اخبار داغ

انبارهای غله بوکان از گندم سرریز شد

انبارهای غله بوکان از گندم سرریز شد
با نزدیک شدن به اتمام خرید غلات در سطح شهرستانهای استان بار دیگر بوکان موفق به کسب رتبه های برتر تولید در گندم و کلزا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مدیر جهاد کشاورزی بوکان در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، ضمن اعلام این خبر گفت: در فصل زراعی سال ۹۷ خوشبختانه از سطح زیر کشت ۶۹ هزار ۱۰۰ هکتار زمین دیم و آبی بوکان پیش بینی می شود بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

قادری ادامه داد: تا صبح امروز ۸۵ هزار تن گندم از کشاورزان بوکانی خریداری شده است و بیش از ۳۰ هزار تن نیز برای فروش توسط کشاورزان به شهرهای همجوار برده شده است.

,

این مسئول افزود: تا کنون و بر اساس آمار موجود خرید گندم نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده که امید است نا پایان فصل برداشت و خردید این مهم به بیش از ۳۵ درصد برسد.

,

مدیر جهاد کشاورزی بوکان تصریح کرد: ۷ مرکز خرید در طول ایام برداشت گندم در سطح شهرستان برای خردید گندم کشاورزان بوکانی باز بوده که خوشبختانه کشاورزان استقبال بسیار خوبی از این مراکز کردند.

,

وی افزود: تا این لحظه بیش از ۲۷ میلیارد تومان نیز پول خرید گندم به کشاورزان بوکانی پرداخت شده است.

,

قادری عنوان کرد: بر اساس امار، شهرستان بوکان با تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم بار دیگر لقب انبار غله استان را به خود اختصاص داده است.

,

این مسئول حوزه کشاورزی همچنین از تولید بیش از ۱۵ هزار و ۲۷۷ تن کلزا نیز در سطح مزارع بوکان خبر داد و گفت: طی سال زراعی گذشته از سطح ۲۱۸ هکتار از مزارع زیر کشت کلزا تنها ۴۰۸ تن برداشت شد که خوشبختانه در سال زراعی جاری از سطح ۵۲۸ هکتار زمین زیر کشت این دانه روغنی بیش از ۱۵ هزار تن برداشت داشتیم.

,

وی ادامه داد: بر اساس تمام این امار ها بوکان در تولید کلزا نیز موفق شد با اتمام فصل برداشت و خرید در جایگاه سوم تولید این دانه روغنی در سطح استان قرار گیرد.

,

رئیس جهاد کشاورزی بوکان گفت: شهرستان بوکان با ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی رتبه نخست را در تولید گندم و حبوبات و رتبه دوم را در کشت چغندر قند دارد.

,

قادری افزود: علاوه بر آن، شهرستان بوکان رتبه نخست اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار با ۱۲۰ هزار هکتار و نزدیک به ۵۰ درصد سطح زیر کشت اراضی را دارا است.

,

وی بیان کرد: شهرستان بوکان هم در زمینه کشاورزی و هم در زمینه دامداری دارای ظرفیت بالایی بوده و نیازمند توجه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه