اخبار داغ

در دوازدهمین اتوبوس مطالبه‌گری بسیج رسانه کرمان مطرح شد؛

ضعف قانون جرائم عامل بروز تخلفات متعدد فروشندگان

ضعف قانون جرائم عامل بروز تخلفات متعدد فروشندگان
دوازدهمین اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه استان کرمان با هدف اجرای طرح تشدید بازار به دنبال مهار گرانی ناشی از افزایش نرخ بنزین صورت گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، پیش از ظهر امروز دوازدهمین اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه استان کرمان با حضور مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، رضا سنجری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اتوبوس مطالبه گری استان کرمان با هدف اجرای طرح تشدید بازار به دنبال مهار گرانی ناشی از افزایش نرخ بنزین صورت گرفت.

,

در این اتوبوس هماهنگی های لازم برای حضور بابایی فرماندار کرمان و محمدعلی دهقان سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان صورت گرفته بود که فرماندار همچون اتوبوس های قبل از پاسخگویی به خبرنگاران امتناع کرد.

,

حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در پاسخ به ایجاد گرانی های افسار گسیخته در جنوب استان همچون کرایه تاکسی های بین راهی، کمبود مواد غذایی اساسی، گرانی برنج و عدم وجود نظارت کافی، گفت: برای پایش بهتر در شرایط اقتصادی کنونی و کنترل فشار وارده بر مردم طی جلسات متعدد مصوب شد که علاوه بر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، دستگاه های اجرایی نیز برای کنترل شرایط کمک کنند تا 30 درصد از بازار پایش شود و گزارش آن در جلسه هفته بعد ارائه شود.

,


وی افزود: ایجاد گرانی ناشی از افزایش نرخ بنزین رابطه مستقیمی با سازمان صنعت، معدن و تجارت  دارد، برخی خدمات و کالاها همچون کرایه تاکسی که تاثیر  مستقیمی از افزایش نرخ بنزین می پذیرند، طبیعتا افزایش یافته است.

,
,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد: با توجه به اینکه امکان پرداخت یارانه در شرایط فعلی برای اینگونه خدمات مقدور نیست باید پیشنهاد افزایش قیمت آن ها در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح و تصویب شود.

,

حسینی نژاد اظهار داشت: تاکنون به واحدهایی که به طور مستقیم متاثر از نرخ بنزین هستند، اجازه افزایش قیمت داده نشده است.

,

گرانی 25 درصدی کالاها و خدمات به دنبال افزایش نرخ بنزین

, گرانی 25 درصدی کالاها و خدمات به دنبال افزایش نرخ بنزین,

 وی تاکید کرد: در حال حاضر بین 10 تا 25 درصد افزایش قیمت در کالا ها و خدمات ایجاد شده است از این رو افزایش قیمت بنزین بدون در نظر گرفتن تدابیر لازم، مطالبه سازمان صنعت، معدن و تجارت است که مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند .

,


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در پاسخ به راهکارهای مهار کم فروشی و احتکار آهن توسط فروشندگان، گفت: استان کرمان در حال تبدبل شدن به یک قطب صنعتی در کشور است از این رو در بخش سنگ آهن پیشرفت خوبی صورت گرفته و نزدیک به 200 هزار تن میل گرد در استان تولید شده است.

,
,

حسینی نژاد ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح تشدید بازار در استان کرمان، اقدامات لازم برای کنترل بازار آهن صورت گرفت اما برخی مواقع افزایش قیمت ها در سطح کشور کنترل بازار را از دست مسئولان استانی خارج می کند.

,

در ادامه رضا سنجری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در پاسخ به این گفته یک خبرنگار مبنی برعدم موفقیت ستاد تنظیم بازار در استان، تصریح کرد: به واسطه تشکیل یک جلسه نمی توان مشکلات را بر طرف کرد، از آنجایی که بسیاری از تصمیمات به صورت ملی اعلام می شود، نمی توانیم خود مختار قیمت ها را بکاهیم.

,

وی افزود: زمانی یک استان می تواند روی کاهش قیمت یک کالا پافشاری کند که استان های مجاور هم موافق تصویب آن باشند، در صورت عدم رعایت این اصل تنش در بازار ایجاد می شود.

,

 
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان یادآور شد: در سال های گذشته به دلیل محدودیت های کشوری نتوانستیم قیمت کارشناسی برای نان ارائه دهیم.

,
,

 
سنجری ابراز داشت: در سال جاری مصوبه اصلاح قیمت نان اعلام شد و قیمت انواع نان یارانه ای و بر اساس کیفیت و وزن چانه مشخص شد.

وی تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار استان وظیفه تشکیل منظم جلسات و کنترل هماهنگی های بین دستگاهی را بر عهده دارد و باید از ایجاد تنش در بازار جلوگیری کند.

,
,
,
,

پاسخ غیر مرتبط آقای مسئول به عدم توانایی ستاد تنظیم بازار در کنترل قیمت مرغ

, پاسخ غیر مرتبط آقای مسئول به عدم توانایی ستاد تنظیم بازار در کنترل قیمت مرغ,

با توجه به اینکه بیش از یک سال از تلاطم قیمت مرغ در استان کرمان می گذرد تاکنون بارها ستاد تنظیم بازار برای مهار افزایش قیمت برگزار شده اما هیچ دستاوردی عاید مردم نشده است.

,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این خصوص عنوان کرد: قیمت مرغ به صورت ملی یک عدد است  از این رو همه استان ها این قیمت را رعایت نمی کنند.

,

چندی پیش حسن سیستانی رئیس اتحادیه مرغ و ماهی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: قیمت مرغ در استان کرمان نسبت به استان های همجوار بالاتر است و علت آن عدم توانایی استان در افزایش تولید است.

,


سنجری در پاسخی متناقض، مطرح کرد: استان یزد مازاد تولید مرغ دارد و استان سیستان و بلوچستان تولید چندانی ندارد از سوی دیگر هم مرغداری های استان پاسخگوی نیاز استان نیستند و مجبور به واردات مرغ از استان های همجوار هستیم.

,
,


وی افزود: بنابراین برای اینکه توزیع مرغ به صورت متوازن در کشور صورت گیرد و کسری آن در بازار جبران شود مجبور به افزایش قیمت آن در بازار هستیم.

,
,


در ادامه روند برگزاری اتوبوس مطالبه گری بازرسی از یک میوه فروشی انجام شد و فروشنده به جرم کم فروشی و عدم درج اتیکت اعمال قانون شد.

,
,

حال آنکه این واحد صنفی بارها به علت گران فروشی جریمه شده است اما همان جرائم را مجدد تکرار می کتد که این امر نشان دهنده کافی نبودن شدت برخورد با متخلفان است.

,

ضعف قانون جرائم بازدارنده عامل بروز تخلفات متعدد فروشندگان

, ضعف قانون جرائم بازدارنده عامل بروز تخلفات متعدد فروشندگان,


حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این خصوص بیان کرد: جرائم بازدارندگی خوبی ندارند و برای عدم درج اتیکت فروشندگان خاطی تنها ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان جریمه می شوند،حال آنکه برای پلمپ یک واحد صنفی باید ۵ نوبت تخلف ثبت شود.

,
,


وی افزود: قوانین در سطح ملی مشکل دارند و مجلس باید قوانین جدیدی برای افزایش میزان جرائم تصویب کند.

,
,


حسینی نژاد در رابطه با راهکار سازمان صمت استان برای جلوگیری از افزایش قیمت ها در استان گفت: بر طبق ضوابط رصد بازار به طور مستمر انجام می شود اما با اجرای طرح تشدید بازار، این بازرسی ها افزایش یافته و هفته بعد گزارش مربوطه اعلام خواهد شد.

,
,

قیمت درج شده بر روی اجناس عملا غیر واقعی است

, قیمت درج شده بر روی اجناس عملا غیر واقعی است ,

دریک وند نماینده اتاق اصناف کرمان در ارتباط با اختلاف فاحش قیمت درج شده بر روی کالاها و قیمت درج شده بر روی اتیتک گفت: قیمت درج شده بر روی اجناس عملا غیر واقعی است، قیمت فروش محصولات بر اساس فاکتور خرید محصول است.

,

حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان  در این خصوص ابراز داشت: در قانون درصد مشخصی سود برای عمده فروش و واحد صنفی خرده فروش مشخص شده است و ملاک بازرسان برای اعمال قانون همین فاکتورها است.

,

وی ادامه داد: مطالبه گری در استان کرمان  نسبت به سایر استان ها بسیار کمتر است، در دو هفته گذشته در ارتباط با گران فروشی بعد از افزایش نرخ بنزین تماس های برقرار شده با سامانه ۱۲۴ حدودا ۱۰۰ درصد افزایش یافته اما قابل مقایسه با سایر استان ها نیست.

,

به گزارش راه آرمان، حضور مسئولان وظیفه شناس و طرح سوالات خبرنگاران اقدام موثری در راستای پیگیری مشکلات مردم است اما متاسفانه برخی مسئولان به پرسش های خبرنگاران پاسخ های غیر مرتبط می دهند و توانایی قانع کردن خبرنگاران را ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه