اخبار داغ

گزارش/

نمایشگاه محصولات خراسان‌جنوبی در مزار شریف برگزار نمی‌شود

نمایشگاه محصولات خراسان‌جنوبی در مزار شریف برگزار نمی‌شود
علی‌رغم این‌که استاندار خراسان‌جنوبی بارها خبر از برگزاری نمایشگاه محصولات خراسان‌جنوبی در شهریورماه در مزار شریف افغانستان اعلام کرده بود اما اکنون نه‌تنها بعد از گذشت دو ماه نمایشگاه برگزار نشده بلکه خبرها حاکی از عدم‌برگزاری نمایشگاه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، طی ماه‌های گذشته بارها در جلسات استانداری خبر از برپایی نمایشگاهی از محصولات خراسان‌جنوبی در مزار شریف افغانستان مطرح و توسط رسانه‌ها منعکس شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان‌جنوبی که 16 تیرماه سال‌جاری در محل استانداری برگزار شد خبر از برگزاری نمایشگاه محصولات خراسان‌جنوبی در مزار شریف را اعلام کرد و افزود: تأکید ما بر بازاریابی در افغانستان است و طی دیداری که اخیرا توسط وزیر صمت و مسئولان در افغانستان انجام شده به زودی شاهد برپایی نمایشگاهی از محصولات خراسان‌جنوبی در مزار شریف خواهیم بود.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بعد از برپایی نمایشگاه در مزارشریف دنبال فراهم‌شدن ظرفیت برپایی در قندهار و سایر مناطق افغانستان هستیم.
,
 
,
معتمدیان گفت: تلاش می‌شود بتوانیم بازار جدیدی در کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و اقلیم کردستان داشته باشیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در خصوص برپایی نمایشگاه در اقلیم کردستان رایزنی‌ها انجام شده و ان‌شاءالله بتوانیم با اقلیم کردستان نیر بازار سازماندهی شده و هدفمندی را داشته باشیم.
,
 
,
همچنین استاندار خراسان‌جنوبی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان‌جنوبی که 6 مرداد ماه سال‌ جاری برگزار شد، گفت: اگر بازار فروش را به ادارات دولتی گره بزنیم موفق نخواهیم شد و باید در حوزه بازاریابی صادرات محوری به ویژه به دو کشور مهم و همسایه پاکستان و افغانستان را جدی بگیریم.
,
 
,
وی بیان کرد: از آن‌جایی که افغانستان و پاکستان عمده کالاهای خود را به صورت وارداتی تأمین می‌کنند می‌توان از بازار این دو کشور برای صادرات استفاده بهینه کرد.
,
 
,
معتمدیان با بیان این‌که نمایشگاه اختصاصی محصولات تولیدی خراسان‌جنوبی در شهریورماه در مزار شریف افغانستان برگزار می‌شود، گفت: واحدهای تولیدی باید از این فرصت برای بازاریابی در کشور افغانستان استفاده کنند.
,
 
,
بنابراین گزارش؛ با توجه به این‌که فعالان اقتصادی و تولیدگران استان از برپایی نمایشگاه در مزار شریف مطمئن بوده و روزنه امیدی برای بازاریابی محصولات خود در خارج از استان و کشور پیدا کرده بودند اما اکنون بعد از گذشت دو ماه از شهریور ماه نه‌تنها نمایشگاهی در مزار شریف برپا نشد بلکه خبرهایی از عدم‌برپایی نمایشگاه در کشور افغانستان شنیده می‌شود.
,
 
,
رامین سنائی‌فر عضو اتاق بارزگانی بیرجند در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از برگزارنشدن نمایشگاه محصولات خراسان جنوبی در مزار شریف خبر داد و گفت: عدم‌ برپایی نمایشگاه خستگی کار را در تن ما باقی گذاشت.
,
 
,
وی بیان کرد: توانسته بودیم برندهای بسیار خوبی را جذب کنیم و اگر نمایشگاه برگزار می‌شد، بی‌شک اتفاقات بسیارخوبی در حوزه بازارسازی و بازاریابی برای محصولات صنعتی و کشاورزی خراسان‌جنوبی رخ می‌داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه