اخبار داغ

روستاهای تاریخی خلخال در گذر زمان؛

بنای تاریخی دوره هخامنشی در گبلوان خلخال را بهتر بشناسیم+تصاویر

بنای تاریخی دوره هخامنشی در گبلوان خلخال را بهتر بشناسیم+تصاویر
روستای گیلوان بخش شاهرود خلخال دارای مکان های تاریخی و دیدنی است که قلعه خشتی گیلوان تاریخ این روستا را نشان می دهد که به عصر هخامنشیان مربوط است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو، قلعه خشتی گیلوان در روستای گیلون از توابع بخش شاهرود در 65 کیلومتری جنوب شهرستان خلخال و با فاصله نزدیکتر از خلخال در 45 کیلومتری شهرستان رشت قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازناو,

این قلعه که متعلق به دوره هخامنشیان بوده در آن زمان در زمینی به مساحت 6 هکتار ساخته شده که در طول تاریخ به دلیل مرمت نکردن و کاوش های غیر اصولی  بخش های اصلی این قلعه از بین رفته است.

,

این قلعه که یکی از زیباترین قلعه های تاریخی کشور ایران است در مقابل گزند سرما و باران و بوران خود را مغلوب تاریخ ساخته و هم اکنون بخش هایی از این قلعه در معرض دید مردم است.

,

برای تماشای این قلعه باید از مرکز شهرستان خلخال به سمت شهر کلور و در ادامه مسیر روستای گیلوان را طی کرد.

,

روستای گیلوان شهرستان خلخال به لحاظ اینکه دارای بقایای گورستان باستانی مورد مطالعات کاوش های باستان شناسی قرار گرفته  و قدمت این گورستان به عصر مفرغ بر می گردد.

,

همچنین اهالی این روستا خوب به یاد دارند که میرزا کوچک خان جنگلی و یارانش بعد از شکست نهضت جنگل در جنگل های گیلان به سمت گیلوان خلخال حرکت کرده که در 11 آذر ماه 1300 در نزدیکی روستای گیلوان  از شدت سرما و طوفان برف جان خودرا از دست می دهد و قبر میرزا به مدت 44 سال در همین روستا بودکه بعدها در سال 1344 نبش قبری به درخواست نواده اش انجام و پیکرش به استان گیلان انتقال یافته است.

,

به گزارش ازناو، روستای گیلان به لحاظ قرار گیری در ارتفاع 1050 متری از سطح دریا دارای زمستانی سرد و تابستانی ملایم است که با ساخت جاده گیلوان ماسال شهرستان خلخال به استان گیلان متصل می شود.

,

 

,
 
 
 
,
 
 
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه