اخبار داغ

کمبود آب شرب 312 روستا در شهرستان بیله سوار

کمبود آب شرب 312 روستا در شهرستان بیله سوار
فرماندار بیله سوار گفت: ۳۱۲ روستای شهرستان بیله سوار با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند که نیازمند اقدامات ویژه ای در راستای تجهیز تصفیه خانه ها و نوسازی شبکه های تاسیسات آبی و افزایش ظرفیت شبکه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،حسن قبادی صبح امروز در نشست  با مدیرکل دفتر نظارت شرکت مهندسی آبفار کشور و رئیس گروه اجرای طرحهای فاضلاب شرکت مهندسی ابفار کشور و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: حدود ۳۱۲ روستای شهرستان بیله سوار با مشکل کمبود اب شرب مواجه هستند که نیازمند اقدامات ویژه ای در راستای تجهیز تصفیه خانه ها و نوسازی شبکه های تاسیسات ابی و افزایش ظرفیت شبکه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی عنوان کرد: پیگیرمشکلات آب شرب روستاهای بخش قشلاق دشت بخصوص برای مجتمع خروسلو بسیار ضروری است و در فصول گرم سال شاهد کمبود و نبود آب شرب در این منطقه هستیم.

,

فرماندار بیله سوار گفت: پیگیری جذب اعتبارات ویژه  از صندوق توسعه ملی برای مجتمع خروسلو ، تعمیرات و نوسازی تاسیسات شبکه و رفع فرسودگی های شبکه در مسیر روستاهای روح کندی و خان باباکندی و فولادلو  و پیگیری پرداخت معوقات پیمانکاران و کارگران آب و فاضلاب روستایی و همچنین اجرای طرح فاضلاب شهر جعفرآباد از مطالباتی است که نیازمند اعتبارات است و نمی توان با اعتبارات استانی این مسائل را حل کرد.

,

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاضلاب شهر جعفرآباد انجام خواهد شد اظهار کرد:طرح مطالعه مرحله اول این طرح از سال 95 انجام شده است و مطالعه دوم آن نیز در حال اتمام است و برای اجرایی این طرح نیز حدود 25 میلیارد تومان نیاز است تصفیه خانه فاضلاب شهر بیله سوار نیز تا نیمه اول سال98 اماده بهرداری خواهد بود.

,

فرامرز به نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان نیز افزود:یکی از مشکلات حوزه آب و فاضلاب روستایی در مناطق مختلف نبود تاسیسات کافی است و این شرکت 75 درصد آب روستاهای استان را تحت پوشش قرار می دهد  که بحث نگهداری تاسیسات شبکه و همچنین نیروی انسانی بسیار مهم است.

,

کاوه علی نژاد رئیس گروه اجرای طرحهای فاضلاب شرکت مهندسی ابفار کشور نیزعنوان کرد:تمامی مسائل حوزه آب شهری و روستایی دو شهرستان بیله سوار و پارس آباد طی بازدید مورد بررسی قرار گرفته شده است  و این مسائل به وزارتخانه انعکاس داده خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه