اخبار داغ

گزارش؛

دست و پنجه نرم کردن 14 ساله فاطمه با بیماری پاچنبری

دست و پنجه نرم کردن 14 ساله فاطمه با بیماری پاچنبری
فاطمه دختری که 14 سال است از بیماری پاچنبری رنج می‌برد و امیدوار است روزی درمان شود و راه برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، معلولیت واقعیتی است انکارناپـذیر و بـه عنـوان یـک پدیده اجتماعی از ادوار گذشته تاکنون در جوامـع وجـود داشته است و بسیاری از دانش‌آموزان از این پدیده رنج می‌برند و به دلیل نقصی که در ذهن یا جسم آن‌ها وجود دارد از ادامه تحصیل باز می‌مانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
صبح یک روز پاییزی به همراه مسئول و چند نفر از خبرنگاران عضو مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران خراسان جنوبی به دیدار فاطمه یکی از دختران این سرزمین که در روستای کلاته‌بجدی زندگی می‌کند و از بیماری پاچنبری رنج می‌بَرد رفتیم.
,
 
,
وارد روستا که شدیم سراغش را از زنی که جلوی در مسجد روستا را جارو می‌کرد گرفتیم، او را می‌شناخت چند قدمی با ما آمد و کوچه منزل فاطمه را به ما نشان داد. پس از عبور از کوچه‌ پس کوچه‌های روستا به کوچه‌ای که خانه فاطمه بود رسیدیم. مادر فاطمه جلوی در منتظر ما بود. او از دیدن ما خوشحال شد، وقتی با او دست دادیم دستش سرمای زیادی داشت گویا مدت زیادی بود که منتظر ما است. بعد از احوال‌پرسی با مادر فاطمه وارد خانه شدیم.
,
 
,
هنگامی که وارد خانه مستأجری آن‌ها شدیم از حیاط کوچک آن عبور کردیم. فاطمه گوشه خانه و جلوی تلویزیون نشسته بود. وقتی ما را دید به سختی با پای گچ گرفته از جا بلند شد و با ما احوال‌پرسی کرد و می توانستیم خوشحالی را در برق چشمانش ببینیم. بعد از احوال‌پرسی پای درد و دل مادر فاطمه نشستیم.
,
 
,
زینب مادر فاطمه گفت: فاطمه ۱۴ سال سن دارد و امسال باید به کلاس هشتم می‌رفت که به دلیل مشکل پایش یک سال عقب افتاده و در حال حاضر کلاس هفتم است.
,
 
,
وی افزود: هنگامی که فاطمه می‌خواست به مدرسه برود به دلیل وضعیت جسمانی‌اش او را در مدارس عادی قبول نمی‌کردند و می‌گفتند که باید به مدرسه استثنایی برود اما من پیگیری کردم و اکنون در مدرسه عادی درس می‌خواند.
,
 
,
فاطمه در 6 ماهگی پدرش را از دست داد/ بیماری فاطمه مادرزادی است
, فاطمه در 6 ماهگی پدرش را از دست داد/ بیماری فاطمه مادرزادی است, فاطمه در 6 ماهگی پدرش را از دست داد/ بیماری فاطمه مادرزادی است,
 
,
مادر فاطمه با اشاره به این‌که فاطمه دو برادر بزرگتر از خود دارد، گفت: فاطمه ۶ ماهه بود که پدرش به دلیل کهولت سن از دنیا رفت و دو پسرم یکی ۴ ساله و دیگری ۶ ساله بود و من به‌تنهایی آن‌ها را بزرگ کردم.
,
 
,
مادر فاطمه گفت: فاطمه تا ۵ سالگی راه نمی‌رفت و هنگامی که به راه افتاد با سرپنجه پا راه می‌رفت که برای درمانش به دکتر مراجعه کردیم و گفتند "بیماری‌اش مادر زادی است".
,
 
,
وی افزود: در همان زمان کودکی پای او را عمل کردیم اما بعد از یک سال دوباره پایش به همان حالت اول برگشت.
,
 
,
مادر فاطمه تصریح کرد: یکی از دستان فاطمه نیز حرکت ندارد که از آن نیز سی‌تی‌اسکن گرفتند و گفتند مادر زادی است.
,
 
,
وی به سال‌هایی که برای تحصیل فرزندانش از روستایشان به شهر آمد، اشاره کرد و گفت: ۶ ماه در شهر مستأجر بودیم اما به علت بالابودن اجاره‌ها به روستای کلاته‌بجدی آمدیم.
,
 
,
کار در منازل دیگران برای تأمین مخارج زندگی
, کار در منازل دیگران برای تأمین مخارج زندگی, کار در منازل دیگران برای تأمین مخارج زندگی,
 
,
وی افزود: در این خانه مستأجری که یک اتاق هم بیشتر ندارد ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان اجاره می‌دهم و برای این‌که بتوانم خرج فرزندان و اجاره خانه را در بیاورم در خانه مردم کار می‌کنم یا فرزندان آن‌ها را نگه می‌دارم.
,
 
,
مادر فاطمه گفت: من و دو پسرم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستیم و فاطمه نیز تحت پوشش بهزیستی است اما مستمری آن‌ها کفاف زندگی ما را نمی‌دهد و باید کار کنم.
,
 
,
وی افزود: در حال حاضر برای درمان پای فاطمه باید چند بار پای او را گچ بگیریم، هر بار که به بیمارستان می‌روم باید ۸۰ هزار تومان برای گچ پای او بدهم که متأسفانه این مبلغ را هم ندارم و وقتی از بهزیستی درخواست می‌کنم که این مبلغ را به من بدهند می‌گویند باید فاکتور بیاوری.
,
 
,
توانایی تأمین هزینه عمل فاطمه را ندارم
, توانایی تأمین هزینه عمل فاطمه را ندارم, توانایی تأمین هزینه عمل فاطمه را ندارم,
 
,
وی افزود: پای فاطمه باید چند دفعه دیگر گچ گرفته شود و زمان عملش هم معلوم نیست و من توانایی تأمین هزینه عمل او را ندارم.
,
 
,
مادر فاطمه با اشاره به این‌که به دلیل این‌که در روستایمان خانه داریم در شهر به ما خانه نمی‌دهند، افزود: ۳ سال پیش یک زمین در همین روستای کلاته‌بجدی به مبلغ ۹ میلیون و 500 هزار تومان خریدم و در حال حاضر قادر به ساختن آن نیستم و اگر می‌توانستم آن را بسازم از رنج مستأجری راحت می‌شدم.
,
 
,
فاطمه نیز در گفت‌وگو با ما گفت: در روستای دستگرد به مدرسه می‌روم اما کلاسمان سرد بود و انگشتان پایم سیاه شد و می‌ترسم اگر به مدرسه بروم اوضاع پایم از این هم بدتر شود.
,
 
,
فاطمه گفت: به دلیل درمانم بعضی از روزها را به مدرسه نمی‌روم و همین باعث شده از درس‌هایم عقب بیفتم.
,
 
,
وی افزود: دوست دارم هرچه زودتر خوب شوم و به مدرسه بروم و مانند دوستانم درس بخوانم.
,
 
,
بیماری فاطمه
, بیماری فاطمه, بیماری فاطمه,
 
,
گفتنی است؛ پاچنبری یکی از شایع‌ترین و قدیمی‌ترین بیماری‌هایی است که بشر آن را شناخته است. این بیماری از بدو تولد نمود پیدا می‌کند. در این بدشکلی پا، قسمت جلوی پا به سمت داخل و پایین چرخیده و پاشنه نیز به سمت داخل می‌چرخد.
,
 
,
در عارضه پاچنبری تاندون‌هایی که عضلات پا را به استخوان‌های مچ پا متصل می‌کنند کوتاه و سفت می‌شوند، که همین باعث می‌شود مچ پا به داخل بچرخد. اگر چه عارضه پاچنبری در همان هنگام تولد قابل تشخیص است، اما بسیاری از موارد آن ابتدا در طول سونوگرافی‌های دوران بارداری تشخیص داده می‌شوند.
,
 
,
پژوهشگران هنوز در مورد علت این عارضه مطمئن نیستند. قابل قبول‌ترین نظریه این است که پاچنبری پیامد ترکیبی از عامل‌های محیطی و ژنتیکی است. در هر ۱۰۰۰ تولد زنده، یک مورد پاچنبری وجود دارد. احتمال دچارشدن به این بدشکلی در پسرها دو برابر دخترها است.
,
 
,
شماره حساب 6037997950110032 مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌یاران خراسان جنوبی و شماره تماس 09385616354 در اختیار مردم و خیران عزیز قرار دارد تا با همراهی و همدلی شما بتوانیم لذت راه‌رفتن را به فاطمه بچشانیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه