اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان:

90 درصد جمعیت روستایی سمنان از نعمت گاز برخوردارند/ افزایش مصرف گاز استان در بخش صنعت

90 درصد جمعیت روستایی سمنان از نعمت گاز برخوردارند/ افزایش مصرف گاز استان در بخش صنعت
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اعلام اینکه 90 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند، گفت: شهرستان های سمنان و شاهرود بیشترین حجم مصارف گاز را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا شریفی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، در گفتگو با خبرنگار مرآت، با توجه به شروع پیش هنگام سرما در ماه‌های جاری، گفت: مصرف گاز استان در یک هفته اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اعلام اینکه در سال جاری تاکنون حدود ۸۰ درصد مصرف گاز استان در بخش صنعت و نیروگاه بوده و مابقی در سایر بخش ها مصرف شده است، اظهار کرد: شهرستان های شاهرود و سمنان به ترتیب بیشترین حجم مصارف گاز استان را به خود اختصاص دادند.

,

شریفی نژاد مطرح کرد: در حال حاضر و با احتساب پروژه های در دست اقدام حدود ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گازرسانی می باشند.

,

وی بر رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز، استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و توجه ویژه به برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم  تأکید کرد و افزود: مشترکین محترم باید از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز بپرهیزند و از نیروهای متخصص برای نصب وسایل گازسوز استفاده کنند.

,

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان ضمن تأکید بر استفاده از بخاری های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار، تصریح کرد: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه‌های پیشگیری از خطر گاز منواکسیدکربن است.

,

شریفی نژاد با اشاره به اینکه مشترکان باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام مطمئن شوند، مطرح کرد:  برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی مشترکان دقت کافی داشته باشند.

,

وی ضمن تأکید بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آنرا کنترل کرده یا از افراد کارشناس و یا تماس با ۱۹۴ در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.

,

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، ادامه داد: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه های گرمایشی مجتمع های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره ها و اطمینان از سلامت مشعل ها و... قبل از آغاز فصل سرد، استفاده از بست های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله های بخاری فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب دودکش‌های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

,

شریفی نژاد اذعان کرد: در سال ۹۸ تاکنون یک نفر دچار مرگ خاموش ناشی از گاز طبیعی شده است.

,

وی با بیان اینکه هر سال بخش عمده‌ای از حوادث فوت و خفگی با گاز منواکسیدکربن مربوط به دودکش است، گفت: با آغاز فصل سرد سال بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه بخاری و آّبگرمکن، تعدادی از هموطنان جان خود از دست می دهند، بنابرین امیدواریم مشترکان گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، پاییز و زمستان آرام و بدون حادثه ای را پشت سر گذارند.

,

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، میزان درجه حرارت استاندارد در منازل در فصل سرد را ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه