اخبار داغ

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس:

"حب الحسین یجمعنا"محوری ترین مطالبۀ مردم جهان در فضای مجازی شد

"حب الحسین یجمعنا"محوری ترین مطالبۀ مردم جهان در فضای مجازی شد
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گنبد گفت: به رغم تلاش های فراوان ، دسیسه، فتنه انگیزی و سانسور شدید تبلیغاتی ایادی استکباری و سران نظام سلطه با محوریت عدم پوشش خبری جلوه های باشکوه و با عظمت موسم تحول آفرین و حیات بخش اربعین سیدالشهدا(ع)، این حرکت عظیم با شعار"حب الحسین یجمعنا"محوری ترین مطالبۀ مردم جهان در فضای مجازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، حجت الاسلام رضا دیلمی با عنوان این مطلب، اظهار کرد: حماسه 25 میلیونی و باشکوه و بی بدیل پیاده روی امسال،‌ حصر دشمن را در فضای مجازی شکست .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،, قابوس نامه،,

وی در ادامه به بیان جایگاه اربعین حسینی در بسط و گسترش روح مقاومت و ایستادگی و آموزه های عاشورایی در جهان اشاره کرد و آن را از مهمترین مصادیق بسترسازی تحقق تمدن نوین اسلامی و ایجاد امت واحده جهانی برشمرد.

,

دیلمی  افزود: اجتماع عظیم ، بی بدیل و بی نظیر عاشقان حسینی در اربعین ، شکوه همبستگی و وفاق اجتماعی امت اسلامی که بر پایه محبت و عشق به امام حسین(ع) و ارزش‌های فطری همچون عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و حق طلبی و ولایت مداری شکل گرفته است  را به زیبایی هرچه تمام به سراسر جهان مخابره کرد.

,

وی تصریح کرد:‌ این اجتماع غرورآفرین و باصلابت که با حضور مردم بیش از 55 کشور جهان و به عشق امام حسین(ع) و لبیک به آرمان های الهی او برگزار شد؛ خروش و رستاخیز حقیقی و عینی مردم و مسلمانان جهان علیه استکبارجهانی و قدرت‌نمایی ایمان فطری و ارزشهای اخلاقی در برابر کفر وشرارت و تروریسم است.

,

رئیس ستاد شئون فرهنگی شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: زیارت اربعین و پیاده‌روی زینب‌گونه و به تصویر کشیدن جلوه های منحصر به فرد آن در واقع، اعلام پیام و تجدید عهد با سیدالشهدا (ع) و شهیدان کربلا و برافراشتن پرچم لبیک یا حسین (ع) و انتقال پیام آن به عمق وجدان‌های بیدار انسانی است.

,

وی اضافه کرد: این موج عظیم انسانی صحنه‌ای از شکوه همبستگی و انسجام امت اسلامی با محوریت محبت و عشق به خوبی‌هاست و می‌تواند الهام‌بخش آزادی‌خواهان جهان و تقویت بیداری اسلامی و نهضت فراگیر جهانی علیه ظلم و استبداد و بی‌عدالتی باشد.

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گنبد گفت:‌ مراسم اربعین به حقیقت، رستاخیز بی مثال امت اسلام و دانشگاه شهادت طلبی و تمرین مشق ایثار و گذشت و سایر اصول اخلاقی و ارزش های فطری که در قیام سیدالشهدا و اصحاب و یاران باوفایش  است ، یک رستاخیز عظیم فرهنگی و مذهبی و اراده ی جهان در حذف استکبار جهانی که در درون خود، افراد مختلف را با هر نگرش ها و لهجه، دور هم، ذیل پرچم واحد فطرت و ارزش‌های الهی، جمع می‌کند و هرگز هیچ قدرتی نمی تواند در برابر فرهنگ عاشورایی ایستادگی کند.

,

حجت الاسلام دیلمی با استناد به سخنان گهربار مقام عظمای ولایت در این زمینه افزود: راهپیمایی اربعین نشانه ارادۀ الهی در نصرت امت اسلامی است و باید یاد حقیقت‌ و خاطره‌ی شهادت‌ را در مقابل‌ طوفان‌ تبلیغات‌ دشمن‌ زنده‌ نگهداشت‌ و گردهمایی میلیونی و جهانی مردم در اربعین حسینی زنده نگه داشتن یک حماسه عظیم و بسط گفتمان شهادت طلبی است .

,

وی تصریح کرد :‌ مراسم اربعین نه یک حادثه و رویداد زودگذر، بلکه یک تفکر و فرهنگ ماندگار است و هرگز دشمنان این امت بالنده، بصیر و هوشیار نمی توانند نور آن را خاموش کنند و از حرارت آن بکاهند چرا که  ریشه آن  در قلوب امت اسلام ناب محمدی(ص) و مردم آزادی خواه  است.

,

حجت الاسلام رضا دیلمی ثمرۀ اربعین را رویش های انقلابی و همبستگی امت اسلامی در برابر تهدیدهای دشمنان خارجی عنوان کرد که امثال دستان ناپاک آنها در اغتشاشات اخیر عراق باردیگر بر همگان آشکار شد.

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گنبد گفت:‌ متولیان فرهنگی، هیئات مذهبی،‌ تشکل های دینی و انقلابی در احیا و معرفی پیام عاشورا نقش مهمی دارند و باید از این فرصت بی بدیل که نتیجه کار فرهنگی و دینی مستمر و به برکت خون مطهر حضرت سیدالشهدا علیه السلام و مجاهدت های صلحا، ابرار، علما و شهدا ایجاد شده است در راستای شناخت بهتری از نهضت امام حسین(ع) به جهان و امتداد گسترش ارزش‌های فطری و نشر معارف و فرهنگ عاشورایی و افشای سیاست‌های استکباری، ظالمانه و ضد انسانی امریکا و هم پیمانانش در منطقة و جهان استفاده حداکثری کنند.

,

مسئول کمیته فرهنگی موکب یحیی بن زید علیه السلام شهرستان گنبد در پایان ضمن تقدیر از کمک های مردمی و فعالیت های فاخر و مخلصانه این موکب در کربلای معلی و ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی ، آن را مایه فخر و مباهات مردم مومن و متدین شهرستان و استان گلستان دانست و از تلاش های مجدانه و کم نظیر آنها در این ایام تشکر کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه