اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی اصفهان خبر داد:

برگزاری جشنواره بین‌المللی خیام در اصفهان با شرکت 31 کشور

برگزاری جشنواره بین‌المللی خیام در اصفهان با شرکت 31 کشور
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی خیام در اصفهان و اعلام آمادگی 31 کشور جهان گفت: کشورهایی مانند اتریش، کانادا، امارات، کرواسی، کره جنوبی، هنگ کنگ، سوئیس، آلمان و اسپانیا از جمله این کشورها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ خالد گمار پیش از ظهر امروز در نشست خبری عوامل برگزار کننده اولین جشنواره بین المللی اختراعات خیام با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج بنا داریم جشنواره بین المللی را با نام خیام، دانشمند برجسته ایرانی آغاز کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, ؛ خالد گمار پیش از ظهر امروز در نشست خبری عوامل برگزار کننده اولین جشنواره بین المللی اختراعات خیام با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج بنا داریم جشنواره بین المللی را با نام خیام، دانشمند برجسته ایرانی آغاز کنیم.,

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان تصریح کرد: این جشنواره در سه بخش دانش آموزی، دانشجویی و آزاد برگزار خواهد شد و اولین بار به صورت بین المللی در کشور و در شهر اصفهان برگزار می شود.

,

وی افزود: ۳۱ کشور در سراسر دنیا برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند؛ کشورهایی مانند اتریش، کانادا، امارات، کرواسی، کره جنوبی، هنگ کنگ، سوئیس، آلمان و اسپانیا از جمله این کشورها هستند که علاوه بر مخترعان داخلی در جشنواره حضور خواهند شد.

,

گمار با بیان اینکه این جشنواره از نظر جوایز منحصر به فرد است، عنوان کرد: جشنواره ویترینی است برای نمایش اختراعات؛ اختراعاتی که بتوانند در زمینه مختلف ظهور کنند به مراکز معرفی می شوند که در سال گذشته ۳۰ طرح معرفی شد.

,

وی با بیان اینکه این جشنواره از امروز تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد، بیان کرد: از ارگان ها و سازمان های مختلف که اختراعاتی در ارتباط با استفاده سازمانی خود دارند دعوت می شود در این جشنواره شرکت کنند.

,

در ادامه این نشست میلاد سلیمانی اظهار کرد: در کشور رویدادهای کوچک و بزرگی داریم که با اهداف مختلف برگزار می شود، اما این رویداد تفاوتی دارد که عوامل برگزار کننده تجربه ۱۰ سال شرکت در اینگونه فستیوال ها را در این مسابقه به کار گرفته و این تجربه مسیری را ترسیم کرده که خروجی آن به درد کشور و مردم بخورد.

,

دبیر بخش دانشجویی و آزاد فستیوال بیان کرد: سال گذشته با همکاری کشور ترکیه به صورت اشتراکی فستیوال برگزار شد، اما امسال مستقل خواهد بود؛ در واقع ظرفیتی در اختیار مخترعان کشور قرار می دهد که اتفاق بزرگی در این رابطه رقم می خورد.

,

وی در ادامه گفت: برنامه «یک ایده، یک دنیا» با حضور ناظرین بین المللی سال گذشته برگزار شد که در سطح ملّی بود، از این راه توانستیم مجوزی برای این جشنواره در سطح بین المللی بگیریم.

,

سلیمانی سبد جوایز را ایده آل و گلچین شده عنوان کرد و افزود: جوایز منحصر به فردی انتخاب شده و دارای تنوع است و می تواند در مرحله تجاری سازی هم قرار گیرد که این حاصل از یک تجربه است.

,

دبیر بخش دانشجویی و آزاد فستیوال در ادامه با اشاره به شرایط ویژه داوری در این مسابقات، خاطرنشان کرد: برای داوری این مسابقات از تاجران و صنعتگران در کنار استادان دانشگاه و سایر افراد استفاده می شود و داوران از ریز موضوع و اختراع آگاه می شوند.

,

در ادامه علیرضا سلیمی با اشاره به جوایز بخش داخلی و خارجی مسابقات اظهار کرد: جایزه جایگاه بهترین خلاقیت و بهترین اختراع در بخش بانوان از سوی کشور ترکیه و انجمن مخترعان این کشور خواهد بود؛ همچنین جایزه دانش و خلاقیت پرفسور اندری ویکتور بخشی از جوایز خارجی این جشنواره است.

,

دبیر اصلی جشنواره گفت: وام های کلان تجاری، کسر خدمت سربازی، ۲۶ جایزه تا سقف پنج میلیون تومان، ۴۰ میلیون تومان بلاعوض که به صورت نامحدود و با کسب شرایط تعلق می گیرد، بخش دیگری از جوایز داخلی این مسابقات است.

,

سلیمی با اشاره به ثمرات این مسابقه گفت: کشورهای دیگر در حال تعامل برای شرکت در این مسابقه هستند که این نکته مهمی است و می تواند دریچه ای برای تعامل با دانشگاه اصفهان باشد.

,

علیرضا سلیمی با بیان اینکه مجری این مسابقه آرچی است، عنوان کرد: در مسابقات سال گذشته در بخش دانش آموزی تا حد زیادی جایزه داده شد که تشویق شوند.

,

در ادامه مهرداد سلیمانی اظهار کرد: تفاوت عمده این جشنواره با جشنواره های دیگر این است که مخترع بعد از ثبت نام مورد حمایت قرار می گیرد؛ از ۹ صبح تا ۱۱ شب اپراتورها پاسخگو مخترعان هستند و حتی با زبان انگلیسی پاسخ گویی صورت می گیرد.

,

دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به نقش اسکان در این مسابقات تصریح کرد: اسکان مخترعان در بهترین هتل ها و بهترین خوابگاه های دانشگاه در نطر گرفته شده است و کادر اجرایی این مسابقات ۳۰ تا ۴۰ نفر هستند.

,

به گزارش صاحب نیوز؛ جشنواره بین المللی اختراعات خیام ۱۶ الی ۱۸ اسفند ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزاری می شود.

, صاحب نیوز]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه