اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه هرمزگان عنوان شد؛

دولتمردان موظف به رعایت قانون اساسی هستند/نمایندگان مجلس باید از حق و حقوق مردم دفاع کنند

دولتمردان موظف به رعایت قانون اساسی هستند/نمایندگان مجلس باید از حق و حقوق مردم دفاع کنند
ائمه جمعه استان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی گفتند:همه آحادمردم و به ویژه دولتمردان موظف به رعایت قانون اساسی هستند که برگ زرین و منحصر بفرد کشور و انقلاب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازهرمز،ائمه جمعه استان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی به مهمترین مسائل روز کشور اشاره کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حجت الاسلام محمد عبادی زاده امام جمعه و نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان در خطبه‌های عبادی وسیاسی این هفته بندرعباس با اشاره به روز نیروی دریایی و تبریک این روز اظهار کرد: تلاش‌های نیروی دریایی برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس بود، این نیرو در روزهای آغازین جنگ ماشین جنگ دریایی عراق را از بین برد و نیروی دریایی عراق را نابود کرد و از هرگونه تحرک نیروی دریایی ارتش بعث تا پایان جنگ جلوگیری کرد.

,

وی در ادامه از سخنان خود به روز قانون اساسی کشور پرداخت و افزود: قانون اساسی میثاق ملی کشور است و تنها کشوری که اصل نظام و حکومت را به رای مردم گذاشت جمهوری اسلامی ایران بود.

,

خطیب جمعه بندرعباس عنوان کرد: همه آحاد مردم و به ویژه دولتمردان موظف به رعایت این قانون هستند که برگ زرین و منحصر بفرد کشور و انقلاب است.

,

عبادی زاده افزود: حضور مستمر نیروی دریایی در خلیج‌فارس موجب امن شدن آب راه‌های بین المللی برای فروش و تامین درآمد‌های نفتی جمهوری اسلامی شد و از این رو نیروی دریایی نقش ارزنده‌ای در پویایی اقتصاد کشور ایفا کرد

,

نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان در خطبه‌های نماز اول تشریح دلایل طلاق در جامعه پرداخت و گفت: درتعابیراهلبیت علیه السلام آمده است مبغوضترین حلال خدا طلاق است

,

وی درادامه افزود:جاری شدن صیغه طلاق عرش خداوند را به لرزه در خواهد آورد و خانواده‌ها در بین باید بیشتر مراقبت کنند.

,

عبادی زاده در پایان، ضعف ایمانی، توقعات بیجا که جوانان بعنوان زن وشوهر از یکدیگر دارند، روح تجمل گرایی واسراف دخالت‌های زیاد والدین در جرئیات زندگی مشترک فرزندان،  و ازدواج‌های خیابانی و… را اهم دلایل طلاق در جامعه دانست

,

مسئولان باید در مسائل مهم کشور تدبیربیشتری داشته باشند

,

حجت الاسلام سید محمد جواد رکنی حسینی امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه های نماز جمعه  این هفته با اشاره به اتفاقات دردناک چند هفته اخیر کشور اظهار کرد: دشمن با راه اندازی توطئه های عمیق وبسیار خطرناک خود بکار گیری هزینه های زیاد درصددبود که بتواند از بزنگاه اقتصادی موجود به نفع خود استفاده کند اما حقیقتا ملت ایران بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که قدرتمند و با عظمت است.

,

وی حرکت عظیم مردم در خنثی کردن توطئه های دشمن را نشان از بصیرت و هوشیاری مردم خواند و افزود:مردم در کنار نیروهای امنیتی و انتظامی بسیج و سپاه وارد میدان شدند ودر مواجه با کارزار سخت وظیفه خود را انجام دادند لکن کاری که ملت در این هفته  در برابر دشمن انجام داد از هر حرکت میدانی والاتر و مهمتر بود

,

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اغتشاشات ناشی از گران شدن بنزین را بی تدبیری مسئولان در اخذ این  تصمیم مهم دانست و یادآور شد: مسئله گران شدن بنزین یک مسئله بسیار مهم و با اهمیت است که باید از سمت دولت به مردم  اطلاع رسانی  و توجیه می شد این گران شدن ناگهانی منجر به وارد شدن شوک بزرگی به جامعه شد و این فرصت را به دشمنان داد که تا از این فرصت برای جولان نقشه های خود استفاده کنند.

,

رکنی تصریح کرد:حمایت رهبری از طرح افزایش بنزین در کشور ،جامعه را از سردرگمی که در آن فرو رفته بود نجات داد و منجر به خاموش شدن بسیاری از فتنه ها و آشوب ها شد و اگر حمایت رهبری از این طرح نبودکشور دچار اتفاقات ناگواری می شد.

,

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در پایان با یادآوری اوج قساوت و سنگدلی اشرار در آسیب زدن به اموال عمومی و به شهادت رساندن سه تن از مدافعان امنیت کشور خاطر نشان کرد: اشرار و غارتگران که به اموال عمومی آسیب رساندند و موجب نا آرام کردن جو کشور شدند باید فورا به سزای عمل خود برسند و سریعا توسط دستگاه قضاء محاکمه شوند.

,

نمایندگان مجلس باید از حق و حقوق مردم دفاع کنند/وظیفه یک نماینده مجلس وکالت است

,

حجت الاسلام مهدی دُری، امام جمعه رودان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان، اظهار کرد: از مردم ولایتمدار رودان از حضور باشکوه در راهپیمایی روز بسیج و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر می کنیم.

,

امام جمعه رودان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیداربا بسیجیان سراسرکشور ،افزود: رهبر انقلاب از مردم شریف ایران بابت حضورباشکوه در راهپیمایی محکومیت اعتشاشات اخیر در کشور تشکر کردند و این نشان از رضایت قلبی رهبرانقلاب از مردم ایران اسلامی است و وقتی ولایت فقیه از مردم راضی باشد یقین بدانید امام زمان(عج)، ائمه اطهار(ع) از شما مردم راضی اند.

,

دُری ادامه داد: اگر چه نیروی انتظامی، بسیج و سپاه  به میدان آمدند و وظیفه سخت خودشان را انجام دادند اما کاری که ملت در این هفته از زنجان، تبریز و دیگر شهرها و روستاها انجام شد بسیار بالاتر بود و از خداوند متعال شاکریم که رهبرعزیزی را به ما عنایت کرده که قریب به سی سال این مملکت را با وجود مشکلات و دشمنی ها رهبری کردند.

,

وی اضافه کرد: بعضی وقت ها دید نگاه ما مردم با نگاه مقام معظم رهبری نسبت به اتفاقات و حوادث در جامعه متفاوت است شاید باورمان نمی شد که فتنه این شکل باشد ولی رهبر انقلاب می فرمایند توطئه ای عمیق و بسیار خطرناک دشمنان برنامه ریزی کرده بودند.

,

خطیب جمعه رودان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس، گفت: شخصیت مبارزی که یک تنه در مقابل رضاشاه قلدر ایستاد و لازم است شخصیت این بزرگوار را بررسی کنیم که شاگردانی همچون آیت الله بروجردی داشت.

,

دُری با اشاره به خصوصیات رفتاری مدرس بعنوان یک نماینده مجلس، اظهار کرد: یکی از خصوصیات مدرس مردم داری ایشان بود و اعتقاد داشتند که نمایندگان مجلس ولی نیستند بلکه وکیل مردم در مجلس هستند و باید از حق وحقوق مردم دفاع کنند پس وظیفه یک نماینده، وظیفه وکالت است.

,

وی افزود: نماینده ای که برای مجلس انتخاب می کنیم باید از دل مردم باشد دغدغه شهید مدرس این بود که مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کند ما باید توجه کنیم که نماینده ای که به مجلس می فرستیم آیا دغدغه معیشت مردم را دارد؟ نمایندگان فعلی مجلس چقدر دغدغه مشکلات مردم را دارند آیا دلسوز مردم هستند یا نیستند؟

,

امام جمعه رودان با اشاره به  دشمن شناسی و دشمن ستیزی شهید مدرس، اضافه کرد: ازنگاه شهید مدرس کشور انگلیس که آن زمان ابرقدرتی در جهان بود در مقابل ملت ایران ارزشی نداشت.

,

دُری تصریح کرد:برجام را چه کسانی تصویب کرد آیا این نمایندگان دشمن را نمی شناختند اف آی تی اف را کدام نمایندگان مجلس تصویب کردند رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که نیازی به لوایح استعماری کشورهای غربی نداریم.

,

امام جمعه رودان با بیان اینکه یکی از خصوصیات شهید مدرس این بود که برای پولش ارزشی قائل نبود یادآور شد: نماینده ای که دو سه میلیارد برای رای آوردنش خرج می کند آیا اوصاف ساده زیستی را می شود با این نمایندگان داد؟

,

دُری خاطرنشان کرد:نمایندگان مجلس امروز ما باید از شهید مدرس الگوپذیری کنند و مردم هم باید در انتخاب نماینده مجلس دقت لازم را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه