اخبار داغ

با سرمایه‌ای کوچک اما همتی بزرگ؛

تحقق اقتصاد مقاومتی با طعم مربای کدو/سرمایه اولیه ام ۱۸ هزار تومان بود!

تحقق اقتصاد مقاومتی با طعم مربای کدو/سرمایه اولیه ام ۱۸ هزار تومان بود!
بانوان کارآفرین محلاتی و فعال اقتصاد مقاومتی با گام برداشتن در عرصه مشاغل خانگی و با تولید مربا و ترشیجات خانگی به شعار اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، در سال‌های اخیر به واسطه مشکلات اقتصادی در کشور، مقام معظم رهبری در پیام‌ها و شعار‌های انتخابی هوشمندانه در آغاز سال، بیش از هر چیزی از کلمه اقتصاد مقاومتی استفاده و همواره بر اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکاری برای رهایی کشور از مشکلات اقتصادی تاکید کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری صبح محلات, پایگاه خبری صبح محلات,

مردمی کردن اقتصاد در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلاتی رو به رو است می‌تواند بهترین راه حل ممکن برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی باشد. البته این مهم، خود یکی از موارد اقتصاد مقاومتی را شامل می‌شود و مردم با ورود مناسب خود به این عرصه ثابت کرده‌اند که همیشه همچون حضور گرم در صحنه های انقلاب این بار نیز می‌توانند در تقویت اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.

,

, ,

فاطمه باقربیگی، کارآفرین محلاتی که با حداقل سرمایه توانسته برای خود و خانواده‌اش اشتغال ایجاد کند، با هدف اشتغال‌زایی و امرار معاش، به شعار اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشانده است.

,

این بانوی کارآفرین در گفتگو با خبرنگار صبح محلات، درباره نحوه آغاز به کار و چگونگی پدید آمدن ایده کسب درآمد از طریق تولید و فروش محصولات خانگی گفت: به دلایل شرایط خانوادگی خود، سرپرستی خانواده ۴ نفره خود را بر عهده و بحران بسیار سختی را در پیش رو داشتم.

, صبح محلات,

وی ادامه داد: با وجود مشکلات فراوان از سال ۸۹ به تولید محصولات خانگی روی آوردم و با سرمایه ۱۸ هزار تومان مواد اولیه مربای کدو را تهیه و تولید مربای کدو در خانه را شروع کردم. 

,

این فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه اکنون به ساخت انواع ترشی، مربا، باسلق، سمنو و انواع سرخ کردنی مشغول است و محصولات خود را در تعدادی از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه، به فروش می‌رساند، افزود: پس از آغاز کار، خیلی زود متوجه شدم که با کارهایی از این دست، می‌توانم نیاز مالی خود و خانواده را تامین کنم، بنابراین تمام تلاش خود را صرف همین کار کردم و خیلی زود نیز به نتیجه مورد نظر رسیدم.

,

این بانوی محلاتی گفت: حسن کار در منزل، آسودگی خاطر و دوری از استرس و دغدغه کار بود و با تلاش و پشتکار، به مرور مشتری‌های ثابتی پیدا کردم و به همین دلیل توانستیم بعد از مدتی خود را در این کار ثابت کنم.

,

, ,

وی ادامه داد: خانه‌‌ که محلی برای زندگی بود به کارگاه اقتصادی تبدیل و زندگی روزمره و کار با هم اجین شد و محصولات تولیدی ام به علت تهیه در خانه توانست به خوبی اعتماد مشتریان را از صحت و سلامت مواد اولیه فراهم کند.

,

این بانوی کارآفرین محلاتی اظهار کرد: کار خود را در منزل  ۴۵ متری آغاز کردم ولی به دلیل آپارتمانی بودن و سکونت در طبقات بالایی، سختی انتقال مواد اولیه، جای کم برای تهیه و نگهداری محصولات، بعد از ۵ سال مجبور به جابجایی شدم.

,

وی افزود: در سال ۹۵ با دریافت تسهیلات و کمک تعدادی از خیران محلاتی موفق به جابجایی منزل و جدا کردن کارگاه از منزل شدم.

,

این تولید کننده محصولات خانگی، افزایش سطح درآمد و لذت بردن از کار در خانه را یکی از راهکارهای رهایی از مشکلات کوچک دانست و بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از مشکلات خانواده‌ها به مسائل مالی بر می‌گردد و با پرداختن به مشاغل خانگی در یک کارگاه ساده می‌توان بسیاری از مشکلات خانواده را حل کرد.

,

, ,

وی ادامه داد: در حال حاضر به کارم افتخار می‌کنم و به دنبال گسترش کار با کمک مسئولان هستم. یکی از مهمترین مشکلات پیش رو برای تولیدکنندگان محصولات خانگی دریافت کد بهداشت است که نیازمند تامین شرایطی خاص است که گاها از عهده یک فعال در زمینه مشاغل خانگی بر نمی‌آید.

,

این بانوی محلاتی تصریح کرد: در صورت مساعدت مسئولان و دریافت مجوز و کد بهداشتی می‌توانم علاوه بر گسترش کار، برای چند نفر نیز ایجاد شغل کنم.

,

وی اظهار کرد: تولید و فروش ترشی و مربا و کنسرو تولید این نوع محصولات غذایی سالم و خوشمزه، خدمت به مردم بوده و علاوه بر سود دهی، ارزشمند نیز هست. در صورتی که تاکنون از درجه یک‌ترین محصولات اولیه در تولیدات خانگی خود استفاده کرده‌ام و ترشیجات را فقط با سرکه سیب درست می‌کنم.

,

, ,

این فعال اقتصاد مقاومتی شهرستان محلات در خاتمه با اشاره به امکان تامین مالی زنان سرپرست خانوار با روی آوردن به مشاغل و محصولات خانگی خاطر نشان کرد: وقتی می‌توان با یک کارگاه کوچک و زود بازده خانگی بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را حل کرد، مسئولین باید با حمایت از اینگونه فعالیت‌ها زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین کاهش مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه