اخبار داغ

رئیس بهزیستی آمل عنوان کرد؛

نداشتن شغل و مسکن؛ دغدغه‌ مهم معلولان

نداشتن شغل و مسکن؛ دغدغه‌ مهم معلولان
رئیس بهزیستی آمل گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین دغدغه معلول نداشتن شغل مناسب، مسکن و کمک هزینه لازم برای ازدواج و خدمات درمانی است که بارها صحبت شده، اما تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، کبری اسفندیاریان صبح امروز در مراسم روز جهانی معلولان که در سالن امام خمینی ره اداره ارشاد برگزار شد، با اشاره به اینکه مبلمان شهری مناسب برای معلولان نیست، گفت: هرچه مبلمان شهری برای این افراد مناسب تر باشد حضور معلولان در جامعه پررنگ تر می شود که این حضور چه در بعد روان و چه در بعد سلامت جسمی به این افراد کمک می‌کند و از طرفی ارتقا مشارکت معلولان می تواند در پیشرفت جامعه تاثیرگذار باشد، اما به دلیل نداشتن فضای فیزیکی نمی توانند از این ظرفیت استفاده کنند و

رئیس بهزیستی شهرستان آمل تصریح کرد: وجود کمک و همراهی برای خرید سمعک، ویلچر و سایر موارد مورد نیاز معلولان هستیم و ساخت و ساز که نیاز به این کمک و مساعدت داریم.

 وی با بیان اینکه بهزیستی شهرستان آمل بیش از ۶ هزار معلول را شناسایی کرده عنوان کرد:  این افراد شامل معلولین ذهنی ، شنوایی و گفتاری و بینایی ، اعصاب و روان و معلولیت جسمی و حرکتی است که پس از شناسایی معلولین و تایید کمیسیون پزشکی مبنی بر معلول بودن این فرد از کلیه خدمات و معافیت هایی که شامل حالشان می شود بهره مند می‌شوند. در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری فعالیت دارند و جهت اشتغال معلولین از طریق بهزیستی به شرکتها، کاریابی ها معرفی و با ارائه وام‌های خوداشتغالی و کارفرمایی و ارائه حق بیمه به این افراد خدمات می‌دهد.

اسفندیاریان با اشاره به اینکه در سال گذشته قانون جامع حمایت از معلولین به تصویب رسید و دولت سازمان‌ها را مکلف کرد که به معلولین خدمات رایگان ارائه دهند بیان کرد: در زمینه درمانی با توجه به تفاهم نامه هایی که با بیمارستان ها و مراکز درمانی داریم معلولین می توانند از خدماتی همچون دندانپزشکی و جراحی ها به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین در ساخت و تعمیر مسکن معلولین به کمک خیرین از سال ۹۷ تا کنون دوازدهمین خانه را برای تعمیرات و بازسازی استارت زدیم. دربحث ساخت نیز از اعتبارات کشور بهره‌مند هستیم و سالانه از آن استفاده می‌کنیم.همچنین به دانشجویان و دانش‌آموزان معلول خدمات و کمک هزینه های رایگان و بلاعوض ارائه می دهیم.

اسفندیاریان از تعداد مراکز توانبخشی معلولین در آمل خبر داد و گفت: در شهرستان آمل 8 مرکز توانبخشی داریم که از این تعداد 7 مرکز به صورت روزانه  و یک مرکزبه صورت شبانه روزی خدمات ارائه می دهند.

وی در پایان به دغدغه‌های معلولین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اصلی ترین دغدغه این افراد نداشتن شغل مناسب، مسکن و کمک هزینه لازم برای ازدواج  و خدمات درمانی است که بارها صحبت شده، اما تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه