اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سیریک:

آبگیری 15 میلیون متر مکعبی سدها و سازه های آبخیزداری سیریک

آبگیری 15 میلیون متر مکعبی سدها و سازه های آبخیزداری سیریک
بیژنی گفت: در بارندگی های اخیر سطح شهرستان سیریک بیش از ۲۰ سد و ۷۵۰ بند و بندسار در شهرستان سیریک آبگیری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر بیژنی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: در بارندگی های اخیر سطح شهرستان سیریک بیش از ۲۰ سد و ۷۵۰ بند و بندسار در شهرستان سیریک آبگیری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک افزود: در این بارندگی ها بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب آب در پشت سدها، بند و بندسارها، سازه های آبخیزداری و هلالی های آبگیر سطح شهرستان آبگیری شد.

,

بیژنی افزود: بارش باران که منجر به آبگیری سدها و بند و بندسارها در شهرستان شده ضمن خوشحالی مردم موجب تقویت صفره های زیر زمینی، جلوگیری از فرسایش آبی، کمک به تقویت پوشش جنگلی، بوته و حیات وحش و پرندگان خواهد شد.

,

 گفتنی است با توسعه اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری از جمله پلکانی کردن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، انحراف مسیر رودخانه‌ها و احداث سیل گیر، توسعه کاشت پوشش گیاهی، احیای جنگل‌ها، احداث بند‌های بتنی و خاکی و در نهایت حمایت از توسعه کشاورزی و چرای دام در مراتع می‌توانیم شرایطی را ایجاد کنیم که آب‌های جاری ناشی از بارندگی در سطح زمین به دل خاک نفوذ کند و علاوه بر سیراب شدن سفره‌های زیرزمینی شاهد حل مشکل کم آبی در کشورمان باشیم.

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه