اخبار داغ

پیش‌بینی‌های عجیب نفتی بخش خصوصی

پیش‌بینی‌های عجیب نفتی بخش خصوصی
بعد از پیش‌بینی‌هایی که رئیس فدراسیون صادرکنندگان انرژی و صنایع وابسته از نفت 20 دلاری داشت، حالا نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران از نفت 50 دلاری خبر داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا چندی پیش بود که محمد پارسا، رئیس فدراسیون صادرکنندگان انرژی و صنایع وابسته به بیان دلایل افت مجدد قیمت نفت پرداخته و عنوان کرده بود که در شرایط فعلی بازار، قیمت نفت تا 20 دلار هم کاهش می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش اقتصادنیوز، آن‌طور که وی عنوان کرده بود،‌ بازگشت ایران به بازار انرژی شوکی را به این بازار وارد می‌کند که سبب افت دوباره قیمت نفت می‌شود. این تحلیل را بیشتر تحلیلگران بازار انرژی رد می‌کنند . به همین دلیل هم صحبت وی از نفت 20 دلاری کمی دور از واقع به نظر می‌رسد.

,

در این میان، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران نیز اظهارنظر دیگری را در مورد قیمت نفت مطرح کرده است. حمیدرضا صالحی عنوان کرده است که نفت به بیش از 50 دلار بازمی‌گردد.

,

وی در گفت‌وگویی با ایسنا، ضمن ارزیابی افت قیمت نفت در هفته‌ اخیر و رسیدن قیمت به حدود 40 دلار گفته است: به طور کلی بعد از دوره طلایی نفت، حرکت کلی کشور‌ها برای کاهش مصرف سوخت فسیلی و رفتن به سمت استفاده از انرژی‌های پاک است و در حال حاضر کشور‌های زیادی به ویژه در اروپا رشد بالایی در زمینه انرژی‌های خورشیدی و بادی دارند.

,

به اعتقاد او، به نظر می‌رسد با توجه به مجموع شرایط ، قیمت نفت در پنج تا 10 سال آینده بین 50 تا 60 دلار باشد،‌ با توجه به تحریم‌هایی که به کشور تحمیل شد فروش نفت‌مان محدود شد. در این مدت تمرین کردیم که بدون درآمد‌های نفتی کشور را اداره کنیم البته تا رسیدن به مرحله‌ای که وابستگی‌مان‌ به درآمدهای نفتی قطع شود فاصله داریم و باید بر اساس اقتصاد مقاومتی به نقطه‌ای برسیم که تولید و درآمد مطلوبی داشته باشیم.

,

صحبت‌های این دو فعال بخش خصوصی در شرایطی است که اساس بسیاری کارشناسان پیش‌بینی قیمت نفت را در این شرایط امکان‌پذیر ندانسته و همین پیش‌بینی‌ها را عاملی برای تشدید نوسانات قیمت نفت می‌دانند.

,

پیش از این ایدن بردلی، مدیر اجرایی بانک «کامنولت» استرالیا، با حضور در شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» نیز این مسئله را تاکید کرده بود که نباید پیش‌بینی‌های مقطعی و کوتاه مدت از بازار داشت.

,

انتهای پیام/بخ
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه