اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر عنوان کرد

حرکت بسیج به سمت تخصصی‌شدن فعالیت‌ها/ اشتغال پایدار با راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه

حرکت بسیج به سمت تخصصی‌شدن فعالیت‌ها/ اشتغال پایدار با راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر از اجرای 70 عنوان و 450 برنامه به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد و گفت: بسیج به سمت تخصصی شدن فعالیت‌ها پیش رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمدرضا خمسیه به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا اظهار کرد: سازمان بسیج مستصعفین از ۵ آذر ۱۳۵۸ که به دستور تاریخی حضرت امام به منظور تشکیل یک پایگاه مردمی تشکیل شده بعد از ۴۰ سال اثرات بسیار زیادی را در انقلاب اسلامی داشته است.

وی افزود: تاریخچه بسیج و بارور شدن این نهاد مقدس همزاد با مردم و انقلاب اسلامی بوده است و این مسیر همراه با نقشه راه انقلاب طی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر تصریح کرد: فرهنگ بسیجی امروز در سراسر جهان با ایدئولوژی مبارزه با استکبار و ظلم گسترش پیدا کرده است.

این مسئول تصریح کرد: حضور مستمر مردم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تقوا سه رکن اصلی تداوم و موفقیت بسیج در عرصه های مختلف است.

خمسیه افزود: رسیدن به تمدن نوین اسلامی از اهداف والای بسیج است که امروزه  مبارزه با استکبار جهانی و تمدن غربی مادی‌گرا دولت های استکباری در راس امور بسیج است.

وی اظهار کرد: تلاش برای رسیدن اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی شرایط و لوازمی نیاز است که در وهله اول می بایست ظرفیت های معنوی و فکری و مادی در کنار هم قرار بگیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر اظهار کرد: در گام دوم انقلاب باید ۷ بند سفارش رهبر معظم امقلاب را که در بیانیه خود تاکید کردند نصب العین خود قرار بدهیم تا بتوانیم به اهداف خود دستیابی پیدا کنیم.

این مسئول بیان کرد: شهرستان رامسر که همیشه افتخارات زیادی را داشته در بدو انقلاب اسلامی نیز با همه توطئه هایی که دشمنان برای مردم این شهرستان داشتند اما همیشه مردم انقلابی رامسر پای اهداف انقلاب اسلامی ماندند.

خمسیه با اشاره به فعالیت های مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه های مختلف  در شهرستان رامسر تاکید کرد: خط قرمز بسیج ولایت فقیه و اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است و معتقدیم که همه اقشار مردم بسیجی هستند و باید بسیج برای اقشار مختلف مردم خدمات ارایه دهد.

وی اضافه کرد: برنامه های هفته بسیج در سطوح شهرستانی با همکاری همه دستگاه‌ها، سمن‌ها، موسسات و نهادها برنامه ریزی شده است که سعب شده تا برنامه های هفته بسیج مردم محور و مردم پایه باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر عنوان کرد: بیش از ۷۰ عنوان و ۴۵۰ برنامه در سطوح مختلف در شهرستان رامسر به اجرا می رسد.

این مسئول با تشریح برخی برنامه های هفته بسیج تصریح کرد: آذین بندی و فضاسازی، دیدار با علما و بزرگان، دیدار با بسبجیان سرافراز، همایش مهدویت، تجدید بیعت با شهدا، میز خدمت، مراسم ویژه دانشجویان، مجمع بسیجیان، برگزاری صبحگاه مشترک اقتدار، برپایی ایستگاه ‌های اختصاصی برگزار نمایشگاه و خدمات بسیج در نقاط مختلف شهرستان، جشنواره فرهنگی و هنری، جشنواره‌های ورزشی در ۱۰ رشته، یادواره‌های شهدا از جمله برنامه های شاخص هفته بسیج است.

خمسیه ادامه داد: شعار هفته بسیج امسال بسیج ۴۰ سال خدمت جهاد و شهادت است.

وی با اشاره به اجرای طرح اعتلای بسیج در قالب گشت رضویون با هدف ارتقای امنیت یادآور شد: با هدف ارتقای درآمد پایداد تشکیل صندوق های قرض الحسنه در میان مردم و پایگاه های بسیج را در حال انجام دادن هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر گفت: بسیج به سمت تخصصی شدن فعالیت ها پیش رفته است و در قالب بسیج سازندگی، بسیج علمی، بسیج فرهنگی، بسیج رسانه، بسیج جامعه پزشکی، بسیج دانشجویی، بسیج ورزشکاران، بسیج طلاب و بسیج ادارات و... اهداف تخصصی را دنبال می کند.

خمسیه رمز موفقیت همه دستگاه‌ها و نهادها را برنامه محور بودن دانست و عنوان کرد: اهداف بسیج مشخصا در قالب آرمان های انقلاب اسلامی است و در همین راستا بسیج شهرستان رامسر نیز با محوریت فضایی بومی که وجود دارد برنامه ریزی کرده است و اهداف انقلاب اسلامی را بومی سازی خواهد کرد.

وی برنامه هایی همچون گردشگری پاک و سالم با توجه به ظرفیت‌های شهرستان رامسر را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: بسیج سازندگی شهرستان رامسر نیز با توجه به محرومیت هایی که در بخشی از مناطق وجود دارد با همکاری کمیته امداد و بهزیستی ساخت خانه های محروم را در دستور کار دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر اظهار کرد: هدف ما تقویت بنیان خانواده و صرفا ساخت خانه های محروم نبوده و بنا داریم برای ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار صندوق های قرض الحسنه را ایجاد کنیم.

این مسئول افزود: در شهرستان رامسر ۳۰ صندوق قرض الحسنه برای مردم در نقاط مختلف راه اندازی شده است که بر اشتغال زایی جوانان تاکید دارد.

خمسیه در پایان گفت: حضور بسیج در حوادث غیرمترقبه نیز در سراسر کشور فعال است و در زلزله و سیل های سال های اخیر کمک ها و حضوری مستمر و اثرگذار داشته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه