اخبار داغ

از سیستم‌عامل اندروید چه می‌دانید؟

از سیستم‌عامل اندروید چه می‌دانید؟
شاید شما نیز همچون بسیاری دیگر از کاربران گوشی‌های اندرویدی، اطلاعات چندان زیادی درباره سیستم‌عامل اندروید نداشته باشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اندروید که محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی در جهان شناخته می‌شود، توسط شرکت گوگل توسعه داده شده و لایسنس و حق بهره‌برداری از آن در اختیار شرکت‌های تولیدکننده موبایل قرار داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در زیر به مهم‌ترین حقایقی که درباره سیستم‌عامل اندروید وجود دارد و در گزارش وب سایت the factsite آمده، اشاره شده است:
,
 
,
سال ۲۰۰۳ میلادی بود که اندی روبین، نیک سیرز و کریس وایت، بخش اندروید را راه‌اندازی و تاسیس کردند.
,
 
,
اندروید یک سیستم‌عامل موبایلی متن باز است که شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند قادر خواهند بود با توجه به نیاز و تمایل خود، قابلیت و ویژگی‌های مختلف مورد نظر خود را به آن بیفزایند.
,
 
,
اندروید بالغ بر یک میلیارد فعال‌سازی سیستم‌عامل را به نام خود به ثبت رسانده است که نشان‌دهنده برتری و محبوبیت آن در میان کاربران موبایل در جهان است.
,
 
,
کلمه اندروید به معنای یک انسان با ظاهر روبات‌گونه است.
,
 
,
در سال ۲۰۰۴ میلادی، سیستم‌عامل اندروید برای نخستین بار با پشتیبانی شرکت آمریکایی گوگل توسعه داده شد.
,
 
,
سیستم‌عامل اندروید برای نخستین بار به منظور استفاده برای گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته نشده بود بلکه برای تکامل و پیشرفت در صنعت دوربین‌های عکاسی توسعه داده شده بود.
,
 
,
نام تمامی نسخه‌های اندروید بجز نسخه‌های ۱.۰ و ۱.۱، همگی از نام خوراکی‌های خوشمزه و شیرینی‌های معروف در جهان برگرفته شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جینجربرد، جلی بین، کیت کت، اوریو، مارشمالو و پای اشاره کرد.
,
 
,
نخستین گوشی هوشمندی که از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد، گوشی HTC Dream بود که در سال ۲۰۰۸ عرضه شد.
,
 
,
نام نسخه‌های مختلف اندروید همگی بر اساس ترتیب الفبایی انگلیسی انتخاب و اعلام می‌شوند.
,
 
,
اندروید از بالغ بر ۴۶ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند که به کاربران در کشورهای مختلف اجازه می‌دهد به راحتی و بدون هیچ مشکلی از خدمات و قابلیت‌های مختلف گوشی اندرویدی خود بهره‌مند شوند.
,
 
,
حتی سازمان هوانوردی و فضانوردی ناسا در ایالات متحده آمریکا نیز از گوشی‌های اندرویدی به منظور ارسال به فضا و انجام تست‌های مربوطه استفاده می‌کند.
,
 
,
آمارهای ارائه شده در زمان انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بالغ بر ۴۸ میلیارد اپلیکیشن از پلت‌فرم فروشگاه اینترنتی گوگل پلی‌استور، دانلود و نصب شده است.
,
 
,
در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۸۱.۶۱ درصد از گوشی‌های هوشمند فروخته شده در جهان به سیستم‌عامل اندروید مجهز بوده‌اند.
,
 
,
تعداد کاربران گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۹۸.۵ میلیون نفر بود که سال بعد از آن به ۱۰۷.۷ میلیون نفر افزایش یافت.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه