اخبار داغ

از شایعه تا واقعیت؛

کمبود دارو، تعطیلی مدارس و آمار ابتلا به آنفلوآنزا در اصفهان

کمبود دارو، تعطیلی مدارس و آمار ابتلا به آنفلوآنزا در اصفهان
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان ناگفته هایی از شایعه تا واقعیت کمبود دارو، تعطیلی مدارس و آمار ابتلا به آنفلوآنزا در اصفهان بیان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: همه گیری آنفلوآنزا هر ساله در کل  جهان اتفاق می افتد و امسال پیش بینی شده که شدت آن بیشتر باشد؛ در استان اصفهان بالای 670 نفر به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه اعلام آمادگی به همه سیستم‌های بهداشتی درمانی و بخش خصوصی داده شده است، تصریح کرد: همه اورژانس‌ها و مراکز سرپایی استان آمادگی خوبی را برای مقابله با این بیماری پیدا کردند.
,
 
,
* آنفلوآنزا در اصفهان 10 قربانی گرفت
, * آنفلوآنزا در اصفهان 10 قربانی گرفت,
 
,
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه از اول مهر تا کنون 10 مورد در استان اصفهان در ارتباط با آنفلوآنزا مرگ ثبت شده است، افزود: در استان اصفهان نسبت به مرگ افراد حساسیت وجود دارد و با وسواس زیادی علت های مرگ بررسی می شود که ممکن است در برخی استان ها آزمایشات در این زمینه با این حساسیت بررسی نشود.
,
 
,
وی در ادامه بیان کرد: با وجود مشکلاتی که وجود داشت تیم های تشخیص آنفلوآنزا شکل گرفت؛ چرا که جمع آوری اطلاعات و دسترسی به آن برای ما اهمیت دارد.
,
 
,
حیدری عنوان کرد: متأسفانه اتفاقی باب شده و عدد و رقم ها اهمیت پیدا کرده، گاهی عنوان می شود اصفهان در داشتن بعضی بیماری ها حرف اول را می زند؛ برای مثال در رجیستری سرطان در اصفهان بر اساس آمارها گاهی گفته شود اصفهان در سرطان بیشترین آمارها در کشور را دارد در صورتی که این گونه نیست؛ این اعداد و آمارها به دلیل این است که حساسیت در اصفهان بالاست و به بهترین شکل جمع آوری و ثبت می شود.
,
 
,
* وضعیت آنفلوآنزا در اصفهان چگونه است؟
, * وضعیت آنفلوآنزا در اصفهان چگونه است؟,
 
,
حیدری خاطر نشان کرد: در آنفلوآنزا هم این گونه است و شاید اینطور برداشت شود که سهم اصفهان با توجه با آمار خیلی بالاست اما در واقع این عدد بر اساس حساسیت در جمع آوری در اصفهان است تا بتوانیم به واقعیت ها نزدیک شویم و در واقع بتوانیم از این تجربه در آینده استفاده و در حال حاضر هم برای مدیریت کار استفاده شود.
,
 
,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اذعان کرد: آنفلوآنزا در استان های مختلف با شدت و ضعف بروز کرده و در استان اصفهان هم این بیماری با همین شکل وجود دارد.
,
 
,
وی با اشاره به نقش مراقبت در این بیماری گفت: ورود سیستم های بهداشتی و مشارکت های سایر دستگاه ها به این موضوع و همچنین رعایت نکات بهداشتی می تواند در عدم ابتلا به این بیماری تأثیر گذار باشد.
,
 
,
کمال حیدری در ادامه با بیان اینکه سلامت مردم برای ما اهمیت دارد، افزود: ما وظیفه ای در قبال سلامتی مردم داریم و اینکه چه کسی و چطور تفسیر این حقیقت می کند برای ما اهمیتی ندارد.
,
 
,
* واکنش رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان به شایعات مجازی پیرامون آنفلوآنزا
, * واکنش رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان به شایعات مجازی پیرامون آنفلوآنزا,
 
,
حیدری در ادامه در مورد برخی صحبت ها که در فضای مجازی مبنی بر آمار زیاد مرگ و میر این بیماری در اصفهان و سانسور در اعلام آمار و همچنین تعطیلی مدارس در اثر شدت آنفلوآنزا بیان شده، اذعان کرد: مدارس برای آلودگی هوا تعطیل شد و اگر زمانی هم قرار باشد برای آنفلوآنزا تعطیل شود اعلام می کنیم، همان طور که در سال های گذشته هم اتفاق افتاد و حتی در یک روز 180 مدرسه تعطیل شد.
,
 
,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان خاطر نشان کرد: تعطیلی مدارس شاخص دارد و تعداد تعیین شده مبتلا به این بیماری در یک مدرسه ملاکی برای تعطیلی مدرسه خواهد بود؛ چرا که احتمال همه گیری برای آن وجود دارد و دستور العمل آن هم به آموزش پرورش ابلاغ شده است.
,
 
,
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان عنوان کرد: این که کل مدارس تعطیل شود که دانش آموزان آن آنفلوآنزا نگیرند علمی نیست و اگر در کلاس یا مدرسه ای افراد با آمار متناسب با شاخص های تعیین شده مبتلا بودند، آن کلاس و یا در نهایت آن مدرسه تعطیل می شود.
,
 
,
وی افزود: جای تأسف دارد که برخی مواقع تفسیرهای غلطی از یک موضوع به خصوص در فضای مجازی می شود.
,
 
,
حیدری با اشاره به نامه ای که در فضای مجازی مبنی بر کمبود داروی آنفلوآنزا نشر پیدا کرده بود، بیان کرد: دارو به اندازه کافی وجود دارد، وقتی اپیدمی اتفاق می افتد، قرار نیست همه منابع را مصرف کرده و یا درست مدیریت نکنیم که دچار بحران و کمبود دارو شویم.
,
 
,
حیدری گفت: اخبار صحیح از رسانه های معتبر اطلاع رسانی می شود و آمارها آن جا گفته می شود، سانسور نه سیاست ما و نه سیاست وزارت بهداشت است.
,
 
,
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان اظهار کرد: مادران باردار را خیلی تحت کنترل داشته و در این مورد مشکلی نداریم، تعدادی هم که مبتلا بودند تحت مراقبت قرار گرفتند و درمان شدند.
,
 
,
 * وقتی بیماری آنفلوآنزا خطرناک می شود که فرصت برای درمان از دست رفته باشد
,  * وقتی بیماری آنفلوآنزا خطرناک می شود که فرصت برای درمان از دست رفته باشد,
 
,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان بیان کرد: نگرانی ما در مورد افرادی است که بیماری های زمینه ای دارند و این ویروس بیماری را تشدید می کند، آنفلوآنزا افرادی که دارای بیماری هایی مانند قلبی، تنفسی و همچنین بیماری هایی که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد.
,
 
,
وی در پایان عنوان کرد: هر کس علائم آنفلوآنزا داشت، از خود درمانی پرهیز کرده و به پزشک مراجعه کند، وقتی بیماری آنفلوآنزا خطرناک می شود که فرصت برای درمان از دست رفته و ویروس قالب شده باشد که در صورت مراجعه به موقع این‌گونه نخواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه