اخبار داغ

گزارش/

کمک 3.5 میلیارد تومانی مردم خراسان‌جنوبی به مواکب اربعین/ از قدم‌هایی که جاماند تا عرض ارادت هنرمندان در کاظمین

کمک 3.5 میلیارد تومانی مردم خراسان‌جنوبی به مواکب اربعین/ از قدم‌هایی که جاماند تا عرض ارادت هنرمندان در کاظمین
مردم خراسان جنوبی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی بیش از 3.5 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کمتر از دو روز دیگر به اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام باقی مانده و مردم برای خود را برای عزای چهلمین روز فرزند رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم آماده می‌کنند. چه بسیار مشتاقانی که از هفته های اخیر دل در مسیر عشق گذاشته و برای حضور در همایش بزرگ پیاده روی اربعین راهی سفر کربلا شدند و چه بسیار دل هایی که جاماند. چندین سال است از سراسر کشور ایران و تعداد زیادی از کشورهای مسلمان عاشقان و مشتاقان سید و سالار شهیدان برای حضور در کربلا عازم کشور عراق شده و مسیر پیاده روی نجف تا کربلا را با پای دل قدم به قدم کنار قدم های جابر طی می‌کنند. اولین زائر امام حسین در سال ۶۱ هجری جابرابن عبدالله انصاری بود که بعد از واقعه عاشورا برای اربعین امام حسین (ع) خود را به کربلا رساند و حال در قرن ۲۱ قدم های مشتاقی که برای حضور در همایش بزرگ پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند از مرز میلیونها نفر گذشته و به همایشی جهانی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  کمتر از دو روز دیگر به اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام باقی مانده و مردم برای خود را برای عزای چهلمین روز فرزند رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم آماده می‌کنند. چه بسیار مشتاقانی که از هفته های اخیر دل در مسیر عشق گذاشته و برای حضور در همایش بزرگ پیاده روی اربعین راهی سفر کربلا شدند و چه بسیار دل هایی که جاماند. چندین سال است از سراسر کشور ایران و تعداد زیادی از کشورهای مسلمان عاشقان و مشتاقان سید و سالار شهیدان برای حضور در کربلا عازم کشور عراق شده و مسیر پیاده روی نجف تا کربلا را با پای دل قدم به قدم کنار قدم های جابر طی می‌کنند. اولین زائر امام حسین در سال ۶۱ هجری جابرابن عبدالله انصاری بود که بعد از واقعه عاشورا برای اربعین امام حسین (ع) خود را به کربلا رساند و حال در قرن ۲۱ قدم های مشتاقی که برای حضور در همایش بزرگ پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند از مرز میلیونها نفر گذشته و به همایشی جهانی تبدیل شده است.,

 

,

اهالی خراسان‌جنوبی نیز همانند سایر نقاط کشور در این ایام برای زیارت سید و سالار شهیدان عزم کرده و سال به سال به خیل مشتاقان فرزند حضرت فاطمه(س) می‌پیوندند. 

,

, ,

ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: تا کنون بیش از 29 هزار و 500 نفر از خراسان‌جنوبی برای حضور در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.     

, خاورستان،, خاورستان،,

 

,

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: بازگشت زائران خراسان‌جنوبی از یک هفته گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از 7 هزار نفر از زائران به استان بازگشته‌اند.   

,

 

,

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به 13 توصیه از امام صادق (ع) برای پیاده روی اربعین، گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند در این سفر رفتار نیکو با همراهان، کم‌گویی، به یاد خدا بودن، پاگیزگی لباس، غسل قبل از ورد به حرم، بسیار نماز خواندن، صلوات فرستادن، پرهیز از نگاه حرام، کمک به نیازمندان در سفر، ترک گناهان و ترک مجادله بسیار مهم و مورد توجه است.  

,

 

,

پذیرایی از زائران پاکستانی در نهبندان

, پذیرایی از زائران پاکستانی در نهبندان, پذیرایی از زائران پاکستانی در نهبندان,

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: خراسان جنوبی مرز ورودی زائران اربعین حسینی از پاکستان و افغانستان بوده و هر ساله سیل جمعیت ارادتمندان به عتبات عالیات زیاد است.   

,

 

,

وی با بیان این‌که در سال گذشته به 70 هزار زائر پاکستانی که وارد کشور شدند خدمات اسکان و پذیرایی به آن‌ها ارائه شده، گفت: امسال نیز خراسان جنوبی برای اولین بار میزبان زائران پاکستان هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت از عتبات عالیات است.   

,

 

,

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی افزود: بقاع متبرکه که در مسیرها وجود دارند به عنوان مواکب و پایگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی و افغانستانی است.   

,

 

,

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از زمان برپایی موکب‌ها تا روز یکشنبه هفته جاری یک هزار و 200 نفر از زائران پاکستانی اطعام شده و بیش از یک هزار و 500 نفر نیز اسکان داده شدند.   

,

 

,

وی افزود: تدارک استقبال از زائران پاکستانی  که در استان آغاز شده تا چند روز بعد از اربعین حسینی نیز ادامه دارد و از زائران میزبانی می‌کنند. 

,

, ,

جاماندگان اربعین

, جاماندگان اربعین, جاماندگان اربعین,

بخشی‌پور در خصوص جاماندگان اربعین اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین همزمان با اربعین حسینی در 11 شهرستان خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود. 

,

 

,

وی با اشاره به برگزاری پیاده‌روی در بیرجند، طبس، خوسف، زیرکوه، بشرویه، فردوس، سرایان، نهبندان، قاین، سربیشه و خضری، گفت: مراسم سخنرانی، قرائت زیارت اربعین، مداحی و عزاداری از جمله برنامه‌های این مراسم خواهد بود. 

,

 

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی عنوان داشت: این مراسم در بیرجند ساعت 6:30 صبح از خیابان سپیده کاشانی به سمت امامزادگان باقریه آغاز خواهد شد. 

,

 

,

بخشی‌پور با اشاره به برپایی موکب و پذیرایی از شرکت‌کنندگان در طول مسیر، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها اطعام عزاداران حسینی نیز صورت خواهد گرفت. 

,

 

,

وی ادامه داد: این مراسم برای چهارمین سال در استان برگزار می‌شود. 

,

 

,

محمد حسن زاده رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خضری دشت بیاض نیز در این خصوص گفت: همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در خضری دشت بیاض برگزار می‌شود.

,

 

,

وی گفت: این پیاده روی روز شنبه 27 مهرماه جاری همزمان با اربعین حسینی ساعت 7 صبح با قرائت زیارت عاشورا در مسجد امام حسین(ع) خضری آغاز و به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) روستای کارشک برگزار می‌شود.  

,

 

,

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خضری دشت بیاض افزود: این همایش بزرگ پیاده روی در مسیر 12 کیلومتری خضری دشت بیاض تا روستای کارشک انجام می‌شود و در طول مسیر نیز موکب‌ها از شرکت‌کنندگان پیاده روی پذیرایی می‌کنند. 

,

 

,

وی با بیان اینکه پیش بینی میشود بیش از 3 هزار نفر در این پیاده روی بزرگ شرکت کنند ادامه داد: سخنرانی، مداحی و روایتگری صحنه حضور جابر در کربلا از جمله برنامه‌های این مراسم است.    

,

 

,

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خضری دشت بیاض خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های مهم راهپیمایی اربعین حسینی نیز تقویت وحدت مذاهب و اشاعه فرهنگ نماز اول وقف است و رمز جاودانگی کربلا نبرد جبهه مستضعفین علیه مستکبرین است.   

,

 

,

حسن زاده با بیان اینکه زیارت اربعین حسینی در روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) مورد تاکید قرار گرفته است اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی مانوری در مقابل دنیای استکبار جهانی است.   

,

, ,

ارادت هنرمندان به اباعبدالله الحسین (ع) 

, ارادت هنرمندان به اباعبدالله الحسین (ع) , ارادت هنرمندان به اباعبدالله الحسین (ع) ,

مجید کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از برپایی اولین موکب فرهنگی هنری خراسان‌جنوبی در کاظمین خبر داد و گفت: نزدیک به 20 نفر از هنرمندان استان در بخش‌های تئاتر، شعر، خاطره، اجرا و تئاتر خیابانی و مستندسازی همراه کاروان هستند.

, خاورستان،, خاورستان،,

 

,

وی افزود: افراد در قالب گروه‌های مردمی با این کاروان همراه شده و کلیه کمک‌ها به این موکب مردمی بوده و نذر فرهنگی اربعین است. 

,

 

,

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این کاروان دومین تجربه خود را دنبال می‌کند، گفت: یک گروه مستندساز و دو گروه تئاتر میدانی در حال اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند. 

,

 

,

کریمیان با اشاره به اینکه اجرای شش برنامه را در کاظمین دنبال می‌کنیم، افزود: برنامه رادیو کاظمین به مناسبت اربعین به نوعی آوا و نواهای اربعین را در منطقه کاظمین منتشر می‌کند. 

,

 

,

وی بیان کرد: سه نمایش خیابانی رهگذر، سربند و حبیب نیز برای زائران اجرا می‌شود. 

,

 

,

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه رسم عاشقی  را هر شب داریم که به حوزه شهدا اختصاص دارد و بیان خاطرات عزیزانی است که این راهپیمایی و امنیت مدیون خون، آزادگی و اسارت آن‌ها است. 

,

 

,

کریمیان با اشاره به استقبال خوب مردم از برنامه‌ها، تصریح کرد: در خیابان صاحب‌الزمان(عج) که این موکب برپا شده روزانه حضور پنج تا هشت هزار مخاطب را داریم و ظرفیت خوبی برای برنامه‌های فرهنگی وجود دارد. 

,

 

,

وی همچنین از استقبال زائران کشورهای مختلف از رادیو کاظمین خبر داد و گفت: هنری مؤثر است که مردمی باشد و ظرفیت فرهنگی بسیار خوبی در اربعین ایجاد شده و امیدواریم با توجه به استقبال هنرمندان برای شرکت در این برنامه‌ها شاهد توسعه این موکب در سال‌های آینده باشیم. 

,

 

,

موسی جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در خصوص کمک‌های مردمی به موکب های پذیرایی اربعین در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: میزان کمک‌های جمع آوری نقدی و غیر نقدی بیش از 3.5 میلیاردتومان بوده است. 

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: همچنین میزان ارزش ریالی خدمات حمل و نقل که مالکین و راننده گان عزیز کمک کردند برابر با کمکهای مردمی است. 

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: امسال 41 موکب انواع خدمات را به زائران حسینی ارائه داده و خواهند داد. 

,

 

,

جوینده اظهار کرد: این موکب‌ها در شبانه روز به20 هزار زائر خدمات دهی می‌کنند. 

,

 

,

وی با بیان اینکه تعداد خادمین 1600نفر هستند، اظهار کرد: دربین زائران ایرانی و عراقی زائران افغانستان و پاکستان و دیگر کشورهای حضور دارند.

,

 

,

انتهای پیام/127

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه