اخبار داغ

وعده‌هایی که به سرانجام نرسید

بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی لرستان ۱۹ ساله شد

بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی لرستان ۱۹ ساله شد
پروژه بزرگ‌ترین کتابخانه لرستان 19 سال در بلاتکلیفی به سر می‌برد و بهره‌برداری آن بین مناسبت‌های مختلف پاس‌کاری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ۱۹ سال از کلنگ زنی پروژه بزرگ‌ترین کتابخانه لرستان با عنوان کتابخانه مرکزی با استانداردهای موردنیاز می‌گذرد؛ بنا بود این پروژه در دو فاز ساخته شود اما طی این سال‌ها مسئولان تنها وعده‌های خود را تمدید کرده‌اند و این پروژه با قدمت، تاکنون چندین مدیرکل به خود دیده است ولی هیچ‌کدام موفق به بریدن ربان افتتاح نشده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد سال‌ها پیش توسط مسئولان وقت کلنگ زنی شد، چندین سال است خبر افتتاح قریب‌الوقوع این کتابخانه از سوی مسئولان بازگو می‌شود اما پس از طی سال‌ها هنوز این پروژه به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

,

تعلل متولیان امر در پیش برد این پروژه منجر شد بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند و گره کور این پروژه فرهنگی استان باز نشود.

,

, ,

پروژه فرهنگی لرستان در بن بست

, پروژه فرهنگی لرستان در بن بست, پروژه فرهنگی لرستان در بن بست,

فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه‌های لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بزرگ‌ترین کتابخانه استان لرستان است که ۱۹ سال پیش کلنگ آن در جنب مصلی الغدیر خرم‌آباد، با زیربنای هفت هزار و ۶۰۳ متر به زمین زده شد.

,

وی افزود: با توجه به اینکه سرانه فضای کتابخانه‌ای در لرستان وضعیت مناسبی ندارد، این پروژه عظیم فرهنگی در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفت و جز اولویت‌های آنان محسوب نمی‌شد و اعتبار چندانی برای ساخت آن در نظر گرفته نمی‌شد ولی طی دو سال اخیر پیشرفت فیزیکی این کتابخانه سیر سعودی چشمگیری داشته است.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان عنوان کرد: کار ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به خاطر خرید دستگاه‌های موتورخانه‌ای عقب‌افتاده بود که طی سال‌های اخیر سرعت ساخت کتابخانه مرکزی بالاست سیر صعودی خوبی داشته است و در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

وی بیان کرد: سال گذشته انشعابات خریداری و موتورخانه‌ تکمیل شد و سقف آن نیز در حال تکمیل شدن است ولی به خاطر خرید یک چیلر نمی‌توانیم کار را ادامه دهیم؛ برای ادامه کار نیاز به خرید دو چیلر است که اگر حداقل یکی از چیلرها خریداری شود بقیه نازک‌کاری‌ها نیز انجام می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیازمند ۱۲ میلیارد اعتبار

, تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیازمند ۱۲ میلیارد اعتبار, تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیازمند ۱۲ میلیارد اعتبار,

طهماسبی تصریح کرد: با توجه به‌ضرورت نیاز این فضای کتابخانه‌ای به‌ویژه در شهر خرم‌آباد، تصمیم بر این بود که این پروژه را فازبندی کنیم و با خرید این چیلر پیش‌بینی می‌کنیم امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

,

وی خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان به‌عنوان بهره‌بردار و اداره کل راه و شهرسازی مجری این پروژه است که مکاتبات زیادی با دستگاه مجری داشته‌ایم و سعی بر این است طبق برنامه و جدول زمان‌بندی کار پیش برود.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان بابیان اینکه با افتتاح این پروژه حداقل برای ۱۲ نفر به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود گفت: برای ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تاکنون ۹ میلیارد و ۹۰۰ هزار تومان هزینه شده است و برای تکمیل ۱۲ میلیارد تومان نیاز است.

,

وی اظهار داشت: این پروژه در دوطبقه در حال ساخت است، طبقه زیرزمین و طبقه هم کف که بخش زیرزمینی شامل قسمت‌های مختلف برای برگزاری کلاس‌های ویژه نابینایان و طبقه همکف شامل بخش‌های مختلف کتابخانه‌ای و سالن آمفی‌تئاتر است که سعی بر این است امسال از طبقه هم کف استفاده کنیم.

,

, ,

 

,

 

,

تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره لرستان

, تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره لرستان, تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره لرستان,

طهماسبی بابیان اینکه سال‌های ۹۷ و ۹۸ نسبت به چندین سال گذشته این پروژه بیشترین سرعت را داشته است افزود: درصدد هستیم از منابع دیگر که قانون اجازه می‌دهد برای تکمیل این پروژه استفاده کنیم.

,

وی عنوان کرد: در سطح استان ۱۲ پروژه نیمه‌کاره وجود دارد که خیلی از این پروژه‌ها تعطیل‌شده بود و اعتبار چشمگیری نداشت؛ در حال حاضر برای برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره لرستان در مرحله تعیین پیمانکار هستیم، برای برخی پروژه‌ها پیمانکار تعیین‌شده است که با افتتاح این کتابخانه‌ها و کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تقریباً فضای سرانه کتابخانه‌های استان دو برابر می‌شود.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به بهره‌برداری کتابخانه‌های شهرهای بروجرد، کوهدشت و رومشکان اشاره کرد و گفت: دو پروژه جدید کتابخانه‌ای ازنا که دو هزار و ۴۰۰ متر است و کتابخانه ویسیان که ۷۰۰ متر است امسال تعریف‌شده که زمین مشخص و کلنگ زنی آن انجام‌شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه