اخبار داغ

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی:

اجرای طرح چندقلوزایی دام سبک ۱۲ میلیارد درآمدزایی داشته است

اجرای طرح چندقلوزایی دام سبک ۱۲ میلیارد درآمدزایی داشته است
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح چندقلو زایی در روستاهای استان گفت: اجرای این طرح تاکنون در استان 12 میلیارد تومان درآمدزایی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمدرضا شجاع، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: پروژه توسعه دام سبک در استان خراسان شمالی، خواستگاه پیدا کرده و این استان به عنوان پایلوت کشوری برای گسترش این طرح انتخاب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه 15 استان از دانش چندقلو زایی دام سبک استفاده می کنند، ادامه داد: این پروژه با هدف افزایش  تولید گوشت با اهداف و مبانی اقتصاد مقاومتی در موضوع اشتغال زایی، به گونه ای که بتواند برای دامدار آورده ای داشته باشد، آغاز شده است.

,

سرهنگ شجاع اضافه کرد: با حضور تیم هایی قوی و نیروهای توانمند و همکاری بخش خصوصی پروژه را کاملا به صورت علمی و تخصصی پیش می بریم و این تیم ها در قالب پنج حلقه مدیریت اقتصادی، مدیریت تولید مثل، مدیریت ژنتیک، مدیریت بهداشت و مدیریت تغذیه ای که در کنار موضوع دام تعریف شده است، راندمان کار را به 120 درصد رسانده اند.

,

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از وجود شبکه چهارهزار تایی دام های حاوی ژن چند قلو زایی در خراسان شمالی خبر داد و گفت: این طرح در گروه سه طرح برتر اقتصاد مقاومتی استان که شامل گردشگری، پنل های خورشیدی و چندقلوزایی بوده است، قرار گرفت.

,

سرهنگ شجاع اضافه کرد: این پروژه با موضوعات و مبانی و شاخصه های اقتصاد مقاومتی با همکاری جهاد کشاورزی و امور عشایری، منابع طبیعی و دامپزشکی موفق به کسب نتایج خوبی شده است.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: با پذیرش این طرح از سمت استانداری،منابع بیشتری به این کار اختصاص پیدا خواهد کرد که می توان در حوزه مشارکت بخش های خصوصی و به کار گیری نیروهای توانمند در حوزه علمی، این شبکه چهارهزارتایی را 40 هزارتایی کنیم و 30 روستای دیگر را تحت پوشش پروژه دام سبک قرار دهیم.

,

سرهنگ شجاع افزود: تاکنون 10 روستا در این طرح شرکت داشته اند که اعتباری بالغ بر 23 میلیون تومان هزینه شده است.

,

وی با بیان اینکه با مشارکت استانداری در حوزه اجرا و کارفرمایی جهاد و تامین بخشی از مبالغ توسط مردم و بخشی توسط استانداری و سپاه پاسداران می توان این پروژه را توسعه داد، گفت: در مجموع برای توسعه این طرح یک میلیارد و هفتصد و شصت میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با پرداخت 50 درصد این هزینه توسط استانداری شبکه را به 40 هزار برسانیم.

,

سرهنگ شجاع با بیان اینکه این طرح در شهرستان های بجنورد، رازو جرگلان و مانه و سملقان اجرایی شده، گفت: تاکنون در شبکه چهارهزارتایی مبلغ  12 میلیارد تومان ارزش افزوده برای دامدار ایجاد شده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه