اخبار داغ

در همایش ملی نقش حقوقدانان مطرح شد؛

کاهش مجازات‌ها از طریق سازش دعاوی/ حقوق‌دانان در حمایت از حقوق عامه وارد میدان شوند

کاهش مجازات‌ها از طریق سازش دعاوی/ حقوق‌دانان در حمایت از حقوق عامه وارد میدان شوند
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: حقوق‌دانان باید در حمایت از حقوق عامه و مردم وارد میدان شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز  علی بهادری جهرمی امروز در همایش ملی نقش حقوقدانان در حفظ حقوق عامه در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب در حوزه های مختلف نیازمند تحول اساسی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی افزود: حرکت اصلاحی تدریجی کفایت نمی کند و کارآمدی ندارد و در زمینه هایی چون فرهنگ و اقتصاد نیازمند انقلاب هستیم.

,

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با تاکید بر محقق کردن حقوق عامه، گفت: حقوق دانان باید در حمایت از حقوق عامه و مردم وارد میدان شوند.

,

بهادری جهرمی افزود: حرکت جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته مثبت بوده است اما ما در این دوره نیازمند یک انقلاب بزرگ اقتصادی هستیم.

,

وی با بیان اینکه در حوزه اداری نیز نیازمند انقلاب هستیم، گفت: ما نیازمند نگاه دوباره ای به مفاهیمی‌همچون استقلال و آزادی هستیم؛ علارغم‌کارهای بسیاری که انجام شده است در تعریف مفاهیم نخستین به اتفاق نظر نرسیده ایم.

,

این مسئول ادامه داد:برای تحقق گام دوم انقلاب در نظام حاکمیتی نیازمند زیر ساخت های حقوقی قدرتمند هستیم از این رو حقوق دانان باید این زیر ساخت ها را طراحی کنند.

,

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: باید برای مردم دستاوردهای گام‌ نخست انقلاب در چهل سال گذشته را باز تعریف کنیم‌تا بتوانیم‌راحت تر وارد مرحله اقدام شویم.

,

وی با بیان اینکه باید نقش نهاد وکالت در حمایت از حقوق عامه را مشخص کنیم، عنوان کرد: مردم‌ اگر به حقوق دانان اعتماد داشته باشد در صورتی که ناراضی باشند به خیابان ها نمی ریزند.

,

بهادری جهرمی تاکید کرد: مردم به دنبال یک مرجع امید هستند و حقوق دانان باید به خوبی وارد میدان شوند و این نقش را ایفا کنند.

,

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: باید بخش هایی که حقوق مردم ضایع شده است را شناسایی کنیم و دست به اقدام‌ بزنیم‌ تا حاکمیت نیز در پشت ما به حرکت در آید.

,

اعتماد عمومی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

, اعتماد عمومی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است,

رسول بهرامی پور در همایش ملی نقش حقوقدانان در حفظ حقوق عامه در گام دوم انقلاب اظهار داشت: مبارزه با فساد و عدالت خواهی یکی از مهمترین مصادیق حفظ حقوق عامه است.

,

وی بیان داشت: حقوقدانان بسیجی تمام تلاش خود را برای این مهم به کار خواهند گرفت تا در حفظ حقوق عامه در جامعه نقش آفرین باشند.

,

رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: اعتماد عمومی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است و حفظ این دستاوردها وظیفه همه آحاد جامعه است.

,

بهرامی پور تصریح کرد: هرکس که بخواهد این اصل اعتماد عمومی را خدشه دار کند حقوقدانان بسیجی وظیفه دارند به این امر ورود کنند.

,

وی بر رعایت و حفظ حقوق عامه توسط دستگاه ها و نهادهای مربوطه تاکید کرد.

,

رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: یکی از مصادیق این مهم مبارزه با فساد است که ریاست دستگاه قضا با روحیه انقلابی و ایثارگری آن را آغاز کرده اند.

,

بهرامی پور گفت: در استان کرمانشاه نیز با مدیریت بسیجی و ایثارگرانه جدید دستگاه قضایی، عدالت گستری و مبارزه با فساد با جدیت پیگیری می شود.

,

کاهش مجازات‌ها از طریق سازش دعاوی 

, کاهش مجازات‌ها از طریق سازش دعاوی ,

پرویز توسلی زاده  امروز در همایش ملی نقش حقوقدانان در حفظ حقوق عامه در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: حقوقدانان از جهت دفاع از حقوق مردم و ارزش های اسلامی تاثیرگذارترین قشر جامعه هستند.

,

وی افزود: هر چه یک جامعه حقوقی تر اداره شود، در آن جامعه مردم آرامش بیشتری دارند و جامعه به سمت و سوی توسعه پیش خواهد رفت.

,

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مهمترین تضمین حقوق عامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باید انجام شود.

,

توسلی زاده بیان داشت: به دنبال آن هستیم که از طریق سازش دعاوی کمترین مجازات ها را داشته باشیم و جمعیت زندان ها را کاهش دهیم.

,

وی ادامه داد: باید به خوبی در زمینه پیشگیری وارد شویم و با تشویق مردم به سازش میزان ورود آنان به دادگستری کاهش دهیم. برای این کار راهکارهایی در نظر گرفته شده است که با جدیت در دستگاه قضایی دنبال خواهد شد.

,

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان داشت: صدور این بیانیه یعنی باید با توجه به چهل سال گذشته باید خود را برای پیشرفت های بیشتر آماده کنیم.

,

وی حرکت به سمت جامعه حقوقی را یکی از پیش زمینه های پیشرفت کشور دانست و افزود: مردم از دستگاه قضایی انتظارات بسیاری دارند اما باید با کمک حقوق دانان این انتظارات را معقول کنیم.

,

توسلی زاده تصریح کرد: سطح معقول انتظارات مردم به این معنی است که قاضی بتواند از قانون استنباط خود را داشته باشد.

,

وی عنوان کرد: بزرگترین رسالت دستگاه قضایی امیدوار کردن مردم نسبت به آینده و ایحاد احساس امنیت در جامعه است.

,

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه نظام های حقوقی تابعی از نظام سیاسی جامعه است، گفت: ما این ادعا را داریم که بر اساس دستورات و اراده خداوند جامعه را اداره می کنیم.

,

وی خطاب به حقوق دانان حاضر گفت: امروز سطح اختلافات بین مردم بالاست از این رو حقوق دانان باید مردم را به سازش تشویق کنند.

,

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مجلس هم با تصویب قوانین که بهترین تنظیم در رابطه حق و تکلیف داشته باشذ و دستگاه ها را به حفظ حقوق عامه ارشادو شرایط را برای رعایت آن فراهم کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه