اخبار داغ

شستن دست‌ها راهکار ساده پیشگیری از آنفلوآنزا

شستن دست‌ها راهکار ساده پیشگیری از آنفلوآنزا
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: شستن دست‌ها باعث کاهش بیماری‌های تنفسی و از روش‌های موثر در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین ناظمیان‌پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سپاس، با تاکید بر آموزش راه‌های پیشگیری گفت: اطلاع رسانی روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا برای عموم مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این میان مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای باید بیش از گذشته مراقب باشد و نسبت به رعایت اصول ساده پیشگیری اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی افزود: با شیوه‌های ساده بهداشتی مانند شست و شوی دست‌ها و رعایت اصول و آداب تنفسی مانند استفاده از دستمال و ماسک‌های یک بار مصرف، می‌توان امکان ابتلا به این نوع بیماری در افراد را کاهش داد.

,

وی اضافه کرد: احتمال انتقال بیماری آنفلوآنزا در بین دانش‌آموزان نیز به دلیل قرار گیری در جمع بزرگ بیشتر است چرا که حضور در فضاهای تجمعی محیطی و ارتباطات نزدیک‌تر این روند را شتاب می‌بخشد و بر این مبنا، توصیه می‌شود مبتلایان استراحت کافی داشته باشند.

,

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در خصوص ویژگی ویروس آنفلوآنزا تصریح کرد: ویروس آنفلوآنزا همواره تغییر شکل می‌دهد و بر این اساس احساس می‌شود امسال شدت بیماری، میزان انتقال و عوارض آن هم در این نوع ویروس بیشتر شده است.

,

وی افزود: مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای بیش از سایران در معرض خطر مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا و حتی عوارض ناشی از این بیماری قرار دارند که ضروری است این گروه مراقبت‌های پیشگیرانه بیشتری را انجام دهند.

,

ناظمیان‌پور خاطرنشان کرد: زنان باردار، کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه به ویژه زیر ۲ سال، افراد بالای ۶۰ سال توجه بیشتری نسبت تزریق واکسن و اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه