اخبار داغ

وهابی‌‌های جمهوری آذربایجان در رکاب جبهه النصره و داعش در سوریه

وهابی‌‌های جمهوری آذربایجان در رکاب جبهه النصره و داعش در سوریه
دو تن از عناصر تروریست تکفیری در جمهوری آذربایجان در تشریح نحوه پیوستن خود به گروهک های تکفیری در سوریه گفتند با کمک و سازمان دهی وهابی های فعال در منطقه «قاراچوخور» در حومه باکو به سوریه اعزام شده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بنابه خبار رسانه‌‌های جمهوری آذربایجان در اثنای محاکمه «آفیق قهرمان اف» و « رشادت قاسم اف» در دادگاه جرایم سنگین باکو، مشخص شد این دو به کمک وهابی‌‌‌های فعال در منطقه «قاراچوخور» در حومه باکو ، به عضویت «جبهه النصره» و سازمان « مهاجرون» در سوریه درآمده‌‌‌اند. سازمان «مهاجرون» تحت فرماندهی «تارخان باتیراشویلی» تروریست گرجستانی که در سوریه با لقب عمر شیشانی یا عمر چچنی شناخته می‌‌‌شد، از قفقازی‌ها عضوگیری کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

افرادی که با عنوان مجاهد به سوریه رفته‌‌‌اند، از نزدیک یکدیگر را می‌‌‌شناسند. برخی از آنها به «جماعت آذری» وابسته به سازمان «جبهه النصره» و شماری نیز به «مهاجرون» پیوسته‌‌‌اند.

,

«آفیق قهرمان اف» از کسانی است که به همراه آشنایانش به گروهک «مهاجرون» تحت فرماندهی عمر شیشانی پیوسته بود، اما او پس از مشاهده تحولات دچار ترس شد و تصمیم به بازگشت به جمهوری آذربایجان گرفت.

,

آفیق قهرمان اف با کمک مادی اعضای سازمان مهاجرون، «رشادت قاسم اف» و فردی به نام «سلیمان» که هویتش هنوز برای سازمان قضایی (جمهوری آذربایجان) روشن نیست، به گروهک مهاجرون پیوست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه