اخبار داغ

استاندار ایلام:

مدیران به بخش خصوصی میدان دهند/درآمد استان چندین برابر رقم فعلی است

مدیران به بخش خصوصی میدان دهند/درآمد استان چندین برابر رقم فعلی است
استاندار ایلام از مدیران بخش دولتی خواست که به بخش خصوصی میدان داده و با کاهش تصدی‌گری مقوله نظارت را به بهترین شکل انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "قاسم سلیمانی‌دشتکی"،استاندار ایلام در نشست شورای مشورتی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: برخی از مدیران اعتقادی به بخش خصوصی ندارند که نیاز است این دیدگاه خود را تغییر دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی اضافه کرد: هیچ دلیلی ندارد وقتی بخش خصوصی مجوز دارد دولت کار اجرایی کند، دولت باید کار نظارت را به همراه دستگاه‌های اطلاعات و بازرسی انجام دهد و کار اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کند.

,

وی یادآور شد: سیستم کمی تغییر پیدا کرده است، هر کسی سرکار می‌آید باید تعهدات قبلی را بپذیرد و مطابق قانون برای اجرای آنها تلاش کند مگر اینکه خلاف قوانین و مقررات باشد.

,

استاندار ایلام تاکید کرد: بازگشایی مرز چنگوله تغییرات اساسی در مرز ایجاد می‌کند و موجب تحول در زمینه صادرات کالا و مسافر و تسهیل آنها می‌شود.

,

سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به اینکه گمرک درآمد قابل توجهی در زمینه صادرات کالا و مسافر جذب کرده است باید تلاش و پیگیری شود از مرکز اعتبارهایی برای استان جذب کند.

,

وی افزود: درآمد استانی چندین برابر رقم فعلی است، رقم‌های قابل توجهی توسط شرکت‌های نفتی در ایلام سرمایه گذاری شده است اما درآمد مالیاتی این شرکت‌ها به خارج از استان پرداخت می‌شود.

,

وی اظهار داشت: پیمانکاران بخش خصوصی باید در اجرای طرح‌های بزرگ نظیر پتروشیمی، عمرانی و راهسازی، مالیات خود را به استان پرداخت کنند که نیازمند پیگیری است.

,

استاندار ایلام افزود: درآمدها در ضریب‌های بودجه‌بندی و اعتبارهای اختصاص یافته تاثیر دارد که باید پیگیری شود تا اعتبار مناسبی به استان اختصاص یابد.

,

سلیمانی‌دشتکی اضافه کرد: هیچ استانی همانند ایلام تردد زوار ندارد و نیاز است کار کارشناسی بیشتری شود زیرا بر اساس اعلام مدیر گمرک امسال از محل صادرات و تردد افراد ۲۰ میلیارد تومان درآمد داشته است که باید پیگیری شود بخشی از آن به استان برگردد.

,

وی در خصوص درخواست مدیر گمرک مبنی بر انتقال به مرکز استان گفت: استان ایلام اربعین را دارد و گمرک ایلام شرایطی همچون گمرک سایر استان‌ها ندارد و هیچ‌کدام از مرزهای کشور شرایط مرز مهران و تردد زوار را ندارد.

,

وی اظهار داشت: نمی‌توان گمرک ایلام را با توجه به حجم تردد زوار به مرکز استان انتقال داد.

,

مدیرکل گمرک ایلام نیز در این نشست به ارایه گزارشی در خصوص وضعیت صادرات و واردات گمرک استان پرداخت و گفت: عراق دومین شریک تجاری بزرگ کشور محسوب می‌شود که حجم زیادی از صادرات و واردات و تردد افراد از طریق مرز مهران انجام می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه