اخبار داغ

معاون وزیر بهداشت:

۲۲میلیون سفیر سلامت در کشور آموزش می‌بینند

۲۲میلیون سفیر سلامت در کشور آموزش می‌بینند
معاون وزیر بهداشت گفت: در کشور بیش از ۲۲میلیون سفیر سلامت تربیت می‌شوند که از دل خانواده‌ها انتخاب خواهند شد و به عنوان رابطین اصلی ما هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین  ، علیرضا رئیسی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح کشوری “هر خانه یک پایگاه سلامت” که در شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: سال‌هاست که تغییر الگوی بیماری‌ها در حال رقم خوردن است به طوری که امروز بیماری‌های غیرواگیر و واگیر نوپدید به وجود آمده که شرایط سختی را برای بخش درمان به وجود می‌آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

وی افزود: امروز بحث مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت مطرح شده چراکه سهم دستگاه‌ها در کنترل و کاهش بیماری‌ها کمتر ۲۵درصد است  اما دو سوم این مسئله مربوط به مشارکت مردم است که نیاز به پوشش همگانی سلامت، مردم محور کردن و توانمندسازی جامعه دارد.

,

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: “بهداشت برای همه مردم، توسط همه” شعار سازمان جهانی بهداشت است؛ اگر می‌خواهیم سطح سلامت جامعه ارتقاء یابد نیز باید در هر حوزه‌ای که سیاست‌گذاری می‌شود یک پیوست سلامت هم داشته باشد.

,

این مسئول بیان کرد: طرح “هر خانه یک پایگاه سلامت” ایده هوشمندانه از سوی دکتر نمکی است و افتتاح این طرح یک نقطه تاریخی مهم در حوزه سلامت خواهد بود و در آینده نزدیک کارایی آن را شاهد خواهیم بود.

,

هزار و ۷۰۳ سفیر سلامت در قزوین انتخاب و تربیت می‌شوند

, هزار و ۷۰۳ سفیر سلامت در قزوین انتخاب و تربیت می‌شوند,

رئیسی ادامه داد: طرح “هر خانه یک پایگاه سلامت” از ویژگی ارتقاء سطح سواد سلامت و مشارکت جامعه برخوردار است و از ویژگی‌های دیگر این طرح کم هزینه بودن است که کمتر از دو تخت بیمارستانی هزینه دارد؛ همچنین این طرح از تاثیرگذاری و پوشانندگی بالا در جامعه برخوردار است.

,

وی بیان کرد: در کشور بیش از ۲۲ میلیون سفیر سلامت تربیت می‌شوند که از دل خانواده‌ها انتخاب خواهند شد و به عنوان رابطین اصلی ما هستند و با اجرای آن حدود ۱۴ واحد در هزینه‌های درمان صرفه جویی می‌شود.

,

معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه هزینه‌های درمان هرم وارونه است به طوری که هزینه‌های بالا در درمان داریم و هزینه‌های کمی در حوزه بهداشت صرف می‌شود.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در اجرای طرح “هر خانه یک پایگاه سلامت” پیشرو است که برای آن دو پایگاه اصلی و دو پایگاه ضمیمه داریم و در استان هزار و ۷۰۳ سفیر سلامت انتخاب و تربیت می‌شوند و اکنون ۲۸۰ نفر داوطلب هستند.

,

وی در پایان یادآور شد: در اسفندماه سال جاری نتیجه طرح بررسی و نواقص آن را برطرف خواهیم کرد که این طرح سراسری خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه