اخبار داغ

دهیار روستای دیزج عنوان کرد؛

زمین‌های کشاورزی روستای دیزج در معرض خشکسالی

زمین‌های کشاورزی روستای دیزج در معرض خشکسالی
دهیار روستای دیزج گفت: کمبود آب کشاورزی در روستای دیزج باعث شده است که باغات این روستا در معرض خشکسالی قرار گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت، از جمله عوامل توسعه و آبادانی کشور، توسعه روستایی است. چرا که توانمندی روستا، به مثابه افزایش تولید ثروت ملی از یک سو و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی از سوی دیگر را به دنبال خواهد داشت.در این گزارش به مشکلات روستای دیزج پرداختیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

روستای دیزج در جنوب شرقی شهرستان شاهرود قرار دارد. تولیدات دامی وگوشت دام های این منطقه کیفیت بسیار بالایی داشته و بیشتر مردم روستا به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

,

نورالله احمدی دهیار روستای دیزج در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه جمعیت روستا درفصل های زمستان و تابستان متغیر است، گفت: بیش از 760 خانوار باجمعیت بالغ بر 2 هزار 350 نفر در روستای دیزج زندگی می کنند.

, مرآت,

دهیار روستای دیزج با بیان اینکه آسفالت نبودن راه های متصل به روستا رفت و آمد مردم را سخت کرده است، اظهار کرد: در چندسال گذشته بخشی از مسیر ارتباطی آسفالت شد اما نیمی دیگر ان باقی مانده است.

,

احمدی با توجه به اینکه سرمازدگی در سال گذشته و سالجاری در روستا خسارت زیادی در بر داشته است، عنوان کرد: مبلغ خسارت سرمازدگی سال گذشته به کشاورزان پرداخت شده است.

,

وی مطرح کرد:در سالجاری بالغ بر 80 درصد از باغات کشاورزی از طریق سرما از بین رفته است.

,

دهیار روستای دیزج با توجه به اینکه انگور از باغات روستا برداشت می شود و افزود: انگور برداشت شده از این باغات به شهرهای مختلف و همچنین کشورهایی مانند پاکستان، قراقستان و... صادر می شود.

,

احمدی اذعان کرد: در فصل برداشت انگور بیش از 1 هزار تن انگور به کشورها و شهرهای مختلف صادر می شود.

,

وی با بیان اینکه شبکه آب رسانی روستا و لوله های آن با گذشت چندین سال منسوخ شده است، گفت: در برخی مواقع آب آشامیدنی روستا با قطعی و یا کمبود فشار مواجه است.

,

دهیار روستای دیزج با اشاره به اینکه کمبود آب کشاورزی از دیگر مشکلات روستا به شمار می رود، اظهار کرد: باغات و زمین های کشاورزی روستای دیزج در معرض خشکسالی هستند.

,

احمدی ادامه داد: برای روشنایی کوچه و خیابان های روستا با اداره برق تعاملاتی صورت گرفته است تا بتوان در ماه های آینده تیر برق هایی در روستا نصب شود.

,

وی آنتن دهی ضعیف تلفن های همراه را از دیگر مشکلات روستای دیزج دانست و گفت: آنتن دهی و اینترنت نیمی از مردم روستا با مشکل مواجه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه