اخبار داغ

کارشناس مهدویت:

جهاد زن خوب شوهرداری است

جهاد زن خوب شوهرداری است
کارشناس مهدویت گفت: جهاد زن را خوب شوهر داری است و زنی که در برابر مرد بد اخلاق خود صبر دارد؛ مجاهد فی سبیل الله است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین؛ حجت الاسلام والمسلمین  مرتضی رجبی کارشناس مهدویت در جشن روز زن که در کانون ملائک برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) و گرامیداشت مقام زن و مادر در پاسخ به چرایی انتخاب نام زهرا(س) برای دخت نبی خدا با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: خداوند فاطمه(س) را از نور عظمت خود آفرید، وقتی که فاطمه(س) می درخشد و طلوع می کنند؛ آسمان و زمین به نور او روشن می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین؛ , قرچک آنلاین؛ , قرچک آنلاین,

وی ادامه داد: نزد ملائکه الله، فاطمه(س) از همه شناخته تر هست و در اصل ملائکه تسبیح و ذکر را برای اولین بار از اهل بیت آموختند.

,

مدرس مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به روایت دیگری از امام صادق(ع) در تبیین مقام زهرا(س) و تفسیر سوره قدر بیان کرد: لیله القدر امری پیش از نزول قرآن بوده و در واقع ظرف نزول قران است، خداوند قرآن را در فاطمه الله نازل کرد و تو چه می دانی که فاطمه الله کیست، همه ملائکه الله و روح در فاطمه نازل می شوند و هر امری تقدیرش در دستان فاطمه(س) است.

,

وی در تبیین جایگاه دختر رسول خدا(س)، گفت: خداوند در پاسخ به سؤال جبرائیل فرمود "کسا، فاطمه، پدرش، همسرش و فرزندانش هستند"، اینکه نام فاطمه(س) اول اسامی آمده برای آن است که نزد همه و ملائکه اعرف است.

,

کارشناس مذهبی اضافه کرد: امام صادق(ع) فرموده است هیچ پیامبری به نبوت نرسید مگر بعد از اینکه به فضیلت، برتری و محبت فاطمه(س) اغراق کرده باشد.

,

وی فاطمه(س) را الگوی حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) در همه حال و همه امور دانست و افزود: فاطمه مرضیه(س) علت اصلی وجود هستی و آفرینش هست.

,

تقوا و نظم شیرین کننده زندگی هستند
پژوهشگر حوزه مهدویت تقوا و پرهیزکاری و نظم و برنامه ریزی را از عوامل شیرین کننده زندگی برشمرد و افزود: هر کدام از این موارد نباشد در زندگی به مشکل می خوریم، زندگی باید ذکر خدا باشد.

, تقوا و نظم شیرین کننده زندگی هستند,
,

وی ابراز داشت: زندگی عبادت است چون ازدواج عبادت است، وقتی دختری همسر می شود؛ انگار در مسجد و میدان جهاد حضور یافته است.

,

استاد حوزه و دانشگاه تقوا را همان انجام تکالیف البته همراه با احتیاط خواند و تصریح کرد: برای داشتن یک زندگی خوب باید در همه امور برنامه داشت، اگر نظم نداشته باشیم زندگی متلاشی می شود، وقتی کار و تفریح جایش باهم عوض شود زندگی نا به سامان می شود.

,

وی با بیان حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه "زن خوب از کارگزاران و عمال خدا بر روی زمین است"، اظهار داشت: زن می تواند حجت خدا، کارگزار و از عاملین پروردگار روی زمین باشد البته اگر خودش بخواهد، استقامت کند و بپذیرد که از اولیاءالله است.

,

مدرس مرکز تخصصی مهدویت با یادآوری داستان حضرت موسی(ع) ادامه داد: آسیه در نزد فرعون مأمور شد تا موسی را پرورش دهد، اگر زنی به همسری مرد ناسالمی در بیاید با استقامت می تواند فرزندان سالمی تحویل جامعه دهد.

,

وی با گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی زاهدان و دیگر شهدای اسلام، اذعان کرد: مقام همسران این شهدا از شهدایشان اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

,

رجبی در پایان جهاد زن را خوب شوهر داری دانست و بیان کرد: زنی که در برابر مرد بد اخلاق خود صبر دارد؛ مجاهد فی سبیل الله است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه