اخبار داغ

پس از انتشار دوباره بوی نامطبوع در پایتخت؛

بوی بد تهران تقصیر باد است!

بوی بد تهران تقصیر باد است!
در حالی انتشار بوی نامطبوع از بعدازظهر دیروز در برخی از مناطق تهران موجب آزار و اذیت مردم شده است که سال گذشته هم گمانه‌زنی‌ها دربیاره منشا این بو از فاضلاب ساختمان پلاسکو تا مرکز دفن زباله آرادکوه و سپس انتشار گاز «مرکاپتان» نوسان داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷ بود که ساکنان چند منطقه در تهران از انتشار بوی بد در محل سکونت خود گلایه کردند و به محض انتشار این خبر مردم و مسئولان شروع به گمانه‌زنی کردند تا این منشا این بوی نامطبوع را مشخص کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گمانه‌زنی‌ها از فاضلاب ساختمان پلاسکو تا مرکز دفن زباله آرادکوه و سپس انتشار گاز «مرکاپتان» نوسان داشت و در نهایت هم استاندار تهران اعلام کرد که منشا بوی نامطبوع تهران گاز «مرکاپتان» بوده است.

,

اما انتشار بوی نامطبوع از بعدازظهر دیروز در برخی از مناطق تهران موجب آزار و اذیت مردم شده است.

,

سال گذشته همزمان با انتشار این بوی مرموز برخی از مسئولان شهری از شهروندان درخواست کرده بودند که اگر مورد مشکوکی در سطح شهر دیدند، آن را به محیط زیست یا آتش‌نشانی اطلاع دهند.

,

بوی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر

, بوی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر,

شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: با توجه به شکایات شهروندان تحقیقات برای شناسایی منشأ بوی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر تهران آغاز شده است.

,

وی با بیان اینکه انتشار این بو در مناطق ۱۷، ۱۳، ۲، ۶، ۹، ۱۰ و ۱۱ گزارش شده است، گفت: متعاقب این شکایت‌ها گروه‌هایی از سوی اداره کل محیط زیست شهرداری تهران برای پیگیری موضوع و همچنین مشخص شدن منشأ بو مسئولیت پیدا کردند.

,

وی گفت: گروه‌های اعزامی با خود دستگاه‌هایی برای جمع‌آوری آثار بو به محل‌های انتشار بوی نامطبوع برده اند، اما عموماً به دلیل فرار بودند بو و وزش باد، جمع‌آوری آثار بو کار سخت و تا حدودی ناممکن است.

,

 

,

بوی بد تقصیر باد است

, بوی بد تقصیر باد است,

شهبازی مدیرکل دفتر مخاطرات زمین شناسی سازمان زمین شناسی نیز، علت بوی بد تهران را جهت باد جنوبی دانست و گفت: بی‌تردید علت بوی بد تهران وزش باد از جنوب همراه رطوبت است.

,

وی افزود: هر زمان جهت باد در تهران به سمت جنوب تغییر کند این بو به مشام می‌رسد.

,

 

,

مرجع اعلام بوی نامطبوع تهران، استانداری است

, مرجع اعلام بوی نامطبوع تهران، استانداری است,

غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در مورد  انتشار بوی نامطبوع در پایتخت با بیان اینکه مرجع اعلام بوی نامطبوع تهران، استانداری است گفت: بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده و تماس‌هایی که با سازمان آتش‌نشانی تهران برقرار شده در مناطقی از جمله منطقه۲، ۴، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱و۱۳ اکیپ‌هایی از آتش‌نشانی و کارشناسان ما به اداره‌های کل مختلف اعزام شده‌اند و موضوع را بررسی کردند.

,

وی ادامه داد: چیزی که برای ما تاکنون مسجل شده این است که بخشی از مناطق شهر تهران درگیر هستند و نه در همه مناطق و منشا با توجه به عملیات‌های کارشناسی که تاکنون صورت گرفته، مشخص نیست.

,

محمدی با بیان اینکه ما گزارش‌ها را به استانداری  تهران اعلام کرده‌ایم، گفت: سازمان مدیریت بحران و سازمان آتش‌نشانی همچنان پیگیر منشأ هستند و گزارش‌ها را رصد می‌کنند اما پاسخگویی نهایی به این مسئله و کشف موضوع از اختیارات استانداری تهران است و طبق قانون مدیریت بحران کشور، شورای مدیریت بحران استان، نتیجه آن را رسما اعلام خواهد کرد.

,

 

,

باز هم پای مرکاپتان در میان است

, باز هم پای مرکاپتان در میان است,

در جریان برگزاری سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که بعد از ظهر دیروز به ریاست انوشیروان محسنی بندپی - استاندار تهران - برگزار شد پس از ارائه گزارشی در خصوص آلودگی هوای استان تهران از سوی محمد رستگاری - معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست - استاندار تهران در خصوص انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران به‌ویژه در مناطق ۱۰ و ۱۱ و ۲ - که از بعد از ظهر امروز گزارش‌های آن منتشر شده است - پرسید  و رستگاری گفت: همکاران ما در حال آنالیز این موضوع هستند تا منشا این بو را پیدا کنند قطعا اگر نوع آلودگی را تشخیص دهیم در مورد تشخیص منشا آن نیز می‌توانیم گام موثری برداریم.

,

در ادامه جلسه محسنی بندپی در خصوص مرکاپتان‌ها از نماینده اداره گاز استان پرسید که علی فارسیجانی - رییس ایمنی و آتش‌نشانی شرکت گاز استان تهران - در پاسخ گفت: مرکاپتان‌ها در ایستگاه‌های ورودی شهر به شبکه گاز تزریق می‌شوند و اقدامات کنترلی روی آن‌ها براساس دستورالعمل‌ها و ضوابط اعمال می‌شود.

,

وی ادامه داد: گاز به‌صورت طبیعی هنگامی که از طریق خطوط انتقال به ورودی‌های تهران می‌رسد به خودی خود بویی ندارد و هنگام ورود به دروازه‌های شهر به دلیل ایمنی و ضرورت اطلاع شهروندان هنگام نشتی مرکاپتان‌های مایع با نظارت‌های کامل براساس حجم گاز مصرفی به گاز تزریق می‌شود تا بودار شود و هنگام نشتی شهروندان بوی گاز را تشخیص دهند.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه