اخبار داغ

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان:

خدمات‌رسانی 100 خادم حسینیه اعظم زنجان در سامرا

خدمات‌رسانی 100 خادم حسینیه اعظم زنجان در سامرا
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: 100 خادم حسینیه اعظم زنجان در اربعین در سامرا خدمات رسانی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جواد غم پرور امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، موکب حسینیه اعظم زنجان امسال نیز همچون سنوات گذشته برای خدمات رسانی به زائران در سامرا حضور می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به حضور 100 نفر از خادمان افتخاری حسینیه برای خدمات رسانی به زائران، بیان داشت: از 14 مهر ماه سال جاری گروه پیشرو از استان حرکت می کند.

,

این مسئول تصریح کرد: از 18 مهر ماه نیز خادمان حسینیه اعظم زنجان از زنجان به سامرا منتقل می شوند.

,

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه از 19 مهر ماه توزیع غذا در سامرا در وعده های صبحانه، نهار و شام آغاز می شود، افزود: 160 هزار پرس غذا در 12 روز با توجه به برنامه ریزی های انجام شده،توزیع می شود.

,

مسجد حسینیه اعظم از بزرگترین مراکز مذهبی جهان تشیع به شمار می‌آید که در جنوب شهر زنجان و در خیابان فردوسی واقع شده است.

,

 این مسجد پس از قربانگاه منا به عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام و یکی از اماکن متبرک و معنوی استان زنجان به حساب می‌آید که سالانه میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان است که به این شهر سفر می‌کنند. مسجد حسینه اعظم زنجان شهرت و آوازه جهانی خود را مدیون مراسم‌ و دسته‌های عزاداریست که در روز هشتم ماه محرم برای حضرت سیدالشهدا (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و یارانشان برگزار می‌شود.

,

قدمت مسجد حسینیه اعظم زنجان به دوره صفویه بر می‌گردد، به این دلیل که این زمان همراه با رسمی شدن مذهب شیعه توسط شاه اسماعیل صفوی در ایران بود.

,

این مسجد موقوفه‌ی افرادی به نام‌های حاج میرزا محمدتقی و حاج میرزا بابایی بوده است که در دی ماه سال 1387 به عنوان دهمین میراث معنوی کشور به ثبت رسید.

,

 دسته‌های عزاداری مسجد حسینیه اعظم حرکت خود را از محل حسینیه‌‌ی آغاز کرده و همزمان با اذان مغرب به امام‌زاده ابراهیم (ع) زنجان می‌رسند و مراسم در آنجا به پایان می‌رسد.

,

 این مراسم با شکوه و عظمت بی‌نظیرش هر ساله تعداد زیادی از مسلمانان و عزاداران اباعبدالله‌الحسین (ع) را از نقاط مختلف و حتی مسلمانان غیرایرانی را به سوی خودجذب می‌کند.

,

در حال حاضر همه ایرانیان و جهانیان زنجان را با عنوان پایتخت شور و شعور حسینی می‌شناسند و هر ساله در شب تاسوعا، عزاداران 500 هزار نفری این مسجد فریاد پیروزی حق بر باطل را در این مسجد طنین‌انداز می‌کنند تا قدرت و صلابت اسلام، شیعیان و حامی مظلومان را به رخ جهانیان بکشند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه