اخبار داغ

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان مطرح کرد؛

افزایش ۱۴ درصدی آمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای در سال جاری

افزایش ۱۴ درصدی آمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای در سال جاری
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: امسال آمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حبیب معصومی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص طرح سلامت زمستانی اظهار کرد: این طرح از ۲۰ آذرماه تا ۲۰ اسفندماه باهمکاری هلال احمر، پلیس راه و… انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه در این طرح باید برای شرایط بحرانی آمادگی داشته باشیم، افزود: زنجیر چرخ، ضدیخ، وسایل گرمایشی، داروها، سرم و دپو در این طرح در موارد بحرانی آماده شده است.

,

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان به برخی حوادث چون تروما و یخ زدگی اشاره کرد و گفت: بسیج آموزش همگانی برای پیشگیری از حوادث آخر سال در حوزه سلامت آغاز شده است.

,

معصومی در خصوص حوادث ترافیکی در استان نیز بیان کرد: امسال در ۷ ماهه ۳۳۷ فوتی بر اثر تصادفات داشته‌ایم در حالی که سال گذشته این آمار ۲۸۹ مورد بوده است.

,

وی با بیان اینکه آمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای امسال نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بیشترین آمار فوتی‌های جاده‌ای در مهرماه همزمان با ایام اربعین و عبور ۵ میلیون خودرو از استان است.

,

معصومی با اشاره به اینکه هر ساله ۱۴ هزار مصدوم در کشور به صورت رایگان توسط دانشگاه‌ها مداوا می‌شوند، اضافه کرد: در برخی نقاط از سه‌راهی ویان تا کبودراهنگ حوادث فوتی از ۳ نفر به ۲۱ نفر رسیده که دلیل اصلی آن نبود موانع در وسط جاده بوده است.

,

وی در مورد بهره‌مندی استان همدان از اورژانس هوایی از سال ۹۳ تاکنون نیز یادآور شد: از سال ۹۳ تاکنون ۳۱۲ عملیات اورژانس هوایی در استان انجام شده که بیشترین شهرستان‌های برخوردار از این خدمات شهرستان‌های فامنین، نهاوند و کبودراهنگ هستند.

,

شناسایی ۵۰ نقطه ایجاد پد بالگرد اورژانس هوایی در استان

, شناسایی ۵۰ نقطه ایجاد پد بالگرد اورژانس هوایی در استان,

معصومی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ نقطه برای ایجاد پد بالگرد هلی‌کوپتر اورژانس هوایی در استان شناسایی شده که تاکنون در ۲۰ نقطه انجام شده است.

,

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان درباره مسمومیت با گاز co افزود: از ابتدای مهرماه تاکنون در سراسر کشور هزار و ۹۶۹ نفر مسموم این گاز به اورژانس منتقل شده‌اند که ۹۷ نفر آنها فوت شده‌اند.

,

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال ۱۹ مسموم و سه فوتی با گاز co  در استان داشته‌ایم.

,

ساخت ۱۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در همدان

, ساخت ۱۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در همدان,

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه ۱۱ ساختمان و پایگاه اورژانس فوریت‌های پزشکی در حال ساخت است، تصریح کرد: برای این پایگاه‌ها تاکنون ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

,

معصومی با اشاره به اینکه ۵۶ پایگاه اورژانس به غیر از شهرستان اسدآباد در استان فعال است، اضافه کرد:  باید سه پایگاه جدید دیگر در استان همدان ایجاد شود.

,

وی در خصوص قیمت سوخت آمبولانس‌ها بیان کرد: سوخت آمبولانس‌ها با قیمت سه هزار تومان با خدمات کاملا رایگان ارائه می‌شود.

,

معصومی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار ماموریت سال گذشته توسط مرکز اورژانس همدان انجام شده است، گفت: امسال این آمار به ۶۰ هزار ماموریت رسیده که ۲۱ درصد آن مربوط به حوادث ترافیکی است.

,

وی در خصوص تعداد پرسنل مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۳۰ پرسنل داریم که باید ظرف ۵ سال آینده ۲۰۰ نفر دیگر را باید جذب کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه