اخبار داغ

تهران آماده رویایی با سیلاب‌های پیش رو نیست

تهران آماده رویایی با سیلاب‌های پیش رو نیست
مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای تهران از شناسایی نقاط حادثه خیز و اعلام به استانداری خبر داد و گفت: تمام مشکلات ما در داخل شهرها و روستاها بوده و کانال‌ها و پل‌ها برای دبی بالا مهیا نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد غفاری مدیر دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت مجاری آب های سطحی در استان تهران اظهار کرد: 513 نقطه حادثه خیز در استان تهران شناسایی و به استانداری و شهرداری ها اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در ادامه افزود: در استان تهران 3880کیلومتر رودخانه وجود دارد و طبق تعریف قانون گذار حفظ، نگهدرای و حراست مجاری آب های سطحی (رودخانه ها، انهار طبیعی و مسیل ها) به عهده وزارت نیرو بوده که رصد و پایش از رودخانه ها جزو وظایف ذاتی اداره امور آب است.
,
 
,
مدیر دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران در همین رابطه بیان داشت:  که هرساله گشت و بازرسی ها متداول توسط 38 اکیپ مجاری آب های سطحی و زیر زمینی در استان تهران انجام می شود.
,
 
,
غفاری طبق ماده 2قانون توزیع عادلانه آب، تعیین بستر حریم را بر عهده وزارت نیرو دانست و گفت: از 3880 کیلومتر تقریبا نصف آن تعیین بستر حریم شده و مراتب به ادارات ثبت استان به منظور درج در سامکانه کادستر کشور و همچنین  و به رعایت بستر حریم اعلام شده است.
,
 
,
وی از شناسایی 513 نقطه حادثه خیز در استان تهران خبر داد و تصریح کرد: تمام مشکلات ما در داخل شهرها و روستاها بوده، پل ها و کانال های احداثی برای دبی بالا مهیا نیستند و اصلاح کانال ها و پل هل در دستور کار شهردارها و ادارات ذی ربط قرار گرفته است.
,
 
,
غفاری حفاظت از محدوده شهروروستاها را بر عهده شهرداری ها عنوان و تصریح کرد: براساس ماده 55 وظایف  شهرداری ها بند 14 اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق برعهده شهرداری بوده همچنین در قانون تشکیلاتی سازمان دهیاری ها مصوب 1379 ردیف 30 حفظ روستا از خطر سیل جزو وظایف دهیاری است.
,
 
,
مدیر دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران بیشترین آزادسازی در کشور متعلق به استان تهران عنوان کرد و گفت: تمام استعلامات در بستر حریم در اسرع وقت پاسخ داده شده و در 7 ماه اول سال جاری 367 مورد تخریب داشتیم که بالغ بر 47 هکتار اراضی بستر حریم آزاد سازی شده است.
,
 
,
وی به عدم و جود مشکل حاد در خارج از شهرها و روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: طبق بررسی های به عمل آمده از مجاری آب های سطحی 43 کیلومتر از مسیل ها که بالغ بر 30 میلیون متر مکعب است لایروبی شده و در این محدوده ها هیچ خطر تهدید آمیزی وجود ندارد.
,
 
,
منبع: فارس
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه