اخبار داغ

ائمه نماز جمعه استان چهرارمحال و بختیاری؛

استکبار ستیزی ویژگی غیر قابل تغییر دانشجویان است/نمی‌توان نقش تأثیرگذار دانشجویان در جریانات اجتماعی را نادیده گرفت

استکبار ستیزی ویژگی غیر قابل تغییر دانشجویان است/نمی‌توان نقش تأثیرگذار دانشجویان در جریانات اجتماعی را نادیده گرفت
ائمه نماز جمعه استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به شانزدهم آذرماه، روز دانشجو اظهارداشتند:کی از ویژگی‌هی غیرقابل تغییر دانشجویان حتی از قبل از انقلاب استکبارستیزی آن‌ها بوده است، نفوذ و دست‌ها نفوذ در دانشگاه زیاد بوده تا دانشجو را در معرض افکار بیگانه و شیطانی قرار دهد اما غافل از اینکه دانشجو همیشه بیدار است و این راه نورانی ادامه دارد، کسی نمی‌تواند نقش تأثیرگذار دانشجویان در جریانات اجتماعی را نادیده بگیرد و انکار کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه به مسائل پیش آمده در شهرداری شهرکرد در روزهای گذشته اشاره و اظهار کرد: در قضایایی که  چند روز در استان شاهد بودیم ابهام‌هایی وجود دارد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه گاهی قلم‌زدن‌های ناآگاهانه و غیرعالمانه هم صورت می‌گیرد افزود: توصیه این است که قلم‌زدن‌ها عالمانه‌تر و بیشتر  باعث روشن‌گری شود تا ایجاد ابهام

وی بیان داشت : زمانی که شورای شهر شکل گرفت و در مقام تصمیم‌گیری برآمد مطالبی به آن‌ها گفتم که مورد توجه قرار نگرفت.

خطیب نماز جمعه شهرکرد  با بیان اینکه آنچه در شهرداری شهرکرد رخ داده است نیازمند بررسی است، ادامه داد: این موضوع مسئله مهمی است و باید ریشه‌یابی شود، هرکس در این موضوع کوتاهی کرده باید پاسخگو باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به دهم ربیع‌الثانی سالروز وفات کریمه اهل‌بیت (س)  حضرت فاطمه‌معصومه اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگوار ولی نعمت همه مردم ایران است.

وی با بیان اینکه بیستم آذرماه یادآور شهادت یک عالم و شهید والاقدر به نام شهید آیت‌الله دستغیب است، افزود: این عالم فرهیخته به دست مزدوران کوردل آمریکایی شهید شد، این مستکبران هر چه تا امروز تلاش کردند به جایی نرسیدند، در همین فتنه اخیر منافقان نقش پررنگی ایفا کردند اما کاری از پیش نبردند.

نکونام با تاکید بر روز جهانی حقوق بشر، تصریح کرد: منظور از روز جهانی حقوق بشر، حقوق بشر انسانی است نه حقوق بشر استکباری، یادآور شد: حقوق بشر استکباری می‌گوید هزارن نفر باید از بین بروند اما منافع استکبار تامین شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: آغاز هفته پژوهش و فناوری در پیش است، پژوهش از مباحث مهم، پایه‌ایی و اساسی در پیشرفت یک ملت است، مسؤولان هرچه در راه تولید، فناوری، اختراع، ایستادگی ملت روی پای خود و... همکاری نکنند خودشان را بدنام کرده‌اند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی فرهنگی در سال 63 به فرمان امام خمینی (ره) عنوان کرد: با ساز و کاری که این شورا دارد تا به امروز کاری از پیش نبرده است، به افرادی که جزو مسؤولان اصلی این شورا است امیدی نیست و لازم است یک تحول اساسی در آن ایجاد شود.

نکونام خاطرنشان کرد: شانزدهم آذرماه روز دانشجو است که از مناسبات مهم است، یکی از ویژگی‌هی غیرقابل تغییر دانشجویان حتی از قبل از انقلاب استکبارستیزی آن‌ها بوده است، نفوذ و دست‌ها نفوذ در دانشگاه زیاد بوده تا دانشجو را در معرض افکار بیگانه و شیطانی قرار دهد اما غافل از اینکه دانشجو همیشه بیدار است و این راه نورانی ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

چرا مسئولی که تا استیضاح پیش رفته است با استعفا صورت‌مسئله سؤالات از او پاک شود

, چرا مسئولی که تا استیضاح پیش رفته است با استعفا صورت‌مسئله سؤالات از او پاک شود,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: فردا 16 آذر روز دانشجوست. از زمان شروع کار دانشگاه‌ها در ایران جریان دانشجویی نقش برجسته‌ای داشته است و در زمان‌های مختلف عملکرد مؤثری داشته است. بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ جریانی که در مقابل دیکتاتوری نظامی وابسته به آمریکا ایستاد جنبش دانشجویی بود که با اعتراض دانشجویان به ورود معاون رئیس‌جمهور آمریکا و تقدیم سه شهید در ۱۶ آذر سال ۳۲ این جریان شروع شد و اوج حرکت او در بعد از انقلاب با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان سال ۵۸ بود. بعد به مناسبت‌های مختلف هم در طول این ۴۰ سال ادامه داشته است.

وی افزود: بحث‌های فراوانی اینجا مطرح است که فرصت بیان و تحلیل نیست که جنبش دانشجویی با جریان روشن‌فکری شروع شد؛ اما جایگاه حرکت سیاسی دانشجویان طوری بود که خودش را از روشن‌فکری جدا کرد و به توده مردم پیوند خورد و نقش‌آفرین شد.

وی تصریح کرد: کسی نمی‌تواند نقش تأثیرگذار دانشجویان در جریانات اجتماعی را نادیده بگیرد و انکار کند. این قشر عظیم همیشه در خط مقدم مبارزه با فساد و استکبار و نفوذ دشمنان خارجی و منافقان و خائنان داخلی قرار داشته است. مطالبه گر عدالت و گسترش او در سطح جامعه بوده است. لذا یکی از مراکز مورد طمع دشمن دانشگاه است. روی آن‌هم برنامه‌ریزی می‌کنند و طرح دارند و قدم‌به‌قدم هم پیش می‌روند و تا بتوانند سعی می‌کنند بانفوذ در این جایگاه کارکرد مؤثر او را از او بگیرند. جالب است بدانید اولین هشدار را نسبت به مسئله نفوذ در دانشگاه حضرت امام رضوان‌الله علیه دادند. ایشان فرمودند: دشمنان غارتگر ما چشم طمع به دانشگاه دوخته‌اند که ولو در آینده‌ای دور به دانشگاه‌ها رخنه کنند.

 وی اظهار داشت: ببینید این پیر فرزانه چقدر بصیر بود. اگر یک نگاه اجمالی به اوضاع دانشگاه‌ها امروز داشته باشیم شک نخواهیم کرد که جریانی فاسد و مفسد با برنامه و استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگ انقلابی را در دانشگاه‌ها تضعیف و تخریب و به حاشیه بردند و راحت‌طلبی و بی‌بندوباری و اباحه‌گری را دارند ترویج می‌کنند.

وی بیان داشت: حتی جریانات علمی را هم تضعیف می‌کنند. یک عده‌ای در مسیر این حرکت‌های پرنشاط علمی شیطنت می‌کنند. تضعیف می‌کنند و توصیه می‌کنند که به خارج از ایران بروید و مشغول علم‌آموزی در جای دیگری باشید که توان علمی کشور را فشل کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک پور افزود: اگر دانشجوی ما روحانی و هیئت ما مسجد و مدرسه ما سکولار شد نفوذ تکمیل‌شده است. لذا خود دانشجویان باید وسط میدان باشند نگذارند این مرکز ثقل اثرگذاری در تحولات جامعه و کشور ابزاردست احزاب و معامله گران سیاسی و نفوذی‌های وابسته و اجانب قرار بگیرد.

وی عنوان داشت: با توجه به اوضاع جهانی و نقش نظام اسلامی در قبال بیداری ملت‌ها و مطالبه آن‌ها رسالت و نقش گروه‌های مرجع بصیر و روشن گر در حوزه و دانشگاه بیشتر شده است و دراین‌بین جنبش دانشجویی نقش مهم‌تری دارد. لذا ضمن شناخت آسیب‌ها و فاصله گرفتن از آفت‌ها باید بصیرت سیاسی و دانش دینی‌شان را بالا ببرند و با تحلیل درست مسائلی که پیش می‌آید موضع‌گیری کنند. همان‌طور که ۴۰ سال است جلودار گفتمان انقلابی گری بودند نگذارند این پرچم روی زمین بماند در توسعه و ترویج گفتمان انقلابی و حرکت جهادی اقدام جدی داشته باشند. مگر می‌شود جنبش دانشجویی استکبارستیز و ضد صهیونیست نباشد؟ مهم‌ترین وظیفه خودش را فساد ستیزی و عدالت‌خواهی نداند؟

وی اظهار داشت: در رفع معضلات اصلی جامعه باید طرح و برنامه داشته باشند. در اجرا باید حاضر باشند. جنبش دانشجویی نمی‌تواند در تحقق تمدن بزرگ اسلامی بی‌تفاوت باشد. جنبش دانشجویی باید مواظب باشد با افزایش بصیرت چه سیاسی چه اعتقادی چه دینی و چه فکری در دام حرکت‌های انحرافی نیفتد و عامل دست بیگانگان نشود. تحلیل سیاسی و اعلام موضع در موقع لزوم در جریانات مهم اجتماعی و سیاسی و حتی بین‌المللی از دانشجویان مورد توقع است.

وی تصریح کرد: در جریان FATA که دوباره مطرح‌شده چه کسی باید در جامعه روشنگری کند؟ گروه‌های مرجع در جامعه که مردم می‌شنوند و باور می‌کنند و می‌پذیرند چه کسانی هستند؟ دانشجو باید مطالبه گر باشد مسئولین بدانند مطالبات مردم نباید فراموش نشود، جلوی گرانی‌ها به‌شدت و قدرت گرفته شود، وعده‌های داده‌شده به‌موقع عملی شود و به بهانه‌های مختلف از تعهدات داده‌شده فرار نشود،

 وی گفت: مسببین و کسانی که در این قضیه اخیر کشور و بحث سهمیه‌بندی بنزین سوء تدبیر و مدیریت داشتند که خسارات فراوانی را به کشور وارد کردند از چنگ دستگاه قضا با عناوین مختلف رها نشوند، راجع به اینکه چرا باید اجازه داد مدیر و مسئولی که تا استیضاح پیش رفته است با استعفا صورت‌مسئله سؤالات از او پاک شود؟!

چرا مسئول اجرایی کشور که باید در ریز جزئی‌ترین امور جاری کشور باشد خیلی راحت و بی‌خیال بگوید من هم مثل بقیه موضوع را فهمیدم؟!

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

«برکت» با اخلاص و صداقت در کارها ایجاد می‌شود

, «برکت» با اخلاص و صداقت در کارها ایجاد می‌شود,

 

,
حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن رعایت تقوای الهی  با بیان اینکه هر انسانی که می‌خواهد کار خود را درست و به سرمنزل برساند باید تنها هدفش رضای خدا باشد، خاطرنشان کرد: کارهایتان را برای خدا انجام بدهید و غیر خدا را در انجام امور دخالت ندهید
,
.
وی در ادامه با اشاره به وفات کریمه‌‌ی اهل‌بیت، حضرت فاطمه‌‌ی معصومه(س ) گفت: هجرت تمدن‌ساز حضرت معصومه(س) به شهر قم به قدری مهم است که امام صادق(ع) بشارت وجود بابرکت حضرت معصومه(س) را قبل از میلاد امام کاظم(ع) پدر آن بانو بشارت داده و تصریح می‌فرمایند: به یُمن هجرت ایشان، قم حرم ما اهل‌بیت(ع) و به مثابه کوفه‌ای دیگر، مرکز تولید فرهنگ اسلام ناب و بسط و نشر جهانی آن و زمینه‌سازی ظهور امام عصر عجل‌الله‌فرجه‌الشریف خواهد شد.
 
تاج زاد به روز 16 آذر و روز دانشجو نیز اشاره کرد گفت: روز دانشجو در ایران اسلامی،ماهیتی ضداستکباری و ضدآمریکایی دارد. چهار ماه پس از کودتای ننگین ۲۸مرداد ریچارد نیکسون ،معاون رئیس جمهور آمریکا برای تقویت حکومت سرکوبگر پهلوی به ایران آمد،این سفر با اعتراضات شدید دانشجویی منجرشد که سه نفر از دانشجویان در این واقعه به دست عوامل رژیم به شهادت رسیدند.

وی گفت: این واقعه باعث شد تا در سالهای ۱۳۳۲تا پیروزی اتقلاب اسلامی خاطره شهدای این روز گرامی داشته شده و در فضای خفقان قبل از انقلاب، در دانشگاههای کشور تجمعات و تظاهرات ضداستکباری و ضداستبدادی برگزارشود.
 
امام جمعه لردگان در خصوص تفاوت نظارت استطلاعی و نظارت استصوابی گفت: نظارت استطلاعی: به نظارتی گفته می‌شود که ناظر موظف است تنها از وضعیتی که مجریان انجام می‌دهند اطلاع یابد، سپس بدون آنکه خود اقدام عملی کند و نحوه اجراء را تایید یا رد کند، آنچه را مشاهده کرده به مقام دیگری گزارش دهد. این گونه نظارت که صرفا جنبه اطلاع یابی دارد، به واقع حق همه شهروندان جامعه نیز هست، وگرنه از این حیث که ناظران نمی‌توانند هیچ گونه تصمیم گیری در مورد تخلفات احتمالی داشته باشند، تفاوتی با نظارت سایر شهروندان ندارد.

وی تصریح کرد: نظارت استصوابی: نظارتی است که در آن ناظر در تمام موارد تصمیم گیری حضور دارد و باید اقدامات انجام شده را تصویب کند تا جلوی هرگونه اشتباه و یا سوء استفاده‌ای از جانب مجریان گرفته شود.
 
وی فرهنگ را مهمترین مساله کشور عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگ زیربنای بسیاری از بخش های مختلف از جمله اقتصاد و سیاست است.

خطیب جمعه لردگان شورای عالی انقلاب فرهنگی را بالاترین مرجع تصمیم گیری در عرصهٔ فرهنگی کشور برشمرد و افزود: تدوین و تصویب اصول، اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی فرهنگی و علمی کشور، تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور و روزآمد نمودن آنها، تهیه و تدوین نقشه جامع علمی کشور، تهیه و تدوین طرح توسعه و تحول نظام پژوهش و تعلیم و تربیت کشور، هدایت و ساماندهی مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و رسانه های کشور، برنامه‌ریزی برای مواجههٔ فعال و مبتکرانه با تهاجم فرهنگی دشمنان با استفاده هدفمند از روش‌های کارآمد و ... از جمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
 
  تاج زاد در پایان به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و شهادت استاد اخلاق آیت‌‌اللَّه "دستغیب" سومین شهید محراب در شیراز نیز اشاراتی داشت.
 


انتهای پیام
,
.
وی در ادامه با اشاره به وفات کریمه‌‌ی اهل‌بیت، حضرت فاطمه‌‌ی معصومه(س ) گفت: هجرت تمدن‌ساز حضرت معصومه(س) به شهر قم به قدری مهم است که امام صادق(ع) بشارت وجود بابرکت حضرت معصومه(س) را قبل از میلاد امام کاظم(ع) پدر آن بانو بشارت داده و تصریح می‌فرمایند: به یُمن هجرت ایشان، قم حرم ما اهل‌بیت(ع) و به مثابه کوفه‌ای دیگر، مرکز تولید فرهنگ اسلام ناب و بسط و نشر جهانی آن و زمینه‌سازی ظهور امام عصر عجل‌الله‌فرجه‌الشریف خواهد شد.
 
تاج زاد به روز 16 آذر و روز دانشجو نیز اشاره کرد گفت: روز دانشجو در ایران اسلامی،ماهیتی ضداستکباری و ضدآمریکایی دارد. چهار ماه پس از کودتای ننگین ۲۸مرداد ریچارد نیکسون ،معاون رئیس جمهور آمریکا برای تقویت حکومت سرکوبگر پهلوی به ایران آمد،این سفر با اعتراضات شدید دانشجویی منجرشد که سه نفر از دانشجویان در این واقعه به دست عوامل رژیم به شهادت رسیدند.

وی گفت: این واقعه باعث شد تا در سالهای ۱۳۳۲تا پیروزی اتقلاب اسلامی خاطره شهدای این روز گرامی داشته شده و در فضای خفقان قبل از انقلاب، در دانشگاههای کشور تجمعات و تظاهرات ضداستکباری و ضداستبدادی برگزارشود.
 
امام جمعه لردگان در خصوص تفاوت نظارت استطلاعی و نظارت استصوابی گفت: نظارت استطلاعی: به نظارتی گفته می‌شود که ناظر موظف است تنها از وضعیتی که مجریان انجام می‌دهند اطلاع یابد، سپس بدون آنکه خود اقدام عملی کند و نحوه اجراء را تایید یا رد کند، آنچه را مشاهده کرده به مقام دیگری گزارش دهد. این گونه نظارت که صرفا جنبه اطلاع یابی دارد، به واقع حق همه شهروندان جامعه نیز هست، وگرنه از این حیث که ناظران نمی‌توانند هیچ گونه تصمیم گیری در مورد تخلفات احتمالی داشته باشند، تفاوتی با نظارت سایر شهروندان ندارد.

وی تصریح کرد: نظارت استصوابی: نظارتی است که در آن ناظر در تمام موارد تصمیم گیری حضور دارد و باید اقدامات انجام شده را تصویب کند تا جلوی هرگونه اشتباه و یا سوء استفاده‌ای از جانب مجریان گرفته شود.
 
وی فرهنگ را مهمترین مساله کشور عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگ زیربنای بسیاری از بخش های مختلف از جمله اقتصاد و سیاست است.

خطیب جمعه لردگان شورای عالی انقلاب فرهنگی را بالاترین مرجع تصمیم گیری در عرصهٔ فرهنگی کشور برشمرد و افزود: تدوین و تصویب اصول، اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی فرهنگی و علمی کشور، تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور و روزآمد نمودن آنها، تهیه و تدوین نقشه جامع علمی کشور، تهیه و تدوین طرح توسعه و تحول نظام پژوهش و تعلیم و تربیت کشور، هدایت و ساماندهی مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و رسانه های کشور، برنامه‌ریزی برای مواجههٔ فعال و مبتکرانه با تهاجم فرهنگی دشمنان با استفاده هدفمند از روش‌های کارآمد و ... از جمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
 
  تاج زاد در پایان به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و شهادت استاد اخلاق آیت‌‌اللَّه "دستغیب" سومین شهید محراب در شیراز نیز اشاراتی داشت.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,


انتهای پیام
,
,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه