اخبار داغ

مدیر عامل شرکت مپنا خبر داد؛

زیرساخت‌های احداث مراکز شارژ خودروهای برقی در سمنان فراهم می‌شود

زیرساخت‌های احداث مراکز شارژ خودروهای برقی در سمنان فراهم می‌شود
مدیر عامل شرکت مپنا گفت: در شهرهای تهران و خراسان مراکز شارژ خودرو آماده شده است و در سمنان هم به زودی زیر ساخت های آن فراهم می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، عباس علی آبادی مدیر عامل گروه صنعتی مپنا صبح امروز در آیین امضاء تفاهم نامه تولید اتوبوس های برقی با گروه تولیدی صنعتی عقاب افشان گفت: با توجه به شرایط زیست محیطی حاکم بر دنیا باید تغیرات جدی در حوزه مصرف انرژی صورت بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

علی آبادی با بیان اینکه امروز انرژی یکی از اصلی ترین مولفه های موثر بر زندگی بشر است، اظهار کرد: هر چه بتوانیم در انرژی صرفه جوی بکنیم در اقتصاد هم پیشرفت خواهیم کرد.

,

وی تصریح کرد: موضوع برقی کردن اتوبوس ها بسیار حائز اهمیت است تا آنجا که اکنون قطار ها روبه برقی شدن رفته اند وباید اتوبوس ها هم برقی شوند.

,

مدیر عامل شرکت مپنا با بیان اینکه از آنجای که استان سمنان زیر ساخت های مناسبی برای تولید انرژی های تجدید پذیر دارد ما این استان را برای آغاز این امر انتخاب کرده ایم، گفت: انعقاد تفاهم نامه مابین شرکت مپنا وشرکت عقاب افشان کشور را در حوزه اتوبوس های برقی بی نیاز خواهیم کرد.

,

علی آبادی بیان کرد: از خودرو های برقی بزودی در نمایشگاه های خودرو رونمایی خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه بزرگ ترین دستاورد این پروژه کاهش مصرف سوخت در کشور خواهد بود؛ افزود: اگر خودرویی برای پیمودن 100 کیلومتر به 10 لیتر بنزین احتیاج داشته باشد ،خودروی معادل آن به 10 تا 15 مگاوات برق احتیاج دارد که این میزان برق با 2.5 لیتر بنزین تامین می شود.

,

علی آبادی ادامه داد: در شهر های تهران و خراسان مراکز شارژ خودرو آماده شده است و در سمنان هم به زودی زیر ساخت های آن فراهم می شود.

,

وی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری در این حوزه بستگی به وسعت کار ما دارد که با توجه به کاهش مصرف سوخت سرمایه لازم جبران خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه کشور ما در زمینه توربین های بادی کاملا خودکفا شده است، گفت: در سطح دنیا در این زمینه حرفی برای گفتن داریم ضمن آن که از استاندارد های روز دنیا برخوردار هستیم.

,

علی آبادی ادامه داد: کشور ما در حوزه  آب با مشکلاتی مواجه است اما خوشبختانه از شمال وجنوب کشور به آب متصل هستیم.

,

وی افزود: شرکت ما فناور های مربوط به انتقال وشیرین کردن آب را به کلی در اختیار دارد و آمادگی کامل انتقال آب را به تمامی نقاط مرکزی کشور را دارد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه