اخبار داغ

گزارش خبری؛

همایش بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد در اردبیل برگزار شد+ فیلم

همایش بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد در اردبیل برگزار شد+ فیلم
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس به تبیین نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در شکست حصر سوسنگرد پرداخت و گفت: شکست حصر سوسنگرد در واقع تبعیت رزمندگان اسلام از ولایت فقیه بود که بدون کوچکترین تاملی، این فرمان امام خمینی(ره) را به سرانجام رساندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، همایش بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد شب دوشنبه با حضور رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و با سخنرانی امیر علی حاجیلو فرمانده قرارگاه شمالغرب نزاجا در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

علی واحد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ابتدای این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به تبیین نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در شکست حصر سوسنگرد پرداخت و گفت: شکست حصر سوسنگرد در واقع تبعیت رزمندگان اسلام از ولایت فقیه بود که بدون کوچکترین تاملی، این فرمان امام خمینی(ره) را به سرانجام رساندند.

,

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت تدوین تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در استان اردبیل پرداخت و گفت: رزمندگان و ایثارگران سرمایه های دوران دفاع مقدس هستند.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت ثبت و ضبط و روایتگری خاطرات دفاع مقدس پرداخت و گفت: اگر رزمندگان این وظیفه خود را انجام ندهند آن وقت دشمنان اسلام  آنگونه که می خواهند جنگ 8 ساله را به جوانان و نسل های ایتده انقلاب روایت خواهند کرد.

,

واحد با بیان اینکه تا کنون از  3 هزار و دویست نفر رزمنده و ایثارگر در قالب 3 هزار و ششصد ساعت مصاحبه انجام گرفته است، گفت: در این مدت 81 هزار و ششصد و پنجاه سند اعم از وصیت نامه،عکس و نامه و دلنوشته از رزمندگان و ایثارگران استان اردبیل گرداوری شده است.

,

وی افزود: از میان فعالیت های انجام گرفته تاکنون 40 عنوان کتاب منتشر شده و به همین میزان نیز آماده انتشار است.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به 40 سالگی دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا هفته دفاع مقدس سال اینده، کتاب خاطراتی با موضوع 40 خاطره از 40 فرمانده دوران دفاع مقدس اردبیل، گرداوری و رونمایی کنیم.

,

 پخش مستند آزادسازی سوسنگرد، رزم نوازی، سخنرانی امیر علی حاجیلو فرمانده قرارگاه شمالغرب نزاجا، رونمایی از دو عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، روایتگری صادق پام و مهدی قلی نبی زاده از ایثارگران دوران دفاع مقدس و شعر خوانی  ایمان زاده  از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه