اخبار داغ

کارشناس ارشد مشاوره خانواده :

افراد متاهل باید محدودیت های شرعی و عرفی روابط خود را در دنیای مجازی وحقیقی بشناسند‎

افراد متاهل باید محدودیت های شرعی و عرفی روابط خود را در دنیای مجازی وحقیقی بشناسند‎
بسیاری از رفتارها که در ظاهر شکل خیانت ندارند در عمق این رفتارها و خصوصا در دراز مدت تاثیرات جبران ناپذیری بر روابط زناشویی افراد خواهد داشت .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بانوپرس : وقتی درباره خیانت همسران صحبت می می شود ذهن ها به سمت برقراری یک رابطه نامشروع می رود و افرادی که خود را در این نوع روابط گرفتار نمی بیند فکر می کند  به همسر خود وفادار هستند و شاید کمتر به این فکر کند که رفتارهایی که نام هایی به جز خیانت بر آنها گذاشته می شود برای طرف مقابل اگر به آنها پی ببرد چقدر آزار دهنده خواهد بود و در دراز مدت رابطه عاطفی زوجین را تخریب می کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوپرس ,

الهام ناصری کارشناس ارشد مشاوره خانواده در این رابطه گفت : بر خلاف تصور عموم که خیانت را روابط جنسی خارج از چهار چوب خانواده می دانند ، خیانت معانی بسیار گسترده ای دارد .

,

وی افزود : بسیاری از رفتارها که در ظاهر شکل خیانت ندارند در عمق این رفتارها و خصوصا در دراز مدت تاثیرات جبران ناپذیری بر روابط زوجین خواهد داشت .

,

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده تاکید کرد : اینکه چه رفتارهایی خیانت به همسر و کانون خانواده محسوب می شود می شود می توان گفت با عضویت همسران در شبکه های اجتماعی از هر نوع و  حضور اجتماعی افراد مثل عضویت در انجمن های مختلف ، تورهای تفریحی و…  یا تحصیل زوجین در محیط دانشگاه و حتی اشتغال باید گفت که مرزها در این رابطه روز به روز گسترده تر و پیچیده تر می شوند و اظهار نظر ها نیز سخت و متفاوت است .

,

ناصری تصریح کرد : با توجه به اینکه ما مسلمان هستیم و دین برای همه امور در زندگی به ما دستو العمل داده است ، برای روابط افراد هم چهارچوب تعریف کرده است . اسلام نه با حضور در اجتماع ، نه تحصیل و حتی اشتغال زنان و مردان هیچ مخالفتی ندارد اما طبق شرایط تعریف شده .

,

وی افزود : با توجه به مطالب مطرح شده رفتارهایی که خیانت به شریک زندگی محسوب می شوند به راحتی قابل تشخیص است .

,

ناصری گفت : در دنیای حقیقی هر فرد متاهلی باید محدودیت های شرعی و عرفی خود را بشناسند و در محیط کار ، تحصیل و هر جمع دیگری مراقب باشد روابطش با جنس مخالف صمیمی تر از حالت طبیعی و معمول نباشد مثل دردِدل کردن با هم و تنها بودن مدام یا وقت گذراندن با هم که قطعا این نوع رفتارها خیانت به همسر خواهد بود .

,

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده تصریح کرد : دنیای مجازی هم فرقی بادنیای حقیقی در محدودیت روابط شرعی و عرفی ندارد . برخی افراد فکر می کنند ارتباط در فضای مجازی خیانت نیست که باید در افکارشان تجدید نظر کنید. خیلی از متاهلین فکر می کنند که چت کردن با همکار ، همکلاسی ، هم گروهی یا حتی غریبه ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما این ابتدای راه است، با پیش رفتن و تکرار ، این رفتار عادی خواهد شد و  آسیب های وارده نیز افزایش می یابد و فرد ناگهان به خود می آیید، زمانی که دیگر دیر شده است .

,

وی افزود : بسیاری از متاهلین فکر می کنند چت کردن با جنس مخالف در شبکه های اجتماعی آسیبی به رابطه زناشویی آنها وارد نمی کند ، شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد اما این ابتدای راه است، با پیش رفتن و تکرار این رفتار، آسیب های وارده نیز افزایش می یابد و ناگهان به خود می آیند، زمانی که دیگر کاری از هیچکس ساخته نیست.

,

ناصری در انتها تاکید کرد : خوب است که زوجین مرتبا بر رفتارهای خود تمرکز کنند و از این که به همسر خود خیانت نمی کنید، مطمئن شوند . با رعایت نکاتی که در اینجا به آنها  اشاره شد ، زندگی شاد و موفقی خواهیم داشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه