اخبار داغ

کارشناس مذهبی در گفتگو با مرآت؛

امام حسن عسکری(ع) الگوی موفق مدیریت برای مسئولین است

امام حسن عسکری(ع) الگوی موفق مدیریت برای مسئولین است
کارشناس مذهبی مدیریت داشتن و هدایت شیعیان را از مهم ترین خصوصیات بارز امام حسن عسکری(ع) دانست و گفت: مسئولین از امام بزرگوار الگو بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی اشرف کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مرآت، به مناسبت ولادت امام حسن عسکری(ع) مصادف با 8 ربیع الثانی، گفت: امام حسن عسکری(ع) در مدینه متولد شد که مادر ایشان بسیار همسر جلیله ای بودند که امام هادی(ع) بسیار از ایشان تمجید می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کارشناس مذهبی مطرح کرد: امام حسن عسکری(ع) در زمان امامت و حتی شهادت ایشان بسیار نقش آفرینی کرده و پناه شیعیان بودند.

,

 اشرف ادامه داد: یکی از مهم ترین خصوصیات بارز امام حسن عسکری(ع) مدیریت داشتن و هدایت شیعیان در دوران خودشان است که باید مسئولین از امام بزرگوار الگو بگیرند.

,

وی با بیان اینکه دوران امامت  امام حسن عسکری(ع) سخت ترین دوران امامت ائمه بوده است، افزود: هیچ یک از ائمه این خفقان و حصر را تجربه نکرده اند.

,

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه حضرت به همراه پدرشان از 4 سالگی در پادگان نظامی در سامرا تبعید شدند و تحت نظر بودند، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در حصر ویژه قرار گرفته و عمر بسیار کوتاهی داشتند.

,

اشرف با بیان اینکه حضرت در طول زمان حصر خود به هیچ شهری سفرنکردند، عنوان کرد: امام حسن عسکری(ع) با وجود زندانی بودن همه ی شیعیان را مدیریت و هدایت می کردند.

,

وی اذعان کرد: امام حسن عسکری(ع) با وجود اینکه هیچ یک از شیعیان را نمی دیدند آن ها را مدیریت می کردند پس باید رابطه خود را با امام زمانمان تنظیم کنیم چراکه ایشان از جهاتی شبیه پدر خود هستند و شیعه را مدیریت می کنند.

,

کارشناس مذهبی مطرح کرد: امام، زمانی که در حبس به سر می بردند، امامت و عظمت اهل بیت را به مردم ابراز می کردند که هیچوقت بهانه ای دست خلفا قرار نگرفت.

,

اشرف تواضع امام عسکری(ع) از مهم ترین ویژگی های شخصیتی ایشان است، گفت: در روایاتی نقل شده است که همه ی زندان بان های حضرت، مرید اخلاق و فروتنی امام می شدند.

,

وی محبت و تواضع نسبت به نیازمندان را از دیگر ویژگی شخصیتی امام عنوان کرد و گفت: هر نیازمندی که در شهر بود حضرت هرگز نمی گذاشتند شب گرسنه به خواب بروند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه