اخبار داغ

مدیر ستاد دیه استان همدان:

۲۳ رمضان جشن گلریزان در سراسر همدان برگزار می‌شود

۲۳ رمضان جشن گلریزان در سراسر همدان برگزار می‌شود
مدیر ستاد دیه استان همدان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیا اینکه ۳۷۰ نفر در زندان جرایم غیر عمد داریم که از این تعداد ۱۲ نفر زن است گفت: مردم میتواند از وجوه زکات، خوش و سهم امام برای آزادی زندانیان کمک کنند وامسال ۳۱ نفر از زندانیان را آزاد کردیم که ۳۰ نفر آقا و یک نفر زن بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، یدالله روحانی منش افزود: در ماه مبارک رمضان کمک های مردم برای آزادی افرادی که گرفتار زندان هستند و جرائم غیر عمد دارند ۱۷۰ میلیون تومان بود.
وی با بیان اینکه چند روز قبل با کمک ۳۵ میلیون تومانی فردی توانستیم یک زن را آزاد کنیم افزود: ۳۷۰ نفر در زندان جرایم غیر عمد داریم که از این تعداد ۱۲ نفر زن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,

مدیر ستاد دیه خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۰۲ نفر را آزاد کردیم که در مجموع ۲۴ میلیارد و ۷۶۹ میلیون تومان بدهی داشتند.
روحانی منش با بیان اینکه یکی از کمک کننده ها به ستاد دیه خود شکات هستند عنوان کرد: سال کذشته ۵۰ درصد مبلغ را از شکات گذشت گرفتیم.
مدیر ستاد دیه استان همدان تاکید کرد: امسال تا به امروز ۳۱ نفر آزاد شدند که در مجموع ۶ میلیارد و ۱۹۳ میلیون تومان بدهی داشتند.

,
,
,

روحانی منش بیان کرد: از ۳۱ نفر آزاد شده ۳۰ نفر آقا و یک نفر زن بودند و ما در ستاد دیه در حد دیه یک فرد مجاز به کمک هستیم.

,

وی گفت:ما برای کمک به افراد از جاهای مختلف استعلام میگیریم و اگر مسجل شود که فرد مستحق کمک است به آنان کمک میکنیم.

,

روحانی منش اضافه کرد: در سال ۹۷، سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض داشتیم و همچنین سه میلیارد و ۷۰ میلیون وام و تسهیلات قرض الحسنه از بانک ملی، انصار ، صادرات و تجارت که همکاری خوبی انجام شد.

,

مدیر ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه از ۳۷۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد پرونده تعداد قابل توجه شان تکمیل شده تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم امسال با کمک اعضای هیات امنا تا آخر سال کارهایشان را پیش ببریم.

,

روحانی منش گفت: سال گذشته هفت هزار و ۷۳۳ نفر در کشور آزاد شدند که بسیار قابل توجه است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهریه های بالای ازدواج عنوان کرد: باید کاری کنیم که عزت نفس خانواده را به سمت صیانت از خانواده‌ها ببریم.ما سال گذشته چهار، پنج پرونده مهریه را به خانه هایشان فرستادیم و سر خانه و زندگی خود رفتند.

,

مدیر ستاد دیه استان همدان ادامه داد: ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون وام دراز مدت قرض الحسنه و ۳۲ میلیارد و ۹۳۸ میلیون کمک بلاعوض داشتیم.
رئیس ستاد دیه استان همدان گفت:
۲۳ رمضان جشن گلریزان در همدان داریم و گلریزان در سراسر استان اجرا می شود. مردم میتواند از وجوه زکات، خوش و سهم امام برای آزادی زندانیان کمک کنند.

,
,
,

وی یادآور شد: امسال رهبر انقلاب ۴۰۰ میلیون و سه قوه جمعا ۳۵۰ میلیون به ستاد دیه کمک کردند.

,

رئیس هیئت امنای ستاد دیه در ادامه این نشست بیان کرد:رئیس دادگستری به معاونین تاکید داشتند که طی یکی دو هفته همه زندانیان مهریه آزاد شوند و رئیس قوه قضاییه نیز در این خصوص تاکید ویژه ای داشتند تا زندانیان مهریه آزاد شوند.
خانجانی تصریح کرد: در همدان ۱۴۳ نفر زندانی مهریه و سایر جرائم هستند و از این تعداد ۴۸ نفر فقط مشکل مهریه دارند.
وی افزود: بیشتر میزان بدهی مهریه ۹۰۰ سکه است و ۴۰، ۵۰ درصد زندانی مهریه با افزایش قیمت سکه بیشتر شده است.

,
,
,

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان همدان در ادامه با بیان اینکه ارزش انسان به روح الهی و به کرامت انسان است گفت: شرعاً و قانوناً و عرفا مهریه حق زن است اما باید به نوعی باشد که زندگی فرد را تامین کند. نباید ابزاری برای فشار بیشتر و بهره برداری باشد.
خانجانی افزود: از سال گذشته که وضعیت اقتصادی نامناسب شده فروپاشی خانواده‌های ناشی از مهریه بیشتر شده است و افراد از این وضعیت سؤ استفاده می کنند.

,
,

وی با بیان اینکه هدف این است که مردم با بهره‌گیری از تعالیم اسلامی به سمت و سوی بروند که زندانی نشوند و به سمت زندان نروند افزود: مردم پیش از انجام معامله با یک مشاور حقوقی یا وکیل مشورت کنند و بعد اقدام کنند.

,

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان همدان گفت: صدور چک بلامحل یکی از فراگیرترین گرفتاری های ماست و عمده افراد زندانی مربوط به همین است.
وی ادامه داد: قانون صدور چک اگر اجرا شود بخشی از مشکلات حل می‌شود.امیدواریم که هر چه زودتر اجرا شود.
خانجانی با اشاره به بحث ازدواج ها و مهریه های سنگین تاکید کرد: در ازدواج ها احساسی تصمیم نگیرید و رزش زن به مهریه نیست. خانواده ها، مردم، خیرین و بزرگترها باید کمک کنند.
انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه