اخبار داغ

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین خبر داد؛

اجرای بیش از ۴۰ پروژه محرومیت زدایی در روستاهای قزوین

اجرای بیش از ۴۰ پروژه محرومیت زدایی در روستاهای قزوین
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر(عج ) در ۷۲ روستا از مناطق طارم سفلی، الموت شرقی و الموت غربی فعالیت‌های متفاوتی را در زمینه‌هایی تعلیم و تربیت، سلامت، فرهنگی، اشتغال و عمرانی انجام داده ‌است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح ‌قزوین؛ کمک ‌رسانی به مناطق محروم بخش مهمی از مسائل روز اجتماعی به شمار می‌رود که گاهی از توجه برخی مسئولین خارج می‌شود و مردمانی که از جنس خودمان هستند از امکانات عمومی بی‌بهره می‌مانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح ‌قزوین,

اما چند سالی‌ است که مردانی انقلابی با روحیه‌ی جهادی و شناسایی این مناطق عزم خود را جزم کرده و برای اینکه امید در زندگی هم‌نوعان خود ایجاد کنند از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند.

,

شعارشان را از جنس خود مردم انتخاب کردند و در پنج محور شناسایی شده‌ی اساسی مانند تعلیم و تربیت، سلامت، فرهنگ، اشتغال و عمرانی که نیاز و حق مردم بوده فعالیت خود را آغاز کردند.

,

مردان انقلابی با شعار "از مردم، با مردم و برای مردم" موفق شدند تا نور امید را در دل‌های مردم محروم 72 روستا زنده‌ کنند و اولویت‌های مردم این مناطق را به رفاه و آسایش خود ترجیح دهند.

,

, ,

سرهنگ‌حمزه برین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌ قزوین؛ درباره‌ی عملکردهای قرارگاه پیشرفت و آبادانی اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر(عج ) در 72 روستا از مناطق طارم سفلی، الموت شرقی و الموت غربی فعالیت‌های متفاوتی را در زمینه‌هایی تعلیم و تربیت، سلامت، فرهنگی، اشتغال و عمرانی انجام داده ‌است.

,

وی درباره‌ی عملکرد گروه تعلیم و تربیت بیان کرد: از جمله اقدامات کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سال ‌جاری برگزاری دو دوره‌ی ضمن خدمت برای معلمین سه دهستان است، این دوره‌های 30 ساعته برای 100 نفر از معلمین با محوریت‌های سواد رسانه‌ای، روش‌های نوین تدریس، مشاوره و بینش و بصیرت افزایی سیاسی و عقیدتی در مناطق طارم، الموت غربی و الموت شرقی برگزار شده ‌است.

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر( عج ) استان اذعان کرد: برگزاری چهار مورد جشن تکلیف برای دختران و پسران در سه دهستان با 35 دانش‌آموز از دیگر فعالیت‌های کارگروه تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

,

وی درباره ‎‌فعالیت‌های دیگر گروه تعلیم و تربیت ابراز کرد: از دیگر فعالیت‌های کارگروه تعلیم و تربیت می‌توان به گردهمایی دو مرحله‌ای معلمان و اولیای دانش‌آموزان در هر دهستان، برگزاری اردوی تربیتی پنج روزه برای 75دختر دوره متوسطه دوم، فضاسازی و رنگ آمیزی 10 مدرسه و برگزاری اردوی قم در دو مرحله برای 80 نفر در سه دهستان اشاره کرد.

,

, ,

این مقام مسئول عنوان کرد: تهیه‌ی 600 بسته‌ی لوازم التحریر برای دانش‌آموزان، برگزاری 20 جلسه کلاس‌های مشاوره فردی برای 70 دانش‌آموز، برگزاری 40 جلسه کلاس‌های تقویتی و کنکوری برای 50 دانش‌آموز و اعزام 100 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در دو مرحله به اردوی راهیان نور جزو فعالیت‌های دیگر کارگروه تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

,

برین اعلام کرد: برگزاری کارگاه آموزشی نماز در الموت شرقی، اعزام 100 نفر برای شرکت در اردوهای درون شهری از مناطق باراجین، زرآباد و اوان در پنج مرحله، جمع‌‌آوری 28 میلیون تومان اعتبار از خیرین برای تهیه‌ جیره‌ی خشک دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی و برگزاری 50 جلسه‌ی کلاس حفظ قرآن که نتیجه‌ی کار تربیت 10 حافظ قرآن جزء 30 بود از دیگر عملکرهای کارگروه تعلیم و تربیت است.

,

وی ادامه داد: از فعالیت‌های دیگر کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه می‌توان به اهدای 30 بسته‌ی حمایتی به خانواده‌ی دانش‌آموزان نیازمند در 3 مرحله به ارزش 14میلیون تومان و احداث 10 خانه‌ی ورزش روستایی در 10روستا با کمک اداره کل تربیت بدنی و تجهیزات اشاره‌کرد؛ همچنین خانه‌های ورزش به وسایل ورزشی مانند تاتامی، میز پینگ پونک، فوتبال دستی ایستاده و رومیزی، دارت، شطرنج، طناب ورزشی، توپ فوتبال و والیبال مجهز شد.

,

معاون اجرایی سپاه استان قزوین تصریح کرد: اجرای شش برنامه جذاب مانند نجوم و ستاره شناسی، اجرای نمایش خلاق، قصه گویی، شعر و داستان برای کودکان در روستاها با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اهدای کتاب به دانش‌آموزان در سه دهستان انجام شده ‌است.

,

, ,

 

,

این مقام مسئول گفت: با شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و کودکان سه دهستان در زمینه‌های قرآن، داستان نویسی، شعر، ورزش و علمی اساتیدی برای ارتقای سطح پیشرفت این دانش‌آموزان در نظر گرفته ‌شده ‌است.

,

وی اضافه کرد: برای کمک‌رسانی فرهنگی به مناطق محروم طرح پویش جمع‌آوری کتاب‌های درسی و غیردرسی با عنوان " پویش اینجا چراغی روشن است" اجرا شد که ماحصل کار جمع‌آوری بیش از 1000 جلد کتاب برای مردم روستاهای محروم تحت پوشش قرارگاه بود.

,

برین عنوان کرد: برای ارتقای سطح بصیرتی مردم مناطق سه دهستان دوره سفیران انقلاب با محوریت "تربیت دختران انقلابی امروز و مادران انقلابی فردا" برگزار شد که مباحث این دوره در زمینه‌های اخلاقی، دینی، کارافرینی، سلامت، مشاوره و حجاب بود.

,

وی در تشریح عملکرد کارگروه‌ سلامت اظهار کرد: در بخش سلامت سه دهستان طارم، الموت شرقی و غربی اقدامات مفیدی انجام شد که رویه‌ی مناسبی برای مردم مناطق محروم در بخش سلامت رقم خورد.

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین اذعان کرد: از عملکرد کارگروه سلامت می‌توان به آموزش 180 ساعته عمومی طب اسلامی برای 1200 نفر در 36 روستا اشاره کرد؛ همچنین قرارگاه در بخش سلامت موفق به ایجاد سه سلامتکده در روستاهای زرند طارم، شهرک الموت شرقی، کنگرین الموت غربی شده ‌است.

,

وی اضافه کرد: از سایر فعالیت‌های کارگروه سلامت می‌توان به آموزش نکات سلامت در 7 مدرسه برای 90 نفر از دانش‌آموزان ظرف 28 ساعت، برگزاری جشنواره غذای سالم در روستاهای زرند و اردک دهستان چوقور طارم سفلی، معلم کلایه الموت شرقی و خسرود و دستجرد الموت غربی و توزیع 4 تن نمک دریا در سه دهستان نام برد.

,

این مقام مسئول یادآور شد: توزیع سه تن حبوبات ارگانیک از تولیدات روستاهای هدف به مردم شهر، توزیع بیش از 50 هزار قرص نان سبوسدار تنوری، توزیع بیش از 200 کیلوگرم آرد سبوسدار، احیای بیش از 10 تنور سنتی در روستاها و آموزش طب اسلامی برای 30نفر از دیگر فعالیت‌های کارگروه سلامت به شمار می‌رود.

,

وی درباره‌ی عملکرد فرهنگی قرارگاه پیشرفت ‌آبادانی در سه منطقه‌ی طارم، الموت شرقی و غربی گفت: هفت امام روستا با خانواده در روستاهای زوارک، هنیز، مدان، آتان، گرمارود دهستان زوارک الموت شرقی، عباس آباد و زرند دهستان چوقور طارم سفلی مستقر شدند تا ضمن برگزاری نماز جماعت در مناطق محروم زمینه‌ی تحقق اهداف فرهنگی را فراهم کنند.

,

این مقام مسئول اذعان کرد: برگزاری هفت یادواره شهدا در دهستان‌های زوارک، دستجرد و طارم جزو فعالیت‌های مهم فرهنگی در این مناطق به شمار می‌رود.

,

برین ادامه داد: اعزام 160 زائر اولی به کربلا در ایام اربعین، اعزام 60 زائر به مشهد مقدس، اعزام 100 زائر به قم و جمکران و اعزام هفتگی مردم به نمازجمعه از روستاهای الموت شرقی از دیگر عملکردهای فرهنگی قرارگاه پیشرفت‌وآبادانی در سال جاری به شمار می‌رود.

,

معاون اجرایی سپاه استان قزوین درباره‌ی عملکرد کارگروه اشتغال بیان کرد: کارگروه اشتغال توانست اتفاقات خوبی را برای مردم روستا در زمینه‌های اشتغالزایی، مهاجرت معکوس و اقتصاد رقم بزند.

,

وی افزود: کارگروه اشتغال در روستاهای زرند و عباس آباد دهستان چوقور طارم با ایجاد رسته زنبورداری در 1500 کلنی برای 17 نفر از اهالی روستا اشتغالزایی کرد که نتیجه‌ی کار به فروش هشت تن عسل مرغوب منتهی شد همچنین در دهستان دستجرد با ایجاد رسته طیور(مرغ) برای سه نفر از اهالی روستا بستر اشتغالزایی فراهم شد.

,

این مقام مسئول ادامه داد: ایجاد رسته گلیم بافی در روستای آتان دهستان زوارک الموت شرقی از دیگر فعالیت‌های کارگروه اشتغال بود که به اشتغالزایی سه نفر از بانوان روستایی منتهی شد.

,

وی درباره‌ی شیوه‌ی اجرایی عملکردهای کارگروه اشتغال عنوان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی درحوزه‌ی اشتغال علاوه بر ایجاد اشتغال، افزایش بهره‌وری رسته‌های شغلی در روستاها را به عهده‌ دارد یعنی اگر زمینه‌ی شغلی در روستا وجود داشته باشد اما روش‌های نوینی برای اجرای آن وجود نداشته باشد کارگروه اشتغال با ارائه‌ی طرحی جامع در راستای بهروری بیشتر تلاش می‌کند.

,

برین اضافه کرد: برای مثال در بخش بهره‌وری در روستاهایی که دام‌پروری مرسوم بوده اما به شکل سنتی و کم‌درآمد درحال‌ پیش‌روی است کارگروه اشتغال با ارائه‌ی طرحی جامع می‌تواند دام روستا را با ظرفیت چند برابری مانند چندقلو زایی، هر هشت ماه یک زایمان و تغذیه دام به بهره‌وری بهتر افزایش دهد.

,

وی گفت: کشت 100 هکتار گندم و 60 هکتار نخود در روستاهای آکوجان، دستجرد و خسرود دهستان دستجرد الموت غربی و زرند و عباس آباد دهستان چوقور طارم که 40 سال به علت عدم سوددهی راکد مانده بود به همت قرارگاه با آموزش تخصصی و کوددهی مناسب کلید خورد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه‌ی بهره‌وری 60 نفر از روستای دستجرد و زوارک در بخش طیور و چهار نفر در روستای دستجرد و گشنه‌رود دهستان دستجرد الموت غربی در بخش دام سنگین با آموزش‌های تخصصی قرارگاه موفق به افزایش بهره‌وری دام و طیور شدند همچنین ۲۰ نفر از مردم دهستان زوارک الموت شرقی در بخش باغداری به بهره‌وری مطلوب رسیدند.

,

, ,

جانشین قرارگاه پیشرفت و ابادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین درباره‌ی عملکرد کارگروه عمرانی عنوان کرد: حدود 76 پروژه‌ی عمرانی در سه دهستان برنامه‌ریزی شده ‌است که از این تعداد حدود 48پروژه مراحل پایانی احداث را سپری کرد.

,

وی ابراز کرد: تفکیک پروژه‌های عمرانی در دهستان‌ها به ترتیب در روستاهای زوارک الموت شرقی 24 پروژه، چوقور طارم 29 پروژه و دستجرد الموت غربی 23 پروژه است.

,

برین اضافه کرد: پروژه‌های اتمام یافته در سه دهستان به ترتیب زوارک 22پروژه، چوقور 13پروژه و دستجرد 13 پروژه ‌است.

,

معاون اجرایی سپاه استان قزوین در پایان بیان کرد: حدود 17 پروژه‌ برنامه‌ریزی شده برای احداث، مراحل اولیه ‌اجرایی را طی‌ کرده ‌است و حدود 11 پروژه درحال ساخت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه