اخبار داغ

مدیرکل ورزش و جوانان دقیقا چه می کند؟!

جولان باندهای فروش مکمل‌های ورزشی در «باشگاه‌های زیرزمینی»

جولان باندهای فروش مکمل‌های ورزشی در «باشگاه‌های زیرزمینی»
باندهای توزیع مکمل‌های ورزشی در «باشگاه‌های زیرزمینی» استان، سلامتی جوانان را در سکوت و انفعال مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نشانه رفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز  تمایل جوانان کرمانشاهی به رشته‌های بدنسازی و امثالهم موجب رشد قارچ‌گونه باشگاه های متعدد در سطح استان شده است؛ جوانانی که به امید داشتن بدنی سالم و در عین حال ورزیده و خوش فرم به این مراکز رجوع کرده اند اما گرفتار معضلاتی شده‌اند که گاها تا آخر عمرشان آنها را به دردسر می‌اندازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

در برخی از باشگاه‌ها مربیان و نه متخصصان تغذیه، وزرشکاران را به مصرف مکمل‌های غذایی و دارویی تشویق می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از چنین مکمل‌هایی نه تنها مورد نیاز ورزشکاران نیست، بلکه سودمند هم نیست و ممکن است برای سلامتی آنها مشکلاتی ایجاد کند.

,

محمدابراهیم الهی‌تبار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه چند ماه پیش بود که در این خصوص هشدار داد و گفت:عرضه مکمل‌های ورزشی در استان خطراتی را در پی دارد و آن‌چنان که گفته می‌شود باندهایی در کار توزیع این مکمل‌ها دست دارند این مورد نیاز به بررسی دارد، چرا که عوارض فراوانی برای جوانان در پی داشته است.

,

ا

, ا,

جعل برندها و مکمل‌های تقلبی در باشگاه‌های ورزشی

, جعل برندها و مکمل‌های تقلبی در باشگاه‌های ورزشی,

کیومرث رحیمی، رئیس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در مورد توزیع مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها که بدون نظارت انجام می‌شود  اظهار داشت: مکمل های ورزشی تابع قوانین دارو است و عرضه باید توسط شرکت های توزیع کننده دارویی که از وزارت بهداشت و درمان مجوزدارند انجام و به داروخانه ها تحویل شود.

,

وی با بیان اینکه در مواردی عرضه مکمل های ورزشی به صورت مخفیانه انجام می شود، افزود: 60 درصد مکمل های ورزشی در باشگاه ها عرضه می شود و نظارتی برآن نیست همچنین ترکیبات این داروها مشخص نیست و اکثرا تقلبی هستند.

,

رئیس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو کرمانشاه بیان کرد: همچنین برندهای مختلف را جعل و در باشگاه ها عرضه می کنند.

,

رحیمی گفت: مکمل های ورزشی با داروهای نیروزا و کورتون ترکیب شده و به خورد جوانان داده می شود که برای سلامت جوانان و نوجوانان علاقه مند به ورزش که شمار آنها در استان کرمانشاه زیاد است، مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است.

,

وی افزود: به منظور بازرسی از این مراکز مکررا نظارتصورت می‌گیرد به گونه ای که طی نیمه نخست امسال 250 مورد بازرسی از شرکتهای توزیعی، داروخانه ها و باشگاه های ورزشی انجام شده و 15 مورد کشفیات داشته ایم که برای تعیین تکلیف به مراجع قضایی معرفی شدند.

,

رئیس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو کرمانشاه با بیان اینکه در کارگروه مصوب و برنامه های عملیاتی عرضه مکمل های ورزشی توسط سازمان غذا و دارو است، کنترل می شوند، گفت: رویه مصرف بهینه و منطقی این مکمل ها از طریق داروخانه ها و با دریافت مشاوره از پزشک امکان پذیر است.

,

وی با اعلام اینکه به منظور پیگیری موضوع عرضه مکمل های ورزشی درصدد برگزاری جلسات  هستیم، عنوان کرد: فرآیند طولانی است زیرا مصرف مکمل های ورزشی شبیه یک فرهنگ شده که باید تغییر کند بنابراین بستر آموزشی- فرهنگی خاص خود را می طلبد که در حال انجام آن هستیم، امیدواریم طی ماه های آینده به نتیجه برسد.

,

رحیمی بیان کرد: در تلاش هستیم رویکرد مردم، جوانان و نوجوانان تغییر کنند و مکمل های ورزشی را ازمراکز مورد تائید وزارت بهداشت تهیه و تحت نظر کارشناس یا متخصص تغذیه مصرف کنند تا دچار مشکلات عدیده نشوند.

,

رئیس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو کرمانشاه افزود: مصرف مکمل های ورزشی مشکلات زیادی ایجاد می کند، از جمله اینکه مصرف داروهای نیروزا و کورتون اعتیادزا است هرچند قبلا باور بر این است که اعتیادزا نیست همچنین مکمل های ورزشی سبب ایجاد ناباروری می شود، برخی ترکیبات آن سرطان زا است و با مصرف دز بالا منجر به مرگ می شود.

,

رحیمی گفت: هر هفته بازرسی از باشگاه ها، مراکز عرضه و شرکتهای توزیعی  در دستور کار قرار دارد، شمار بازرسان و توان ما محدود است بنابراین باید بستر فرهنگی- آموزشی ایجاد شود تا نوجوانان و جوانان رویکرد خوبی داشته باشند.

,

رصد باندهای توزیع مکمل‌های ورزشی

, رصد باندهای توزیع مکمل‌های ورزشی,

وی عنوان کرد: درصدد رصد و شناسایی افرادی هستیم که به صورت غیرقانونی نسبت به توزیع مکمل های ورزشی اقدام می کنند و خارج از حیطه نظارتی به صورت مخفیانه مکمل ها را عرضه می کنند، البته امسال یکی دو مورد باند توزیع مکمل های ورزشی شناسایی و در تلاش برای شناسایی دیگر باندها هستیم.

,

رئیس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در رده های اول مصرف مکملهای ورزشی قرار دارد، افزود: کرمانشاه، استانی قهرمان پرور است و جوانان مشتاق ورزش های استقامتی هستند همچنین مکمل ها در همه رشته های ورزشی قابل مصرف هستند بنابراین با توجه به موقعیت خاص فرهنگی و جغرافیایی از نظر مصرف مکملهای ورزشی در رده های اول هستیم که باید ساماندهی شود و به رویه ای اصولی و منطقی برگردیم.

,

وی عنوان کرد:  باشگاه هایی که مجوز دارند کمتر مرتکب تخلف می شوند اما باشگاه هایی که مخفیانه و غیرقانونی فعالیت می کنند و در تیررس ما نبوده اند بیشتر عرضه کننده مکملهای ورزشی هستند که درصدد شناسایی و برخورد با آنها هستیم.

,

نکته جالب توجه این است که هیچ واکنشی از سوی مسئولان ورزش و جوانان به این موضوع تاکنون انجام نشده است و معلوم نیست دلیل این سکوت چیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه