اخبار داغ

ادامه تجمع کارگران در پی حقوق معوقه؛

اعتصابات کارگران کاشی شیرکوه به مقابل فرمانداری رسید

اعتصابات کارگران کاشی شیرکوه به مقابل فرمانداری رسید
300 نفر کارگر کاشی شیرکوه که اکنون 6 ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکردند در پی ادامه اعتراضات صبح دیروز به مقابل فرمانداری شهرستان تفت استان یزد رفته و درخواست پیگیری امور از فرماندار را داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کار ایرانی، کارگران کارخانه کاشی شیرکوه تفت که قبلا چندین بار دست به اعتراض و تجمع زده بودند، این بار به دلیل نگرفتن نتیجه از هیچکدام از اعتراضات خود، اجتماع 300 نفری خود را به مقابل فرمانداری تفت بردند تا شاید فرماندار با شنیدن صدای 300 نفر کارگری که 6 ماه حقوق نگرفتند کاری بکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

پس از افت و خیز های بسیار کارخانه شیر کوه تفت و حرف و حدیث هایی که درباره خرج کردن وام هایی که به نام این کارخانه توسط مدیرعامل گرفته می شد و در جایی دیگر خرج می شد، صبح دیروز (24 بهمن) کارگران این کارخانه به امید بهبودی در وضعیت وخیم مطالباتشان مقابل دفتر فرمانداری تجمع کردند.

,

 

,

این کارخانه تا دیروز تولید داشته و کارگران در خطوط تولید مشغول بودند اما از زمان تجمع مقابل فرمانداری دیگر دست از کار کشیده و خطوط تولید را تعطیل کردند و اعلام کرده اند تا حقوق و مطالباتشان پرداخت نشود دوباره شروع به فعالیت نمی کنند.

,

 

,

با توجه به اخبار رسیده، فرماندار تفت وعده پرداخت 2 ماه از حقوق این کارگران را تا پایان این هفته داده است که باید منتظر نشست و دید که آیا این وعده عملی خواهد شد یا مانند وعده های هیئت مدیره و مدیر عامل پوچ است.

,

 

,

طی اظهاراتی که کارگران این کارخانه داشته اند، مدیرعامل دلیل عدم پرداخت حقوق را مشکلات مالی و نبود فروش کافی و رکود اقتصادی می داند در صورتی که کارگران ادعا می کنند کارخانه هیچگونه مشکل مالی ندارد و فروش محصولات هم پر رونق و جوابگوی نیازهای کارخانه است.

,

 

,

با توجه به اینکه همه کارگران این مجموعه دست به اعتصاب زده اند و دست از کار کشیده اند به طور قطع تا تکلیف 6 ماه حقوق معوقه مشخص نشود آنها به کار بر نمی گردند. علاوه بر تمام این مسائل، چیزی که بیش از همه کارگران را عصبی و طاقتشان را طاق کرده است نداشتن مشکل مادی کارخانه است.

,

 

,

کارگران اظهار می کنند مدیرعامل و دیگر اعضای هیئت مدیره وام ها و تسهیلاتی که به نام کارخانه شیرکوه تفت از بانک ها گرفته اند را در دیگر کارخانه ها و سرمایه گذاری های جانبی هزینه کرده اند وهیچکدامشان به فکر مشکلات کارگرانی که 6 ماه حقوق نگرفته اند و زندگی هایشان در شرف از هم پاشیده شدن است نیستند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه