشهد داده شد.

,

وی به برخی حواشی در دیدار تراکتور و استقلال اشاره کرده و گفت: سخنگوی قوه قضاییه واکنشی در خصوص حواشی استادیوم یادگار امام تبریز نشان دادند و گفتند بعضی حواشی ها را به مردم آذربایجان ربط ندهیم. مردم آذربایجان هوشیار و قهرمان است، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی، آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیرلماز.

,

وی در پایان گفت: یکی از رویداد های هفته جاری کاهش تعهدات برجامی ایران بود که با توجه به اتمام فرصت ۶۰ روزه به اروپایی ها، صورت گرفت.

,

 

,

گلستان

, گلستان,

حجت‌الاسلام برقرار: درون خود را پاک کنید تا تفرقه بین شما بین شما ایجاد نشود

, حجت‌الاسلام برقرار: درون خود را پاک کنید تا تفرقه بین شما بین شما ایجاد نشود, حجت‌الاسلام برقرار: درون خود را پاک کنید تا تفرقه بین شما بین شما ایجاد نشود,

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با اشاره به فرمایش امام علی(ع) درباره وحدت اظهار داشت: اگر متدین هستید باید با یکدیگر وحدت داشته باشید، اگر درون خود را پاک کنید تفرقه در بین شما ایجاد نمی‎شود.

,

وی یکی از آثار تقوا را ترس الهی بیان کرد و تصریح کرد: نتیجه این عمل  تبعیت و پیروی از خداوند متعال است و انسان متقی نه تنها از حرام که از اعمال شبهه‌ناک هم دوری می‌کند.

,

برقرار تاکید کرد: یکی از آثار تقوا عزتمندی انسان‎ها است که در یک معنا عزیز، نفوذناپذیر تعبیر شده و این بدان معنی است که شیطان و شیطان‎صفتان نمی‎توانند در انسان باتقوا نفوذ کرده و او را از مسیر حق جدا کنند.

,

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به قیام امام خمینی(ره) علیه شاه اظهار داشت: امام خمینی(ره)  فردی با تقوا بود و زمانی که کسی جرأت نداشت اسم شاه را به زبان بیاورد به شاه گفت کاری نکن که مردم شما را از این مملکت بیرون بیندازند.

,

برقرار با بیان اینکه انسان در سایه تقوا عزتمند می‎شود، افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) فرمودند به خدا قسم اگر تمام هستی را به من بدهند و از من بخواهند معصیت و نافرمانی خداوند را کنم هرگز چنین ظلمی را نخواهم کرد.

,

وی با اشاره به  18 آبان روز ملی کیفیت خاطرنشان کرد: چه کسانی جنس‎های قلابی تحویل مردم می‎دهند، آیا کسانی که ایمان و تقوا دارند، می‎توانند چنین کاری کنند؟

,

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت تاکید کرد: امام علی(ع) فرمودند اگر متدین هستید باید با یکدیگر وحدت داشته باشید، اگر درون خود را پاک کنید تفرقه در بین شما ایجاد نمی‎شود.

,

 

,

البرز

, البرز,

اگر ایران به مذاکره تن دهد جبهه مقاومت فرو می‌ریزد/ گام چهارم هسته‌ای جبهه استکبار را به تلاطم انداخت

, اگر ایران به مذاکره تن دهد جبهه مقاومت فرو می‌ریزد/ گام چهارم هسته‌ای جبهه استکبار را به تلاطم انداخت, اگر ایران به مذاکره تن دهد جبهه مقاومت فرو می‌ریزد/ گام چهارم هسته‌ای جبهه استکبار را به تلاطم انداخت,

به گزارش تیتریک، امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اخیرا تعبیر گرگ را برای آمریکا به کار بردند، گفت: در طول تاریخ آمریکا تمامی صفت های گرگ را از خونخواری و درندگی داشته است و امروز در نتیجه نباید به آمریکای رو به افول با مذاکره تنفس مصنوعی داد. 

, تیتریک,
آیت الله حسینی همدانی افزود: اصرار آمریکا برای مذاکره در جهت منافعی است که برای آنها دارد، همچنین جدا از مباحث تبلیغاتی و انتخاباتی که رئیس جمهور آمریکا دنبال می کند اگر ایران به مذاکره تن دهد جبهه مقاومت فرو می ریزد و عزت و اقتدار ایران در نگاه بین المللی از بین می رود. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه با مذاکره عده ای بوق در دست گرفته و می گویند همه مشاهده کردید که چگونه فشار بر ایران اثر کرد لذا ایران هرگز تن به این شکست نخواهد داد، اظهار داشت: آقایان به نصیحت های رهبر معظم انقلاب گوش دهید، از تاریخ پند بگیرید، همه شاهد بودید که کوبا پش از 50 سال تحریم بالاخره حاضر به مذاکره با آمریکا شد اما جز چند عکس تبلیغاتی ثمره ای برای آن نداشت. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: در مذاکره امتیازاتی داده می شود تا بعد از آن یک کشور پیروز میدان شود نه اینکه اینکه امتیاز بدهید و بیشتر تحت سلطه قرار بگیرید، عده ای اینگونه عمل می کنند، گام چهارم هسته ای که برداشته شد جبهه استکباری را به تلاطم انداخت و شروع به حرف های بی ربط زدن کرد. 
,
 
,
وی گفت: گام چهارم هسته ای اگرچه دیر برداشته شد اما درست انتخاب شد و باید با این رویه در برابر استکبار ایستاد، هر حرکت عزت مندانه ای را آمریکا تحمل نمی کند لذا باید با قاطعیت تمام در مقابل آنها ایستاد و تا حصول نتیجه کامل از حقوق ملت دفاع کرد. 
,
 
,
امام جمعه کرج افزود: باید به فرموده رهبر مظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان، تولید داخلی را رونق داد و با ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود مخالفت کرد و در دفاع از آینده جوانان باید در برابر ورود کالاهای این چنینی ایستاد، همچنین برای تبدیل موضوع مصرف کالاهای خارجی به ضد ارزش باید همه اقدام کرده و رسانه ها در راستای مسئله گفتمان سازی کمک کنند. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه واردات کالای خارجی به معنای از دست رفتن فرصت شغلی برای جوانان در داخل بوده و به تعبیر رهبری حرام شرعی و قانونی است، اظهار داشت: آمار گمرک درباره واردات کالاهای لوکس نگران کننده است، باید دستگاه های نظارتی ضمن برطرف کردن موانع، با جدیت تمام کیفیت تولید داخلی را کنترل کنند. 
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی بدون حمایت از تولید داخلی معنا ندارد و متاسفانه از تولیدات فرهنگی فاخر در داخل کشور حمایت نمی شود، تصریح کرد: به تذکر رهبری برای قرار گرفتن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی توجه نشد در حالی که آمریکا از هیچ روزنه ای برای ضربه زدن به اسلام غافل نیست. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی گفت: از کارمندانی که به موقع در محل کار خود حاضر می شوند، به مردم خدمت می کنند و از بیت المال محافظت می کنند و در نحوه عملکردشان به گونه ای عمل می کنند که امید به آینده و بهتر شدن اوضاع را نوید می دهند باید تشکر کرد. 
,
 
,
وی افزود: باید از کارگزار دلسوز تشکر کرد، ما مسئولینی در استان البرز داریم که به محض اینکه عنوانی برای مسئولیت به آنها داده می شود خانواده خود را در شهر مستقر می کنند اما متاسفانه تعداد زیادی از مسئولین در سطح بالا به جز استاندار البرز، اعم از 6 مسئول درجه 1 شب در استان اسکان ندارند. 
,
 
,
امام جمعه کرج در خاتمه با اشاره به اینکه مسئولین البرز باید در این استان مستقر باشند، اظهار داشت: البته عده ای به بهانه این بیان بنده به دنبال چندصد میلیون برای رهن مسکن نباشند.
,
 
,
 
,

هرمزگان

, هرمزگان,

حجت‌الاسلام عبادی زاده: نباید جلوی حرکت‌های خودجوش جوانان حزب اللهی گرفته شود

به گزارش هرمز،‌ حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس گفت: اگر کسی شرب خمر را برای غیر خدا ترک کند خداوند متعال مزد و پاداشی در بهشت قرار خواهد داد و این برای صیانت از نفس و در روایات متعدد به این موضوع اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه افزود: مصرف مشروبات الکلی حالت بازدارندگی دارد و نباید با توجیه اینکه تعداد مصرف کنندگان زیاد است این موضوع فراموش شود از این رو دستگاه قضا باید با پدیده شرب خمر به صورت جدی برخورد کند.

وی با اشاره به هفته وحدت بیان کرد: ما امروز به هفته وحدت نیاز داریم تا چراغ راهنما و نمادی باشد که راه را گم نکنیم و همچنین برای اینکه یک آموزه قرآنی است که نباید فراموش شود.

امام جمعه بندر عباس گفت: ما در همه زمان ها برای هم افزایی ظرفیت های مومنان به وحدت نیاز داریم و امروز نیز وحدت یک تاکتیک محسوب نمی شود بلکه یک استراتژی است.

عبادی زاره تاکید کرد: وحدت به معنای دست برداشتن شیعه و سنی از اعتقاداتشان نیست بلکه به معنای دست گذاشتن بر روی اشتراکات است و ما همیشه مسئله وحدت را اشتباه معنا کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: به تعبیر آیت الله العظمی سیستانی نگویید اهل سنت برادران ما هستند بلکه بگویید جان ما هستند زیرا از یک پیکر هستیم و اگر این تفکر حاکم شود دیگر داعش به وجود نمی آید.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: متعصبان مغرض ، عوام جاهل و استکبار جهانی دشمن وحدت هستند و ساختار سیاسی کشورهای اسلامی را به گونه ای ایجاد کرده اند تا زمینه درگیری وجود داشته باشد.

 عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه دوم به تخلف خام فروشی شرکت نفت جی اشاره کرد و افزود: خبری که امین حسنی خبرنگار صداوسیما مرکز خلیج فارس در خصوص تخلف خام فروشی شرکت نفت جی انتشار دادند بسیار صحیح بود و لازم لازم می‌دانم از خبرنگار صدا و سیما تشکر کنم زیرا ما امروز نیاز به اصل نظارت همگانی داریم و خبر، محتمل بر صدق و کذب است و دستگاه های امنیتی باید بررسی کنند و خبرنگارانی همچون جوان هرمزگانی را باید تشویق کنیم.

وی مبارزه با فساد را زمینه رونق تولید دانست و گفت: در عین حال که باید از سرمایه و سرمایه گذاری حمایت کرد باید به مبارزه با فساد هم توجه جدی کنیم و من از دستگاه های نظارتی می‌خواهم این مسائل را پیگیری کنند و به مردم اطلاع رسانی کنند.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد:ما نباید به بهانه خودجوش، جلوی حرکت های حزب اللهی جوانان مومن در قالب صدا و سیما و یا مطبوعات را بگیریم.

 

اردبیل

آیت‌الله عاملی: آمریکا عامل اصلی آزاد نشدن قره‌باغ است/ دولت به وضعیت بیمه جانبازان و خانواده شهدا توجه کند

به گزارش سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به اقدامات استکباری آمریکا در نقض حاکمیت ملی کشورها اظهار کرد: آمریکا عملا می‌گوید ملت‌ها باید با حاکمیت ملی خداحافظی کنند. چهل سال است که ما را تحت فشار گذاشته‌اند جرم ما این است که ما با حاکمیت ملی و با گذشته پر افتخار خود خداحافظی نمی‌کنیم.

وی افزود: آمریکا و اروپا با این روحیه ذره‌ای به ما امتیاز نخواهند داد مگر اینکه اقتدار پیدا کنیم و لذا نباید منتظر آنها بمانیم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: آمریکا در توهم است که نظر او مشروعیت درست می‌کند یا بیانیه او مشروعیت را سلب می‌کند و خیال می‌کند معیار مشروعیت و عدم مشروعیت رد و قبول اوست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: مشروعیت با دفاع از عدل، صلح، حقوق مظلومان و مبارزه با استبداد، استئثار و ظلم به وجود می‌آید و آمریکا خود، دقیقا ضد اینها را دارد و لذا نامشروع‌ترین دولت دنیاست، اگر باور ندارد و اگر نمی‌ترسد در کل دنیا رای گیری کند. قطعا هیچ ملتی به آمریکا رای مشروعیت نخواهد داد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «نباید همچنان که مدتی بیهوده منتظر برجام ماندیم، حالا در انتظار اقدامات اروپایی‌ها یا مسائل دیگر معطل بمانیم بلکه باید به داخل دل ببندیم و همه‌ی توان را برای رونق تولید به کار گیریم.»

عاملی به اقدامات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در خصوص ورود دولت به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها می‌گویند؛ ما به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنیم ولی شما باید یک طرفه عمل کنید. این هم تفرعن است، هم اهانت و هم تحمیق و این‌گونه است که  آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها عملا ادعای کدخدایی دهکده جهانی دارند.

وی افزود: اروپا به ایران می‌گوید؛ برجام را نقض نکن. معنای این سخن این است که ما نقض می‌کنیم تو نقض نکن. از طرفی این نقض برجام نیست؛ عمل به خود برجام است. چون برجام می‌گوید اگر یک طرف عمل نکرد طرف مقابل می‌تواند از تعهد خارج شود. تهدید می‌کنند که تحریم بر می‌گردد و این خیلی خنده دار است چون تحریمی نمانده که برنگردانده باشند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آنها فقط به ملت ما اهانت نمی‌کنند بلکه نهادهای بین المللی نیز مصون از اهانت‌های آنها نیست آژانس هسته‌ای بارها مهر تایید به تمامی فعالیت‌های هسته ای ایران زده اما ترامپ می‌گوید راستی آزمایی‌های آژانس هسته‌ای از ایران غیرقابل قبول است و این اهانت بزرگ به نهادهای معتبر بین المللی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اکتشافات اخیر معدنی در شهرستان مشگین شهر گفت: به اهالی مکرم مشگین‌شهر تبریک عرض می‌کنم که مطالعات استخراج معادن در منطقه مشگین بعد از ۵ سال تلاش جواب داد و مکتشفین به معدن مس دست یافتند.

وی افزود: با پیدا شدن این معدن کارخانه تولید کنسانتره مس، مولیبدن و مس کاتدی با ظرفیت تولید 3500 تن کنسانتره مس و 800 تن مس کاتدی در سال با اشتغال‌زایی 250 نفر به راه می‌افتد. همچنین سرمایه‌گذار دیگری نیز با اطلاع از وجود مس حاضر به سرمایه‌گذاری در مشگین شهر شده است.

وی افزود: امید است معادن دیگری نیز کشف و مشگین شهر به قطب معادن تبدیل شود مهمی که با اکتشاف مس، عملیات اجرایی شهرک تخصصی معدن نیز در مشگین شهر شروع می‌شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: این روزها روزهای بسیار سختی برای وهابیت مخصوصاً شیوخ وهابی در عربستان است. خداوند آنها را در برابر امتحان بسیار سختی قرار داده، بن سلمان تصمیم گرفته تمام ارزش‌های غربی را جایگزین ارزش‌های دینی کند و هر روز یک برنامه ضد شرعی در عربستان اجرا می‌کند.

وی بیان کرد: آخوندهای وهابی اگر حرف بزنند سرشان بر باد می‌رود و اگر ساکت بمانند تایید می‌کنند آنها در برابر شیعه غرش دارند در حالی که معتقدات شیعه قطعا کفر نیست اما در برابر کارهای بن سلمان که قطعا خلاف شرع است حرفی نمی‌زنند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: مرجع دینی عربستان اسم خود را گذاشته مفتی اعظم اما با سکوت خود این فجایع را امضاء می‌کند. آخوند برجسته آنها اسم خود را گذاشته خطیب مسجد الحرام اما از کعبه خجالت نمی‌کشد. اسم خود را گذاشته خطیب مسجد النبی اما از رسول خدا(ص) حیا نمی‌کند.

وی ادامه داد: این هفته هیأت ترفیه سعودی که آن را بن سلمان تشکیل داده و یکی از احفاد محمد بن عبدالوهاب را رئیس آن کرده است با دو زن نیمه عریان کانادایی و آمریکایی به صورت جلف مسابقه کشتی ترتیب داد. آخوندهای وهابی قبل از سوختن در آتش جهنم، در آتش بن سلمان می‌سوزند ولی نمی‌توانند حرفی بزنند.

وی افزود: این حادثه برای وهابیت عموما و برای وهابیت آذربایجان که مدام کلیپ بر علیه شیعه درست می‌کنند بسیار شایان توجه است. اگر حریت و درد دین دارند اینجا حرف بزنند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نابسامانی وضعیت بیمه جانبازان، آزادگان و خانواده شهداء گفت: دولت محترم یک عذرخواهی به جانبازان و خانواده شهدا بدهکار است. بنیاد شهید اول با بیمه ایران قرارداد داشت تمام معالجات جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا با بیمه آسیا صورت می‌گرفت. متاسفانه دولت پول بیمه را نداد، بیمه ایران نیز لغو قرارداد کرد. دولت در یک اشتباه دیگر بیمه بنیاد شهید را به بیمه دی داد و حالا پول این بیمه نیز به‌طور کامل پرداخت نمی‌شود.

وی اظهار داشت: عزیزان جانباز، آزادگان و خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند و باید در اولویت عنایت دولت باشند. حل این معضل فقط با اهتمام دولت محترم قابل حل است. ما از دولت می‌خواهیم سریعا بیمه بنیاد شهید را دوباره به بیمه ایران تحویل دهد و همچنین در پرداخت مطالبات بیمه کوتاهی نکند.

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: با کمال تاسف مطلع شدیم با فعالیت لابی ارمنی در آمریکا، وزیر خارجه حکومت خودخوانده قره باغ به آمریکا مسافرت کرده. آمریکا به این شخص خاطی ویزا داده و از همه بدتر رئیس کنگره نمایندگان آمریکا حاضر شده با این شخص ملاقات کند. او با مقامات رسمی دیگر آمریکا نیز ملاقات کرده و در مذاکرات خود با این مقامات گفته که این سفر من مقدمه استقلال قره باغ به‌عنوان یک حکومت مستقل و تشکیل یک کشور رسمی است.

وی خطاب به ملت آذربایجان و دولت این کشور اذعان کرد: ملت آذربایجان دشمن اصلی خود را خوب بشناسند و بدانند عامل اصلی آزاد نشدن خاک قره باغ، دولت آمریکاست. مطرح کردن ایران توسط بعضی از حکومتیان و غیرحکومتیان در آذربایجان برای رد گم کردن و برای اهداف سیاسی است. آمریکا به طور ویژه از حکومت قره باغ حمایت می‌کند و با این کار، هم تمامیت ارضی آذربایجان را نقض می‌کند، هم به ملت آذربایجان اهانت کرده و هم ثابت می‌کند که گروه مینسک، یک گروه بی‌طرف نیست.

 نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: سخن من با دولت آذربایجان نیز این است که این تحرکات ثابت می‌کند که شما نباید به دولت‌های بزرگ یا به گروه مینسک دل ببندید. همچنین باید بدانید آن همه خدمت که به آمریکا و اسرائیل کردید تا خاک شما را آزاد کنند، همه هدر بود و شما نباید راه اشتباه را ادامه دهید.

وی افزود: بازگشت از نصف راه شکست، پیروزی است. به ملت خود تکیه کنید و به جوانان مسلمان اعتماد کنید. بیش از بیست سال به بیگانه امید بستید و حالا از این به بعد به ملت خود و به جوانان سلحشور آذربایجان امید ببندید. هفتاد هزار جوان از آذربایجان امسال در ایام اربعین به کربلا رفتند. اینها از امام حسین(ع) الهام گرفته‌اند اگر به اینها اجازه بدهید کل ارمنستان را به توبره می‌کنند.

عاملی اظهار داشت: بهترین هم‌پیمان آمریکا در سوریه، کردها بودند اما آمریکا به آنها از پشت خنجر زد و از سوریه خارج شد. دومین هم‌پیمان آمریکا در حمله به سوریه، ترکیه بود. ترکیه بالاترین خدمت و همکاری را با آمریکا داشت ولی آمریکا خنجر را از پشت به ترکیه نیز زد و عقوبات اقتصادی بزرگی بر ترکیه وضع کرد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد که ترامپ فردی قابل اطمینان نیست و نظام ما در عدم مذاکره با او کاری کارستان کرده است.

وی گفت: لابی ارمنی در آمریکا بسیار قوی است. آنها موضوع نسل‌کشی ادعایی ارامنه در جنگ جهانی اول را به مجلس نمایندگان آمریکا بردند و با رای ۴۰۵ موافق در برابر ۱۶ مخالف آن را تصویب کردند. دولت ترامپ نیز آنها را همراهی کرد و تحریم‌های شدیدی بر ترکیه وضع نمود.

عاملی گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که دولت آذربایجان بدترین ضربه را از لابی ارمنی خورده و در آینده نیز خواهد خورد. آمدن سه سناتور آمریکایی به قره باغ نیز که اخیرا صورت گرفت، کار لابی ارمنی در آمریکا بود. بنابراین دولت آذربایجان نباید امید به گروه مینسک، آمریکا یا لابی صهیونیسم ببندد. چاره کار تکیه بر ملت خود و استمداد از هویت عاشورایی ملت آذربایجان است.

 

قزوین

آیت‌الله عابدینی: عوامل برهم زننده وحدت شیعه و سنی «اسلام آمریکایی» و «شیعه انگلیسی» است

به گزارش صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: از خدای متعال می خواهیم لحظه ای ما را از حمایت از حق، مبارزه با باطل و همراهی با تقوا و ایمان محروم نگرداند و همواره زندگی ما در این مسیر قرار داشته باشد.

 وی با تبریک ایام میلاد رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت تصریح کرد: در روز ولادت رسول اکرم (ص) بین اهل سنت و شیعه اختلاف نظری وجود دارد و به همین خاطر امام خمینی (ره) 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند و باید این هفته را جشن بگیریم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در هفته وحدت، رسول گرامی اسلام (ص) محور وحدت قرار گرفته اند چرا که در نظام دینی، وحدتی صاحب ارزش است که با محوریت توحید و ایمان پایه گذاری شده باشد.

وی ابراز کرد: وحدتی که در سال ۶۱ هجری برای به شهادت رساندن سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان ایجاد کردند، یک وحدت شیطانی بود این وحدت از روی ظلم و جهالت و نادانی و دنیاپرستی بود که ارزشی ندارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: وحدتی ارزشمند است که از روی آگاهی و ایمان صورت بگیرد برای همین قرآن کریم ما را دعوت به توحید کرده و فرموده است به ریسمان الهی دست بزنید و خود را با ریسمان خدا دور هم ببینید و محور وحدت شما خدا و رسول گرامی اسلام و جانشینان پیامبر باشد.

 وی ادامه داد: در زمینه وحدت به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام های ارزشمندی برداشته شده است البته در گذشته های دور و پیش از پیروزی انقلاب عزیزانی همچون مرحوم آیت الله بروجردی و شیخ شلتوت مصر اقدامات بزرگی داشتند و تقریب بین مذاهب را راه اندازی کردند و امروز هم مجمع جهانی اهل بیت علیه السلام پرچمدار فرق اسلامی است.

عابدینی گفت: امروز اتفاقات خوب و موثری با حضور مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام رخ داده است و رفتار برادران شیعه و سنی درحال حاضر بسیاری از شبهات را برای مردم رفع کرده است که در گذشته اینطور نبود.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز شاهد برگزاری فضای جشن و شادی و عزای ما و برادران سنی در مراسمات مختلف در استان هستیم که همان نشانگر وجود وحدت در بین مسلمانان است. در روایت آمده است که امام صادق(ع) فرمودند: "بین اهل سنت بروید و در میان آنان حضور داشته باشید و باهم مراوده داشته باشید و به آنها محبت کنید و به یکدیگر پشت نکنید و همانطور که خدا سفارش فرموده با آنها خوب رفتار کنید."

 وی یادآور شد: امامان معصوم علیهم السلام از ما خواسته اند که با اهل سنت با مهربانی و محبت رفتار کنیم. رهبر ما فرمودند اگر کسی به اسم مسلمان عامل اختلاف بین مسلمانان شود او دارای اسلام امریکایی است.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند اگر کسی به نام مسلمان عامل اختلاف بین مسلمانان شود، اسلام او آمریکایی است و اگر کسی به نام شیعه عامل اختلاف بین مسلمانان شود، شیعه او انگلیسی است و ما آن را کفر می دانیم.

عابدینی ادامه داد: در حدیث دیگری امام صادق (ع) سفارش کردند با اهل سنت زیبا سخن بگویید و اگر مریض شدند به عیادتشان بروید، اگر تشییع جنازه داشتند شرکت کنید و در مساجد با آنها نماز اقامه کنید و اینها وظایف ما را در دورانی که دشمنان ما به دنبال ایجاد دشمنی و اختلاف بین مسلمانان هستند، سنگین‌تر می کند.

 وی اذعان کرد: اهل سنتی که در کشور می بینیم خود را محب اهل بیت (ع) معرفی می کنند و گاهی اصرار دارند و می گویند ما را از اهل بیت (ع) جدا نکنید و در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و ما باید با محبت این نگاه اهل سنت را پاسخ دهیم.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند وحدت مسلمانان را برهم بزنند، یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند ساده اندیشی است اگر تصور کنیم جهانخواران، خصوصاً آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: نباید تصور کنیم که دشمنان اسلام با عراق و لبنان کاری ندارند و نباید شعار مرگ بر آمریکا سر بدهیم. امروز همان فتنه هایی که در سال 88 بنایش را در ایران گذاشتند و تودهنی خوردند، در عراق و لبنان آغاز کرده اند و قطعا به یاری خدا در همان جا هم سرافکنده خواهند شد و این فتنه انگیزی ها باعث افزایش بصیرت در مردم لبنان و عراق خواهد شد.

 وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) تأکید داشتند ما نباید لحظه ای از حیله دشمنان غافل بمانیم چرا که در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی علیه اسلام ناب محمدی موج می زند و مبادا خیال کنیم که این گونه نیست.

عابدینی تأکید کرد: در سال های اخیر کسانی که راه مبارزه در پیش گرفتند، به کشور خسارت های بسیاری وارد کردند و خودشان هم تحقیر شدند. در فناوری هسته ای به جای زمینه‌سازی پیشرفت های بیشتر، کشور را به عقب بردند و اینها از سر ساده لوحی برخی و کینه توزی دشمنان بود.

 امام جمعه قزوین افزود: امام راحل در تعبیر دیگری می فرمایند ما به طبع تعالیم عالی قرآن و آنچه از اسلام و سیره انبیاء، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بدست آورده ایم معتقدیم که مستضعفان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و یکی شوند و در مقابل مستکبران انقلاب کنند و نگذراند حقوقشان پایمال شود.

 وی در ادامه سخنان خود، با یادآوری خدمات سردار حسن تهرانی مقدم پدر صنایع موشکی کشور یادآور شد: در این ایام شهادت این سردار رشید را داریم که خدمات ارزنده ای را به کشور ارائه و در این مسیر مقدس جان خود را فدا کرد.

 خطیب جمعه قزوین به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه توسط رسول گرامی اسلام (ص) اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین نماز جمعه در سال اول هجرت در نزدیکی شهر مدینه اقامه شد و این اولین اقدام اجتماعی مهم حضرت پس از خروج از اوضاع و شرایط نا امن مکه بود.

وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل برای تهران و برای دیگر شهرهای کشور امام جمعه منصوب فرمودند؛ این موضوع نشان می دهد زمانی که ما حکومت داریم باید فضایی برای گفتمان حکومتی و دینی داشته باشیم فضایی که مردم در آن خطرهای نسبت به انقلاب را در آنجا بشناسند و فرصت های نظام را دریابند و انذار و تبشیر برای آنها باشد.

عابدینی اذعان کرد: فضای نمازجمعه به گونه ای است که مردم در آن متوجه می شوند در چه شرایطی قرار دارند و چه مواردی آنها را تهدید می کند. نمازجمعه به میزانی برای دشمنان اسلام شکننده بود که منافقین همین که موقعیت نمازجمعه را مشاهده کردند سریعا برای ساخت مسجد در مقابل پیامبر اسلام اقدام کردند.

وی گفت: منافقین در زمان پیامبر اسلام مسجد ضرار را راه اندازی کردند که رسول گرامی ما برای تخریب آن مسجد دستور صادر کردند مسجدی که در مقابل منافع ایمانی مردم قرار بگیرد باید نابود شود. نمازجمعه با عظمت حضور مردم عامل اقتدار مسلمانان است که مومنان از این شکوه خوشحال می شوند اما همین عظمت و شکوه نمازجمعه عامل ناراحتی مستکبران و منافقین خواهد بود.

 امام جمعه قزوین افزود: امروز اگرچه مستکبران و منافقین نتوانسته اند مسجد ضرار درست کنند اما قلم خود را علیه نمازجمعه به کار گرفته اند که باید هوشیار باشیم و بدانیم که نمازجمعه چه موقعیتی دارد و هرکدام ما مروج نمازجمعه و جماعت در مساجد و برگزاری باشکوه اجتماعات مومنان باشیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در مقابل طرح مجدد مذاکره از سوی امریکا و اینکه اروپایی ها هم این پیشنهاد امریکایی ها را تحویل می گیرند باید رفتار جدی داشته باشیم. امریکایی ها هیچ زمانی صادقانه سخن از مذاکره نمی گویند بلکه پیش خود گمان می کنند ساده لوحانی وجود دارند که با طرح مذاکره از سوی امریکایی ها به دنبال آنها راه می افتند.

 وی تصریح کرد: عده ای وجود دارند که متاسفانه اگر صدبار هم فریفته حیله و نیرنگ امریکا شوند باز هم در دفعات بعدی به دنبال امریکا و اقدامات آنها به راه می افتند. در صورتی که نباید حیثیت نظام ما به خطر بیفتد.

 این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد نحوه مذاکره امریکایی تذکری است برای افرادی که هنوز زبانشان نیازمند فیزیوتراپی است و باید آن ها را بیدار کند. زبان این افراد رمق خود را از دست داده که انقلابی و قرآنی و ایمانی و محکم سخن بگویند. اگر این افراد رمق خود را به دست نیاوردند اجازه ندارند که حرف خود را به پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که صاحبان آن مردم هستند، بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: کسانی که مذاکره می کردند، بر روی دو شعار تأکید جدی داشتند؛ آنها می گفتند تحریم ها به صورت کلی برداشته می شود و حق هسته ای ما در دنیا به رسمیت شناخته می شود.

 وی با طرح این سؤال که کدام یک از این شعارها محقق شد؟، گفت: چرا آنهایی که چنین شعارهایی سر می دادند یکبار به مردم گزارش نمی دهند و نمی گویند که راه را اشتباه رفتند و از ملت عذرخواهی نمی کنند. آنها به جای عذرخواهی به دنبال FATF رفته اند و به دشمنان چراغ سبز دیگری نشان می دهند.

عابدینی ادامه داد: اینها راه های غلط و اشتباه است و مسئولان به جای ادامه اشتباهات باید از فرمایشات رهبری تبعیت و پیروی کنند تا کشور دچار خسارت های دیگری نشود.

 خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز جمعه به در پیش بودند ایام سرد سال اشاره و تأکید کرد: معروف و منکر مصادیق گوناگونی دارد و اگر توجهی به صرفه جویی در حوزه گاز، برق و آب نداشته باشیم، کارمان مصداق منکر است و باید از این موضوع پرهیز کنیم.

 

یزد

آیت‌الله ناصری:‌ پرهیز از نگاه خاص به شهرستان‌های استان در سفر رئیس‌جمهور به یزد

 

به گزارش یزدرسا؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد بابیان اینکه  تمرکز دشمن در ابتدا بر مسئله تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است گفت: دشمنان به دنبال ضایع کردن اسلام و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند چرا که می‌دانند اگر این اتفاق رخ دهد آن‌ها به اهداف شوم خود خواهند رسید.

امام‌جمعه یزد با تأکید برضرورت همراهی وهمدلی بین مسلمانان ابراز داشت: ضروری است با توجه به دشمنی‌هایی که برعلیه اسلام می‌شود و مسائلی که در سطح جهان صورت می‌گیرد مسلمانان یکپارچه و متحد باشند تا آن‌ها نتوانند توطئه‌های شومشان را دنبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه با اشاره به راه اندازی جنگ روانی دشمن در دنیا افزود: این روزها دشمن برای پیشبرد اهداف خود، درجایی که بتواند از سلاح و جنگ استفاده کند، بهره می‌برد ولی در کشورهایی مثل ایران که نتوانسته از راه‌های دیگر نفوذ کند، جنگ روانی به راه انداخته است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن توسط فضای مجازی به دنبال ناامید کردن مردم و همچنین دروغ بستن به جمهوری اسلامی است تا بتواند اهداف شومش را دنبال کند بنابراین باید در کشور نسبت به تحرکات دشمن هوشیار باشیم.

ناصری یزدی بابیان اینکه ذات دشمن خبیث است گفت: دشمن اگر می‌خواست کاری برای ملت ایران انجام دهد، از سال‌ها قبل این کار را انجام داده بود.

امام‌جمعه یزد با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای در کشور هنوز به آمریکا و وعده‌های آن دل‌بسته‌اند، افزود: مردم ایران باید نسبت به فضای مجازی هوشیار و به آن بدبین باشند و مسائل را در ابتدا باور نکنند و نسبت به آن تحقیق کنند تا متوجه شوند که کدام حرف درست و صحیح و کدام دروغ و کذب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان یزد، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این سفر برای استان با خیروبرکت همراه باشد ولی نکته‌ای که باید موردتوجه قرار گیرد، مصوبات سفر گذشته است که چه میزان از این مصوبات اجرایی شد و چه میزان باقی‌مانده است.

ناصری یزدی با تأکید بر اینکه در سفر رئیس‌جمهور به یزد باید به همه شهرستان‌ها و مردم به یک‌چشم نگاه شود، اظهار داشت: نباید در سفر رئیس‌جمهور به استان به یک شهرستان به‌طور خاص نگاه شود و منطقه‌ای که محروم است، محروم بماند بلکه همه نگاه‌ها باید یکی باشد.

 

کرمان

حجت‌الاسلام علیدادی: مراکز علمی و دانشگاهی هزینه های سازش و مذاکره را تحلیل کنند

به گزارش آرمان کرمان، خطیب جمعه کرمان با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: امروز وحدت از ضروری‌ترین نیازهای جامعه مسلمین است؛ گاهی صداهایی شنیده می‌شود که وحدت میان مسلمانان را دچار خدشه می‌کند، این موضوع،  مربوط به انسان‌هایی است که دنیای امروز و دشمنان اسلام را نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه در مراکز علمی و مجامع علمی و سیاسی باید برای جلوگیری از فساد و نفوذ استکبار بحث سازش و مذاکره مورد تحلیل وبررسی قرار گیرد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکره با آمریکا را به شدت رد می کنند؛ زیرا آن‌ها با هرکس مذاکره و ظاهرا معاهده امضا کرده‌اند، نتیجه آن، خیانت، خباثت، تهدید، استعمار و استثمار بوده است.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به لگدمال کردن غرور ملی و غیرت دینی توسط آمریکا در دوران قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب نیز آمریکا به دنبال خوی استکباری خود از همان ابتدا تهدید و تحریم و جنگ را بر علیه ملت ایران در پیش گرفت تا جایی که رئیس جمهور ما را نیز تحریم کردند؛ قطعا چنین کشوری قابل اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه در مذاکرات برجام ماه‌ها وقت کشور را گرفتند و تعهداتی را امضا کردند و به‌راحتی زیر همه چیز زدند گفت: اروپایی‌ها نیز در حد شعار در برجام هستند اما در عمل هیچ تعهدی را پایبند نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: اروپایی‌ها فقط می‌خواهند به بهانه برجام کشور ما را معطل نگه دارند.

حجت الاسلام علیدادی در پایان گفت: جمهوری اسلامی با قدرت و شجاعت راه خود را ادامه می‌دهد زیرا هزینه سازش بسیار بالاتر از هزینه مقاومت است و در مقاومت پیشرفت خواهیم کرد.

 

خراسان شمالی

حجت‌الاسلام یعقوبی: گام ایران در کاهش تعهدات برجام بزرگتر برداشته شود

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد مطرح کردن مذاکره دوباره از سوی دشمنان را عوام فریبی دانست و گفت: دشمن با اصل نظام و انقلاب مشکل دارد بنابراین فشار و تحریم‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرده است.

حجت الاسلام یعقوبی اظهارکرد: مدارا با دشمنان انقلاب کافی است زیرا آنان به عهد و پیمان خود پایبند نیستند.

وی با اشاره به آغاز گام چهارم در کاهش تعهدات برجام از سوی ایران افزود: در جریان برجام، ایران به عهد خود وفا کرد اما آنان بدعهدی کردند بنابراین باید گام‌های بزرگتری در ادامه کاهش تعهدات برداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به فرا رسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل در راستای وحدت و هم‌افزایی و هم‌گرایی دنیای اسلام بوده و وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک راهبرد است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز استکبار به قدرت وحدت بین مسلمانان پی برده بنابراین در کشورهای مسلمان به دنبال تفرقه افکنی در میان شیعیان و یا شیعه و سنی است .

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به وقایع مصادف با ولادت پیامبر اسلام (ص) گفت: خاموش شدن آتش آتشکده ها و یا در هم ریختن کاخ، نشان از این است که دین اسلام با استکبار سازگاری ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی درباره سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها خاطرنشان کرد: قرآن باید در متن زندگی افراد و فرزندان قرار گیرد و باید آموزش خواندن، ترجمه و تفسیر آن در بخش‌های مختلف زندگی همچون رعایت حلال و حرام در نظر گرفته شود.

,

حجت‌الاسلام عبادی زاده: نباید جلوی حرکت‌های خودجوش جوانان حزب اللهی گرفته شود

, حجت‌الاسلام عبادی زاده: نباید جلوی حرکت‌های خودجوش جوانان حزب اللهی گرفته شود, حجت‌الاسلام عبادی زاده: نباید جلوی حرکت‌های خودجوش جوانان حزب اللهی گرفته شود,

به گزارش هرمز،‌ حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس گفت: اگر کسی شرب خمر را برای غیر خدا ترک کند خداوند متعال مزد و پاداشی در بهشت قرار خواهد داد و این برای صیانت از نفس و در روایات متعدد به این موضوع اشاره شده است.

,

نماینده ولی فقیه افزود: مصرف مشروبات الکلی حالت بازدارندگی دارد و نباید با توجیه اینکه تعداد مصرف کنندگان زیاد است این موضوع فراموش شود از این رو دستگاه قضا باید با پدیده شرب خمر به صورت جدی برخورد کند.

,

وی با اشاره به هفته وحدت بیان کرد: ما امروز به هفته وحدت نیاز داریم تا چراغ راهنما و نمادی باشد که راه را گم نکنیم و همچنین برای اینکه یک آموزه قرآنی است که نباید فراموش شود.

,

امام جمعه بندر عباس گفت: ما در همه زمان ها برای هم افزایی ظرفیت های مومنان به وحدت نیاز داریم و امروز نیز وحدت یک تاکتیک محسوب نمی شود بلکه یک استراتژی است.

,

عبادی زاره تاکید کرد: وحدت به معنای دست برداشتن شیعه و سنی از اعتقاداتشان نیست بلکه به معنای دست گذاشتن بر روی اشتراکات است و ما همیشه مسئله وحدت را اشتباه معنا کرده ایم.

,

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: به تعبیر آیت الله العظمی سیستانی نگویید اهل سنت برادران ما هستند بلکه بگویید جان ما هستند زیرا از یک پیکر هستیم و اگر این تفکر حاکم شود دیگر داعش به وجود نمی آید.

, داعش,

خطیب جمعه بندرعباس گفت: متعصبان مغرض ، عوام جاهل و استکبار جهانی دشمن وحدت هستند و ساختار سیاسی کشورهای اسلامی را به گونه ای ایجاد کرده اند تا زمینه درگیری وجود داشته باشد.

, متعصبان,

 عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه دوم به تخلف خام فروشی شرکت نفت جی اشاره کرد و افزود: خبری که امین حسنی خبرنگار صداوسیما مرکز خلیج فارس در خصوص تخلف خام فروشی شرکت نفت جی انتشار دادند بسیار صحیح بود و لازم لازم می‌دانم از خبرنگار صدا و سیما تشکر کنم زیرا ما امروز نیاز به اصل نظارت همگانی داریم و خبر، محتمل بر صدق و کذب است و دستگاه های امنیتی باید بررسی کنند و خبرنگارانی همچون جوان هرمزگانی را باید تشویق کنیم.

,

وی مبارزه با فساد را زمینه رونق تولید دانست و گفت: در عین حال که باید از سرمایه و سرمایه گذاری حمایت کرد باید به مبارزه با فساد هم توجه جدی کنیم و من از دستگاه های نظارتی می‌خواهم این مسائل را پیگیری کنند و به مردم اطلاع رسانی کنند.

,

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد:ما نباید به بهانه خودجوش، جلوی حرکت های حزب اللهی جوانان مومن در قالب صدا و سیما و یا مطبوعات را بگیریم.

,

 

,

اردبیل

, اردبیل,

آیت‌الله عاملی: آمریکا عامل اصلی آزاد نشدن قره‌باغ است/ دولت به وضعیت بیمه جانبازان و خانواده شهدا توجه کند

, آیت‌الله عاملی: آمریکا عامل اصلی آزاد نشدن قره‌باغ است/ دولت به وضعیت بیمه جانبازان و خانواده شهدا توجه کند, آیت‌الله عاملی: آمریکا عامل اصلی آزاد نشدن قره‌باغ است/ دولت به وضعیت بیمه جانبازان و خانواده شهدا توجه کند,

به گزارش سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به اقدامات استکباری آمریکا در نقض حاکمیت ملی کشورها اظهار کرد: آمریکا عملا می‌گوید ملت‌ها باید با حاکمیت ملی خداحافظی کنند. چهل سال است که ما را تحت فشار گذاشته‌اند جرم ما این است که ما با حاکمیت ملی و با گذشته پر افتخار خود خداحافظی نمی‌کنیم.

, سبلان‌ما,
وی افزود: آمریکا و اروپا با این روحیه ذره‌ای به ما امتیاز نخواهند داد مگر اینکه اقتدار پیدا کنیم و لذا نباید منتظر آنها بمانیم.
,

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: آمریکا در توهم است که نظر او مشروعیت درست می‌کند یا بیانیه او مشروعیت را سلب می‌کند و خیال می‌کند معیار مشروعیت و عدم مشروعیت رد و قبول اوست.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: مشروعیت با دفاع از عدل، صلح، حقوق مظلومان و مبارزه با استبداد، استئثار و ظلم به وجود می‌آید و آمریکا خود، دقیقا ضد اینها را دارد و لذا نامشروع‌ترین دولت دنیاست، اگر باور ندارد و اگر نمی‌ترسد در کل دنیا رای گیری کند. قطعا هیچ ملتی به آمریکا رای مشروعیت نخواهد داد.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «نباید همچنان که مدتی بیهوده منتظر برجام ماندیم، حالا در انتظار اقدامات اروپایی‌ها یا مسائل دیگر معطل بمانیم بلکه باید به داخل دل ببندیم و همه‌ی توان را برای رونق تولید به کار گیریم.»

,

عاملی به اقدامات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در خصوص ورود دولت به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها می‌گویند؛ ما به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنیم ولی شما باید یک طرفه عمل کنید. این هم تفرعن است، هم اهانت و هم تحمیق و این‌گونه است که  آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها عملا ادعای کدخدایی دهکده جهانی دارند.

,

وی افزود: اروپا به ایران می‌گوید؛ برجام را نقض نکن. معنای این سخن این است که ما نقض می‌کنیم تو نقض نکن. از طرفی این نقض برجام نیست؛ عمل به خود برجام است. چون برجام می‌گوید اگر یک طرف عمل نکرد طرف مقابل می‌تواند از تعهد خارج شود. تهدید می‌کنند که تحریم بر می‌گردد و این خیلی خنده دار است چون تحریمی نمانده که برنگردانده باشند.

,

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آنها فقط به ملت ما اهانت نمی‌کنند بلکه نهادهای بین المللی نیز مصون از اهانت‌های آنها نیست آژانس هسته‌ای بارها مهر تایید به تمامی فعالیت‌های هسته ای ایران زده اما ترامپ می‌گوید راستی آزمایی‌های آژانس هسته‌ای از ایران غیرقابل قبول است و این اهانت بزرگ به نهادهای معتبر بین المللی است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اکتشافات اخیر معدنی در شهرستان مشگین شهر گفت: به اهالی مکرم مشگین‌شهر تبریک عرض می‌کنم که مطالعات استخراج معادن در منطقه مشگین بعد از ۵ سال تلاش جواب داد و مکتشفین به معدن مس دست یافتند.

,

وی افزود: با پیدا شدن این معدن کارخانه تولید کنسانتره مس، مولیبدن و مس کاتدی با ظرفیت تولید 3500 تن کنسانتره مس و 800 تن مس کاتدی در سال با اشتغال‌زایی 250 نفر به راه می‌افتد. همچنین سرمایه‌گذار دیگری نیز با اطلاع از وجود مس حاضر به سرمایه‌گذاری در مشگین شهر شده است.

,

وی افزود: امید است معادن دیگری نیز کشف و مشگین شهر به قطب معادن تبدیل شود مهمی که با اکتشاف مس، عملیات اجرایی شهرک تخصصی معدن نیز در مشگین شهر شروع می‌شود.

,

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: این روزها روزهای بسیار سختی برای وهابیت مخصوصاً شیوخ وهابی در عربستان است. خداوند آنها را در برابر امتحان بسیار سختی قرار داده، بن سلمان تصمیم گرفته تمام ارزش‌های غربی را جایگزین ارزش‌های دینی کند و هر روز یک برنامه ضد شرعی در عربستان اجرا می‌کند.

,

وی بیان کرد: آخوندهای وهابی اگر حرف بزنند سرشان بر باد می‌رود و اگر ساکت بمانند تایید می‌کنند آنها در برابر شیعه غرش دارند در حالی که معتقدات شیعه قطعا کفر نیست اما در برابر کارهای بن سلمان که قطعا خلاف شرع است حرفی نمی‌زنند.

,

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: مرجع دینی عربستان اسم خود را گذاشته مفتی اعظم اما با سکوت خود این فجایع را امضاء می‌کند. آخوند برجسته آنها اسم خود را گذاشته خطیب مسجد الحرام اما از کعبه خجالت نمی‌کشد. اسم خود را گذاشته خطیب مسجد النبی اما از رسول خدا(ص) حیا نمی‌کند.

,

وی ادامه داد: این هفته هیأت ترفیه سعودی که آن را بن سلمان تشکیل داده و یکی از احفاد محمد بن عبدالوهاب را رئیس آن کرده است با دو زن نیمه عریان کانادایی و آمریکایی به صورت جلف مسابقه کشتی ترتیب داد. آخوندهای وهابی قبل از سوختن در آتش جهنم، در آتش بن سلمان می‌سوزند ولی نمی‌توانند حرفی بزنند.

,

وی افزود: این حادثه برای وهابیت عموما و برای وهابیت آذربایجان که مدام کلیپ بر علیه شیعه درست می‌کنند بسیار شایان توجه است. اگر حریت و درد دین دارند اینجا حرف بزنند.

,

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نابسامانی وضعیت بیمه جانبازان، آزادگان و خانواده شهداء گفت: دولت محترم یک عذرخواهی به جانبازان و خانواده شهدا بدهکار است. بنیاد شهید اول با بیمه ایران قرارداد داشت تمام معالجات جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا با بیمه آسیا صورت می‌گرفت. متاسفانه دولت پول بیمه را نداد، بیمه ایران نیز لغو قرارداد کرد. دولت در یک اشتباه دیگر بیمه بنیاد شهید را به بیمه دی داد و حالا پول این بیمه نیز به‌طور کامل پرداخت نمی‌شود.

,

وی اظهار داشت: عزیزان جانباز، آزادگان و خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند و باید در اولویت عنایت دولت باشند. حل این معضل فقط با اهتمام دولت محترم قابل حل است. ما از دولت می‌خواهیم سریعا بیمه بنیاد شهید را دوباره به بیمه ایران تحویل دهد و همچنین در پرداخت مطالبات بیمه کوتاهی نکند.

,

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: با کمال تاسف مطلع شدیم با فعالیت لابی ارمنی در آمریکا، وزیر خارجه حکومت خودخوانده قره باغ به آمریکا مسافرت کرده. آمریکا به این شخص خاطی ویزا داده و از همه بدتر رئیس کنگره نمایندگان آمریکا حاضر شده با این شخص ملاقات کند. او با مقامات رسمی دیگر آمریکا نیز ملاقات کرده و در مذاکرات خود با این مقامات گفته که این سفر من مقدمه استقلال قره باغ به‌عنوان یک حکومت مستقل و تشکیل یک کشور رسمی است.

,

وی خطاب به ملت آذربایجان و دولت این کشور اذعان کرد: ملت آذربایجان دشمن اصلی خود را خوب بشناسند و بدانند عامل اصلی آزاد نشدن خاک قره باغ، دولت آمریکاست. مطرح کردن ایران توسط بعضی از حکومتیان و غیرحکومتیان در آذربایجان برای رد گم کردن و برای اهداف سیاسی است. آمریکا به طور ویژه از حکومت قره باغ حمایت می‌کند و با این کار، هم تمامیت ارضی آذربایجان را نقض می‌کند، هم به ملت آذربایجان اهانت کرده و هم ثابت می‌کند که گروه مینسک، یک گروه بی‌طرف نیست.

,

 نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: سخن من با دولت آذربایجان نیز این است که این تحرکات ثابت می‌کند که شما نباید به دولت‌های بزرگ یا به گروه مینسک دل ببندید. همچنین باید بدانید آن همه خدمت که به آمریکا و اسرائیل کردید تا خاک شما را آزاد کنند، همه هدر بود و شما نباید راه اشتباه را ادامه دهید.

,

وی افزود: بازگشت از نصف راه شکست، پیروزی است. به ملت خود تکیه کنید و به جوانان مسلمان اعتماد کنید. بیش از بیست سال به بیگانه امید بستید و حالا از این به بعد به ملت خود و به جوانان سلحشور آذربایجان امید ببندید. هفتاد هزار جوان از آذربایجان امسال در ایام اربعین به کربلا رفتند. اینها از امام حسین(ع) الهام گرفته‌اند اگر به اینها اجازه بدهید کل ارمنستان را به توبره می‌کنند.

,

عاملی اظهار داشت: بهترین هم‌پیمان آمریکا در سوریه، کردها بودند اما آمریکا به آنها از پشت خنجر زد و از سوریه خارج شد. دومین هم‌پیمان آمریکا در حمله به سوریه، ترکیه بود. ترکیه بالاترین خدمت و همکاری را با آمریکا داشت ولی آمریکا خنجر را از پشت به ترکیه نیز زد و عقوبات اقتصادی بزرگی بر ترکیه وضع کرد.

,

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد که ترامپ فردی قابل اطمینان نیست و نظام ما در عدم مذاکره با او کاری کارستان کرده است.

,

وی گفت: لابی ارمنی در آمریکا بسیار قوی است. آنها موضوع نسل‌کشی ادعایی ارامنه در جنگ جهانی اول را به مجلس نمایندگان آمریکا بردند و با رای ۴۰۵ موافق در برابر ۱۶ مخالف آن را تصویب کردند. دولت ترامپ نیز آنها را همراهی کرد و تحریم‌های شدیدی بر ترکیه وضع نمود.

,

عاملی گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که دولت آذربایجان بدترین ضربه را از لابی ارمنی خورده و در آینده نیز خواهد خورد. آمدن سه سناتور آمریکایی به قره باغ نیز که اخیرا صورت گرفت، کار لابی ارمنی در آمریکا بود. بنابراین دولت آذربایجان نباید امید به گروه مینسک، آمریکا یا لابی صهیونیسم ببندد. چاره کار تکیه بر ملت خود و استمداد از هویت عاشورایی ملت آذربایجان است.

,

 

,

قزوین

, قزوین,

آیت‌الله عابدینی: عوامل برهم زننده وحدت شیعه و سنی «اسلام آمریکایی» و «شیعه انگلیسی» است

, آیت‌الله عابدینی: عوامل برهم زننده وحدت شیعه و سنی «اسلام آمریکایی» و «شیعه انگلیسی» است, آیت‌الله عابدینی: عوامل برهم زننده وحدت شیعه و سنی «اسلام آمریکایی» و «شیعه انگلیسی» است,

به گزارش صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: از خدای متعال می خواهیم لحظه ای ما را از حمایت از حق، مبارزه با باطل و همراهی با تقوا و ایمان محروم نگرداند و همواره زندگی ما در این مسیر قرار داشته باشد.

, صبح قزوین,

 وی با تبریک ایام میلاد رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت تصریح کرد: در روز ولادت رسول اکرم (ص) بین اهل سنت و شیعه اختلاف نظری وجود دارد و به همین خاطر امام خمینی (ره) 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند و باید این هفته را جشن بگیریم.

,

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در هفته وحدت، رسول گرامی اسلام (ص) محور وحدت قرار گرفته اند چرا که در نظام دینی، وحدتی صاحب ارزش است که با محوریت توحید و ایمان پایه گذاری شده باشد.

,

وی ابراز کرد: وحدتی که در سال ۶۱ هجری برای به شهادت رساندن سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان ایجاد کردند، یک وحدت شیطانی بود این وحدت از روی ظلم و جهالت و نادانی و دنیاپرستی بود که ارزشی ندارد.

,

امام جمعه قزوین عنوان کرد: وحدتی ارزشمند است که از روی آگاهی و ایمان صورت بگیرد برای همین قرآن کریم ما را دعوت به توحید کرده و فرموده است به ریسمان الهی دست بزنید و خود را با ریسمان خدا دور هم ببینید و محور وحدت شما خدا و رسول گرامی اسلام و جانشینان پیامبر باشد.

,

 وی ادامه داد: در زمینه وحدت به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام های ارزشمندی برداشته شده است البته در گذشته های دور و پیش از پیروزی انقلاب عزیزانی همچون مرحوم آیت الله بروجردی و شیخ شلتوت مصر اقدامات بزرگی داشتند و تقریب بین مذاهب را راه اندازی کردند و امروز هم مجمع جهانی اهل بیت علیه السلام پرچمدار فرق اسلامی است.

,

عابدینی گفت: امروز اتفاقات خوب و موثری با حضور مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام رخ داده است و رفتار برادران شیعه و سنی درحال حاضر بسیاری از شبهات را برای مردم رفع کرده است که در گذشته اینطور نبود.

,

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز شاهد برگزاری فضای جشن و شادی و عزای ما و برادران سنی در مراسمات مختلف در استان هستیم که همان نشانگر وجود وحدت در بین مسلمانان است. در روایت آمده است که امام صادق(ع) فرمودند: "بین اهل سنت بروید و در میان آنان حضور داشته باشید و باهم مراوده داشته باشید و به آنها محبت کنید و به یکدیگر پشت نکنید و همانطور که خدا سفارش فرموده با آنها خوب رفتار کنید."

,

 وی یادآور شد: امامان معصوم علیهم السلام از ما خواسته اند که با اهل سنت با مهربانی و محبت رفتار کنیم. رهبر ما فرمودند اگر کسی به اسم مسلمان عامل اختلاف بین مسلمانان شود او دارای اسلام امریکایی است.

,

 امام جمعه قزوین بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند اگر کسی به نام مسلمان عامل اختلاف بین مسلمانان شود، اسلام او آمریکایی است و اگر کسی به نام شیعه عامل اختلاف بین مسلمانان شود، شیعه او انگلیسی است و ما آن را کفر می دانیم.

,

عابدینی ادامه داد: در حدیث دیگری امام صادق (ع) سفارش کردند با اهل سنت زیبا سخن بگویید و اگر مریض شدند به عیادتشان بروید، اگر تشییع جنازه داشتند شرکت کنید و در مساجد با آنها نماز اقامه کنید و اینها وظایف ما را در دورانی که دشمنان ما به دنبال ایجاد دشمنی و اختلاف بین مسلمانان هستند، سنگین‌تر می کند.

,

 وی اذعان کرد: اهل سنتی که در کشور می بینیم خود را محب اهل بیت (ع) معرفی می کنند و گاهی اصرار دارند و می گویند ما را از اهل بیت (ع) جدا نکنید و در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و ما باید با محبت این نگاه اهل سنت را پاسخ دهیم.

,

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند وحدت مسلمانان را برهم بزنند، یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند ساده اندیشی است اگر تصور کنیم جهانخواران، خصوصاً آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند.

,

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: نباید تصور کنیم که دشمنان اسلام با عراق و لبنان کاری ندارند و نباید شعار مرگ بر آمریکا سر بدهیم. امروز همان فتنه هایی که در سال 88 بنایش را در ایران گذاشتند و تودهنی خوردند، در عراق و لبنان آغاز کرده اند و قطعا به یاری خدا در همان جا هم سرافکنده خواهند شد و این فتنه انگیزی ها باعث افزایش بصیرت در مردم لبنان و عراق خواهد شد.

,

 وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) تأکید داشتند ما نباید لحظه ای از حیله دشمنان غافل بمانیم چرا که در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی علیه اسلام ناب محمدی موج می زند و مبادا خیال کنیم که این گونه نیست.

,

عابدینی تأکید کرد: در سال های اخیر کسانی که راه مبارزه در پیش گرفتند، به کشور خسارت های بسیاری وارد کردند و خودشان هم تحقیر شدند. در فناوری هسته ای به جای زمینه‌سازی پیشرفت های بیشتر، کشور را به عقب بردند و اینها از سر ساده لوحی برخی و کینه توزی دشمنان بود.

,

 امام جمعه قزوین افزود: امام راحل در تعبیر دیگری می فرمایند ما به طبع تعالیم عالی قرآن و آنچه از اسلام و سیره انبیاء، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بدست آورده ایم معتقدیم که مستضعفان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و یکی شوند و در مقابل مستکبران انقلاب کنند و نگذراند حقوقشان پایمال شود.

,

 وی در ادامه سخنان خود، با یادآوری خدمات سردار حسن تهرانی مقدم پدر صنایع موشکی کشور یادآور شد: در این ایام شهادت این سردار رشید را داریم که خدمات ارزنده ای را به کشور ارائه و در این مسیر مقدس جان خود را فدا کرد.

,

 خطیب جمعه قزوین به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه توسط رسول گرامی اسلام (ص) اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین نماز جمعه در سال اول هجرت در نزدیکی شهر مدینه اقامه شد و این اولین اقدام اجتماعی مهم حضرت پس از خروج از اوضاع و شرایط نا امن مکه بود.

,

وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل برای تهران و برای دیگر شهرهای کشور امام جمعه منصوب فرمودند؛ این موضوع نشان می دهد زمانی که ما حکومت داریم باید فضایی برای گفتمان حکومتی و دینی داشته باشیم فضایی که مردم در آن خطرهای نسبت به انقلاب را در آنجا بشناسند و فرصت های نظام را دریابند و انذار و تبشیر برای آنها باشد.

,

عابدینی اذعان کرد: فضای نمازجمعه به گونه ای است که مردم در آن متوجه می شوند در چه شرایطی قرار دارند و چه مواردی آنها را تهدید می کند. نمازجمعه به میزانی برای دشمنان اسلام شکننده بود که منافقین همین که موقعیت نمازجمعه را مشاهده کردند سریعا برای ساخت مسجد در مقابل پیامبر اسلام اقدام کردند.

,

وی گفت: منافقین در زمان پیامبر اسلام مسجد ضرار را راه اندازی کردند که رسول گرامی ما برای تخریب آن مسجد دستور صادر کردند مسجدی که در مقابل منافع ایمانی مردم قرار بگیرد باید نابود شود. نمازجمعه با عظمت حضور مردم عامل اقتدار مسلمانان است که مومنان از این شکوه خوشحال می شوند اما همین عظمت و شکوه نمازجمعه عامل ناراحتی مستکبران و منافقین خواهد بود.

,

 امام جمعه قزوین افزود: امروز اگرچه مستکبران و منافقین نتوانسته اند مسجد ضرار درست کنند اما قلم خود را علیه نمازجمعه به کار گرفته اند که باید هوشیار باشیم و بدانیم که نمازجمعه چه موقعیتی دارد و هرکدام ما مروج نمازجمعه و جماعت در مساجد و برگزاری باشکوه اجتماعات مومنان باشیم.

,

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در مقابل طرح مجدد مذاکره از سوی امریکا و اینکه اروپایی ها هم این پیشنهاد امریکایی ها را تحویل می گیرند باید رفتار جدی داشته باشیم. امریکایی ها هیچ زمانی صادقانه سخن از مذاکره نمی گویند بلکه پیش خود گمان می کنند ساده لوحانی وجود دارند که با طرح مذاکره از سوی امریکایی ها به دنبال آنها راه می افتند.

,

 وی تصریح کرد: عده ای وجود دارند که متاسفانه اگر صدبار هم فریفته حیله و نیرنگ امریکا شوند باز هم در دفعات بعدی به دنبال امریکا و اقدامات آنها به راه می افتند. در صورتی که نباید حیثیت نظام ما به خطر بیفتد.

,

 این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد نحوه مذاکره امریکایی تذکری است برای افرادی که هنوز زبانشان نیازمند فیزیوتراپی است و باید آن ها را بیدار کند. زبان این افراد رمق خود را از دست داده که انقلابی و قرآنی و ایمانی و محکم سخن بگویند. اگر این افراد رمق خود را به دست نیاوردند اجازه ندارند که حرف خود را به پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که صاحبان آن مردم هستند، بگذارند.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: کسانی که مذاکره می کردند، بر روی دو شعار تأکید جدی داشتند؛ آنها می گفتند تحریم ها به صورت کلی برداشته می شود و حق هسته ای ما در دنیا به رسمیت شناخته می شود.

,

 وی با طرح این سؤال که کدام یک از این شعارها محقق شد؟، گفت: چرا آنهایی که چنین شعارهایی سر می دادند یکبار به مردم گزارش نمی دهند و نمی گویند که راه را اشتباه رفتند و از ملت عذرخواهی نمی کنند. آنها به جای عذرخواهی به دنبال FATF رفته اند و به دشمنان چراغ سبز دیگری نشان می دهند.

,

عابدینی ادامه داد: اینها راه های غلط و اشتباه است و مسئولان به جای ادامه اشتباهات باید از فرمایشات رهبری تبعیت و پیروی کنند تا کشور دچار خسارت های دیگری نشود.

,

 خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز جمعه به در پیش بودند ایام سرد سال اشاره و تأکید کرد: معروف و منکر مصادیق گوناگونی دارد و اگر توجهی به صرفه جویی در حوزه گاز، برق و آب نداشته باشیم، کارمان مصداق منکر است و باید از این موضوع پرهیز کنیم.

,

 

,

یزد

, یزد ,

آیت‌الله ناصری:‌ پرهیز از نگاه خاص به شهرستان‌های استان در سفر رئیس‌جمهور به یزد

, آیت‌الله ناصری:‌ پرهیز از نگاه خاص به شهرستان‌های استان در سفر رئیس‌جمهور به یزد, آیت‌الله ناصری:‌, پرهیز از نگاه خاص به شهرستان‌های استان در سفر رئیس‌جمهور به یزد,

 

,

به گزارش یزدرسا؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد بابیان اینکه  تمرکز دشمن در ابتدا بر مسئله تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است گفت: دشمنان به دنبال ضایع کردن اسلام و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند چرا که می‌دانند اگر این اتفاق رخ دهد آن‌ها به اهداف شوم خود خواهند رسید.

, یزدرسا,

امام‌جمعه یزد با تأکید برضرورت همراهی وهمدلی بین مسلمانان ابراز داشت: ضروری است با توجه به دشمنی‌هایی که برعلیه اسلام می‌شود و مسائلی که در سطح جهان صورت می‌گیرد مسلمانان یکپارچه و متحد باشند تا آن‌ها نتوانند توطئه‌های شومشان را دنبال کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه با اشاره به راه اندازی جنگ روانی دشمن در دنیا افزود: این روزها دشمن برای پیشبرد اهداف خود، درجایی که بتواند از سلاح و جنگ استفاده کند، بهره می‌برد ولی در کشورهایی مثل ایران که نتوانسته از راه‌های دیگر نفوذ کند، جنگ روانی به راه انداخته است.

,

وی خاطرنشان کرد: دشمن توسط فضای مجازی به دنبال ناامید کردن مردم و همچنین دروغ بستن به جمهوری اسلامی است تا بتواند اهداف شومش را دنبال کند بنابراین باید در کشور نسبت به تحرکات دشمن هوشیار باشیم.

,

ناصری یزدی بابیان اینکه ذات دشمن خبیث است گفت: دشمن اگر می‌خواست کاری برای ملت ایران انجام دهد، از سال‌ها قبل این کار را انجام داده بود.

,

امام‌جمعه یزد با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای در کشور هنوز به آمریکا و وعده‌های آن دل‌بسته‌اند، افزود: مردم ایران باید نسبت به فضای مجازی هوشیار و به آن بدبین باشند و مسائل را در ابتدا باور نکنند و نسبت به آن تحقیق کنند تا متوجه شوند که کدام حرف درست و صحیح و کدام دروغ و کذب است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان یزد، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این سفر برای استان با خیروبرکت همراه باشد ولی نکته‌ای که باید موردتوجه قرار گیرد، مصوبات سفر گذشته است که چه میزان از این مصوبات اجرایی شد و چه میزان باقی‌مانده است.

,

ناصری یزدی با تأکید بر اینکه در سفر رئیس‌جمهور به یزد باید به همه شهرستان‌ها و مردم به یک‌چشم نگاه شود، اظهار داشت: نباید در سفر رئیس‌جمهور به استان به یک شهرستان به‌طور خاص نگاه شود و منطقه‌ای که محروم است، محروم بماند بلکه همه نگاه‌ها باید یکی باشد.

,

 

,

کرمان

, کرمان ,

حجت‌الاسلام علیدادی: مراکز علمی و دانشگاهی هزینه های سازش و مذاکره را تحلیل کنند

, حجت‌الاسلام علیدادی: مراکز علمی و دانشگاهی هزینه های سازش و مذاکره را تحلیل کنند, حجت‌الاسلام علیدادی: مراکز علمی و دانشگاهی هزینه های سازش و مذاکره را تحلیل کنند,

به گزارش آرمان کرمان، خطیب جمعه کرمان با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: امروز وحدت از ضروری‌ترین نیازهای جامعه مسلمین است؛ گاهی صداهایی شنیده می‌شود که وحدت میان مسلمانان را دچار خدشه می‌کند، این موضوع،  مربوط به انسان‌هایی است که دنیای امروز و دشمنان اسلام را نمی‌شناسند.

,

وی با بیان اینکه در مراکز علمی و مجامع علمی و سیاسی باید برای جلوگیری از فساد و نفوذ استکبار بحث سازش و مذاکره مورد تحلیل وبررسی قرار گیرد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکره با آمریکا را به شدت رد می کنند؛ زیرا آن‌ها با هرکس مذاکره و ظاهرا معاهده امضا کرده‌اند، نتیجه آن، خیانت، خباثت، تهدید، استعمار و استثمار بوده است.

,

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به لگدمال کردن غرور ملی و غیرت دینی توسط آمریکا در دوران قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب نیز آمریکا به دنبال خوی استکباری خود از همان ابتدا تهدید و تحریم و جنگ را بر علیه ملت ایران در پیش گرفت تا جایی که رئیس جمهور ما را نیز تحریم کردند؛ قطعا چنین کشوری قابل اعتماد نیست.

,

وی با بیان اینکه در مذاکرات برجام ماه‌ها وقت کشور را گرفتند و تعهداتی را امضا کردند و به‌راحتی زیر همه چیز زدند گفت: اروپایی‌ها نیز در حد شعار در برجام هستند اما در عمل هیچ تعهدی را پایبند نیستند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: اروپایی‌ها فقط می‌خواهند به بهانه برجام کشور ما را معطل نگه دارند.

,

حجت الاسلام علیدادی در پایان گفت: جمهوری اسلامی با قدرت و شجاعت راه خود را ادامه می‌دهد زیرا هزینه سازش بسیار بالاتر از هزینه مقاومت است و در مقاومت پیشرفت خواهیم کرد.

,

 

,

خراسان شمالی

, خراسان شمالی ,

حجت‌الاسلام یعقوبی: گام ایران در کاهش تعهدات برجام بزرگتر برداشته شود

, حجت‌الاسلام یعقوبی: گام ایران در کاهش تعهدات برجام بزرگتر برداشته شود, حجت‌الاسلام یعقوبی: گام ایران در کاهش تعهدات برجام بزرگتر برداشته شود,

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد مطرح کردن مذاکره دوباره از سوی دشمنان را عوام فریبی دانست و گفت: دشمن با اصل نظام و انقلاب مشکل دارد بنابراین فشار و تحریم‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرده است.

, عصر اترک,

حجت الاسلام یعقوبی اظهارکرد: مدارا با دشمنان انقلاب کافی است زیرا آنان به عهد و پیمان خود پایبند نیستند.

,

وی با اشاره به آغاز گام چهارم در کاهش تعهدات برجام از سوی ایران افزود: در جریان برجام، ایران به عهد خود وفا کرد اما آنان بدعهدی کردند بنابراین باید گام‌های بزرگتری در ادامه کاهش تعهدات برداشت.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به فرا رسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل در راستای وحدت و هم‌افزایی و هم‌گرایی دنیای اسلام بوده و وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک راهبرد است.

, .,

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز استکبار به قدرت وحدت بین مسلمانان پی برده بنابراین در کشورهای مسلمان به دنبال تفرقه افکنی در میان شیعیان و یا شیعه و سنی است .

,

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به وقایع مصادف با ولادت پیامبر اسلام (ص) گفت: خاموش شدن آتش آتشکده ها و یا در هم ریختن کاخ، نشان از این است که دین اسلام با استکبار سازگاری ندارد.

, .,

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی درباره سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها خاطرنشان کرد: قرآن باید در متن زندگی افراد و فرزندان قرار گیرد و باید آموزش خواندن، ترجمه و تفسیر آن در بخش‌های مختلف زندگی همچون رعایت حلال و حرام در نظر گرفته شود.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه