اخبار داغ

استاندار لرستان:

965 میلیارد تومان پروژه در لرستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

965 میلیارد تومان پروژه در لرستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
استاندار لرستان گفت: 502 طرح با اعتبار 965 میلیارد تومان اعتبار در استان لرستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سید موسی خادمی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، به بهره برداری و کلنگ زنی 502 طرح با اعتبار 965 میلیارد تومان در هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد 445 طرح با اعتبار 383 میلیارد تومان عمرانی، 57 طرح با اعتبار 582 میلیارد تومان اقتصادی و 483 پروژه افتتاح می شود و همچنین 19 طرح کلنگ زنی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

 

,

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر 48 پروژه را از حالت راکد درآورده و فعال کرده ایم افزود: در سال 96، 110 پروژه در تملک بانکها بود که در چند سال اخیر اجازه تملیک به بانکها نداده ایم و 18 واحد را از تملک بانکها خارج و به سرمایه گذار واگذار کرده ایم.

,

 

,

استاندار لرستان به شتاب بالای بازسازی جاده پلدختر اشاره و عنوان کرد: آثار اقتصادی بعد از سیل مثبت خواهد بود و کارهای عمرانی حاصل از سیل  اشتغالزایی ایجاد می کند؛ سیل اخیر فرصت چانه زنی برای تخصیص آب را نیز در اختیار ما گذاشت و به دنبال این هستیم یک میلیارد متر مکعب تخصیص آب به استان را تامین کنیم تا بتوانیم از برکات سیل نیز بهره مند شویم. اینکه سد سیمره دو میلیارد متر مکعب آب دارد ظلم بزرگی در حق استان است.

,

 

,

وی با بیان اینکه حرکت جهادی نظام اداری در سیل ویرانگر لرستان به خوبی مشهود بوده است تصریح کرد: در کمتر از دو ماه بیش از هزار متر پل را ساخته ایم و 600 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مسکن به مردم پرداخت شده و همچنین 290 میلیارد تومان در حوزه بلاعوض کشاورزی، یک هزار و 300 میلیارد تومان در حوزه مسکن و270 میلیارد تومان در حوزه زیرساختهای روستایی اختصاص پیدا کرده است.

,

 

,

خادمی با بیان اینکه 600 میلیارد تومان برای ساخت جاده پلدختر اختصاص پیدا کرده که رقم خوبی است گفت: طرح توسعه فرودگاه از محل اعتبارات استانی شروع شد که یک کار اشتباه بود و تلاش کردیم به طرح ملی تغییر دهیم و در حال پیگیری هستیم که از اول مهر ماه پروازها افزایش یابد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه نگاه حمایتی به دولت باید در همه ارکان کشور وجود داشته باشد اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در شرایطی کار را به دست گرفت که تحریم ها اعمال شده بود و کشور از لحاظ اقتصادی و بین المللی در وضعیت مناسبی نبود با این حال دولت توانست برجام را خوب مدیریت کند و بعد از برجام کشور به سمت مناسبی حرکت میکرد و سرمایه گذارهای خارجی به کشورمان آمدند و به نوعی با هم رقابت هم میکردند ولی در همان زمان به برجام حمله کردند و با روی کار آمدن ترامپ و... در یک دشمنی کامل از برجام خارج شدند.

,


استاندار لرستان افزود: این خروج از برجام کشور را دچار تلاطماتی کرد و در نرخ ارز مشکلاتی به وجود آورد و چون اقتصاد ما وابسته به نفت بود این تلاطمات خیلی زود تاثیر خود را گذاشت و مردم و مسئولان را با مشکلاتی مواجه ساخت و کشورمان ناخواسته وارد یک جنگ اقتصادی شد و در همه قسمتهای کشور از جمله استان لرستان که چرخ اقتصادشان وابسته به دولت بود، تاثیر خودش را گذاشت.

,
,


وی به سیل ویرانگر فروردین ماه امسال اشاره و عنوان کرد: این سیل بخش دولتی و مردم را با مشکلاتی مواجه ساخت، با این حال کارهای خوبی در حال انجام است و از یکسال گذشته تاکنون پروژه هایی با اعتبار سه هزار میلیارد ریال را شروع کرده ایم و در این سیل، دولت تا جایی که توانست به استان ما کمک کرد و این کمکها نسبت به سایر استان های سیل زده بهتر بوده است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه