اخبار داغ

دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت و درمان؛

افزایش تخت های بیمارستان از 80 به 500 تخت در بروجرد+ اینفوگرافیک

افزایش تخت های بیمارستان از 80 به 500 تخت در بروجرد+ اینفوگرافیک
/ دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت و درمان در طول این چهار دهه بسیار چشمگیر بوده و افزایش تخصص هاف تعداد تخت های بیمارستانی و خدمات درمانی گواه این موضوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک  در چهار دهه اخیر در حوزه بهداشت و درمان، اتفاقات مهمی رخ داده به طوری که با افزایش تعداد تخت های بیمارستانی، تعداد پزشکان و مراکز درمانی به هیچ وجه قابل قیاس با خدمات حوزه بهداشت در قبل از انقلاب نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک ,  در چهار دهه اخیر در حوزه بهداشت و درمان، اتفاقات مهمی رخ داده به طوری که با افزایش تعداد تخت های بیمارستانی، تعداد پزشکان و مراکز درمانی به هیچ وجه قابل قیاس با خدمات حوزه بهداشت در قبل از انقلاب نیست.,  ,

 

,

قبل از پیروزی انقلاب، پزشکان خارجی به بسیاری از شهرها و روستاها اعزام می شدند تا بیماران را درمان کنند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جوانان زیادی در رشته پزشکی ادامه تحصیل دادند و به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.

,

 

,

تا قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از بیماران برای درمان چاره ای نداشتند جز این که به شهرهای بزرگ سفر کنند اما امروز بسیاری از تخصص ها و جراحی ها در شهرهای کوچک هم انجام می شود.

,

فجر

, فجر,

محمد کاکاوند رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان شاهد رشد قابل توجهی هستیم و روز به روز این خدمات درحال افزایش هستند به طوری که امروز در دورترین روستاها هم خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: در بروجرد قبل از پیروزی انقلاب تنها 2 بیمارستان وجود داشت اما بعد از پیروزی انقلاب چهار بیمارستان، 2 مرکز جراحی و یک درمان بستر 10 تختخوابی در اشترینان به بیمارستان های قبلی اضافه شده و خدمات مورد نیاز را در بخش های مختلف به بیماران ارائه می دهند.

,

 

,

به گفته وی قبل از پیروزی انقلاب به دلیل کمبود پزشک، از پزشکان خارجی بخصوص پزشکان هندی که از کشورهای دیگر آمده بودند برای ویزیت بیماران استفاده می شد اما هم اکنون بیش از 100 پزشک عمومی و 47 پزشک متخصص و فوق تخصص در این شهر مشغول به خدمت هستند.

,

Image result for ‫دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت و درمان‬‎

, Image result for ‫دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت و درمان‬‎,

کاکاوند تصریح کرد: همچنین در بخش تعداد تخت های بیمارستانی قبل از انقلاب تنها 80 تخت بیمارستانی وجود داشت اما بعد از پیروزی انقلاب تعداد تخت های بیمارستانی به 500 تخت افزایش یافته است.

,

 

,

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت بیان کرد: سن امید به زندگی قبل از انقلاب 57 سال بوده اما بعد از انقلاب سن امید به زندگی به 80 سال افزایش یافته است.

,

 

,

به گفته وی خانه های بهداشت روستایی قبل از انقلاب 30 مورد بوده که در این چهار دهه به 84 مرکز افزایش یافته و 18 مرکز بهداشت با 127 بهورز مشغول  به خدمت هستند.

,

Image result for ‫بیمارستان‬‎

, Image result for ‫بیمارستان‬‎,

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: قبل از انقلاب از هر 100 هزار نوزاد 136 نوزاد به دلایل مختلف و نبود امکانات بهداشتی و درمانی دچار مرگ و میر می شدند اما بعد از انقلاب میزان مرگ و میر نوزادان به دلایل پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان بسیار کاهش یافته و از هر 100 هزار نوزاد 9 دهم احتمال مرگ وجود دارد.

,

 

,

وی بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر بیمارستانها و مراکز جراحی، پنج درمانگاه عمومی، یک درمانگاه تخصصی، هفت آزمایشگاه، پنج مرکز تصویربرداری و 57 مطب دندانپزشکی وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه