اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با دانا؛

شیوه های متعددی از بسیج در کشورهای مختلف نمونه سازی شده است/ حشدالشعبی و حزب الله نمونه بارزی از الهام گیری از بسیج ایران اسلامی است

شیوه های متعددی از بسیج در کشورهای مختلف نمونه سازی شده است/ حشدالشعبی و حزب الله نمونه بارزی از الهام گیری از بسیج ایران اسلامی است
فرهادی فلاحتی با اشاره به 40 سالگی بسیج گفت: طبیعی است که این نگاه نافذ و این حرکت پاک که مهم ترین شاخصه آن اخلاص است، نتیجه اش این شود که در اقصی نقاط دنیا هم شیوه های متعددی از بسیج یا تقلید و یا نمونه سازی شود و موفقیت های آن ها را در کشورهای مختلف هم ببینیم.
[

«فرهاد فلاحتی» نماینده مردم قائنات در مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص 40 سالگی بسیچ اظهار داشت: بسیج مستضعفین از ابتکارات حضرت امام(ره) است که با درایت و بصیرت کافی و وافی که در ایشان سراغ داشتیم و دیدیم پایه گذار سنت حسنه ای شدند که باقیات و صالحاتی شد برای هم نظام جمهوری اسلامی و هم بسیاری از کشورهای آزادی خواه و یا مظلوم دنیا.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: امروز شجره بسیج یک شجره تنومند و قوی است با شاخه ها و ابعاد متعدد؛ در بحث فرهنگ، اخلاق، عمرانی، محرومیت زادی، کار سازندگی، کار تکنولوژیکی، کار دانش بنیان و ده ها موضوع از این قبیل در کنار این شجره تنومند رشد کرده اند و بسیج 20 میلیونی ما به بیش تر از چند ده میلیون رسیده است که همگی از عظمتی است که  در نگاه و افق دید حضرت امام(ره) سراغ داریم.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: طبیعی است که این نگاه نافذ و این حرکت پاک که مهم ترین شاخصه آن اخلاص است، نتیجه اش این شود که در اقصی نقاط دنیا هم شیوه های متعددی از بسیج یا تقلید و یا نمونه سازی شود و موفقیت های آن ها را در کشورهای مختلف هم ببینیم.

,

فلاحتی تاکید کرد: امروز توسعه و تعالی کشور عراق و استقلال و حمایت مردم از دولت برآمده از رأیشان در حشد الشعبی که جریانات داعش را در هم پیچید، نمونه بارزی از الهام گیری از بسیج ایران اسلامی است.

,

وی در ادامه به مقاومت لبنان اشاره کرد و گفت: مقاومت لبنان در همان سر شاخه ای است که شهید چمران با روحیه بسیجی در آن جا پایه گذاری کرد؛ مقاومت هایی که در فلسطین، یمن و البته در سوریه همه و همه نمونه های عظیمی از حیات طیبه ای است که امام(ره) بنا کرده است.

,

نماینده مردم قائنات در مجلس تاکید کرد: به موازات حرکت اینگونه عظیم و توانمند نیز آسیب هایی هم یک مجموعه را تهدید می کند و به نظر می رسد که نباید ما این نگاه نسبت به بسیج را اینگونه قلمداد کنیم که بسیج به عنوان یک عظمت برآمده از انقلاب دچار خدشه و آسیب نشده یا نمی شود؛ باید هم آسیب شناسی شود و هم مراقبت شود تا بسیج دچار روزمرگی، مردگی، رخوت، سیاست زدگی و آفات این چنینی نشود.

,

فلاحتی به دیدار اخیر رهبری با جهادگران سازندگی اشاره کرد و گفت: آقا در آن دیدار فرمودند، توجه داشته باشید که گرفتار بروکراسی اداری و کارهای دست و پا گیری که در نظام اداری است نشوید.

,

وی اشاره کرد: آفاتی که بسیج را می تواند از کارآمدی خودش باز دارد، اول دور شدن از آن هدف اصلی بسیج که تشکلی است، یعنی اخلاص؛ هر شخصی بدون ورود مخلصانه به عرصه های بسیج اول خودش را ضایع می کند و بعد بسیج را ناکارآمد می کند؛ بحث اخلاص در این قضیه بسیار اهمیت دارد.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به یکی دیگر از آفاتی که بسیج را ناکارآمد می کند اشاره کرد و گفت: پاک سازی و خودسازی و تهذیب نفس افرادی است که در بسیج هر رده ای کار می کنند، به هر میزان که آن تشعشع و نورانیت تهذیب نفس آن افراد که برآمده از خلق و خوی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اهل بیت علیهم السلام است، بیش تر باشد نفوذ و برد کار بسیج بیش تر خواهد بود کما این که تا الان هم نمونه های فراوانی را از این قضیه می توانیم سراغ بگیریم، از جنگ تحمیلی 8 ساله تا نکات بعد از آن.

,

فلاحتی در پایان عنوان کرد: توجه به این مولفه ها جزء مهم ترین مولفه های حرکت بسیج بوده است و باید تقویت شود و ان شا الله در چهل سالگی دوم انقلاب شکوه و عظمت این درخت تناور به قدری باشد که بسیج را در همه حوزه ها روحیه بسیجی را وارد کند تا در مقابل اقدامات دشمن واکسینه و توانمند شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه