اخبار داغ

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی مازندران:

پارک‌ها به ایستگاه‌های ورزش تبدیل شود/لزوم توجه مسئولان به راه‌اندازی جاده‌های سلامت

پارک‌ها به ایستگاه‌های ورزش تبدیل شود/لزوم توجه مسئولان به راه‌اندازی جاده‌های سلامت
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی مازندران گفت: انتظار ما این است که شهرداری‌ها به ما کمک کنند تا پارک‌ها را به ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی تبدیل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روهام ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: امروزه با تغییر سبک زندگی مردم به زندگی ماشینی می‌بینیم که رقبای سلامتی مردم زیاد شده است و مردم به زندگی کم تحرک روی آورده‌اند.

وی افزود: استان مازندران با پتانسل جمعیتی مناسب و ظرفیت‌‌های خوب برای ورزش، یکی از چاق‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و امروزه عامل بیش از 70 درصد آمارهای مرگ و میر در کشور، کم تحرکی است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی مازندران خاطرنشان کرد: هیئت ورزش‌های همگانی استان توانست بر اساس آخرین ارزیابی طی سال  97 به همت 31 هیئت شهرستانی و 60 کمیته ورزشی استانی به عنوان فعال‌ترین هیئت ورزشی همگانی تاریخ کشور در فدراسیون همگانی معرفی شود.

این مسئول ادامه داد: در بیش از 60 درصد باشگاه‌های استان، رشته همگانی کار می‌شود، مدرس به استان‌های دیگر اعزام می‌کنیم، توانستیم قائم‌شهر را به عنوان پایتخت دومینو معرفی کردیم، رشته‌های جدیدی را به فدراسیون معرفی کردیم و در تمامی بخش‌ها مازندران در ورزش‌های همگانی خوش درخشیده است اما با همه این وجود می‌بینیم که تغییری در سلامت همگانی ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه مسئله کم تحرکی مردم یک موضوع اجتماعی است؛ گفت: ما می‌توانیم با تربیت مربی و افزایش و توسعه  فعالیت ورزش‌های همگانی در سلامت جامعه تغییر ایجاد کنیم اما نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی مازندران عنوان کرد: این دغدغه یک بازاریابی اجتماعی می‌خواهد؛ در حال تهیه یک اپلیکیشنی هستیم که در آن بسیاری از اطلاعات نظیر مکان ایستگاه‌های ورزش همگانی، نرمش‌ها برای گروه‌های سنی متفاوت تعریف شده است و بزودی رونمایی می‌شود.

این مسئول اعلام کرد: بنا داریم برای هر صنف و حرفه‌ای متناسب با فعالیتی که دارند، نرمش‌های مقابل را به آنان آموزش دهیم و این امر در شهرها و صنوف و حرفه‌های متعدد شغلی استان فراگیر شود.

ابوطالبی متذکر شد: در نظر داریم برای جامعه بزرگ کارمندان استان نیز با ارسال پیامک‌های سلامتی ایجاد انگیزه برای تحرک کنیم و نرمش‌ها و حرکات متناسب با فعالیت شغلی‌شان را آموزش دهیم.

وی گفت: برای عموم مردم نیز با توجه به عدم هزینه‌بر بودن و مدیریت زمان باید ورزش صبحگاهی، عصر گاهی و پیاده روی را توسعه ببخشیم؛ خیلی‌ها نمی‌توانند به باشگاه‌ها بروند، خیلی از مردم در حاشیه شهرها ساکن هستند و باید برای همه مردم تدابیری را اندیشید.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی مازندران با بیان اینکه ما هیچ بودجه مشخص و ثابتی برای این امور نداریم؛ تصریح کرد: در حال حاضر بدنبال آن هستیم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های آموزشی ایجاد درآمد کنیم که بخش زیادی را به شهرهایی اختصاص دهیم که در این حوزه فعال‌ترند و در این مسیر از خیرین حوزه سلامت نیز بهره می‌گیریم.

این مسئول به نقش شهرداری‌ها در توسعه ورزش‌های همگانی اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف 23 گانه شهرداری‌ها، توسعه ورزش‌های همگانی است که این امر مغفول مانده است، شهرداری‌ها آمدند در تجهیزات و لوازم ورزشی مستقر در پارک‌ها ورود پیدا کردند که خیلی از مردم کار و استفاده از آن‌ها را بلد نیستند و حتی به خودشان آسیب می‌زنند و انتظار ما این است که شهرداری‌ها به ما کمک کنند تا پارک‌ها را به ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی مبدل کنیم.

ابوطالبی یادآور شد: انتظاری که از فرمانداران و شهرداران استان داریم این است که به ما در راه اندازی جاده‌های سلامتی کمک کنند؛ نمونه آنچه که در پارک ملل ساری وجود دارد و می‌بینیم که چقدر مورد استقبال مردم قرار گرفته است؛ ایجاد اشتیاق کرده است و مکانی برای ورزش و پیاده روی مردم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید ورزش همگانی را به دل زندگی مردم ببریم؛ گفت: ورزش و تحرک می‌تواند موجب نشاط و پویایی در کشور شود و می‌توانیم یک نیروی انسانی شاد و سالم در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه