اخبار داغ

در خطبه های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

کشور به مجلسی انقلابی و قاطع در برابر فساد نیاز دارد

کشور به مجلسی انقلابی و قاطع در برابر فساد نیاز دارد
در خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی بر بهبود معیشت مردم و ریسدگی مسئولان و اهمیت انتخاب فرد اصلح در انتخابات تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

آیت‌الله علم‌الهدی:

,

معیشت مردم باید ایمن‌سازی شود/ اگر توانایی ندارید وارد عرصه مدیریت کشور نشوید

,

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهار کرد: در مقام اندازه‌گیری مصرف در زندگی باید به کسانی نگاه کرد که از شما پائین‌تر هستند و این براساس آیات و روایات است؛ اگر معیار طبقات پائین‌تر باشند این سزاواری را پیدا می‌کنیم که خداوند زندگی ما را توسعه دهد و این روایت براساس فرموده امام محمدباقر(ع) است.

, .,

وی افزود: گاه زوج جوان زندگی پیشرفته پدر و مادر را مدنظر قرار می‌دهند و وقتی می‌خواهند زندگی خود را شروع کنند معیار مصرف را زندگی با پدر و مادر قرار می‌دهد. زندگی پدر و مادر یک زندگی پیشرفته بوده و نه یک زندگی صفر کیلومتر؛ زندگانی تازه ابتدایی که قرار است از صفر شروع شود تفاوت دارد و نباید الگو قرار گیرد.

, .,

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: بایستی برای زندگی ابتدایی پائین‌ترین خانواده‌ها را الگوی مصرف قرار داد و نه زندگی پیشرفته پدر و مادر را؛ اگر بنا شد این الگوی مصرف در زندگی تازه رعایت شود در ابتدای زندگی مشکلی ایجاد نمی‌شود.

, .,

وی با اشاره به مسئله کفاف و تقوا تاکید کرد: چه برای کسانی که تازه زندگی خود را شروع کرده‌اند و چه برای کسانی که مدتی از زندگی آنها گذشته، کفاف باید مدنظر قرار گیرد و کفاف یعنی تامین آبرو و ضروریات زندگی؛ ضروریات زندگی باید تامین شود و براساس تامین اولیات زندگی، برنامه‌ریزی صورت گیرد.

, .,

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: سبد هزینه نباید باز باشد بلکه باید مطابق کفاف زندگی باشد و هزینه زندگی بر این اساس مدیریت شود؛ راهکار الگوی مصرف رعایت کفاف است؛ وجود مقدس امام باقر(ع) حدیثی را از پدر بزرگوار خود نقل می‌کنند مبنی بر اینکه خرج زندگی بایستی بر مبنای دو اصل سهم در زندگی و کفاف باشد.

, .,

آیت الله علم‌الهدی با تاکید بر فعالیت جهادی نسل جوان براساس الگوی حضرت معصومه(س) عنوان کرد: حضرت معصومه(س) برای نسل جوان ما باید یک الگو باشد؛ این خانم دلاور جوان به همه خواهران جوان ما نشان داد آن روزی که بنای جهاد و ایثارگری در خط ولایت در راه دین و اسلام باشد آن روز خواهر جوان در کنار برادر جوان در عرصه جهاد وارد می‌شود و کار جهادی در شان زن را صورت می‌دهد همچنان که برادر جوان کار جهادی در شان مرد را صورت می‌دهد.

, .,

امام جمعه مشهدمقدس گفت: این مسئله جوانگرایی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند مهم است؛ امروز در نظام خود نیازمند به یک تغییر و تبدیل نسل در پاسداری از انقلاب و ادامه راه هستیم؛ دیگر نبایستی انقلاب را با عناصر خسته چهل سال کار کرده ادامه دهیم؛ بلکه باید با نسل جوان انقلابی خود انقلاب را ادامه دهیم؛ انقلاب ما به تبدل و تغییر نسل محتاج است و جوانان باید وارد عرصه شوند.

, .,

علم‌الهدی با اشاره به اینکه جوان، جهادگر است و روح و روحیه جهادی دارد تصریح کرد: انقلاب ما در عرصه مدیریتی و مبارزاتی و دفاعی و پاسداری محتاج «حرکت‌های جهادی طوفنده» است؛ هرچه این حرکت‌های جهادی قوی‌تر صورت گیرد بنیه انقلاب نیز بیشتر می‌شود و دفاع از انقلاب نیز در مقابل دشمن، جانانه‌تر است؛ مسئله فداکاری و حرکت حضرت معصومه(س) نیز باید از این لحاظ به نسل جوان منتقل شود که نسل جوان باید در عرصه کارگزاری و دفاعی در انقلاب وارد شود و این جهت جوانگرایی مدنظر مقام معظم رهبری است.

, .,

وی ادامه داد: امروز سالروز توپ‌بندی حرم مطهر رضوی است؛ درست در حدود بیش از 100 سال قبل بود که این مرقد مطهر به وسیله روس‌های در زمان حکومت تزار توپ‌بندی شد و گنبد مطهر را هدف گلوله‌های توپ قرار دادند؛ این جریان تا چند سال گذشته نیز رسم بود که مشهدی‌ها روز توپ‌بندی را اعلام عزاداری می‌کردند.

, .,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: امروز نیز دشمنان استکباری ما روی این اصل عمل می‌کنند؛ جریانهای استکباری به دنبال حادثه‌ای هستند که موج ایجاد کرده و بر آن سوار شوند و یا مستکبرانه مسلط شده و یا دشمنی خود را عملیاتی کنند و این اصل کلی از ابتدا بوده است؛ در انقلاب مشروطیت عده‌ای در مشهد با مشروطیت مخالفت کرده و در مسجد گوهرشاد متحصن شدند و انقلابیون مشروطه‌خواه با اینها ستیز کردند و برخورد صورت گرفت تا جایی که عزیزان انقلابی مشروطه بر جریان استعمارزده در حال پیروز بودند در این زمان روس‌ها بخاطر اینکه اینها لااقل از این جریان ارتجاعی مستبد استعمارزده حمایت کنند و انقلابیون مشروطه را اجازه تسلط ندهند، یک خط آتش صورت کردند تا استعمارزده‌ها از شهر خارج شوند و این خط آتش را به این قیمت ایجاد کردند که گنبد مطهر رضوی را هدف گلوله توپ قرار دادند.

, .,

آیت‌الله علم الهدی افزود: جریان استکباری می‌خواهد امروز هم بر موج سوار شود و عداوت مستکبرانه خود را نسبت به دین و مردم عملیاتی کند؛ اینها حرمت حرم منور رضوی را شکستند و ارزش‌های دینی مردم متدین را هدف سوء خود قرار دادند. استکبار امروز، آمریکای جهانخوار است که موج ایجاد می‌کند و می‌خواهند مطلب را به صورتی تمام کنند که به نفع خودشان تمام شود.

, .,

وی گفت: باید بینا و هوشیار باشیم و مدیران ما بایستی مدیریت را براساسی قرار دهند که در جامعه موج مورد بهره‌برداری دشمن ایجاد نشود؛ امروز ما اگر در اجتماع خودمان بتوانیم برای اقتصاد معیشتی مردم ایمن‌سازی کنیم هیچ‌وقت حرکتی صورت نمی‌گیرد که برای دشمن موج‌آفرین باشد و اشکال در کارگزاری عزیزان مسئول ماست؛ باید در ایمن‌سازی اقتصاد معیشتی مردم بنحوی عمل کنند که مردم اقدام به حرکتی نکنند که منفعت موج حرکت برای دشمن باشد؛ معیشت مردم باید ایمن‌سازی شود.

, .,

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: این ایمن‌سازی را باید با مدیریت در اقتصاد خرد و معیشت مردم ایجاد کرد؛ ایمن‌سازی اقتصادی در حوزه معیشت سنگین نیست؛ آقای کارگری که حداقل دستمزد را دارد باید بتواند زندگی خود را با حداقل دستمزد برنامه‌ریزی کند و این زمانی است که اقتصاد معیشتی وی ایمن باشد و هر روز نرخ تازه‌ای ایجاد نشود و هر حادثه کوچکی تعادل اقتصادی معیشتی این آقای کارگر را به هم نزند. این یک لقمه نان خالی بخورد و سیر شود؛ همین قدر؛ متاسفانه همین قدر ایمن‌سازی اقتصادی نداریم.

, .,

وی گفت: آقای نانوایی که گرده چانه نان را کم کرده و می‌گوید به دلیل بنزین است؛ این چه ربطی به بنزین دارد؟ بیخود دچار گرانی هستیم؟ شما از عهده مدیریت برنمی‌آئید. گرانی اجتناب ناپذیر است معنا ندارد. نرخ بالا و پائین رفتنش ایمن‌سازی اقتصاد معیشتی را به هم می‌زند و اگر این بهم خورد خدای نکرده حرکاتی ایجاد می‌کند که موج برای دشمن ایجاد خواهد کرد. معیار برای این زندگی، زندگی شمای مدیر نیست بلکه زندگی کارگر با حداقل دستمزد است.

, .,

علم‌الهدی افزود: اگر توانایی ندارید وارد عرصه نمی‌شدید؛ مگر مجبور هستید وزیر و وکیل شوید؛ کشور یک کشور انقلابی و در حال جنگ با آمریکا است؛ کسی که می‌خواهد وکیل و وزیر شود مدیریت خودش را ارزیابی کند.

, .,

امام جمعه موقت درگز:

,

مهم ترین اصل در انتخاب فرد اصلح، تدین و ولایت مداری باشد

,

حجت الاسلام حسین عیدی امام جمعه موقت درگز در خطبه های نمازجمعه 15 آذر ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مرحله اول تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است.

, .,

وی در ادامه با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) به بیان انتظارات این امام همام از شیعیان پرداخت و عنوان کرد: اندیشه، تفکر و تعقل که پیشرفت مادی و معنوی انسان مشروط به آن است، حسابرسی به عمال و پاسخگو بودن به خود و مردم، امانت داری و راستگویی و در نهایت یاد خدا و مرگ بودن از جمله ویژگیهایی است که شیعیان واقعی با این صفت ها شناخته می شوند.

, .,

امام جمعه موقت درگز تشریح کرد: حضور حضرت معصومه (س) در قم مایه برکت این شهر است به نحوی که امام صادق (ع) بشارت حضور ایشان در قم را داده بودند؛ قم به یمن وجود حضرت معصومه (س) حرم اهل بیت، مرکز بسط و نشر جهانی اسلام و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

, .,

حجت الاسلام ایروانی تبیین کرد: دانشجو یکی از اقشاری است که به دلیل داشتن ماهیت ضد استکباری و ضد آمریکایی مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری است؛ تا آنجا که ایشان از ابتدای قبول مسئولیت رهبری تاکنون بیش از 30 جلسه در مورد دانشجویان و انتظاراتی که از آنها می رود سخنرانی داشته اند.

, .,

وی افزود: از بین تمام مطالبات رهبری از دانشجویان چند مورد خیلی برجسته و ویژه است که می توان به آرمان خواهی دانشجویان، گفتمان سازی در راه تحقق آرمانهای انقلاب و فرهنگ سازی اشاره کرد؛ اینها در واقع رسالت ها و فرایض دانشجویان انقلابی هستند.

, .,

رئیس حوزه علمیه درگز با اشاره به بحث داغ ثبت نام نمایندگی مجلس تصریح کرد: متاسفانه در چند ساله اخیر اصول و معیارهای انتخاب اصلح جابجا شده و افراد مسائلی را ملاک قرار می دهند که نه دین و نه شرع و نه عرف این معیارها را قبول ندارد.

, .,

امام جمعه موقت درگز تاکید کرد: مهم ترین اصل در انتخاب فردی که قرار است به نمایندگی از یک جمع و گروهی تصمیم گیری کند تدین و ولایت مداری اوست، چرا که انسان متدین اهل خیانت و دروغ نیست و اهداف کشور و انقلاب را بر اهداف شخصی خود مقدم می داند.

, .,

وی در پایان خطاب به کاندیدا و حامیان آنها خاطرنشان کرد: قبول مسئولیت و رأی دادن در انتخابات یکی از تکالیف الهی است؛ اگر به بهانه های مختلف از حضور در عرصه انتخابات خودداری کنیم قطعا دیگران برای ما تصمیم خواهند گرفت اما در انتخاب خود مراقب باشید چرا که بدترین مردم کسی است که آخرتش را به دنیا بفروشد و از آن بدتر کسی است که آخرتش را به دنیای دیگران بفروشد.

, .,

امام جمعه موقت سرخس:

,

تلاش دشمن برای نفوذ فکری در دانشگاه‌ها است

,

حجت الاسلام علیرضا سیستانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به شانزدهم آذرماه روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان گفت: روز شانزدهم آذر ماهیتی ضداستکباری و ضدآمریکایی دارد و امام خمینی (ره) فرمودند که کلید سعادت یک کشور به دست معلم و دانشجو است بنابراین باید آگاه باشیم تمام تلاش دشمن نفوذ فکری در دانشگاه‌ها است و سرچشمه همه نفوذها نفوذ فکری است.

, .,

امام جمعه موقت سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دانشجویان، گفت: رهبر معظم انقلاب خواستار کار علمی به صورت جهادی هستند و همین جهاد علمی است که می‌تواند تمام قفل‌ها را باز کند.

, .,

وی در ادامه به سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره و بیان کرد: برای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها از چهار امام معصوم روایت داریم که یکی از آن روایات مربوط به امام صادق علیه‌السلام است.

, .,

امام جمعه موقت سرخس با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام پیش از آن که حتی امام موسی کاظم (ع) ازدواج کنند درباره حضرت معصومه (س) روایت دارند، اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند که برای خدا حرمی است و آن کعبه است، برای رسول خدا (ص) حرمی است و آن مدینه است و برای امیرالمومنین (ع) حرمی است و آن در کوفه است و برای ما اهل بیت حرمی است و آن در قم است و در آینده فرزندی از ما در آنجا دفن خواهد شد که نامش فاطمه است و هر که او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

, .,

حجت الاسلام سیستانی در ادامه به سنت حسنه‌ای که این روزها در شهرستان سرخس اجرا می‌شود اشاره و عنوان کرد: مسئله اطعام برای اموات توسط صاحبان عزا توسط حدود ۹۰ درصد از مردم شهرستان سرخس جمع شده است و این رسم و سنت حسنه بین مردم شهرستان جا افتاده است ضمن اینکه درباره این موضوع روایاتی نیز داریم.

, .,

وی افزود: در روایات داریم که غذا خوردن جلوی صاحب عزا رسم دوران جاهلیت است و حتی روایتی داریم که روشن کردن آتش برای پختن غذا در خانه صاحب عزا مکروه است و مستحب است که نزدیکان صاحب عزا برای صاحبان عزا غذا آماده کنند و ببرند.

, .,

امام جمعه موقت سرخس با بیان اینکه بسیاری برای تامین جهیزیه یا هزینه درمانی مشکل دارند، گفت: از برخی از کسانی که مراسم عزا داشتند درباره هزینه‌های آنها سوال کردم که گفتند تا مراسم سالگرد حدود ۴۳ میلیون تومان هزینه کردند درحالیکه به جای این هزینه می‌توانستند آن را صرف امور خیریه کنند و به همین دلیل مجمع خیرین در دفتر امام جمعه شهرستان تشکیل شده است و از مردم عزیز می‌خواهیم تا با مشارکت در امور خیر به کسانی که مشکلاتی در زندگی‌شان دارند کمک کنند.

, .,

حجت الاسلام سیستانی در ادامه با اشاره به شیوع آنفولانزا و لزوم رعایت نکات بهداشتی، گفت: ما توقع داریم جمعیت زیادی که برای درمان بیماری آنفولانزا به بیمارستان مراجعه می‌کنند مشکلی به مشکل‌شان اضافه نشود و ۵ ساعت منتظر نمانند و پزشکان شهرستان نیز در این زمینه به صورت جهادی عمل کنند و بیماران را ویزیت کنند.

, .,

امام جمعه تربت حیدریه:

,

در مقابل عوامل غرب گرا باید ایستادگی کنیم

,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: مسوولان بدانند این نعمتی که خدا به ما داده که با انتخاب و رای مردم مسئولیت پذیرفتیم باید از این نعمت در راه خدمت به مردم استفاده کنیم و چنانچه بی کفایتی از خود نشان دهیم این نعمت تبدیل به عذاب خواهد شد.

, .,

وی با بیان اینکه کشور از ظرفیت های فراوان و بالقوه ای برخوردار است، افزود: در مقابل عوامل واداده و غرب گرا باید ایستادگی کرد و برای پیشبرد اهداف متعالی انقلاب و اسلام به تلاش و همت مجاهدانه ادامه بدهیم.

, .,

خطیب جمعه تربت حیدریه گفت: امروز می توان با فرصت دادن به جوانان متعهد و متخصص و توانمند بخش مهمی از مشکلات کشور را برطرف کرد، کما اینکه در این چهل سال از انقلاب بارها این توانمندی جوانان و متخصصین داخلی به منصه ظهور رسبده است.

, .,

امام جمعه موقت رشتخوار:

,

کاندیدای مجلس به بهانه احساس تکلیف پای در عرصه انتخابات نگذارند

,

حجت الاسلام حسن خاکشور امام جمعه موقت رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب(ع) رشتخوار ضمن  تسلیت پیشاپیش وفات حضرت معصومه(س) گفت: هجرت حضرت فاطمه معصومه(س) مایع خیر برکت برای جامعه اسلامی و شیعیان، الخصوص ایران شد.

وی در ادامه با اشاره به حرکت خوب اخیر قوه قضاییه در برخورد جدی با اختلاس گران و معرفی آنها به مردم نیز، گفت: قوه قضاییه ما امروز به خوبی در بحث برخورد و معرفی در رابطه با اختلاس گران عمل می کند.

امام جمعه موقت رشتخوار همچنین در ادامه با گرامیداشت 16آذر روز دانشجو گفتهر ساله قدردانان نظام جمهوری اسلامی ایران این روز را گرامی میدارند، متاسفانه چند سالی است برخی از این روز سوء استفادهایی می کنند، دانشجویان باید مراقب باشند فتنه 88 را دشمن در روز دانشجو به راه انداخت، اما این بصیرت دانشجویان و مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری بود که بعد از 72 ساعت مردم را به صحنه آورد و برنامه ها و نقشه های دشمن را خنثی کرد.

وی همچنین در ادامه در رابطه با افزایش و اصلاح قیمت سوخت در کشور نیز گفت:درست است که اصلاح قیمت بنزین کار خوبی است و قیمت عامل های سوخت در کشور نسبتا ارزان است، اما زمان اجرای این افزایش نامناسب بود، دولت می توانست با مدیریت بهتری در این رابطه وارد عمل شود.


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز زمان ثبت نام کاندیدهای مجلس شورای اسلامی نیز گفت:عده ای از عزیزان با اعلام اینکه احساس تکلیف می کنند وارد عرصه انتخابات شده اند، اگر همه شما احساس تکلیف می کنید هم شما ضرر کرده اید و هم مردم دچار ضرر می شوند.

خطیب نماز جمعه موقت رشتخوار با تاکید بر سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با ثبت نام بی محابای کاندیدها مجلس گفت: امروز در شرایط حساس کنونی و در آستانه گام دوم انقلاب ما نیازمند مجلسی انقلابی و دشمن ستیز هستیم.

وی در ادامه با اشاره به روز 3 اسفند و با تاکید بر اینکه بعد از پایان انتخابات سرافکندگی بعد از انتخابات تنها برای کاندیدهایی است که بدون توان انجام کار وارد عرصه شده اند و امکان انتخاب فرد شایسته انقلابی را از مردم سلب کرده اند، گفت: کسانی که می توانند کاری برای نظام، انقلاب و منطقه انجام دهند پای در عرصه انتخابات بگذارند و با فراهم کردن شرایط برای انتخاب فرد اصلح راحتی و آرامش را برای زندگی مردم فراهم کنند.

, .,
,
, .,
,
, , .,
,
, .,
,
,
, .,
,
, .,
,
, .,

امام جمعه قوچان:

,

مجلس دهم انقلابی نبود/ کشور به مجلسی انقلابی و قاطع در برابر فساد نیاز دارد

,

 حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی، امام جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت شهادت حضرت معصومه(س) گفت: برخی نکات زندگی امامزادگان در جریان تاریخ اسلام قابل توجه است و این نکات ارزشمند می تواند نقش موثری در شناخت مسیر حق از باطل داشته باشد.

, .,

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم زندگی حضرت معصومه(س) موضوع هجرت وی می باشد، ادامه داد: یکی از تعهدات ما در برابر خداوند، در کنار نماز و روزه و.. مساله هجرت است که برای رسیدن به جامعه تمدن اسلامی ضروری است تا بتواینم زمینه ظهور مهدی موعود(عج) را فراهم سازیم.

, .,

وی با اشاره به آغاز فرایند ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که وارد عرصه انتخابات می شوند می بایست حرمت رقبا و جامعه اسلامی را رعایت و از پرده دری پرهیز کنند و در مسیر نقد سازنده، اهتمام به معرفی خود به جای تخریب دیگران، توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان و همچنین ارائه برنامه برای رفع کمبودها و مشکلات شهرستان گام بردارند.

, .,

خطیب نماز جمعه قوچان با بیان اینکه کاندیداها می بایست به قانون پایبند باشند و از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند، تصریح کرد: متاسفانه مجلس دهم انقلابی نبود و باتوجه به شرایط کشور به مجلسی پویا، انقلابی و قاطع در برابر فساد نیازداریم.

, .,

وی با بیان اینکه دشمن درصدد ایجاد شبهه پیرامون نظارت استصوابی است، خاطر نشان کرد: بند 98 و 99 قانون اساسی به خوبی وظایف شورای نگهبان را تبیین کرده و این مساله مختص به جمهوری اسلامی ایران نیست و در بسیاری از کشورها این روند وجود دارد و معتقدیم این موضوع نه تنها خلاف دموکراسی نیست بلکه عین مردم سالاری است.

, .,

حجت الاسلام والمسلمین دستجردی با بیان اینکه مردم اجازه نمی دهند برخی مسئولین به دشمن چراغ سبز نشان دهند، یادآور شد: شورای نگهبان، شورای اجرایی نبوده و وظیفه نظارت بر امور را در چارچوب قانون اساسی برعهده دارد.

, .,

امام جمعه قوچان با اشاره به اشتباه راهبرد کنترل جمعیت گفت: طبق نامه وزیر بهداشت و درمان به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اذعان شده است که در آمارهای مربوط به رشد جمعیتی نفوذ رخ داده است و آمارهای مربوط به ازدیاد جمعیت اشتباه بوده است.

, .,

وی رشد جمعیتی ایران را  یکی از نگرانی های اصلی دشمنان دانست و تصریح کرد: غربالگری های دوران بارداری اتفاق خوب و مثبتی است اما متاسفانه برخی با مشاوره های غلط پزشکی  توصیه می کنند جنین های سالم را سقط کنند که می بایست وزارت بهداشت نسبت به این مساله توجه بیشتری داشته باشد.

, .,

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با اشاره به اهمیت مقابله با جنگ نرم تاکید کرد: متاسفانه حرکت هایی در جامعه در حال رخ دادن است که باورهای دینی و اعتقادی تمام آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان را تحت الشعاع قرار می دهد و در جریان این دشمنی ها متععد بدخواهان، معتقدیم آشوب های اخیر صرفا بخاطر بنزین نبود بلکه جریانی از پیش تعیین شده بود و تلاش دشمن بر ناکارآمد نشان دادن نظام بوده و هست.

, .,

وی با بیان اینکه قطع اینترنت بسیاری از برنامه های دشمنان را نقش برآب کرد، گفت: جریان رسانه ای غرب پس از قطع اینترنت بشدت نسبت به این مساله واکنش نشان داد و فریاد تضییع حقوق بشر را سر داد و در این درحالیست که در بسیاری از امور از جمله تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران سکوت اختیار کرده و حتی با مسببان آن همراهی می کنند.

, .,

وی با بیان اینکه دشمن برنامه ریزی کرده بود که انبارهای نفت و آذوقه را در سراسر کشور به آتش بکشد و بنادر را دچار مشکل کنند، بیان داشت: به دلیل بی توجهی ها و بی تدبیری های مسئولین، این مگس صفت ها وارد عمل شدند اما خوشبختانه با قدرت وحدت مردم و نیروهای انتظامی، نظامی، بسیج، سپاه وهمچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری آشوب ها کنترل شد اما ریشه فتنه نخشکیده است و با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات کماکان باید مراقب فتنه دشمنان باشیم.

, .,

امام جمعه قوچان ضمن گرامیداشت 16 آذرماه، روز دانشجو گقت: 16 آذرماه روز استکبار ستیزی و عدالتخواهی است که چهارماه بعد از کودتای 28 مردادماه سال 1332، معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و دانشجویان نسبت به این مساله اعتراض کردند و متاسفانه سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند.

, .,

امام جمعه کوهسرخ:

,

مسئولان نباید گفتمان دانشجویی را مورد خدشه قرار دهند

,

حجت الاسلام رضایی، خطیب جمعه کوهسرخ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بخش کوهسرخ از توابع شهرستان کاشمر، اظهار داشت: دانشجویان پیش قراولان تمدن اسلامی و ذخایر و عصاره این ملت هستند.

, .,

وی با بیان اینکه دانشجو به مانند یک موذن برای یک اجتماع است اگر موذن خواب باشد نماز امت قضا می شود، خاطرنشان کرددانشجو به مانند یک موذن اذان می گوید و جریان فرهنگ و درخواست مطالبه گری، عدالت خواهی و مبارزه با استکبار را نهادینه می کند.

, , .,

امام جمعه کوهسرخ با تاکید بر اینکه یک عده ای به دانشجو این نگاه دارند که دانشجو را به وسط میدان بیاورند و با تحرکاتی برای نظام دسیسه چینی کنند، تصریح کرد: آینده و سعادت یک مملکت به دست جوانان و دانشجویان و معلمان است ولی منشأ همه این سعادت ها و حتی پیشرفت و پسرفت از دانشگاه ها و حوزه های علمی می تواند بلند شود.

, .,

وی با اشاره به اینکه اگر جوان، دانشجو و دانشگاه فاسد شود مطمئناً یک کشور فاسد می شود، اذعان کرد: مدیران امروز ما از دانشگاه ها و حوزه ها هستند و بنابراین اگر دانشگاه فاسد شود کشور فاسد می شود و شاخص جنبش دانشجویی در حوزه علمی این است که جهاد علمی داشته باشد.

, .,

رضایی با بیان اینکه جهادگران علمی افرادی هستند که مقابل یک دشمن قرار دارند و این جهاد علمی در دانشگاه و مجامع علمی باید رشد پیدا کند، عنوان کرد: دانشجو امروز ما باید بیدارتر باشد چون دشمن برای آن برنامه ریزی دارد و موذن یک جامعه است و مسئولان نباید گفتمان دانشجویی را مورد خدشه قرار دهند.

, .,

وی با تاکید بر اینکه بازی جدید که غرب با عنوان مکانیزم ماشه شروع کرده است نقشه ای برای به رسیدن به اهداف مد نظر خود است، تشریح کرد: طبق مفاد برجام در صورتی که هر کدام از طرفین کوتاهی کند باید در یک کمیسیون مشترک این موضوع را بررسی کنند.

, .,

امام جمعه کوهسرخ با بیان اینکه ایران باید هوشیار باشد و خط قرمز ما، پیشنهاد و هر حرکتی است که منجر به تغییر توافق هسته ای شود، تاکید کرد: مطمئناً ایران از توافق انجام شده کوتاه نخواهد آمد و اگر دشمن متعهد نیست باید تعهدات ایران کاهش پیدا کند.

, .,

امام جمعه خلیل آباد:

,

رسانه ها نقش مهمی در شکل دهی افکار عمومی دارند

,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: این روزها رسانه ها در شکل دهی افکار عمومی نقش بسیار مهمی دارند.

, .,

وی ادامه داد: دشمن برای تاثیر گذاری و تحت تاثیر قرار دادن جامعه اسلامی از جنگ روانی با شگردهای مختلف استفاده می کند که یکی از این شگردها در فضای مجازی و مصنوعی مارپیچ سکوت یا گرداب سکوت است.

, .,

خطیب جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه قدرت رسانه دشمن آنقدر زیاد است که می تواند که عقاید درست و نظارت حقیقی و دیدگاه ها را به اشکال مختلف بدون درگیری، فشار، زندان، تهدید و شکنجه در جامعه اسلامی پیاده کند، خاطرنشان کرد: قدرت رسانه ای دشمن باعث می شود برخی از افرادی که باورهای ضعیف و کمرنگ دارند تحت تاثیر قرار می‌گیرند و به تدریج گوشه گیر می شوند.

, .,

وی با بیان اینکه دشمن آنقدر بر روی یک موضوع غیر واقعی تاکید و تکرار می کنند که باور مردم شود، تصریح کرد: وقتی باور مردم‌ تغییر کرد مطمئنا دیگر در صحنه حضور پیدا نمی کنند و گوشه گیر و گرفتار سکوت و گرداب سکوت، جو زدگی زیادی و دشمن می شوند.

, .,

ناهیدی با اشاره به اینکه دشمن در موضوع اربعین آنقدر باورهای مردم را تحریف کرد که برخی از افراد متدین می گویند که پیاده روی اربعین تنها از روی احساسات است، اذعان کرد: مردم برای این انقلاب خون داده اند و هنوز سختی هایی در راه اسلام دین و انقلاب وجود دارد ولی مهم این است که انسان در برابر آرمان های دین و انقلاب به ایستد.

, .,

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات همیشه بوده و در جاهایی ممکن است ضعف ها و نواقصی وجود داشته باشد ولی این ملت به خود اجازه عقب نشینی نمی دهد، عنوان کردهنر این است که استقامت و حضور خود را ادامه دهیم و پای ارزش های اسلامی و انقلابی خود به ایستیم و مسئولان به دنبال این هستند که بتوانند مشکلات را از سر راه مردم بردارند.

, , .,

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به حوادث اخیر عراق، تشریح کرد: تبلیغات دشمن آنقدر در کشور عراق زیاد و تاثیر گذار بود که صدام دیکتاتور مورد توجه مردم قرار می گیرد ولی حاضر به حمایت از دولت اسلامی فعلی نیستند.

, .,

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی تبلیغات به اندازه ای است که هنرمندان و ورزشکارانی که از حجاب، ارزش های انقلابی و اسلامی و اطاعت از رهبری دفاع می کند مورد سرزنش ضد انقلاب قرار می‌گیرد، تاکید کرد: ما نباید گرفتار گرداب سکوت شویم و باید مراقب باشیم و به تکلیف انقلابی خود عمل کنیم.

, . ,

انتهای پیام/

, /,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه